nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Voor zover ik het nog kan volgen zijn het binnen elke partij steeds de usual suspects die tijdsgerelateerd gewoon een postje opschuiven.Timoootjex schreef: ↑8 september 2020, 11:33 Politiek voor alles kiest? Je denkt toch niet dat het beleid van Europa kan vergeleken worden met het beleid in België en daaropvolgende de gewesten en lokaal. Dat kan je gewoon niet over 1 partij slepen. Elke partij is anders op elk niveau.
TU.
Dan wijk je als herder met je schapen toch gewoon uit naar een andere weide.Fakkel schreef: ↑8 september 2020, 11:46 Om bij schapen te blijven: een mooie kudde opbouwen wordt wel bemoeilijkt als je elke rover gewoon z´n gang moet laten gaan en domweg de helft van je kudde moet laten roven omdat hij zelf te lui is om schapen te kweken. Ik zou natuurlijk zelf wat minder lammetjes kunnen slachten en opeten om dat deels te compenseren, maar er gaan voorstellen op (vermogensbelasting) om de schapen die ik zo red, toch nog te komen stelen.
En omdat er rovers rondlopen (of in het geval van schapen, vrij rondzwervende wolven) betekent dat nog niet dat je ze vrij hun gang moet laten gaan. Dan ben je zelf een schaap en geen voorkomende herder.
[/quote]
Mijn punt is dat als ik honderd lammeren heb en ik kan er maar één per week opeten het mij niet echt uitmaakt als ze er eentje meer komen halen en ik er maar 99 meer heb. Dan kan ik nog iedere week mijn lammetje opeten.
Je kan dan inderdaad wakker gaan liggen dat er maar 99 ipv 100 lammetjes meer op je weide rondlopen maar je gaat er geen dag meer honger door leiden.
Of je zou als uitganspunt moeten nemen dat die 100 lammetjes samen met jou de Styx willen oversteken.
Dan verschillen we inderdaad van mening over een belangrijk standpunt. Ik ga er nl. van uit dat die oversteek moederziel alleen zal gebeuren. Of er dan 100, 99 of geen lammetjes aan gene kant blijven maakt me dan niet meer uit.
Je moet van mij helemaal niet verhuizen hoor. [/quote]
Daar verschillen we weer grondig van mening.
Travel light, travel fast: Werken kan je overal. Kinderen volgen of kunnen voor zichzelf zorgen. Partners idem.
Wat je ultieme oplossing betreft, ik ga je niet tegen houden. Dat doen jullie vooralsnog zelf.
Waarschijnlijk eindigt het er dan mee dat jullie vooral elkaar de kop inslaan. Tenminste als jullie voordien al niet in eigen voet geschoten hebben.
(Doe me er aan denken dat ik, tegen dat het zo ver is, nog een partij borrelnootjes insla.)
Dan heb je het toch verkeerd aangepakt. Echt benieuwd of de wapens opnemen je een gerustgemoed en een volle boterhammendoos gaat opleveren.Fakkel schreef: ↑8 september 2020, 11:46 Bwa, ik kan nog altijd meer boterhammen op zonder veel risico op obesitas. Eens een keertje een boterhammetje uitdelen aan een schooier, ça va, maar straks komen we tot een punt waar ik elke dag moet werken en op het einde van de maand vriendelijk moet vragen of ik aub zelf ook boterhammetje uit m´n eigen brooddoos mag.
Mijn punt is net dat je daar best niet op wacht. Ze zouden je eens kunnen overslaan.
Als je er echter zelf voor zorgt dat je kan stoppen zonder nog te moeten werken is de zekerheid al iets groter dat je dat effectief gaat bereiken. Vraag het o.a. Ludo maar (chapeau).
Zelf duurde het niets langer. De dag dat ik voelde dat mijn betaalde hobby iets teveel begon te lijken op werken ben ik er binnen het jaar mee gestopt. Geen boterham met beleg minder voor moeten eten. En daar gaat geen halfbakken politicus een stokje voor steken.
Als je daarentegen nog minstens 20 jaar elke dag wakker moet liggen voor wat ze je misschien de volgende dag gaan afpakken is je leven al grotendeels voorbij voor het echt geleefd werd.
Voor zij die graag een beetje achter de schermen meekijken, is er vandaag een interessante blik in de interne keuken bij CD&V: https://newsmonkey.be/cdv-onder-druk-bu ... n-vivaldi/
(En zo counter ik ook de commentaar dat ik simpelweg overschrijf (vergelijk de postdatum maar es... )
Ondertussen is men in paars-groene middens al volop met de postjes bezig. Over de rood-blauwe 2 strijd om het premierschap moet niet veel gemeld meer worden, maar ook de groenen zijn volop bezig zichzelf aan het bedienen, zo lijkt het:
1: Groen wil abosluut een Vlaamse premier, zodat ze zelf 2 ministers kunnen benoemen (de premier telt nl. als taalneutraal); zo maken ze plek voor voorzitter M. Almaci als minister en mogelijk zelfs vice-premier naast en ipv K. Calvo. Op die manier benoemd groen 2 mensen met dubbele nationaliteit in de Belgische regering, een unicum.
2: écolo wil dan weer de Marokkaanse-Belgische Zakia Khattabi benoemen in federale regering (ook deze dame heeft zeer bewust 2 nationaliteiten). Recent mislukte tot 3 maal toe haar benoeming tot rechter van het Grondwettelijk Hof door de Senaat omwille van een incident uit 2013 toen Khattabi op een vliegtuig van TunisAir de uitwijzing van een Tunesiër die illegaal in België verbleef actief mee heeft proberen te verhinderen.
Voor N-VA, VB en een deel van VLD reden genoeg om haar kandidatuur herhaaldelijk niet te steunen.
https://twitter.com/KarlVanlouwe/status ... 64/photo/1
Blijkbaar is deze dame nu wel goed genoeg om in de federale regering te dienen, wie weet wel op asiel en migratie?
Het feit dat écolo nu Khattabi opvist om haar uitdagend te benoemen in de federale regering, bewijst nog maar eens dat de partij niet van plan is om zich gematigder op te gaan stellen of om voor alle Belgen beleid te gaan voeren, zoals ze verwacht worden te doen. Voor zij die denken dat ze kunnen gaan verzoenen vanuit deze regering (CD&V en naïevelingen bij VLD) zou dat een wake-up call moeten zijn voor wat hen te wachten staat rond de regeringstafel de komende 4 jaar.
(En zo counter ik ook de commentaar dat ik simpelweg overschrijf (vergelijk de postdatum maar es... )
Ondertussen is men in paars-groene middens al volop met de postjes bezig. Over de rood-blauwe 2 strijd om het premierschap moet niet veel gemeld meer worden, maar ook de groenen zijn volop bezig zichzelf aan het bedienen, zo lijkt het:
1: Groen wil abosluut een Vlaamse premier, zodat ze zelf 2 ministers kunnen benoemen (de premier telt nl. als taalneutraal); zo maken ze plek voor voorzitter M. Almaci als minister en mogelijk zelfs vice-premier naast en ipv K. Calvo. Op die manier benoemd groen 2 mensen met dubbele nationaliteit in de Belgische regering, een unicum.
2: écolo wil dan weer de Marokkaanse-Belgische Zakia Khattabi benoemen in federale regering (ook deze dame heeft zeer bewust 2 nationaliteiten). Recent mislukte tot 3 maal toe haar benoeming tot rechter van het Grondwettelijk Hof door de Senaat omwille van een incident uit 2013 toen Khattabi op een vliegtuig van TunisAir de uitwijzing van een Tunesiër die illegaal in België verbleef actief mee heeft proberen te verhinderen.
Voor N-VA, VB en een deel van VLD reden genoeg om haar kandidatuur herhaaldelijk niet te steunen.
https://twitter.com/KarlVanlouwe/status ... 64/photo/1
Blijkbaar is deze dame nu wel goed genoeg om in de federale regering te dienen, wie weet wel op asiel en migratie?
Het feit dat écolo nu Khattabi opvist om haar uitdagend te benoemen in de federale regering, bewijst nog maar eens dat de partij niet van plan is om zich gematigder op te gaan stellen of om voor alle Belgen beleid te gaan voeren, zoals ze verwacht worden te doen. Voor zij die denken dat ze kunnen gaan verzoenen vanuit deze regering (CD&V en naïevelingen bij VLD) zou dat een wake-up call moeten zijn voor wat hen te wachten staat rond de regeringstafel de komende 4 jaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De Franstalige staatszender heeft een speeltje ontwikkeld waarmee je zelf de postjes kan verdelen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert heeft positief getest op corona en gaat veertien dagen in quarantaine.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 50158.html
Coup de theatre: Egbert Lachaert heeft Corona opgelopen en moet 14 sagen in quarantaine!
Komt wel handig uit om A. De Croo alzo geheel toevallig in stelling te brengen, zeker na de uitschuiver van E. Lachaert met de informateursnota aan CD&V van dit weekend.
Die liberalen toch: je moet ze geen truken leren.
Komt wel handig uit om A. De Croo alzo geheel toevallig in stelling te brengen, zeker na de uitschuiver van E. Lachaert met de informateursnota aan CD&V van dit weekend.
Die liberalen toch: je moet ze geen truken leren.
Laatst gewijzigd door inquirer op 8 september 2020, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Oei coens en rosseau ook dan in quarantaine? :p
We zullen het snel genoeg weten of het cinema is om A. De Croo in pole positie te wringen, of het echt is: dan moeten de volgende dagen nog meer partijvoorzitters positief gaan testen....
De Wever gaat nog content zijn dat Lachaert hem zo angstvallig gemeden heeft weken lang.
Dat krijg je als je altijd wegloopt en de bubbel van 5 niet respecteertBabsana schreef: ↑8 september 2020, 16:07 Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert heeft positief getest op corona en gaat veertien dagen in quarantaine.
Niet slecht, niet slecht... wie doet beter?Ardennois schreef: ↑8 september 2020, 16:17Dat krijg je als je altijd wegloopt en de bubbel van 5 niet respecteertBabsana schreef: ↑8 september 2020, 16:07 Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert heeft positief getest op corona en gaat veertien dagen in quarantaine.
En hij was al zo kwaad omdat hij de risé van de Wetstraat geworden was omwille van zijn beschamend afzonderingsgedrag na het krijgen van de langverwachte paars-gele nota van De Wever en Magnette!
U weet wel, de nota voor de coalitie die Lachaert sowieso ging op de been helpen brengen eens verkozen als voorzitter van VLD.
Vandaar ook zijn full blown persconferentie in de Kamer vorige week: eens de grote jan uithangen eh?
Wie weet heeft hij het daar wel niet opgelopen?
Karma is a bitch, Egbert.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Rotfl, da's goed gevonden
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Beter direct de ganse bubbel afmaken. Stalin zou dat ook gedaan hebben.
Lachaert wordt steeds opnieuw geframed door jou aan de hand van zulke "feiten" waarvan men zich toch wel moet afvragen of ze wel waar zijn. Kan dat gecheckt worden wat jij hier stelt? Ik heb dat nergens anders gelezen, lees bevestigd gezien.
En als het waar is, hoe kan jij dat dan weten als je er niet ergens van (zeer) dichtbij bij betrokken bent.
Dus alle onderhandelaars 2 weken in quarantaine. Wanneer is die het laatst bij de koning geweest?De coronaregels schrijven bovendien voor dat wie langer dan 15 minuten nauw contact heeft gehad met iemand die positief heeft getest op corona, eveneens in quarantaine moet.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Die geniet immuniteit