nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Wel bab de 18de september zitten we maar met 2 maanden verschil met het vorige record regeringsvorming. Dus dat voorbeeld hebben we al eens gehad.
Voorstel verloning nieuwe regering. Betaal ministers een vast loon van 2600 euro/maand bruto.
Rest variabel met bonussen op (middel)lange termijn.
Begrotingscijfers zonder plat te belasten, staatsschuld, groei bbp, evolutie werkloosheidscijfers, tewerkstellingsgraad, staat infrastructuur etc
Evt deel bonus uit te betalen in tienjarige staatsobligaties.
Begrotingscijfers zonder plat te belasten, staatsschuld, groei bbp, evolutie werkloosheidscijfers, tewerkstellingsgraad, staat infrastructuur etc
Zet alle onderhandelaars samen 14 dagen in quarantaine. Na 14 dagen hebben we dan ofwel een nieuwe regering of nieuwe verkiezingen.
Of een grote begrafenis als ge lachaert erbij laat
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
2600 euro bruto?Nichiren schreef: ↑9 september 2020, 04:39 Voorstel verloning nieuwe regering. Betaal ministers een vast loon van 2600 euro/maand bruto.
Is dat niet een beetje veel voor sommigen? Ik stel voor om met correcties te werken.
Van Calvo is bv geweten dat die geen rijbewijs geeft, dus een auto hoef je die al niet te geven en veel eten doet die ook niet. Daarnaast geeft hij amper geld uit aan kledij en lichaamsverzorging (scheerschuim, kapper, ...), dus voor hem kan er een bijkomende korting verrekend worden op dat loon: Een solidariteitsbijdrage waar hij zo tuk op is.
De Croo daarentegen houdt er dure bedrijvigheden op na die net zoals die van een aantal mannelijke BVs momenteel door de Vlaamse populaire pers halstarrig verzwegen worden na juridische interventies, dus die komt met dat bedrag geen 2 weken toe: bij hem zou ik dus geen bijkomende aftrek toepassen, het is al welletjes geweest.
Waarom zou je voor politici een andere verloningslogica bepleiten dan voor een gewone werknemer?
Ik ken geen enkele werknemer die door zijn werkgever betaald wordt a rato van zijn persoonlijk bestedingspatroon.
En als gewone werknemers (waaronder enkele forumleden) het absoluut normaal vinden om in een sociale hangmat te blijven liggen voor ongeveer detzelfde verloning (en minder uren) moet er voor politici ook geen andere regeling getroffen worden.
Moest het andersom zijn (politici die hetzelfde aan jullie opleggen) zou men hier nogal te keer gaan.
En ik denk ook niet dat politici welke naar de privé trekken plots in hun eigen vel snijden. Integendeel.
Ik ken geen enkele werknemer die door zijn werkgever betaald wordt a rato van zijn persoonlijk bestedingspatroon.
En als gewone werknemers (waaronder enkele forumleden) het absoluut normaal vinden om in een sociale hangmat te blijven liggen voor ongeveer detzelfde verloning (en minder uren) moet er voor politici ook geen andere regeling getroffen worden.
Moest het andersom zijn (politici die hetzelfde aan jullie opleggen) zou men hier nogal te keer gaan.
En ik denk ook niet dat politici welke naar de privé trekken plots in hun eigen vel snijden. Integendeel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook volgens viroloog Marc Van Ranst gaan de regeringsonderhandelaars die op vrijdag 4 september samen hebben gezeten best allemáál in quarantaine.
Ze hopen best allemaal te samen om een regeringsakkoord te onderhandelen
Ze hopen best allemaal te samen om een regeringsakkoord te onderhandelen
Een regering tegen 17 september is nu echt wel onhaalbaar, alleen al praktisch:
Pre-formateurs vrijdag naar de koning voor ontslag?
Formateur ontboden en benoemd door de koning?
Eedaflegging van de ministers bij de koning?
Regeerverklaring in de Kamer?
Allemaal via Skype?
En dan hebben we het nog niet gehad over de inhoud, waarover je toch discreet moet kunnen onderhandelen.
Met een Bouchez aan tafel wil je niet het achterste van je tong laten zien op Zoom: Die gast is in staat dat op te nemen en te lekken aan de pers om aan te tonen hoe ver je van je eigen programma loskomt!
Denkt men nu echt dat een Magnette bv dat zal willen doen: Live on tape verklaren dat bv een vermogenswinsbelasting eigenlijk niet meer hoeft voor hem, als de pensioenen maar voldoende stijgen? PVDA/PTB maakt hem en zijn partij af als ze dat in handen krijgen...
Pre-formateurs vrijdag naar de koning voor ontslag?
Formateur ontboden en benoemd door de koning?
Eedaflegging van de ministers bij de koning?
Regeerverklaring in de Kamer?
Allemaal via Skype?
En dan hebben we het nog niet gehad over de inhoud, waarover je toch discreet moet kunnen onderhandelen.
Met een Bouchez aan tafel wil je niet het achterste van je tong laten zien op Zoom: Die gast is in staat dat op te nemen en te lekken aan de pers om aan te tonen hoe ver je van je eigen programma loskomt!
Denkt men nu echt dat een Magnette bv dat zal willen doen: Live on tape verklaren dat bv een vermogenswinsbelasting eigenlijk niet meer hoeft voor hem, als de pensioenen maar voldoende stijgen? PVDA/PTB maakt hem en zijn partij af als ze dat in handen krijgen...
Laatst gewijzigd door inquirer op 9 september 2020, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het informele gedoe met al die opdrachthouders kan eventueel nog digitaal, maar de eedaflegging en de regeerverklaring moet echt wel 'live' gebeuren volgens de grondwet....
Daarenboven is het een raadsel hoe je in vertrouwen kan onderhandelen over lastige themas via een videocall?
Dat werkt gewoon niet: daar is nul chemie, nul interactie, nul bemiddeling door een 3de speler mogelijk.
Het is niet dat deze ploeg blindelings op elkaar vertrouwt; daar hebben we maandag bij CDenV een staaltje van gezien...
Daarenboven: Lachaert is extreem moeilijk te bereiken via de moderne communicatiekanalen, zo weten we uit het verleden. Wie weet lukt het uberhaupt wel om een link op te zetten met het VLD hoofdkwartier in de Melsenstraat. Dat ligt blijkbaar in een complete dark spot van Proximus, midden in de hoofdstad zeg!
Ondertussen scoren de toekomstige bestuurders van Vivaldi hoge punten in huichelarij en onwetendheid bij de bevolking, door plots alle regels over quarantaine en zelfisolatie in de wind te staan.
Lachaert moest erop gewezen worden dat hij niet 7 dagen in quarantaine moet, maar 7 dagen in zelfisolatie (stap verder dus)
Rousseau moest erop gewezen worden dat een eerste negatieve test geen quarantaine vervangt en dat hij zelfs 14 dagen in quarantaine moet; vervolgens moest hij er ook op gewezen worden dat er 9 dagen tussen de 2 tests moeten zitten, geen 2 zoals hijzelf 'out of the blue' plots mee afkwam.
Almaci moest erop gewezen worden dat iedereen die de pre-formateurs langer dan 15 min achter gesloten deuren gezien hebben, ook in quarantaine moet, dus ook alle groene jongens en meisjes: Het virus discrimineert echt niet.
Laatst gewijzigd door inquirer op 9 september 2020, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Daar ben ik het dan ook volledig mee eens.inquirer schreef: ↑9 september 2020, 10:07 Het informele gedoe met al die opdrachthouders kan eventueel nog digitaal, maar de eedaflegging en de regeerverklaring moet echt wel 'live' gebeuren volgens de grondwet....
Daarenboven is het een raadsel hoe je in vertrouwen kan onderhandelen over lastige themas via een videocall?
Geen zinnig politicus die zijn persoonlijke bochten en toegevingen op beeld en klank wil laten vastleggen.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 9 september 2020, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
CarpeNoctem schreef: ↑8 september 2020, 18:59Zeg opjager.
Zoals ze in Spanje zeggen: mañana
Ik vermoed dat de cartoonisten morgen geen blijf gaan weten met hun inspiratie ...
mocht ik van CD&V zijn, zou ik de onderhandelingen opnemen
Echt?
Mocht ik van CD&V zijn zou ik er alles aan doen opdat het onsamenhangend gewauwel van hun voorzitter (het is al vernederend genoeg dat dit keer op keer, tot algemeen jolijt, op bv. de ideale wereld wordt herhaald) zo weinig mogelijk wordt vastgelegd.
Zou die man zijn eigen replieken, of wat daarvoor moet doorgaan, nog kunnen volgen?
Mocht ik van CD&V zijn zou ik er alles aan doen opdat het onsamenhangend gewauwel van hun voorzitter (het is al vernederend genoeg dat dit keer op keer, tot algemeen jolijt, op bv. de ideale wereld wordt herhaald) zo weinig mogelijk wordt vastgelegd.
Zou die man zijn eigen replieken, of wat daarvoor moet doorgaan, nog kunnen volgen?