nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ondertussen vindt Bouchez dat de algemeen geldende regels voor het plebs niet op hem van toepassing zijn; nadat hij dinsdag al geweigerd had zich te laten testen door de dokter in de Kamer zoals alle andere onderhandelaars meteen lieten doen, lapt hij vanaf vandaag ook de regel die voorschrijft dat je 14 dagen in quarantaine moet gaan, aan zijn laars! Meneer gaat doodleuk terug aan de slag en verwacht dat anderen voldoende afstand houden tot hem!
Sommigen denken toch echt dat ze beter zijn dan de 6 andere voorzitters...
Arrogantie is het enige juiste woord dat op Bouchez van toepassing is.
Wat "vooruit" betreft: oude wijn in nieuwe zakken.
Wat "vooruit" betreft: oude wijn in nieuwe zakken.
Weer niet met zijn allen en niet voor elke Vlaming.
Enkel voor de Vlaming die, in navolging van zijn verlichte Vlaamse politici, gewoon blijft afwachten tot hij/zij/x met zijn/haar/het rug tegen de muur staat en alleen nog dure opties kan overwegen.
Wat ze er, o toeval, telkens vergeten bij te zeggen is dat de beslissing van tot kernuitstap geen issue is van de huidige of volgende regering maar een reeks beslissingen die al 17 jaar geleden (2003-2013-2014) begonnen zijn. Om vervolgens, buiten wat gepalaver, gewoon niks te doen tot de vervaldag voor hun neus staat. Volgens de eerste beslissing (sluiten na 40 jaar) had Tihange I al gesloten moeten zijn maar door later de wet te wijzigen dat ze 50 (vijftig!) jaar oud mochten worden dient deze centrale te sluiten on 2025. Het is trouwens de regering Michel I (met MR en NVA!) die in 2014 al de beslissing genomen heeft dat Doel 1 en 2 ook in 2025 gesloten moeten worden.
Zelfs het Internationaal Energieagentschap vestigde in zijn jaarrapport van 2016 nogmaals de aandacht op de risico’s als België zou beslissen tegen 2025 alle kerncentrales te sluiten.
De kerncenrales gebouwd door de Belgisch overheid, maar na afschrijving voor de spreekwoordelijke appel en een ei doorverkocht aan Electrabel (in se dus in buitenlandse handen), maken de situatie in de praktijk ook zo dat de Belgische overheid alle (financiële) voorwaarden opgelegd door de (buitenlandse) monopolist, om deze laatste (technisch stokoude) kerncentrales open te houden, maar moet accepteren.
Iedereen met een beetje kennis van de materie (en die zijn partijen niet blindelings napraat) zag dus al lang aankomen dat dit niet goed zou komen en heeft dus, stap voor stap, de nodige maatregelen genomen om zelf zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. Laat de energiefacturen dus maar komen. Maar niet voor alle Vlamingen.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Diesel is al lang niet meer aan de orde en als de multi bedrijfskaart afgeschaft wordt laden we toch gewoon thuis.
Diesel tanken bij derden, zo old fashioned en eigenlijk not done voor een echte spaargidser.
Als ik zelf nog old fashioned wil tanken doe ik dat maar op één manier:
https://njam.tv/recepten/old-fashioned
En dan nog, als ik mag kiezen zal het toch eerder een 'Boston sour' worden.
Of Lachaert of Nollet&Maouane hun zin al dan niet krijgen maakt in de praktijk dus niets uit.
Na de fusie met VB: N-VA wordt N-VA (de A eindelijk ingevuld
)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Men moet niet in quarantaine gaan indien de contacten met een besmette persoon een laag risico vormden. Hoog risico = gedurende een kwartier of langer minder dan 1,5 meter afstand houden. Indien Bouchez zich hieraan heeft gehouden hoeft hij dus niet in quarantaine. De koning gaat ook niet in quarantaine.inquirer schreef: ↑10 september 2020, 11:11 Ondertussen vindt Bouchez dat de algemeen geldende regels voor het plebs niet op hem van toepassing zijn; nadat hij dinsdag al geweigerd had zich te laten testen door de dokter in de Kamer zoals alle andere onderhandelaars meteen lieten doen, lapt hij vanaf vandaag ook de regel die voorschrijft dat je 14 dagen in quarantaine moet gaan, aan zijn laars! Meneer gaat doodleuk terug aan de slag en verwacht dat anderen voldoende afstand houden tot hem!
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden. Volgens kreeg Egbert een hevige koortsaanval van alle problemen die naar boven komen ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
U vergist zich schromelijk.Jefdewit schreef: ↑10 september 2020, 12:12Weer niet met zijn allen en niet voor elke Vlaming.
Enkel voor de Vlaming die, in navolging van zijn verlichte Vlaamse politici, gewoon blijft afwachten tot hij/zij/x met zijn/haar/het rug tegen de muur staat en alleen nog dure opties kan overwegen.
Wat ze er, o toeval, telkens vergeten bij te zeggen is dat de beslissing van tot kernuitstap geen issue is van de huidige of volgende regering maar een reeks beslissingen die al 17 jaar geleden (2003-2013-2014) begonnen zijn. Om vervolgens, buiten wat gepalaver, gewoon niks te doen tot de vervaldag voor hun neus staat. Volgens de eerste beslissing (sluiten na 40 jaar) had Tihange I al gesloten moeten zijn maar door later de wet te wijzigen dat ze 50 (vijftig!) jaar oud mochten worden dient deze centrale te sluiten on 2025. Het is trouwens de regering Michel I (met MR en NVA!) die in 2014 al de beslissing genomen heeft dat Doel 1 en 2 ook in 2025 gesloten moeten worden.
Zelfs het Internationaal Energieagentschap vestigde in zijn jaarrapport van 2016 nogmaals de aandacht op de risico’s als België zou beslissen tegen 2025 alle kerncentrales te sluiten.
De kerncenrales gebouwd door de Belgisch overheid, maar na afschrijving voor de spreekwoordelijke appel en een ei doorverkocht aan Electrabel (in se dus in buitenlandse handen), maken de situatie in de praktijk ook zo dat de Belgische overheid alle (financiële) voorwaarden opgelegd door de (buitenlandse) monopolist, om deze laatste (technisch stokoude) kerncentrales open te houden, maar moet accepteren.
Iedereen met een beetje kennis van de materie (en die zijn partijen niet blindelings napraat) zag dus al lang aankomen dat dit niet goed zou komen en heeft dus, stap voor stap, de nodige maatregelen genomen om zelf zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. Laat de energiefacturen dus maar komen. Maar niet voor alle Vlamingen.![]()
Diesel is al lang niet meer aan de orde en als de multi bedrijfskaart afgeschaft wordt laden we toch gewoon thuis.
Diesel tanken bij derden, zo old fashioned en eigenlijk not done voor een echte spaargidser.
Als ik zelf nog oltd fashioned wil tanken doe ik dat maar op één manier:
https://njam.tv/recepten/old-fashioned
En dan nog, als ik mag kiezen zal het toch eerder een 'Boston sour' worden.
Of Lachaert of Nollet&Maouane hun zin al dan niet krijgen maakt in de praktijk dus niets uit.
Wat uzelf doet op energetisch vlak is nobel en wie jaren geleden zelf investeerde in groene stroombronnen plukt daar dankzij het budgetaire fiasco van de groene stroomcertificaten nog jarenlang de winst van, maar da's maar één kant van deze medaille.
Feit is en blijft dat de energieproductie door de kerncentrales ook vandaag nog nodig is; bij een principiele sluiting moeten die dus vervangen worden door gascentrales en die stoten massaal CO2 uit die zal moeten gecompenseerd worden door ALLE Belgen, ook zij die geen elektriciteit afnemen.... Tenzij u een meter hebt op de hoeveelheid lucht die u verbruikt?
Inderdaad: De stroom van de kerncentrales blijft helaas nodig en moet alternatief opgewekt worden. De kostprijs voor deze alternatieve productie ligt volgens deze studie tussen 106 en 132 miljoen per jaar. DAARBOVENOP stoot ons land hierdoor ook bijna een kwart meer CO2 uit dan we nu doen met zijn allen en ook dat moet ergens weggewerkt worden via nog niet bepaalde en dus nog niet becijferde maatregelen voor allen: Alle huizen verplicht herisoleren, 2 truien aan in de winter en dikke geitewollen sokken, slechts 1 maal per maand in een warm bad en er allemaal bijlopen als Calvo de rest van de maand, alle fabrieken in de havens van A'pen en Gent toe... zegt u het maar wat écolo/groen ons gaat opdringen om de uitstoot te gaan halveren in België.
Laatst gewijzigd door inquirer op 10 september 2020, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Klopt, maar de koning zit niet mee aan de onderhandelingstafel natuurlijk!gpv1 schreef: ↑10 september 2020, 13:00Men moet niet in quarantaine gaan indien de contacten met een besmette persoon een laag risico vormden. Hoog risico = gedurende een kwartier of langer minder dan 1,5 meter afstand houden. Indien Bouchez zich hieraan heeft gehouden hoeft hij dus niet in quarantaine. De koning gaat ook niet in quarantaine.inquirer schreef: ↑10 september 2020, 11:11 Ondertussen vindt Bouchez dat de algemeen geldende regels voor het plebs niet op hem van toepassing zijn; nadat hij dinsdag al geweigerd had zich te laten testen door de dokter in de Kamer zoals alle andere onderhandelaars meteen lieten doen, lapt hij vanaf vandaag ook de regel die voorschrijft dat je 14 dagen in quarantaine moet gaan, aan zijn laars! Meneer gaat doodleuk terug aan de slag en verwacht dat anderen voldoende afstand houden tot hem!
Geen idee of u de setting kent, maar de 7 voorzitters en hun sjerpas zaten dinsdagnamiddag in de zaal naast het salon van de Kamer urenlang te onderhandelen wanneer plots Lachaert telefoon van zijn dokter krijgt. In tegenstelling tot wat hij maandag als excuus aan Coens verkocht, neemt hij blijkbaar wél zijn telefoon op in een belangrijke meeting en hoort hij tot zijn verbazing dat hij positief getest is. Alle aanwezigen hebben het hierdoor vlaggen, behalve blijkbaar Bouchez, die dus gedurende die hele meeting als enige ergens in een hoekje van de kamer zal gestaan hebben dan, of hoe moet ik mij dat voorstellen? Volgens verschillende voorzitters zat hij nochtans gewoon NAAST Lachaert, als échte familie.
De dokter van het parlement die meteen erbij geroepen werd om alle aanwezigen te testen wou alvast Bouchez ook meetesten (hij stond dan toch blijkbaar zo ver niet van de 6 anderen), maar dat weigerde hij dus pertinent... En nu dit.
Kan die man nu echt nooit eens gewoon normaal doen en het voorbeeld geven, ipv telkens overal onderuit pogen te raken?
Mooie samenhangende ploeg weeral: Uw toekomstige coalitieparters met een communicatief nadeel opzadelen door als enige gewoon buiten te kunnen en interviews te gaan geven zelfs: Magnette lust hem denk ik echt rauw nu. Dat worden nog 3.5 gezellige jaren: vooruit ermee...
Waarom conclusies trekken op basis van een hele hoop veronderstellingen ?
Misschien omdat je niet zelf bij de onderhandelingen aanwezig was, en je dus niet weet hoe de enige echte realiteit was ?
Misschien omdat je niet zelf bij de onderhandelingen aanwezig was, en je dus niet weet hoe de enige echte realiteit was ?
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Nee hoor, dat is slechts uw persoonlijk gedacht en maakt gelukkig mijn persoonlijke rekening niet.
En nobel ben ik ook al niet. In geen enkel opzicht.
Het klimaat kan mij nl. gestolen worden wegens niet meer betaalbaar te redden. Heeft men ook zijn kop in het zand gestoken tot het te laat is.
Het zal mijn tijd echter nog wel duren. Vandaar de maatregelen die ik genomen heb. Louter vanuit een individueel egoïstisch standpunt. Ieder voor zich, daar zal het de komende jaren op neerkomen.
Elektrische energie kan ik zelf ruim oogsten en met wat bijkomende investeringen ook opslaan.
Olie heb ik tot nader order nog niet aangetroffen in mijn tuin.
Uw kerncentrales zijn tot op de draad versleten en blijven geen tientallen jaren meer probleemloos draaien. Zeker niet zonder ingrijpende kosten en die zal je dan ook mogen betalen.
Een eenmaal het verdienmodel voor Elektrabel negatief wordt (wie gaat die rommel opkuisen en vooral betalen de volgende 300 jaar?) zijn ze met hun winsten de grens over en blijft de Belg (en ook de Vlaming) achter met de opruimfactuur en energietekort.
Op nieuwe kerncentrales moet je ook al niet hopen want geen mens die ze nog kan betalen (zeker in België niet) en als dat al kon duurt het jaaaaaren voor ze operationeel zijn (en ze moeten de eerste schup nog in de grond steken).
Kerncentrales langer openhouden is dus maar een zeer tijdelijke oplossing. En waarom zou men, na 17 jaar niets gedaan te hebben, plots een daadkrachtige regering vinden die binnen de korste keren wel een afdoende oplossing op poten kan zetten?
Ik zorg liever dat mijn individuele problemen zelf opgelost geraken dan te zitten wachten en hopen dat zwart, bruin, geel, oranje, blauw, groen of een combinatie van die kleuren met een oplossing gaan komen die de factuur niet zal verhogen.
Aan mij moet je dat niet vragen want ik heb al proactief gewerkt op de zaken die je opsomt.Alle huizen verplicht herisoleren, 2 truien aan in de winter en dikke geitewollen sokken, slechts 1 maal per maand in een warm bad en er allemaal bijlopen als Calvo de rest van de maand, alle fabrieken in de havens van A'pen en Gent toe... zegt u het maar wat écolo/groen ons gaat opdringen om de uitstoot te gaan halveren in België.
Dus het laatste van mijn zorgen. Eerder een T-shirtje en blote voeten in de winter.
Een warm bad is idd niet nodig gezien ik geen fan ben van weken in eigen vuil.
Ik ben nl. het biggetje met het huisje dat al geïsoleerd werd voor de storm losbrak en niet lui achterover zat te wachten tot het mana uit de hemel kwam vallen om de problemen door eenander te laten oplossen.
Uw angstscenario's (trukjes geleerd op de partijdagen?
Bent u er dan eigenaar van het klimaat dat het u gestolen kan worden?
De kerncentrales zijn alleszins niet de mijne zoals u foutievelijk stelde, dus gelieve mij niet rijker te maken dan ik helaas slechts ben.
En zo kan ik nog wel een half uurtje op uw elan doorgaan en uit elk zinnetje een bezittelijk voornaamwoord uitkiezen en dat doelloos terugkaatsen hoor.
Of het klimaat nu uw koude (of warme) kleren raakt (of niet); of u geen kleren nodig hebt zelfs of net heel veel en of uw kleren dan in geitenwol of prikkeldraadstof zijn; reken maar dat ze u bij de redding ervan wél zullen betrekken of u het nu zelf nog nodig hebt of niet en dat ze het u niet zullen komen vragen of u dus een 2de keer een klimaatbijdrage wenst te leveren (of niet).
Ausbürgerung is iets uit de DDR...
De kerncentrales zijn alleszins niet de mijne zoals u foutievelijk stelde, dus gelieve mij niet rijker te maken dan ik helaas slechts ben.
En zo kan ik nog wel een half uurtje op uw elan doorgaan en uit elk zinnetje een bezittelijk voornaamwoord uitkiezen en dat doelloos terugkaatsen hoor.
Of het klimaat nu uw koude (of warme) kleren raakt (of niet); of u geen kleren nodig hebt zelfs of net heel veel en of uw kleren dan in geitenwol of prikkeldraadstof zijn; reken maar dat ze u bij de redding ervan wél zullen betrekken of u het nu zelf nog nodig hebt of niet en dat ze het u niet zullen komen vragen of u dus een 2de keer een klimaatbijdrage wenst te leveren (of niet).
Ausbürgerung is iets uit de DDR...
"Verder liet Bouchez aan de andere voorzitters ook nog weten dat ‘de onderhandelingen echt niet verder kunnen zonder Egbert’. ‘Wij wachten dus zijn gezondheidsbericht af.’ Die berichten leidden tot ergernis en ongeloof bij z’n collega-voorzitters. ‘Hij zat vrijdag twee uur lang gewoon naast Lachaert in de meeting: dan kan je toch niet zomaar gewoon verder doen?’, zo is te horen."gpv1 schreef: ↑10 september 2020, 13:00Men moet niet in quarantaine gaan indien de contacten met een besmette persoon een laag risico vormden. Hoog risico = gedurende een kwartier of langer minder dan 1,5 meter afstand houden. Indien Bouchez zich hieraan heeft gehouden hoeft hij dus niet in quarantaine. De koning gaat ook niet in quarantaine.inquirer schreef: ↑10 september 2020, 11:11 Ondertussen vindt Bouchez dat de algemeen geldende regels voor het plebs niet op hem van toepassing zijn; nadat hij dinsdag al geweigerd had zich te laten testen door de dokter in de Kamer zoals alle andere onderhandelaars meteen lieten doen, lapt hij vanaf vandaag ook de regel die voorschrijft dat je 14 dagen in quarantaine moet gaan, aan zijn laars! Meneer gaat doodleuk terug aan de slag en verwacht dat anderen voldoende afstand houden tot hem!
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... li=BBqiSG8
Ze kunnen daar hele grote vergaderzalen hebben natuurlijk ...
Hopelijk deze keer geen selfie waarin hij zichzelf verraadt ...
Weinig concreet hé. Je kan ook met 5 meter afstand naast iemand zitten. Volgens Bouchez was het 2 meter.mver schreef: ↑10 september 2020, 16:58‘Hij zat vrijdag twee uur lang gewoon naast Lachaert in de meeting: dan kan je toch niet zomaar gewoon verder doen?’, zo is te horen."gpv1 schreef: ↑10 september 2020, 13:00
Men moet niet in quarantaine gaan indien de contacten met een besmette persoon een laag risico vormden. Hoog risico = gedurende een kwartier of langer minder dan 1,5 meter afstand houden. Indien Bouchez zich hieraan heeft gehouden hoeft hij dus niet in quarantaine. De koning gaat ook niet in quarantaine.
En zelfs als hij binnenkort alsnog positief zou testen, wat dan nog ? Sommige burgers verwachten van politici dat ze perfecte mensen zijn, maar zijn ze zelf ook perfect ? Nee toch ? In de verste verte niet. We are all deeply flawed creatures