Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat antwoord kan je, als 59 pagina's lang, vinden in een ander topic op hetzelfde forum.
corona-en-de-t28425.html
"""De Britse farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford onderbreken de vergevorderde proeven met een mogelijk coronavaccin om veiligheidsredenen. Dat deelt het bedrijf woensdag mee. Het kandidaat-vaccin heeft mogelijk ongewenste bijeffecten veroorzaakt bij een proefpersoon."""
Bron : 'De Standaard'.
Bron : 'De Standaard'.
Het is niet voor niets dat AZ met de kandidaat afnemende overheid een beding had afgedwongen dat ze niet verantwoordelijk konden gesteld worden voor eventuele negatieve gevolgen na toedienen van hun vaccin.
Heerlijke typische Woestijnvis-humor in sketch gisteravond bij De Ideale Wereld:
https://www.youtube.com/watch?v=0Lyt7Kky6Xw
Bedrijven kunnen bij Janne Besmet terecht om concurrenten met corona te laten besmetten.
https://www.youtube.com/watch?v=0Lyt7Kky6Xw
Bedrijven kunnen bij Janne Besmet terecht om concurrenten met corona te laten besmetten.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
UZ Gent momenteel 0 hospitalisaties !
Zoals ik in het andere coronatopic schreef, stelt de tweede golf niet veel voor tov de eerste golf. Bij de besmetten nu zijn er veel jonge mensen en ook veel asymtomatische personen. Nu worden veel minder casussen gemist.
Bij de eerste golf kon je in het begin enkel getest worden als je opgenomen werd in het ziekenhuis, dus heel veel milde infecties werden gemist; wellicht was de eerste golf tien keer hoger dan wat je op de curve van besmettingen ziet.
En ja, we gaan meer besmettingen krijgen, vooral van jonge mensen, want de meeste ouderen blijven heel voorzichtig.
Laat ons allemaal een masker dragen op school en andere publieke plaatsen, maar laat ons aub het onderwijs en de economie zoveel mogelijk normaal laten draaien.
Zoals ik in het andere coronatopic schreef, stelt de tweede golf niet veel voor tov de eerste golf. Bij de besmetten nu zijn er veel jonge mensen en ook veel asymtomatische personen. Nu worden veel minder casussen gemist.
Bij de eerste golf kon je in het begin enkel getest worden als je opgenomen werd in het ziekenhuis, dus heel veel milde infecties werden gemist; wellicht was de eerste golf tien keer hoger dan wat je op de curve van besmettingen ziet.
En ja, we gaan meer besmettingen krijgen, vooral van jonge mensen, want de meeste ouderen blijven heel voorzichtig.
Laat ons allemaal een masker dragen op school en andere publieke plaatsen, maar laat ons aub het onderwijs en de economie zoveel mogelijk normaal laten draaien.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Over Gent :Charlesvdw schreef: ↑9 september 2020, 20:57
Bij de besmetten nu zijn er veel jonge mensen en ook veel asymtomatische personen. (1)
En ja, we gaan meer besmettingen krijgen, vooral van jonge mensen, want de meeste ouderen blijven heel voorzichtig. (2)
Laat ons allemaal een masker dragen op school en andere publieke plaatsen, maar laat ons aub het onderwijs en de economie zoveel mogelijk normaal laten draaien.(3)
“De nul zal waarschijnlijk van korte duur zijn.” Het aantal positieve coronatesten in Gent is de laatste week opnieuw aan het stijgen. De laatste zeven dagen zijn honderd positieve testen gemeld aan wetenschappelijk instituut Sciensano.
(1) Zijn er cijfers over het aantal asymptomatische besmettingen ?
(2) Die in een rusthuis hebben niet altijd de mogelijkheid en de keuze... Besmetting door personeel was een grote oorzaak voordien. Niets sluit dat nu uit opnieuw.
(3)
We kunnen het onderwijs niet voor een jaar stilleggen. Dat zou een zware keuze zijn.
Hier hebben ze gevonden hoe ze zeer weinig besmettingen kunnen hebben maar de keuze wordt te zwaar en te duur.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... by-october
9,5% van de 23000 (bijna allemaal meerderjarige) respondenten van de laatste Grote Coronastudie (resultaten vandaag uitgebracht) zegt zich waarschijnlijk of niet te zullen laten vaccineren, zelfs al het vaccin gratis, veilig en werkzaam is.
https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/ ... e-enquete/
(enquête is niet representatief: 30% mannen, 70% vrouwen, 70% heeft een bachelor/master/doctoraat)
Interessante uitkomst.
https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/ ... e-enquete/
(enquête is niet representatief: 30% mannen, 70% vrouwen, 70% heeft een bachelor/master/doctoraat)
Interessante uitkomst.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat ligt mi in de lijn der verwachtingen. Als ik de voorlopige resultaten lees dan zijn de bijwerkingen van het vaccin niet zo verschillend van die van het virus. Dus ondergetekende zal zeker ook nog niet staan aanschuiven...
Het lijkt me geen goed idee om een aantal veiligheidsprocedures over te slaan bij het ontwikkelen van een vaccin.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De vraag was nochtans:
"Zou je je laten vaccineren tegen COVID-19 als er een veilig, werkzaam en gratis vaccin is?"
"Zou je je laten vaccineren tegen COVID-19 als er een veilig, werkzaam en gratis vaccin is?"
Ik zal mij daarentegen laten vaccineren van zodra mogelijk.
Ik vraag me dan wel af hoe groot mijn kans op besmetting daarna nog is.
Met een vaccin bepaalde verschijnselen hebben : dan heb je wel een dood virus in je lijf waarop je systeem reageert.
Ik neem mijn kans liever daarmee dan met levend virus.
Dat was er hier een paar ontgaan in ons land wellicht..
Ik vraag me dan wel af hoe groot mijn kans op besmetting daarna nog is.
Met een vaccin bepaalde verschijnselen hebben : dan heb je wel een dood virus in je lijf waarop je systeem reageert.
Ik neem mijn kans liever daarmee dan met levend virus.
Dat was er hier een paar ontgaan in ons land wellicht..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja akkoord. Maar veilig is relatief hé?
Vanaf wanneer spreek je van "veilig"? Ik zou toch minstens minder bijwerkingen willen zien dan wat er gebeurt bij een echte besmetting met COVID-19.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Hoeveel mensen worden opgenomen in een ziekenhuis na ontvangst van het vaccin ? Nul ?
Daar ben je dan bij je uitkomst. Het is veiliger dan het levende virus (uiteraard).
Voila... In stijl zijn we er al. Op inhoud : we gaan dat later kunnen zeggen maar welk vaccin dat jij kent lijdt tot veel ziekenhuisopnames ?
Ken jij een vaccin dat erger is qua symptomen dan de ziekte waartegen het gebruikt wordt ?
Dat zou al een dikke fausse keu moeten zijn !
Daar ben je dan bij je uitkomst. Het is veiliger dan het levende virus (uiteraard).
Voila... In stijl zijn we er al. Op inhoud : we gaan dat later kunnen zeggen maar welk vaccin dat jij kent lijdt tot veel ziekenhuisopnames ?
Ken jij een vaccin dat erger is qua symptomen dan de ziekte waartegen het gebruikt wordt ?
Dat zou al een dikke fausse keu moeten zijn !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh:
Proefpersoon coronavaccin AstraZeneca vertoont “ernstige neurologische symptomen”
Mogelijk mag ze vandaag al het ziekenhuis verlaten,
Da's inderdaad te hopen. Maar ik zal je toch zeer galant voorlaten.
+1CarpeNoctem schreef: ↑10 september 2020, 14:53 Da's inderdaad te hopen. Maar ik zal je toch zeer galant voorlaten.
Een holderdebolder ontwikkelt virus spuiten ze ook niet in mijn lijf.
Ik zal dan wel een jaartje langer dezelfde quarantaine maatregelen aanhouden en vanop afstand bekijken hoe die miljoenen 'proefpersonen' reageren op de verschillende vaccin en welke echt goede resultaten heeft zonder al te veel bijwerkingen.
En als dat goed gaat schuif ik wel aan voor de tweede zit volgend jaar.
Veel keuze zal ik trouwens toch niet hebben want ik behoor tot geen enkele bevoorrechte groep. Tegen dat het mijn beurt is zijn we waarschijnlijk al een dik jaar verder.
Wel leuk om te horen dat door de ontwikkeling van het ene vaccin het griepvaccin plots niet meer algemeen noodzakelijk is en alleen nog beschikbaar voor preferene groepen. Gelukkig dat ik dat de laatste 10 jaar dan ook niet meer heb laten toedienen. Al was het gratis.
Hoeveel mensen worden opgenomen in het ziekenhuis nadat ze besmet zijn door een winkelkar of een ´vuile doos´ uit een rek te nemen?
En toch moeten we gelijk debielen onze handen ontsmetten en onnozele clippees gebruiken.
Straks heb ik het weer aan m´n rekker als ik m´n collect&go ophaal. En je raadt het, ik ben ze (onopzettelijk) vergeten thuis. Dat wordt weer ´n preek die ik ga beantwoorden door met m´n ogen te rollen en een wederwoord te placeren.
Net nog eens gegoogled, ge vindt daar niks over. Mochten er echt significant veel dergelijke besmettingen zijn, we hadden het allang gehoord.