Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
De gewone gratis basisrekening:
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... penen.html
Als het maar gratis is.
Hier ook, KBC basisrekening, volledig gratis.anonymous schreef: ↑8 augustus 2020, 12:55 De gewone gratis basisrekening:
Ik heb een gewone zichtrekening met een bankkaart en een digipass. Daarnaast een gewone spaarrekening met de minimumrente van 0,11%. Beide zijn gratis. Ik volg ze op via KBC-Touch.
-
- Hero Member
- Contacteer:
verwijderd
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 11 september 2020, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag aan Aion waar dat in de Algemene Voorwaarden staat. Als ze niet (kunnen) antwoorden, dien dan klacht in bij de ombudsman van de banken: https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... financiele
-
- Hero Member
- Contacteer:
verwijderd
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 11 september 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
verwijderd
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 11 september 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Een rekening is geen "slapende rekening" louter omdat je die niet gebruikt of je ze op nul gezet hebt. Het leeghalen van je rekeningen heeft dus op zich geen enkele verbintenisrechtelijke betekenis buiten de wijziging van de omvang van de deposito's en interestberekening die er het gevolg van is. Als je klant bent bij een bedrijf dat zijn voorwaarden aanpast in de zin dat ze (hogere) maandelijkse kosten beginnen aan te rekenen, moet je die klantrelatie opzeggen als je die kosten niet wil betalen. Het bedrijf is niet verplicht jou te informeren van een betalingsachterstand die je aan het opbouwen bent doordat je je deposito's op nul gezet hebt zodat ze geen automatische debiteringen kunnen uitvoeren in het kader van een nog steeds bestaande verbintenis met een nog steeds bestaande betalingsplicht voor de verschafte diensten.
Wat jij gedaan hebt en nu over ligt te klagen, is een voorbeeld van dezelfde logica als huurders die hun laatste drie maand niet betalen in de redenatie dat de huisbaas het wel van de borg zal halen, en dat ze dan de huurschade of de eindafrekening van de nutsvoorzieningen niet moeten betalen omdat de huisbaas het niet kan verhalen op de borg en voor dat bedrag niet kan procederen. Fijn te zien dat Aion dit soort foefjes niet tolereert van hun klanten. Een tegenpartij treft geen schuld, noch verbintenisrechtelijk, noch moreel, omdat jij geen discipline hebt om je administratie op te volgen. Als je niet in staat bent je verbintenissen na te komen of ze verbintenisrechtelijk correct op te zeggen, moet je er geen aan gaan. Dat je dan gaat stemmen i.f.v. je frustraties omtrent de gevolgen van je gebrek aan verbintenisrechtelijke discipline, zegt veel.
Wat jij gedaan hebt en nu over ligt te klagen, is een voorbeeld van dezelfde logica als huurders die hun laatste drie maand niet betalen in de redenatie dat de huisbaas het wel van de borg zal halen, en dat ze dan de huurschade of de eindafrekening van de nutsvoorzieningen niet moeten betalen omdat de huisbaas het niet kan verhalen op de borg en voor dat bedrag niet kan procederen. Fijn te zien dat Aion dit soort foefjes niet tolereert van hun klanten. Een tegenpartij treft geen schuld, noch verbintenisrechtelijk, noch moreel, omdat jij geen discipline hebt om je administratie op te volgen. Als je niet in staat bent je verbintenissen na te komen of ze verbintenisrechtelijk correct op te zeggen, moet je er geen aan gaan. Dat je dan gaat stemmen i.f.v. je frustraties omtrent de gevolgen van je gebrek aan verbintenisrechtelijke discipline, zegt veel.
Je moet bij BMPB (nu aion) eens een klantenrelatie proberen te stoppen!
Ik heb dat dus proberen te doen!
Hierbij een overzichtje:
1- Eerst gepoogd om de nodige documenten hiervoor op hun website te vinden: onvindbaar
2- gemaild naar hun klantendienst: antwoord in letterlijk onverstaanbaar Nederlands en totaal naast de kwestie
3- gemaild naar hun enige kantoor in België: antwoord dat het in orde was, zonder verdere vragen naar informatie over mij.
4- na 1 maand waarin alles nog steeds online werkte: terug naar dat kantoor gemaild dat antwoordt dat ik online klant ben, geen kantoorklant (dus trek uw plan met andere woorden)!
5- gemaild naar de klantendienst: nu wel deftig antwoord, met de vraag formulier in te vullen en kopie van id bij te voegen
6- tot de laatste dag van BMPB (6 maand later) volledig toegang gehad tot hun online platform, inclusief mijn lege rekeningen, en inclusief de hele communicatiestroom over hun omvorming tot aion, hun nieuwe klantenvoorwaarden, hun nieuw platform, etc etc...
Nooit overtuigd geweest dat ik dus écht als klant geschrapt ben, dus wie weet ben ik ook zo'n slapende klant, die over god weet hoe veel tijd als ik ooit terug klant wordt bij een opvolger van BMPB/aion plots voor al die slapende jaren moet betalen?!
Ik heb alleszins de mails bijgehouden als bewijs dat ik mijn klantenrelatie met hen heb stopgezet en ik ben niet van plan die snel te wissen!
Ik heb dat dus proberen te doen!
Hierbij een overzichtje:
1- Eerst gepoogd om de nodige documenten hiervoor op hun website te vinden: onvindbaar
2- gemaild naar hun klantendienst: antwoord in letterlijk onverstaanbaar Nederlands en totaal naast de kwestie
3- gemaild naar hun enige kantoor in België: antwoord dat het in orde was, zonder verdere vragen naar informatie over mij.
4- na 1 maand waarin alles nog steeds online werkte: terug naar dat kantoor gemaild dat antwoordt dat ik online klant ben, geen kantoorklant (dus trek uw plan met andere woorden)!
5- gemaild naar de klantendienst: nu wel deftig antwoord, met de vraag formulier in te vullen en kopie van id bij te voegen
6- tot de laatste dag van BMPB (6 maand later) volledig toegang gehad tot hun online platform, inclusief mijn lege rekeningen, en inclusief de hele communicatiestroom over hun omvorming tot aion, hun nieuwe klantenvoorwaarden, hun nieuw platform, etc etc...
Nooit overtuigd geweest dat ik dus écht als klant geschrapt ben, dus wie weet ben ik ook zo'n slapende klant, die over god weet hoe veel tijd als ik ooit terug klant wordt bij een opvolger van BMPB/aion plots voor al die slapende jaren moet betalen?!
Ik heb alleszins de mails bijgehouden als bewijs dat ik mijn klantenrelatie met hen heb stopgezet en ik ben niet van plan die snel te wissen!
Ik beweer niet dat Aion zijn administratie op orde heeft. Ben nooit klant bij die bank of bij haar voorganger geweest. Maar wat je beschrijft is een andere situatie dan een waarin klanten er van uitgaan dat even goed is om er voor te zorgen dat het bedrijf praktisch geen kosten kan aanrekenen (omdat je geld er weg is), als om je klantrelatie verbintenisrechtelijk correct te beëindigen.
Ken bv. iemand die er aan dacht om zijn abonnement op de fitness (formule met laag maandelijks tarief in ruil voor lange duurtijd) voortijdig stop te zetten door de verplichte domiciliëring te laten blokkeren. "Want corona dus fitness toe dus ik kan niet gaan"... Dus de juridische categorie van overmacht bestaat blijkbaar niet meer en men is vrij te kiezen welke verbintenissen men na komt...? Een commerciële tegemoetkoming mag je vragen, maar daar is de tegenpartij per definitie vrij in. Niet te tevreden: opzeggen volgens de verbintenisrechtelijke regels. Dom om te denken dat je de tegenpartij gewoon voor voldongen feiten kan plaatsen, dat zich dat niet wreekt.
De beste aanpak is altijd zien dat jij zelf 100% verbintenisrechtelijk correct handelt, dat zoveel mogelijk documenteren, plus er voor zorgen dat de tegenpartij praktisch niet in staat is om kosten aan te rekenen als zij hun administratie niet in orde hebben en denkt dat ze een verbintenisrechtelijk grondslag hebben om je kosten aan te rekenen. En niet voor een paar Euro winst klant worden bij een bedrijf waar je kan vermoeden dat de administratie een soep is...
Ken bv. iemand die er aan dacht om zijn abonnement op de fitness (formule met laag maandelijks tarief in ruil voor lange duurtijd) voortijdig stop te zetten door de verplichte domiciliëring te laten blokkeren. "Want corona dus fitness toe dus ik kan niet gaan"... Dus de juridische categorie van overmacht bestaat blijkbaar niet meer en men is vrij te kiezen welke verbintenissen men na komt...? Een commerciële tegemoetkoming mag je vragen, maar daar is de tegenpartij per definitie vrij in. Niet te tevreden: opzeggen volgens de verbintenisrechtelijke regels. Dom om te denken dat je de tegenpartij gewoon voor voldongen feiten kan plaatsen, dat zich dat niet wreekt.
De beste aanpak is altijd zien dat jij zelf 100% verbintenisrechtelijk correct handelt, dat zoveel mogelijk documenteren, plus er voor zorgen dat de tegenpartij praktisch niet in staat is om kosten aan te rekenen als zij hun administratie niet in orde hebben en denkt dat ze een verbintenisrechtelijk grondslag hebben om je kosten aan te rekenen. En niet voor een paar Euro winst klant worden bij een bedrijf waar je kan vermoeden dat de administratie een soep is...
Aion geeft er tegenwoordig een lap op met hun reclame: nu ook als nieuwe campagne bij "The Insiders".
Aan wie er interesse voor heeft :
https://www.theinsidersnet.com/nl-be/ca ... nk2009.htm
Aan wie er interesse voor heeft :
https://www.theinsidersnet.com/nl-be/ca ... nk2009.htm
Ikzelf ben er alvast niet in geïnteresseerd.Aion is een nieuw soort bank. Een bank die jou helpt geld te besparen. Aion werkt 24/7 om je spaargeld een boost te geven, je huishoudfacturen te verlagen, betere prijzen voor je online-aankopen te vinden, en nog veel meer. Hoeveel banken kunnen dat zeggen?
Ze zijn er zelfs zo zeker van dat jij met hun Premium Lidmaatschap gaat besparen, dat ze een garantie geven. Als je na 12 maanden meer hebt betaald dan je hebt bespaard, geven ze je het verschil terug.
Wil jij ook meer besparen? Registreer je dan voor deze campagne voor dinsdag 22 september.
Insiders die meedoen met de campagne krijgen als welkomstcadeau € 25 op hun Aion-rekening en de eerste maand van hun Premium Lidmaatschap gratis.
Het is een vreemde strategie om een hoogrenderende spaarrekening aan te bieden in combinatie met een duur basisproduct dat enkel kan renderen voor mensen die te lui/dom zijn om zelf dingen op te zoeken, en zelfs dan nog enkel indien ze er maandelijks goed wat geld doorjagen. Wie is je publiek nu eigenlijk? Want de mensen die er 100.000 Euro op kunnen zetten (indien je vertrouwen hebt dat Aion niet de fles op gaat voordat je getrouwheidspremies uitbetaald zijn), die doen het waarschijnlijk niet voor de kaarten, Cake-integratie en de andere features zelf.