Corona-virus.
Re: Corona-virus.
we kunnen inderdaad de "journalistiek" van de vrt niet betrouwengeebee schreef: ↑10 september 2020, 20:52https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/30 ... il-misbru/SparSpaar schreef: ↑10 september 2020, 20:28 Maar alle gekheid op een stokje: stel dat de winnaar een vaccin van Bill is ? (wat ik verwacht)
Vaccins van die gast hebben in India en Afrika reeds 700.000 kinderen kinderverlamming bezorgd en dat is geen fabeltje (google, meerdere bronnen).
Vergeet ook niet dat Bill samen met Warren voorstander is van een beperking van de wereldbevolking tot 400 miljoen zielen.
Wat heeft men hier toch een kort geheugen !
... maar wellicht is dit fakenews, we kunnen de journalistiek van de vrt natuurlijk niet betrouwen, wellicht zijn ze ook deel van Gates en de rest van de lizzards die de aarde willen overnemen ... zucht !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is een virus dat zich in de luchtwegen bevindt. Theoretisch kan je via besmette winkelkarren en zo het doorgeven. In de praktijk zijn er zo bij mijn weten nog geen gedocumenteerde besmettingen gebeurd. Gewoon ons mondmasker ophouden, zelfs als het op onze handen zou zitten, kan het maar kwaad als we met onze handen in onze mond of neus zouden prutsen.Fakkel schreef: ↑10 september 2020, 15:24Hoeveel mensen worden opgenomen in het ziekenhuis nadat ze besmet zijn door een winkelkar of een ´vuile doos´ uit een rek te nemen?
En toch moeten we gelijk debielen onze handen ontsmetten en onnozele clippees gebruiken.
Straks heb ik het weer aan m´n rekker als ik m´n collect&go ophaal. En je raadt het, ik ben ze (onopzettelijk) vergeten thuis. Dat wordt weer ´n preek die ik ga beantwoorden door met m´n ogen te rollen en een wederwoord te placeren.
Net nog eens gegoogled, ge vindt daar niks over. Mochten er echt significant veel dergelijke besmettingen zijn, we hadden het allang gehoord.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
1 aantal asymptomatische besmettingen wordt op 50% geschat.haelewyn schreef: ↑10 september 2020, 08:01...Charlesvdw schreef: ↑9 september 2020, 20:57
Bij de besmetten nu zijn er veel jonge mensen en ook veel asymtomatische personen. (1)
En ja, we gaan meer besmettingen krijgen, vooral van jonge mensen, want de meeste ouderen blijven heel voorzichtig. (2)
Laat ons allemaal een masker dragen op school en andere publieke plaatsen, maar laat ons aub het onderwijs en de economie zoveel mogelijk normaal laten draaien.(3)
(1) Zijn er cijfers over het aantal asymptomatische besmettingen ?
(2) Die in een rusthuis hebben niet altijd de mogelijkheid en de keuze... Besmetting door personeel was een grote oorzaak voordien. Niets sluit dat nu uit opnieuw.
(3)
We kunnen het onderwijs niet voor een jaar stilleggen. Dat zou een zware keuze zijn. Akkoord, daar zouden we nog decennia de gevolgen van dragen.
...
2 personeel neemt nog steeds flinke voorzorgsmaatregelen, hoor. Er is rusthuizen veel aan gelegen om coronavrij te blijven. Heb je recent nog veel over besmettingen in rusthuizen gehoord ? Ik dacht het niet.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ja, VTM 1 tot en met 3 (of is het 4, ik ben de tel kwijt) zijn uiteraard véééééééééééééél beter (op wereldvlak hebben we dan natuurlijk ook nog Fox News) ... dat zijn tenminste échte journalisten en geen lizzards die uit zijn op werelddominantie, ik heb Martine Tanghe altijd al verdacht van in het grote complot te zitten.R1150GS schreef: ↑10 september 2020, 21:44we kunnen inderdaad de "journalistiek" van de vrt niet betrouwengeebee schreef: ↑10 september 2020, 20:52
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/30 ... il-misbru/
... maar wellicht is dit fakenews, we kunnen de journalistiek van de vrt natuurlijk niet betrouwen, wellicht zijn ze ook deel van Gates en de rest van de lizzards die de aarde willen overnemen ... zucht !
Goed dat je het zelf beseftgeebee schreef: ↑10 september 2020, 23:15Ja, VTM 1 tot en met 3 (of is het 4, ik ben de tel kwijt) zijn uiteraard véééééééééééééél beter (op wereldvlak hebben we dan natuurlijk ook nog Fox News) ... dat zijn tenminste échte journalisten en geen lizzards die uit zijn op werelddominantie, ik heb Martine Tanghe altijd al verdacht van in het grote complot te zitten.
In praktijk wordt dit verzwegen om paniek te vermijdenCharlesvdw schreef: ↑10 september 2020, 22:11 Theoretisch kan je via besmette winkelkarren en zo het doorgeven. In de praktijk zijn er zo bij mijn weten nog geen gedocumenteerde besmettingen gebeurd.
De besmettingen komen weldegelijk van mensen die te dicht bij elkaar praten, die besmet materiaal aanraken (en dan hun neus, ogen of mond) of van kinderen (die eigenlijk superverspreiders zijn). Maar shhhhht, niemand mag het weten.
Ik denk dat veel besmettingen volledig ongedocumenteerd blijven in de zin van : onbekend van wie iemand het virus heeft opgelopen.
Of het via handcontact naar het gezicht gekomen is of via druppels of aerosolen : denk je echt dat ze dat kunnen documenteren ?
Als het virus blijft leven op oppervlakten moet je niet ver nadenken om de overbrugging te maken van voorwerp naar je neus.
Waarom zou het met dit virus verschillen van een (ander) verkoudheidsvirus ?
Aangezien je nadien (na 1 a 2 weken) geen sporen meer kan nemen van iemands' handen ga je dat nooit op die manier kunnen aantonen.
Enkel met wat geluk de plaats en de persoon van wie je het hebt doorgekregen.
Of het via handcontact naar het gezicht gekomen is of via druppels of aerosolen : denk je echt dat ze dat kunnen documenteren ?
Als het virus blijft leven op oppervlakten moet je niet ver nadenken om de overbrugging te maken van voorwerp naar je neus.
Waarom zou het met dit virus verschillen van een (ander) verkoudheidsvirus ?
Aangezien je nadien (na 1 a 2 weken) geen sporen meer kan nemen van iemands' handen ga je dat nooit op die manier kunnen aantonen.
Enkel met wat geluk de plaats en de persoon van wie je het hebt doorgekregen.
Gelukkig levert voorbeeldland Nederland wat meer cijfers bij Haelewyns gedachte: Steeds meer besmettingen in Nederland, waar zit het lek ?
Van zeven op de tien besmettingen kan men gewoon niet achterhalen waar de besmette het virus heeft opgedoken. En dat is niet omdat de contactonderzoekers er een vlaamse puinhoop van maken: van de overige drie op de tien bestaan nauwkeurige statistieken. Ook heel lezenswaardig trouwens.
'Cabaret met Fakkel, Colruyt en clippees' slaat inderdaad nergens op. Maar dat er een paar ziek zijn geworden in de supermarkt is zeker niet onwaarschijnlijk.
Helaas heeft vlaanderen helemaal geen statistieken. Zes op de 100 bewezen besmettingen komt uit de horeca. Interessant. Zou ons spektakel-met-mondmaskers helpen ? Zouden er in vlaanderen minder besmettingen in de horeca zijn ? Geen idee...
Van zeven op de tien besmettingen kan men gewoon niet achterhalen waar de besmette het virus heeft opgedoken. En dat is niet omdat de contactonderzoekers er een vlaamse puinhoop van maken: van de overige drie op de tien bestaan nauwkeurige statistieken. Ook heel lezenswaardig trouwens.
'Cabaret met Fakkel, Colruyt en clippees' slaat inderdaad nergens op. Maar dat er een paar ziek zijn geworden in de supermarkt is zeker niet onwaarschijnlijk.
Helaas heeft vlaanderen helemaal geen statistieken. Zes op de 100 bewezen besmettingen komt uit de horeca. Interessant. Zou ons spektakel-met-mondmaskers helpen ? Zouden er in vlaanderen minder besmettingen in de horeca zijn ? Geen idee...
Veel besmettingen komen van 'op reis'.
Of dat dan in een hotel was, in een café, een bar, op de trein.. Valt moeilijk te bepalen vrees ik.
Als een hoog aantal besmette mensen te gast was in hetzelfde cafeetje is het al wat anders.
Of dat dan al dan niet langs de handen is gegaan : Ouch.. Who knows ? Daarom is het nog niet bewezen dat het niet langs de handen kan gaan.
Voorbeeldland of Gidsland Nederland ? In your dreams ?
Echte voorbeelden zitten in Azie.
Of dat dan in een hotel was, in een café, een bar, op de trein.. Valt moeilijk te bepalen vrees ik.
Als een hoog aantal besmette mensen te gast was in hetzelfde cafeetje is het al wat anders.
Of dat dan al dan niet langs de handen is gegaan : Ouch.. Who knows ? Daarom is het nog niet bewezen dat het niet langs de handen kan gaan.
Voorbeeldland of Gidsland Nederland ? In your dreams ?
Echte voorbeelden zitten in Azie.
Dat riedeltje van 'op reis' wordt ons opgedrongen door de virologen. Ze moeten toch ergens een knuppel hebben om te slaan. Jazeker, er zijn uiteraard besmettingen van reizen. Maar de overgrote meerderheid komt via andere wegen. Is het omdat mensen massaal de regels niet naleven? Wie zal het zeggen
Covid blijkt toch geen griepje of verkoudheidsvirus, op dit moment, te zijn. Het zal er waarschijnlijk wel naartoe evolueren. En gelukkig maar.
De eerste verkoudheden en symptomen van de gewone griep beginnen trouwens te circuleren op scholen. Dokterspraktijken draaien alweer op volle toeren (bevestigde informatie). Ik wil geen voorspelling doen, maar vermoedelijk ergens oktober gaan we wat meemaken.
Covid blijkt toch geen griepje of verkoudheidsvirus, op dit moment, te zijn. Het zal er waarschijnlijk wel naartoe evolueren. En gelukkig maar.
De eerste verkoudheden en symptomen van de gewone griep beginnen trouwens te circuleren op scholen. Dokterspraktijken draaien alweer op volle toeren (bevestigde informatie). Ik wil geen voorspelling doen, maar vermoedelijk ergens oktober gaan we wat meemaken.
Toch raar dat men een half (?) jaar na de uitbraak nog steeds niet weet hoe het virus overgedragen wordt. Worden daar geen testen over gedaan ?
In het begin waren maskers bv verboden (zie Van Ranst), nu verplicht.
Zet Boucher zijn mombakkes op als hij tegen Lachaert spreekt/spuwt en vice-versa ? Is zijn baard een nest van virussen ? Moet dat niet getest worden ?
In het begin waren maskers bv verboden (zie Van Ranst), nu verplicht.
Zet Boucher zijn mombakkes op als hij tegen Lachaert spreekt/spuwt en vice-versa ? Is zijn baard een nest van virussen ? Moet dat niet getest worden ?
Dat is gewoon jouw stelling gebaseerd op wat?
Geen mens die weet tot wat Covid19 in de toekomst evolueert. Airborne? Afgezwakt tot een griepje, verkoudheid? Alleen dodelijk voor erg verzwakte personen? ......
Covid 19 is maar één van de vele virussen die vrij circuleren hoor. En het zal ook het laatste niet zijn.
Zoals ik schreef stelt voor mij het probleem zichzelf niet eens.
Ik behoor niet tot een risicogroep die in eerste rang in aanmerking komt voor een vaccin.
Jij wel?
Zo ja, dan ben je persoonlijk vrij te beslissen of je onmiddellijk een vaccin wenst of niet. Je moet dan geen mondmasker meer dragen want je bent dan vrij van besmetting, ook loop je geen risico meer bij niet gevacineerde personen. Het risico is dan nl. andersom.
Zo neen, dien je gewoon, net zoals ik, te wachten tot je aan de beurt bent. En dat gaat dan nog wel even duren.
Ook al is ons uitgangspunt dan versschillend, het resultaat is krek hetzelfde.
Persoonlijk spring ik inderdaad niet blindelings op het eerste beste beschikbare medecijn. Daarvoor ben ik te goed op de hoogte wat er achter de schermen van de pharma sector gebeurt.
Dat is mijn persoonlijke keuze.
Als alle anderen dan wel een 'veilig en werkbaar' vaccin nemen lopen ze door mij ook geen risico meer en mogen de mondmasker stande pede af. Het ben dan ik, na een persoonlijke keuze, die risico op besmetting loopt. En die zal, logisch gezien, nog lager zijn dan nu het geval is.
Als alle anderen, zonder kennis van zaken, een vaccin nemen dat nadien niet (goed) blijkt te werken of niet veilig blijkt blijft voor mij het risico op,hetzelfde niveau dan nu. En daar kan ik, net zoals de voorbije zes maand, best mee leven.
Jullie hebben dan tenminste al geen extra kosten om mij van de bijwerkingen van een vaccin of een alsnog besmetting door een vals veiligheidsgevoel af te helpen.
En de rest van je leven met een mondmasker rondlopen is in sommige streken al een doodgewone zaak. Het blijkt zelfs dat ze er aan wennen en zeker niet aan sterven. Dus ook dan geen reden tot paniek.
Geen stelling, feit : als iedereen zou zeggen : "voor mij geen vaccin, laat een ander het maar doen, ik zal wel even afwachten en kijken of ze niet teveel bijwerkingen krijgen" dan blijft het virus vrij circulereren en raken we er nooit van af ... dat is het punt dat ik probeer te maken.Jefdewit schreef: ↑11 september 2020, 12:07Dat is gewoon jouw stelling gebaseerd op wat? ijwerkingen van een vaccin of een alsnog besmetting door een vals veiligheidsgevoel af te helpen.
En de rest van je leven met een mondmasker rondlopen is in sommige streken al een doodgewone zaak. Het blijkt zelfs dat ze er aan wennen en zeker niet aan sterven. Dus ook dan geen reden tot paniek.
Mocht men bv. voor het poliovaccin ook gezegd hebben, "de andere" moet zich maar laten vaccineren, ik bekijk het wel even, dan was het nu niet voor 99,999 % uitgeroeid geweest, klein detail : het poliovaccin is verplicht.
In sommige streken, Azië dus, draagt men een mondmasker tijdelijk als men zich ziek voelt en men anderen niet wil besmetten (hier is het net omgekeerd, lekker ziek gaan werken en anderen besmetten, dit terzijde), dit is telkens tijdelijk ( niet zoals je beweert "de rest van hun leven") en niet zoals nu in sommige beroepsgroepen de godganse dag.
Laatst gewijzigd door geebee op 11 september 2020, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik moet zeggen ik heb gisteren rond 9u50 de tram van Knokke richting Oostduinkerke genomen. Wat een volk op die tram echt niet te doen. Voelde mij echt totaal niet comfortabel zelfs met een mondmasker op. Dan nog zeker 10 procent die een mondmasker verkeerd op had.
Ik had nooit gedacht op een werkdag in de ochtend dat er zoveel mensen op die tram gaan.
Ik had nooit gedacht op een werkdag in de ochtend dat er zoveel mensen op die tram gaan.
De cijfers stijgen terug ,dus het kloptTimoootjex schreef: ↑11 september 2020, 13:07 Ik moet zeggen ik heb gisteren rond 9u50 de tram van Knokke richting Oostduinkerke genomen. Wat een volk op die tram echt niet te doen. Voelde mij echt totaal niet comfortabel zelfs met een mondmasker op. Dan nog zeker 10 procent die een mondmasker verkeerd op had.