Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Maar dan is het ook geen feit.geebee schreef: ↑11 september 2020, 12:50 Geen stelling, feit : als iedereen zou zeggen : "voor mij geen vaccin, laat een ander het maar doen, ik zal wel even afwachten en kijken of ze niet teveel bijwerkingen krijgen" dan blijft het virus vrij circulereren en raken we er nooit van af ... dat is het punt dat ik probeer te maken.
Want niet iedereen zegt dat.
Je zal er toch mee moeten leren leven dat niet 100% in dezelfde richting marcheert als sommigen het willen.
Ik laat je vrij zo vlug mogelijk om het even welk vaccin tot je te nemen.
Leer dan ook dat het omgekeerde ook mogelijk mag zijn.
Als je alleen naar feiten wenst te kijken, het zal hoogstwaarschijnlijk, met of zonder vaccin, nooit helemaal verdwijnen. Pas je dus al maar aan en leer er mee leven. Ik ben dat stadium al voorbij.
Je begrijpt me ook verkeerd. Ik heb niets tegen nuttige vaccins. En ook niet tegen vaccins die een uitgebreide normale testprocedure doorlopen hebben.
Maar ik volg geen paniekvoetbal om een of andere machthebber wat vroeger te plezieren of omdat de massa geen geduld meer heeft.
Risico's schuw ik ook niet. Ook geen medische experimenten (toch niet als er een serieuze vergoeding tegenover staat).
Maar om voor gratis proefkonijn te spelen pas ik inderdaad.
Hele mensenmassa's dragen een mondmasker tegen luchtvervuiling. Dagdagelijks. Niet tijdelijk. Ze hebben er zonder probleem mee leren leven.
Laat jij en je gelijkgezinden je vaccineren en ik zal mij, zolang er geen deugdelijk getest vaccin met bewezen werking is vrijgegeven, verder vrij aan de geldende richtlijnen houden (1.5 m SD, indien onmogelijk masker, handen ontsmetten na buitenerf contacten). Wat is dan je probleem?
Geen probleem Jef, zoals steeds draag je (net zoals nog een paar andere alwetenden hier) alle wijsheid in jou ... ik bewonder je (en je confraters) ten zeerste ... ik voel me maar een kleine dwerg in jouw aanwezigheid. Ik streef er naar om zo groots te zijn maar ik slaag er niet in ... ik zal maar weer in mijn schelp kruipen en vanuit een klein hoekje kijken naar wat voor wijsheid jij en je achtenswaardige mede-intelligentsia nog voor het gepeupel onder ons willen brengen. Ik zal er - zoals steeds - mij naar gedragen.
Je moet de zaken, ook niet door ze belachelijk te maken, niet omdraaien.
Jij vraagt dat anderen zich gedragen naar wat jij onoverkomelijk vindt.
Ik vraag aan jou niet om je naar mijn voorbeeld te gedragen. Ik vraag gewoon mijn eigen gang te mogen gaan. Zonder daar iemand anders mee in gevaar te brengen.
Je moet je dus al zeker niet naar mijn uitgangspunt gedragen. Ik verbied je niet je te laten vaccineren. Doe maar.
De verplichting komt echter duidelijk van jouw zijde. En ik zal - zoals steeds - mij daartegen blijven verzetten.
Dat heeft weinig met wijsheid of alwetendheid te maken. Ik neem welbepaalde risico's gewoon voor mezelf. Ik leg ze niemand op en eis ze ook van niemand anders. Mag het nog?
Als mijn eigen beslissingen die ik alleen voor mezelf neem nadien onwijs blijkt te zijn of getuigen van een onwetendheid, wat dan nog? Jij bent gevaccineerd dus het raakt het niet. Ik alleen draag de gevolgen.
Als jij me daarentegen wil verplichten om me voortijdig te laten inenten, omdat jij je dan waarschijnlijk iets beter voelt, met een door de molen gejaagd vaccin en dat blijkt nadien verkeerd uit te pakken ga ik je waarschijnlijk nergens meer horen noch zien om je ter verantwoording te kunnen roepen.
Ik laat je volledig vrij in je beslissing om je al dan niet te vaccineren. En als je dat laat doen zal ik zelfs graag en zonder zeuren een klein deel van de kosten daarvoor betalen (jij betaalt er misschien niet rechtstreeks voor maar gratis gaat het niet zijn).
Andersom blijkt de vrijheid om daartoe te beslissen of te weigeren dan plots onaanvaardbaar vanuit jouw standpunt.
Wie is er hier dan alwetend en vol van wijsheid over de werking en de veiligheid van een vaccin dat niet eens vrij verkrijgbaar is en waarover de ontvangers nog geen enkele onafhankelijke resultatenstudie hebben kunnen inkijken?
Jij laat je blijkbaar leiden door blinde paniek. Mij niet gelaten. Ik laat je daar vrij in.
Ik neem een afwachtende houding aan. Maar blijkbaar mag dat ook al niet meer.
Als keuzerijheid nog maar langs één zijde is toegestaan is ze onbestaande want een opgelegde eenzijdige verplichting.
ps. Laat dat belachelijk calimerogedrag. Het siert je niet en plaatst je in een kamp waar je niet wenst te zitten en waar ik je, tot nu toe, ook allerminst in zag opduiken.
Het gaat hier niet over "mij" ... wat je blijkbaar niet snapt is dat als iedereen (en ik krijg de indruk dat er alsmaar meer antivaxxers beginnen rond te lopen) met dezelfde ingesteldheid als de jouwe ("ik bekijk het wel even") zou reageren dat we dan - en dan gaat het niet enkel over dit vaccin - dik in de shit zullen zitten en voor eeuwig en altijd met een muulemasker zullen mogen rondlopen omdat niemand zich wil laten vaccineren.Jefdewit schreef: ↑11 september 2020, 14:13Je moet de zaken, ook niet door ze belachelijk te maken, niet omdraaien.
Jij vraagt dat anderen zich gedragen naar wat jij onoverkomelijk vindt.
Ik vraag aan jou niet om je naar mijn voorbeeld te gedragen. Ik vraag gewoon mijn eigen gang te mogen gaan. Zonder daar iemand anders mee in gevaar te brengen.
Je moet je dus al zeker niet naar mijn uitgangspunt gedragen. Ik verbied je niet je te laten vaccineren. Doe maar.
De verplichting komt echter duidelijk van jouw zijde. En ik zal - zoals steeds - mij daartegen blijven verzetten.
Het is trouwens zo dat - gezien de manier waarop vanuit overheidswege (vaak overdreven) gereageerd wordt op dit virus - het misschien wel een verplicht spuitje zal zijn, daar ga je dan staan met je "vrije keuze". Vergeet niet dat de economie moet draaien.
Ik las een dag of zo geleden een afwijzende reactie van één of andere "slimmen" over het vaccin : "de natuur heeft er voor gezorgd dat we een goed werkend immuunsysteem hebben" ... right, mocht het van de natuur afhangen dan was de gemiddelde levensverwachting ergens vooraan de 20, net genoeg tijd om voor nageslacht te zorgen ... het is dank zij (of ondanks, zoals je zelf wil) de wetenschap en de farma dat onze levensverwachting zo gestegen is.
Jij leest dingen die er niet staan (of die ik zeker niet geschreven heb) en al heel zeker niet de bedoeling waren.
Ik ben helemaal geen antivaxxer.
Afwachtend staan ten op zichte van een vaccin dat niet de normale homoligatieprocedure heeft doorlopen is iets heel anders dan antivaxxer te zijn. Mijn gele ICV kaart telt al 2 bijlagen .
En willen of niet we zullen alle 2, ik al zeker en jij tot je tegeninfo geeft, het nog even moeten bekijken.
Het is dus eerder een hypothetische discussie die je tracht te voeren. Dus niets om je over op te winden of over te ergeren.
Ik hecht weinig geloof aan de Trumtijdslijn en al zeker niet toegepast op Belgische bodem.
Wat betreft de afwachtende houding had ik het ook duidelijk over het nog in ontwikkeling zijnde Covid-19 vaccin (waar ik al heel zeker en om gegronde redenen voorlopig al niet het vaccin van AZ zal laten toedienen).
Die uitbreiding naar andere vaccins heb jij erbij gesleurd. Mag je doen. Maar je moet dat niet op mij betrekken want ik had daar geen mening noch standpunt over gegeven.
Een verplicht spuitje? Geen probleem als er dan iemand schriftelijk de verantwoordelijkheid voor de eventuele gevolgen op zich neemt. Sommige pharmabedrijven doen dat nu in elk geval al zelf niet. Ingtegendeel, ze wentelen hun verantwoordelijkheid af. Dan gaan er bij mij alarmbellen af.
En het is niet omdat de overheid of wie dan ook iets verplicht dat ik mij geroepen voel dat altijd en overal blindelings te volgen. Dat laat ik graag aan anderen over.
Als het zo ver is, afhankelijk van de bewezen kwaliteit van een vaccin, zal ik zelf wel zien wat ik ga beslissen. Verplicht?
Wat gaan ze doen, me onder dwang vasthouden en een spuit in mijn arm duwen? Me gevangen nemen? Dat wordt nog lachen.
De economie moet draaien? Oeps ik dacht dat de algemene volksgezondheid je uitgangspunt was en niet het economisch model? Voor mij ook geen punt. Ik ben uit dat laatste al deels uitgestapt. Dat de economie ten koste van alles moet blijven draaien is iets dat producenten je proberen wijs te maken om hun winstmarges veilig te stellen. Voor mij mag het gerust allemaal wat minder. Met dat punt moeten ze dus ook al niet afkomen.
Je punt dat de algemene levensverwachting gestegen is hoofdzakelijk komt door de vooruitgang in de pharma is ook overdreven. Er spelen nog veel meer factoren mee. En die evolutie is zelfs niet onverdeeld positief en zou ons, nu de slinger lijkt door te slaan, wel eens negatieve parten kunnen beginnen te spelen.
Het is alleszins niet mijn wens om, met behulp van pharma en wetenschap, tot ver na mijn houdbaarheidsdatum in een of andere vorm van leven gehouden te worden. Maar dat is ook weer mijn persoonlijke keuze waartegen geen enkele wet mij, eens het zo ver is, aan zal kunnen houden.
Jullie discussiëren over zaken die toch niet van toepassing zijn voor jullie. Ik ga ervan uit dat jullie de doorsnee Belg zijn, vrij gezond, beetje overgewicht, beetje aanleg tot ouderdomsdiabetes, lichte cholesterolverhoging. Excuses aan diegene die ik veralgemeen.
Wie in de gewone categorie valt, en die is vrij breed, die krijgt GEEN vaccin. Of beter gezegd: die zal geen toegang tot de eerste leveringen krijgen. Op lange termijn, en dan spreken we minstens van 2022 of zelfs nog veel later, krijgen ook deze mensen (u en ik) het vaccin. Of het verplicht wordt, dat zal afhangen hoe alles beetje loopt daartegen.
Net zoals het griepvaccin dit jaar, dat er NIET zal zijn voor de gewone burger. U behoort niet tot de prioriteitscategorieën die de overheid uitgedokterd heeft.
Wie in de gewone categorie valt, en die is vrij breed, die krijgt GEEN vaccin. Of beter gezegd: die zal geen toegang tot de eerste leveringen krijgen. Op lange termijn, en dan spreken we minstens van 2022 of zelfs nog veel later, krijgen ook deze mensen (u en ik) het vaccin. Of het verplicht wordt, dat zal afhangen hoe alles beetje loopt daartegen.
Net zoals het griepvaccin dit jaar, dat er NIET zal zijn voor de gewone burger. U behoort niet tot de prioriteitscategorieën die de overheid uitgedokterd heeft.
Als je het dan toch wil weten : niet echt gezond, ondergewicht, geen diabetes, veel te weinig cholesterol en een auto-immuunziekte ... voila ! Wel geen naaktfoto's op twitter, snapchat of instagram.DNE2018 schreef: ↑11 september 2020, 16:04 Jullie discussiëren over zaken die toch niet van toepassing zijn voor jullie. Ik ga ervan uit dat jullie de doorsnee Belg zijn, vrij gezond, beetje overgewicht, beetje aanleg tot ouderdomsdiabetes, lichte cholesterolverhoging. Excuses aan diegene die ik veralgemeen.
Ter info : voor het griepvaccin behoor je o.a. al tot de prioriteitscategorie van zodra je 50 bent.
Volledig akkoord en dat is mij volstrekt duidelijk hoor. Bij herhaling ook aan Geebee trachten duidelijk te maken.
Zoals ik schreef stelt voor mij het probleem zichzelf niet eens.
Ik behoor niet tot een risicogroep die in eerste rang in aanmerking komt voor een vaccin.
Jij wel?
doorsnee Belg zijn, NVT wegens geen criterium voor toekennen vaccin.En willen of niet we zullen alle 2, ik al zeker en jij tot je tegeninfo geeft, het nog even moeten bekijken.
Het is dus eerder een hypothetische discussie die je tracht te voeren. Dus niets om je over op te winden of over te ergeren.
vrij gezond, Toch volgens de laatste check up
beetje overgewicht, negatief, 61 kg voor 173 cm
beetje aanleg tot ouderdomsdiabetes, negatief volgens de laatste check up
lichte cholesterolverhoging. negatief volgens de laatste check up
Zelfs niet volgens leeftijdscategorie.
Ik en mijn huidige partner komen zelfs niet meer in aanmerking voor de griepprik.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 september 2020, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb eigenlijk nooit helemaal begrepen waarom het poliovaccin verplicht is. En de rest niet.
Heeft dat iets met de schadepercentages te maken ? Of was het toevallig zo, omdat het poliovaccin 1 van de eerste vaccins was ? Of gewoon een onverklaarbare frats in de Belgische samenleving.
Als het met de schadepercentages te maken heeft, dan is het Coronavaccin zeker ook een kanshebber om verplicht te zijn. Behoorlijk dodelijk (als je het met BMR vergelijkt) en als je het overleeft dan zijn de bijwerkingen ook niet mals. Vergelijkbaar met polio wat dat betreft.
Overigens is het Belgische polio'vaccin' (eigenlijk een druppeltje) een mooi voorbeeld. Dat staat erom bekend, dat het zelf polio kan veroorzaken.
Onlangs stond er een Afrikaans land in de krant dat nu vrij is van 'wild poliovirus'. Euh... welk ander poliovirus heb je dan nog ? Wel, het poliovirus van het Belgische vaccin. Right...
Heeft dat iets met de schadepercentages te maken ? Of was het toevallig zo, omdat het poliovaccin 1 van de eerste vaccins was ? Of gewoon een onverklaarbare frats in de Belgische samenleving.
Als het met de schadepercentages te maken heeft, dan is het Coronavaccin zeker ook een kanshebber om verplicht te zijn. Behoorlijk dodelijk (als je het met BMR vergelijkt) en als je het overleeft dan zijn de bijwerkingen ook niet mals. Vergelijkbaar met polio wat dat betreft.
Overigens is het Belgische polio'vaccin' (eigenlijk een druppeltje) een mooi voorbeeld. Dat staat erom bekend, dat het zelf polio kan veroorzaken.
Onlangs stond er een Afrikaans land in de krant dat nu vrij is van 'wild poliovirus'. Euh... welk ander poliovirus heb je dan nog ? Wel, het poliovirus van het Belgische vaccin. Right...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Polio geeft blijvende sequellen en is dodelijker dan MBR (mazelen-bof-rubella), al kan mazelen wel encefalitis geven en bof orchitis, wat kan leiden tot mannelijke infertiliteit.
Maar we dwalen af.
Ik laat me elk jaar vaccineren tegen de griep, omdat ik niet 5 dagen heel ziek wil zijn (van een echte griep ben je ziek, een “griepje” is meestal gewoon een verkoudheid).
En omdat ik de vaak oudere mensen die ik beroepshalve zie niet wil infecteren.
Ik ga me zeker en vast ook laten vaccineren tegen corona, ook al ben ik er van overtuigd dat gezien mijn algemene fitheid de kans op een gecompliceerde infectie heel klein is.
Maar we dwalen af.
Ik laat me elk jaar vaccineren tegen de griep, omdat ik niet 5 dagen heel ziek wil zijn (van een echte griep ben je ziek, een “griepje” is meestal gewoon een verkoudheid).
Ik ga me zeker en vast ook laten vaccineren tegen corona, ook al ben ik er van overtuigd dat gezien mijn algemene fitheid de kans op een gecompliceerde infectie heel klein is.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Bedankt voor de info, ik vul uw fiche aan in de databaseJefdewit schreef: ↑11 september 2020, 20:08 doorsnee Belg zijn, NVT wegens geen criterium voor toekennen vaccin.
vrij gezond, Toch volgens de laatste check up
beetje overgewicht, negatief, 61 kg voor 173 cm
beetje aanleg tot ouderdomsdiabetes, negatief volgens de laatste check up
lichte cholesterolverhoging. negatief volgens de laatste check up
Er zijn cijfers over.
Bv dat 2 procent van de reizigers richting risicogebieden in de krokusvakantie besmet terug kwamen.
Ze hebben het aantal terugkerende reizigers uit risicogebieden (overal bijna ?) nu bepaald op tussen de 700.000 en 1 miljoen mensen.
Als twee procent opnieuw ziek terugkomt ? ? ?
En als er dan met een R waarde van boven de 1 nog eens net zoveel mensen lokaal worden besmet .. ?
Die dan op hun beurt ook de boel weer gaan voortzetten ??
Een riedeltje dat mensen het virus opdoen op reis ? Daar kan ik je niet nin volgen.
Natuurlijk : van die 100 reizigers die bv naar Spanje gingen, hoeveel daarvan zouden hier besmet worden in Belgie ?
Antwoord : tegenwoordig gemiddeld rond de 600 per dag op 11 miljoen inwoners ? Een pak minder dus !
Dat is de techniek 'De Wever' zeker he ?
Je herhaalt een leugen lang genoeg tot mensen zouden gaan geloven dat ze waarheid is.
Er waren geen maskers... Ze werden voorbehouden voor mensen die ze echt nodig hadden. Dat is wat anders dan 'ze waren verboden'.
Als ik jou was zou ik nog eens kijken of Corona niet gewoon een straf van Onze Lieve Heer is.
Als je altijd braaf geleefd hebt, heb je misschien een immuniteitsspeldje op je hemd in een andere dimensie.
En kom je dit jaar dan ook nog in aanmerking voor een griepvaccin?Charlesvdw schreef: ↑11 september 2020, 20:56 Ik laat me elk jaar vaccineren tegen de griep, omdat ik niet 5 dagen heel ziek wil zijn (van een echte griep ben je ziek, een “griepje” is meestal gewoon een verkoudheid).
Sinds corona is men de voorraden voor toedienen griepvaccin versneld aan het afbouwen en is het niet meer zo voor de hand liggend om je te laten vaccineren dan vroeger.