Corona-virus.
Re: Corona-virus.
DNE2018 schreef: ↑12 september 2020, 12:27 Misschien eens een kleine poll houden onder onszelf?
En laten we niet verzanden in discussie wie wel of niet gelijk heeft
* Mogen de huidige maatregelen om de epidemie te bestrijden:
soepeler
* Welke maatregel vind je het meest efficient in het bestrijden van de epidemie:
afstand houden
* Een nieuwe lockdown:
nee
* Zo ja, vanaf welk besmettingscijfer op dagbasis wil je een nieuwe lockdown:
5.000.000
* Welke viroloog/epidemoloog vetrouw je het meest:
geen enkele
* Zodra het vaccin beschikbaar is, zal ik mij laten vaccineren:
neen
Aerolla schreef: ↑12 september 2020, 12:39 Dat zijn simpele vragen ^^
* Mogen de huidige maatregelen om de epidemie te bestrijden:
Volledig weg
* Welke maatregel vind je het meest efficient in het bestrijden van de epidemie:
afstand houden
* Een nieuwe lockdown:
ja , voor politici en virologen alleen (aangezien ze niet meededen aan de eerste)
* Zo ja, vanaf welk besmettingscijfer op dagbasis wil je een nieuwe lockdown:
Als het alleen voor hun is: meteen, anders 100 miljoen miljard ^^
* Welke viroloog/epidemoloog vetrouw je het meest:
Sociaal Incapabele Michiel
* Zodra het vaccin beschikbaar is, zal ik mij laten vaccineren:
Nee
Hier sluit ik me bij aan.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
In juli zijn er in NL meer mensen in het ziekenhuis opgenomen met een legionellabesmetting dan met corona.
Slechte zaak, natuurlijk, wat die legionella stijging betreft.
Goede zaak om de dingen een beetje opnieuw in perspectief te plaatsen.
Opnieuw met alle respect voor mensen die ergens zeer ziek (of erger) van geworden zijn, maar we kunnen ons leven niet in pauze laten zetten uit panische angst. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan die van een echte pandemie. En laat ons wel wezen, deze opgeklopte corona-hoax komt nog niet in de buurt van een serieuze pandemie.
https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... s-bacterie
https://www.rivm.nl/legionella
Slechte zaak, natuurlijk, wat die legionella stijging betreft.
Goede zaak om de dingen een beetje opnieuw in perspectief te plaatsen.
Opnieuw met alle respect voor mensen die ergens zeer ziek (of erger) van geworden zijn, maar we kunnen ons leven niet in pauze laten zetten uit panische angst. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan die van een echte pandemie. En laat ons wel wezen, deze opgeklopte corona-hoax komt nog niet in de buurt van een serieuze pandemie.
https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... s-bacterie
https://www.rivm.nl/legionella
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Er is nu ook weinig polio in juli. En hondsdolheid.
Volgens jullie theorie moeten we dan maar de inspanningen stoppen om te voorkomen dat kinderen polio krijgen of dat eender wie hondsdolheid krijgt.
Je moet geen inspanningen doen voor het aantal van vandaag maar voor het aantal dat er aan zit te komen als je niets doet.
Rond de 7 miljoen mensen actief besmet op dit moment. In totaal wereldwijd reeds 29 miljoen besmettingen (bevestigd).
Een goede 900.000 doden in de officiele cijfers alleen al.
Ontkennen jullie niet wat te veel, te vaak, te makkelijk ?
Waarom zijn veel mensen dom? Omdat het veilig is met veel te zijn (Freek de Jonghe).
Volgens jullie theorie moeten we dan maar de inspanningen stoppen om te voorkomen dat kinderen polio krijgen of dat eender wie hondsdolheid krijgt.
Je moet geen inspanningen doen voor het aantal van vandaag maar voor het aantal dat er aan zit te komen als je niets doet.
Rond de 7 miljoen mensen actief besmet op dit moment. In totaal wereldwijd reeds 29 miljoen besmettingen (bevestigd).
Een goede 900.000 doden in de officiele cijfers alleen al.
Ontkennen jullie niet wat te veel, te vaak, te makkelijk ?
Waarom zijn veel mensen dom? Omdat het veilig is met veel te zijn (Freek de Jonghe).
Preventie is goed, en in het geval van honsdolheid en polio zijn is het duidelijk dat de preventieve maatregelen (vaccinatie) werken en ze bovendien weinig economische schade veroorzaken.
De huidige preventieve corona maatregelen daarentegen zijn extreem schadelijk voor bepaalde takken van de economie (horeca, toerisme, luchtvaart, evenementen, fysieke kleinhandel, sport, bioscopen), terwijl de effectiviteit ervan toch twijfelachtig is.
De huidige preventieve corona maatregelen daarentegen zijn extreem schadelijk voor bepaalde takken van de economie (horeca, toerisme, luchtvaart, evenementen, fysieke kleinhandel, sport, bioscopen), terwijl de effectiviteit ervan toch twijfelachtig is.
Het eerste en grootste probleem is dat die officiële cijfers waardeloos zijn.
Afhankelijk van waar en wanneer, werd er ofwel niet geteld, slecht geteld, te goed geteld, of een combinatie daarvan.
Als je bang bent van huidkanker kan je een aantal voorzorgen nemen om het risico te verkleinen. Als je een huid hebt die snel verbrand, doe je er sowieso wijs aan je voorzorgen te nemen. Als je melanine op overschot hebt, zijn die voorzorgen op zijn minst bedenkelijk (ook omdat deze in noordelijk regionen gemakkelijk depressief worden omwille van dat melanine overschot).
Wat je nu zeker niet moet doen, is jezelf opsluiten in een donkere kamer uit panische angst voor huidkanker. Je bent dan wel zeker dat je niet voor je 70ste aan een melanoom sterft (hoewel zeker?), maar je bent ook meteen zeker dat je lang voor je 70ste aan iets anders sterft en dat op een miserabele wijze.
Afhankelijk van waar en wanneer, werd er ofwel niet geteld, slecht geteld, te goed geteld, of een combinatie daarvan.
Als je bang bent van huidkanker kan je een aantal voorzorgen nemen om het risico te verkleinen. Als je een huid hebt die snel verbrand, doe je er sowieso wijs aan je voorzorgen te nemen. Als je melanine op overschot hebt, zijn die voorzorgen op zijn minst bedenkelijk (ook omdat deze in noordelijk regionen gemakkelijk depressief worden omwille van dat melanine overschot).
Wat je nu zeker niet moet doen, is jezelf opsluiten in een donkere kamer uit panische angst voor huidkanker. Je bent dan wel zeker dat je niet voor je 70ste aan een melanoom sterft (hoewel zeker?), maar je bent ook meteen zeker dat je lang voor je 70ste aan iets anders sterft en dat op een miserabele wijze.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als je de evolutie van de cijfers ziet voor het nemen van maatregelen en bij het afschaffen ervan lijkt een en ander me toch wel zeer duidelijk.
Als we zien hoe gidslanden Thailand, China, Vietnam het probleem aanpakken is het duidelijk dat je kan komen tot nagenoeg 0 besmettingen als je maar hard genoeg je best doet.
Of je daarvoor de economische prijs wil betalen is een andere vraag.
Ik sta aan de kant van de groep die JA zegt of daar toch zo over denkt. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die anders denken.
Het is ook iets waar je moeilijk halve maatregelen kan nemen. Dat doen we nu... Dat duurt lang ... Dat kost geld voor een lange tijd.. en het resultaat is uiteraard meer beperkt.
Het is niet enkel een economische prijs hé, we leveren ook zwaar in op het sociaal leven en algemeen welzijn. Een maatschappij waarin buiten gaan werken en winkelen met masker nog nauwelijks iets te mag of kan is niet voor lange tijd houdbaar. De doelstelling om tot nul infecties te komen is compleet zinloos en onhaalbaar, geen idee waar en waarom "flatten the curve" doelstelling is verlaten. We zijn veel te ver doorgeslagen in onzinnige maatregelen met het gevolg dat het volk ook de belangrijkste dingen aan hun laars gaat lappen. Dat ze ons nog dagelijks met infectie cijfers bang maken en vergelijken met de eerste piek is nog het ergste. Een vergelijking van de sterfgevallen in de drie slechtste weken van elke piek toon een factor 35 verschil, maw er moeten toen 35 keer zoveel infecties als vandaag geweest zijn.haelewyn schreef: ↑13 september 2020, 11:16 Als we zien hoe gidslanden Thailand, China, Vietnam het probleem aanpakken is het duidelijk dat je kan komen tot nagenoeg 0 besmettingen als je maar hard genoeg je best doet.
Of je daarvoor de economische prijs wil betalen is een andere vraag.
Ik sta aan de kant van de groep die JA zegt of daar toch zo over denkt. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die anders denken.
Je bent wel heel naïef om er van uit te gaan dat eenmaal we op nul infecties zouden zitten het dan voorbij is, eens je stopt met die hele maatregelen zal er direct terug import van het virus zijn, we zijn immers niet allen op de wereld. Juist daarom is die nul doelstelling compleet zinloos en onhaalbaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ga akkoord dat die infectiecijfers zinloos zijn en enkel dienen om de bevolking bang te houden, maar je factor 35 is wel een gok.vortex schreef: ↑13 september 2020, 12:26Dat ze ons nog dagelijks met infectie cijfers bang maken en vergelijken met de eerste piek is nog het ergste. Een vergelijking van de sterfgevallen in de drie slechtste weken van elke piek toon een factor 35 verschil, maw er moeten toen 35 keer zoveel infecties als vandaag geweest zijn.
Er zijn nog tal van andere redenen waarom er minder doden vallen:
1) je kunt maar één keer sterven ttz de allerzwaksten zijn er al van tussen, die kunnen niet nogmaals sterven.
2) ze weten al beter hoe de ziekte te behandelen. Intubatie bvb lijkt vaak contraproductief te zijn.
3) de kudde-immuniteit stijgt voortdurend.
4) misschien is het virus ondertussen nog minder dodelijk geworden?
Hear hear.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Geen gok maar een berekening op basis van het aantal sterfgevallen tijdens de piek. Akkoord dat ook dit geen exact cijfer is omdat er toen in verhouding veel meer slachtoffers in rusthuizen vielen maar het zal er niet zo heel ver van liggen. Bedenk ook dat eind april al 470.000 Belgen antistoffen in hun bloed hadden (rode kruis onderzoek).CarpeNoctem schreef: ↑13 september 2020, 12:41 Ik ga akkoord dat die infectiecijfers zinloos zijn en enkel dienen om de bevolking bang te houden, maar je factor 35 is wel een gok.
1) Dat zou waar zijn mocht de gehele populatie met het virus in aanraking geweest zijn, tot nu toe gaat dat nog maar om een 5 a 6%. In die overige 94% zitten nog genoeg zwakken.CarpeNoctem schreef: ↑13 september 2020, 12:41 Er zijn nog tal van andere redenen waarom er minder doden vallen:
1) je kunt maar één keer sterven ttz de allerzwaksten zijn er al van tussen, die kunnen niet nogmaals sterven.
2) ze weten al beter hoe de ziekte te behandelen. Intubatie bvb lijkt vaak contraproductief te zijn.
3) de kudde-immuniteit stijgt voortdurend.
4) misschien is het virus ondertussen nog minder dodelijk geworden?
2) Klopt maar om de ernst van een epidemie te beoordelen mag dat er niet uitgefilterd worden, als morgen iedereen te genezen is, stelt dit virus niks meer voor.
3) Gaat nog maar weinig invloed hebben maar ook dat zal op termijn de ernst naar beneden halen.
4) Het virus gaat nog hetzelfde zijn, door betere medische kennis en op langere termijn door een betere afweer en selectie in de populatie wordt het inderdaad minder dodelijk.
De gidslanden die ik aanhaalde slagen er in. Potentiële import in quarantaine plaatsen op eigen kosten..
Die conclusie wil ik niet trekken en ook niet het omgekeerde.
Daarvoor ontbreekt het mij aan de kennis van zaken en het zicht op het volledige plaatje om zoiets op tien seconden tijd te kunnen concluderen.
Ik neig wel naar het omgekeerde... Doe alles wat mogelijk is om tot nul te komen.
De Belgen houden zich voorbeeldig aan de vele zotte regeltjes die over hen worden uitgestort. Ik ben er nog steeds elke dag verbaasd over.
Ik kom net weer terug van een citytrip uit ons voorbeeldland.
De Nederlanders vegen massaal hun kl?ten aan de (weinige) regels die ze hebben.
Desondanks zijn hun cijfers beter. En als er gemekker is over 'een paar lijken vergeten te tellen'... ze zijn in ieder geval van de zelfde grootte-orde.
Haelewyn komt dan met de boutade "Minder maatregelen = beter resultaat."
Neen, zo simpel is dat niet.
Maar er zijn precies wel veel te veel maatregelen in België. Dus daar kunnen er wel een paar van worden geschrapt.
Ik kom net weer terug van een citytrip uit ons voorbeeldland.
De Nederlanders vegen massaal hun kl?ten aan de (weinige) regels die ze hebben.
Desondanks zijn hun cijfers beter. En als er gemekker is over 'een paar lijken vergeten te tellen'... ze zijn in ieder geval van de zelfde grootte-orde.
Haelewyn komt dan met de boutade "Minder maatregelen = beter resultaat."
Neen, zo simpel is dat niet.
Maar er zijn precies wel veel te veel maatregelen in België. Dus daar kunnen er wel een paar van worden geschrapt.
Een boutade (van het Franse bouter, "verdrijven") is een bondige, spitsvondige en geestig bedoelde uitspraak waarmee uiting wordt gegeven aan een zeker misnoegen.
Mijn stelling is "meer maatregelen = beter resultaat"
Maar ik erken dat er al dat zinloze maatregelen geweest zijn die voor altijd mogen geschrapt worden. Daarentegen moet de nationale nuttige inspanning opgedreven worden want het aantal besmettingen stijgt.