Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Niet echt hé, als het zo blijft stijgen (pak weg 50% per week) dan zitten we over 7 dagen aan 1350 besmettingen per dag enz... Wellicht gaat de stijging nog versnellen, zeker als het slechter weer begint te worden en mensen nog meer binnen blijven. Toch zal men ergens een evenwicht moeten zoeken waarbij de epidemie beheersbaar blijft, de ziekenhuizen kunnen volgen en het economisch en sociaal leven min of meer overeind blijft. Het is nog lang eer er een vaccin zal zijn, we gaan dat virus moeten tolereren tot een bepaald niveau, kortom we moeten terug naar "flatten the curve" ipv een onhoudbare "minder dan 100 per dag".Timoootjex schreef: ↑14 september 2020, 09:38 Je moet wel weten dat we al boven de 900 besmettingen per dag zitten. Als dit zo blijft stijgen gaat dat gemiddelde ook opeens naar +100 procent.
"""De cijfers van het aantal besmettingen met Covid-19 zijn opnieuw exponentieel aan het stijgen, waardoor het bijzonder gevaarlijk is het coronavirus te minimaliseren. Dat heeft infectiologe Erika Vlieghe (UAntwerpen) maandag gezegd in De Ochtend op Radio 1. “We moeten erkennen dat er een probleem is.” Dat vindt ook viroloog Marc Van Ranst. “Ik denk dat we ons om verschillende redenen zorgen maken”, zegt hij in een videogesprek met onze redactie."""
(HLN)
Wie het beter denkt te weten mag er uiteraard het zijne van denken.
(HLN)
Wie het beter denkt te weten mag er uiteraard het zijne van denken.
Met hun gemiddelden over een week en veertien dagen gaan ze de mensen niet motiveren om beter op te passen. Deze gemiddelden dienen om occasionele pieken van een dag weg te werken. Maar nu zie je reeds meerdere dagen dat de dagelijkse besmettingen stijgen, volgens mij is het dan ook tijd om over te gaan tot communicatie van het dagelijks aantal besmettingen en er geen 'faits divers' van te maken zoals ze nu op TV doen.
Ik heb vorige week vrijdagavond om 20u30 een coronatest ondergaan (via de wisser in de neus) + bloed laten afnemen om te zien of ik het al gehad heb. Ik ken nl. nogal wat mensen die positief getest waren en de dokter heeft van 2 ook weet omdat het patiënten zijn in die praktijk (één er van is trouwens mijn vrouw).
Ik heb sinds deze ochtend de resultaten. En ik ben negatief. Dus geen corona en ook nog niet gehad.
Mag dus nog wat meer 'muilen' met mijn vrouw
Ik heb sinds deze ochtend de resultaten. En ik ben negatief. Dus geen corona en ook nog niet gehad.
Mag dus nog wat meer 'muilen' met mijn vrouw
Ik ben de laatste 6 maand toch al niet besmet geraakt. Gewoon door zelf voorzichtig te zijn en vooral door uit de buurt te blijven van diegenen die onvoorzichtig zijn.DNE2018 schreef: ↑14 september 2020, 10:43Toch wel, want je wordt niet besmet door zelf voorzichtig te zijn, maar doordat anderen onvoorzichtig zijn.
We leven in een sociale maatschappij waar het onmogelijk is om jezelf in een bunker te steken voor 6 maand. Je moet contact hebben, zelfs vanop afstand, zelfs met een driedubbel mondmasker, zelfs met handschoenen aan. En toch kan je jezelf niet vrijwaren van niet met het virus in contact te komen. Moest iedereen dat nu eens goed beseffen, dat zou al een stap in de goeie richting zijn.
Ik had vroeger al geen voorstander (en dat is nu mooi meegenomen want geen sociale verplichting meer) van al dat sociaal geschud en glebber met halve vreemden.
1.5 m SD + FFP2 masker en wegblijven van massa events lijkt, in mijn geval, best te werken.
Een driedubbel masker is alleen maar contraproductief en 'moeten' stond en staat nog steeds niet in mijn handleiding.
0% risico is er uiteraard nooit, voor niets. Maar je moet het ook niet gaan zoeken door de ubersociale te gaan uithangen.
Je kan je best maar al mentaal voorbereiden om er meer te leren leven.
Door er van wakker te liggen of er over te piekeren gaat dat virus ook niet sneller verdwijnen.
Je verliest er waarschijnlijk wel sneller je concentratie door waardoor je eerder de kans loopt sneller door iets anders geveld te worden dan Covid-19.
Ik vergeet helemaal niets.
De ene mens is de andere niet.
De een kan geen week zonder feesten en innige sociale contacten. Voor de andere is het eerder feest als al dat opgeklopt gedoe even niet meer moet.
Geen idee wat jij je voorstelt bij dat 'mentale' en blijkbaar andersom ook niet.
Alles wat voorheen al mijn prioriteiten en favoriete bezigheden waren is door covid-19, buiten de periode van lock down, er niet minder op geworden.
Tuinwerken, wandelen, sporten, fietsen, motorrijden, partner, sauna, muziek, film, lezen, studeren, drank, eten, ......* . Geen beperking meer. Vliegreizen waren, bij toeval, al op 01/01/2020 afgevoerd.
Komt er in de herfst terug een lock down (wat ik niet hoop) zullen er waarschijnlijk weer een paar activiteiten wegvallen maar is het seizoen er weer om uren in de tuin te slijten.
Ik hou dit dus nog wel enkele jaren vol.
*kan weer in de database
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mij is het mentale gewoon de schrik dat je iemand anders zou besmetten eenmaal je een positieve test krijgt. Daarnaast ook gewoon de zekerheid omtrent werk.
Vliegreizen heb ik al 14 jaar niet meer gedaan dus dat telt niet
Reizen an sich was enkel Zuid of Noord-Frankrijk, Moezel/Eifel of de Ardennen.
Vliegreizen heb ik al 14 jaar niet meer gedaan dus dat telt niet
Reizen an sich was enkel Zuid of Noord-Frankrijk, Moezel/Eifel of de Ardennen.
Eenmaal je een positieve test krijgt blijf je toch gewoon in quarantaine isolatie tot je negatief test.Timoootjex schreef: ↑14 september 2020, 14:22 Bij mij is het mentale gewoon de schrik dat je iemand anders zou besmetten eenmaal je een positieve test krijgt.
edit: gerechtvaardigde terechtwijzing.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 14 september 2020, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je positief test ga je in isolatie.
quarantaine VS isolatie
quarantaine VS isolatie
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ook goed.
In geen van de 2 gevallen moet je schrik hebben daarna nog iemand anders te besmetten.
En al zeker niet als je alleenstaande bent en enige inwoner van je domicilie.
In geen van de 2 gevallen moet je schrik hebben daarna nog iemand anders te besmetten.
En al zeker niet als je alleenstaande bent en enige inwoner van je domicilie.
Wat is daar dan het probleem?
Financiële gevolgen bij ziekte of quarantaine met betrekking tot Covid-19:
Op het portaal van de sociale zekerheid vindt u meer info over de financiële gevolgen voor de betrokkenen. Kort samengevat:
Werknemers, zelfstandigen en ambtenaren die arbeidsongeschikt zijn, krijgen de gewone ziekte-uitkeringen, na een eventuele periode van gewaarborgd loon.
Werknemers en ambtenaren die in quarantaine moeten, kunnen genieten van doorbetaling van hun loon voor zover telewerk mogelijk is. Wanneer dat niet mogelijk is, zullen werknemers op basis van het medisch getuigschrift dat zij aan de werkgever overmaken een uitkering van tijdelijke werkloosheid krijgen.
Zelfstandigen die in quarantaine moeten, zullen via hun sociaal verzekeringsfonds aanspraak kunnen maken op een overbruggingskrediet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het probleem is namelijk de uitkering. Jij denkt echt dat ik een uitkering wil en dat ik het werk zal laten liggen door mijn fout?
Daarnaast vind ik het niet correct dat als iemand in men kring besmet is dit ook krijgt... Dan is er medeschuld...
Ik denk niets want ik weet niet hoe het bij jou in elkaar zit.
Dus als je een week ziek bent (isolatie is maar 7 dagen) valt je uitkering weg?
In dat geval neem je toch gewoon een week (5 dagen?) verlof.
Sinds wanneer is het oplopen van een ziekte een fout?
Als je de maatregelen naleeft en je wordt alsnog ziek treft je toch geen fout. Dat zijn onvoorziene omstandigheden.
Daarvoor werd de sociale zekerheid in het leven geroepen.
Lig je ook iedere dag wakker omdat je om het even welke andere ziekte kan oplopen of iets te breken?
En jij kreeg het weer van iemand anders die medeschuldig is enz. Man, wat een keten van 'schuldigen'.
Als je daar zo wakker van ligt ga je toch gewoon in een zelfopgelegde quarantaine en pas je op je werk alle maatregelen toe.
Dan treft je ook geen 'schuld'.
Als je de maatregelen naleeft en je wordt alsnog ziek treft je toch geen fout. Dat zijn onvoorziene omstandigheden.
Lig je ook iedere dag wakker omdat je om het even welke andere ziekte kan oplopen of iets te breken?
En jij kreeg het weer van iemand anders die medeschuldig is enz. Man, wat een keten van 'schuldigen'.
Als je daar zo wakker van ligt ga je toch gewoon in een zelfopgelegde quarantaine en pas je op je werk alle maatregelen toe.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het gaat niet om dat de uitkering wegvalt het gaat erom dat ik niet in ziekteuitkering of dergelijke wil belanden. Mogelijks is het loonwaarborg maar aangezien men ziektedagen door medisch deeltijds ook al de spuigaten zijn uitgelopen wil ik weg uit dat systeem. + Daarbij dat corona even alle uitkeringen aan de tidjelijkwerkloosheid zet waardoor ik het zal gaan zien volgend jaar in mijn belastingen. Voor mij is dat GEEN cadeau!Jefdewit schreef: ↑14 september 2020, 17:31 Ik denk niets want ik weet niet hoe het bij jou in elkaar zit.
En mwa het is gewoon voor mij onduidelijk wanneer je in fout bent en wanneer niet bij een ziekte als deze want iedereen heeft er toch een beoordelend toontje aan over gehouden + ik belast mijn netwerk met een ziekte of met de gevolgen ervan.
Ik probeer al zoveel mogelijk mijn contacten te beperken en er genoeg tijd tussen te laten. Ga enkel voor eten op boodschap.