De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
We staan nog maar terug aan de niveaus van tien dagen geleden.
De reden die gegeven wordt is dat we richting een meer normale wereld gaan omdat er een vaccin zou zijn tegen het jaareinde. Daarom rotatie uit tech naar niet-tech. De reden die ze geven lijkt te kloppen want Carnival corp (cruises) stijgt vandaag stevig in een zee van rood.
Dan zouden de niet-tech aandelen moeten stijgen maar die dalen ook hard.
Van een YTD deze middag van bijna +8% naar +3,5% nu voor mijn port.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Ja, de hamvraag blijft toch waarom juist vandaag... Dirk...? Het is niet dat we dat nog niet wisten van dat vaccin.
Klopt, die rotatie bedoelde ik. Yaris, de uitverkoop van de Nasaq sleurt de rest natuurlijk mee maar vandaag doen “coronagevoelige” aandelen het wel echt goed.
Sterkte GPV.
Morgen herstel dat de helft van het verlies wegwerkt (+2,5% nasdaq) en volgende week verder omlaag?
Er was een parabolische stijging bezig op de leiders die de S&P en de QQQ in een parabolische fase stak, met een veel te scherpe hoek en in de geschiedenis stopten parabolische stijgingen steeds brutaal.
De VIX doet normaal altijd het omgekeerde van de S&P, maar de VIX was al 6 dagen mee aan het stijgen met de S&P. Men bleef dus maar de portefeuilles beschermen met hedging.
Trigger om de parabolische move te stoppen op de S&P was de aanraking van gisteren, van de schuine 10 jaar oude zware weerstandslijn op de maand en de weekgrafiek. Terzelfdertijd werd gisteren ook de schuine weerstandlijn van de QQQ aangeraakt met een hanging man kaars. Er heb er gezien die gisteren al op die lijn reageerden o.a. Mark Minervini. Maar vandaag had blijkbaar iedereen die weerstand gezien. Je moest de week of maandgrafiek bekeken hebben. Ook Dan Zanger verkocht vandaag bij de opening zijn laatste stukken leiders.
De media vindt altijd wel ergens een nieuws verhaaltje als reden. Maar het was zuiver T.A. zoals meestal.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 4 september 2020, 00:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Sorry per ongeluk dit gepost.
Kuddegedrag dus? Iedereen volgt de leider & verkoopt ook maar mee, met een forse daling tot gevolg.
Zie je wel dat TA werkt, je moet gewoon genoeg volgelingen hebben
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Benieuwd wat vandaag gaat brengen. Futures voor Europa alvast omlaag en dat terwijl de technologiesector in deze regio niet te vergelijken is met die in de VS. Mijn "rostje": downside op big tech is een pak groter dan upside dus tijd om winst te nemen. Veel agressieve instappers die met weekopties werken gaan zweten vandaag.
Je kan de markt niet timen maar dat wil niet zeggen dat je geen eigen strategie kan volgen. Voor de eigen portefeuilles is de beslissing gisteren genomen: voor het "actief" deel van de gezinsportefeuille nemen we na 8-12 jaar alle winst op individuele US tech aandelen en verschuiven de middelen meer naar cyclische en financiële aandelen. Daarnaast gaan we van een significant overgewicht VS naar lichte voorkeur voor emerging. Momenteel geen tijd om mijn huiswerk in detail te maken; daarom de keuze voor EMIM ipv individuele aandelen. Voor Europa moeten nog keuzes gemaakt worden. Sowieso is het vermogensdeel belegd in aandelen gehalveerd ten opzichte van begin dit jaar wegens ons bouwproject. Een flink deel van het gezinsvermogen staat geoormerkt voor grond en bouw nu dit concreet geworden is; voor dit deel veranderde de beleggingshorizon dan ook abrupt en kunnen we ons geen volatiliteit meer veroorloven.
Je kan de markt niet timen maar dat wil niet zeggen dat je geen eigen strategie kan volgen. Voor de eigen portefeuilles is de beslissing gisteren genomen: voor het "actief" deel van de gezinsportefeuille nemen we na 8-12 jaar alle winst op individuele US tech aandelen en verschuiven de middelen meer naar cyclische en financiële aandelen. Daarnaast gaan we van een significant overgewicht VS naar lichte voorkeur voor emerging. Momenteel geen tijd om mijn huiswerk in detail te maken; daarom de keuze voor EMIM ipv individuele aandelen. Voor Europa moeten nog keuzes gemaakt worden. Sowieso is het vermogensdeel belegd in aandelen gehalveerd ten opzichte van begin dit jaar wegens ons bouwproject. Een flink deel van het gezinsvermogen staat geoormerkt voor grond en bouw nu dit concreet geworden is; voor dit deel veranderde de beleggingshorizon dan ook abrupt en kunnen we ons geen volatiliteit meer veroorloven.
Nog eens een interessante REIT onder de loep genomen. Choice Properties werd uitgesponnen uit de Loblaw groep (een grote supermarktketen in Canada) dat het winkelvastgoed in eigendom had. Loblaw blijft de allergrootste huurder en heeft nog steeds een vested interest om te blijven huren van Choice: Choice werd uitgedeeld aan de Loblaw-aandeelhouders en zo heeft de Weston-familie ook nog steeds een dikke vinger in de pap bij Choice.
Afin. Long story short. Supermarktvastgoed blijf ik interessant vinden (meer nog dan de pure malls waar het kransje interessante aandelen kort is).
En zoals altijd, een likeje en een comment worden altijd geapprecieerd. Maandag volgt er een Belgische REIT
https://seekingalpha.com/article/437237 ... or-tenants
Afin. Long story short. Supermarktvastgoed blijf ik interessant vinden (meer nog dan de pure malls waar het kransje interessante aandelen kort is).
En zoals altijd, een likeje en een comment worden altijd geapprecieerd. Maandag volgt er een Belgische REIT
https://seekingalpha.com/article/437237 ... or-tenants
Uit interesse eens gekeken naar Deutsche Bank. Ja, het bedrijf is weer winstgevend, maar alles is nog fragiel. Ook opvallend is de zeer lage lening-voorzieningen tot op heden. Slechts 1,27 miljard op een loan book van meer dan 400 miljard euro. Dat is een beetje aan de lage kant. Dus ofwel zit DB met een kwalitatief zeer sterk loan book, ofwel onderschatten ze alles een beetje.
Afin, ik heb geen positie, en geen interesse in een positie. Maar voor wie het overwoog, misschien een interessant basis-artikel.
https://seekingalpha.com/article/437362 ... ation-plan
Afin, ik heb geen positie, en geen interesse in een positie. Maar voor wie het overwoog, misschien een interessant basis-artikel.
Galapagos en GBL gekocht, die staan veel te laag voor wat ze doen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Jammer, ik kan het artikel helaas al niet meer lezen, maar toch bedankt!Poldermol schreef: ↑12 september 2020, 19:01 Afin, ik heb geen positie, en geen interesse in een positie. Maar voor wie het overwoog, misschien een interessant basis-artikel.