Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Niet iedereen heeft de luxe of de mogelijkheid om zich als kluizenaar af te zonderen en eens per week met een FFP2 snelsnel inkopen te doen, sommigen hebben een leven, een gezin, schoolgaande kinderen, moeten gaan werken, enz... Kortom spiegel niet steeds jouw asociale afzondering als oplossing voor.Jefdewit schreef: ↑15 september 2020, 11:14 De coronamaatregelen zullen waarschijnlijk ook een positieve invloed hebben op de griepcijfers. Toch bij diegene die de maatregelen min of meer op de eigen situatie toepassen.
En ook daarin laat ik voor ieder de keuze vrij. Het zijn tenslotte diegenen die zichzelf blootstellen aan het virus die zelf het grootste risico vormen.
Ik zeg ook niet dat mijn oplossing DE oplossing voor iedereen is.
Voor mij is het een goede oplossing. Voor mijn gezinsleden ook.
En daar hoef ik zelfs geen leven voor te leiden zoals jij het tracht voor te stellen.
Ik laat zelfs iedereen vrij voor zichzelf te beslissen wat het beste is.
Het is niet omdat ik een mening over iets heb dat een ander die moet naäpen.
Ik leg niet iedereen op mijn voorbeeld te volgen.
Iedereen doe maar wat hij wil en moet, vanuit zijn situatie, doen wat het beste voor hem/haar/x lijkt.
Hij/zij/x doet dan best zelf en draagt er dan ook de gevolgen voor.
Van mij mag iedereen de wereld rondtrekken, op terrassen gaan samenklitten en verder zijn zin doen.
Zolang je er zelf de gevolgen van draagt of de gevolgen die je er anderen mee opzadelt geen probleem.
Het probleem stelt zich net als iedereen zijn zin wil doen maar niet de gevolgen van zijn daden wil dragen want dan zijn ze
plots voor 'de gemeenschap'. Het moderne 'sociaal'.
De luxe om iets zelf te beslissen bepaal je wel grotendeels zelf.
Om mee te lopen in het systeem dat anderen je aanpraten om je levenslang te binden (je moet werken, het gezin is de hoeksteen van de samenleving, je moet bijdragen aan de solidariteit, neem een hypotheek zodat je voor jaren gebonden bent aan die afbetaling en tot het einde moet blijven werken,....)
Als je jezelf die luxe ontzegd en zelf beslist in het systeem mee te blijven draaien moet je wel niet naar anderen gaan wijzen omdat ze dit wel voor zichzelf kunnen beslissen en je er zelf, om welke reden dan ook, niet toe komt.
Het grotendeel van de Vlamingen moet niets. Ze nemen gewoon het initiatief niet om er iets aan te veranderen en uit gemakzucht volgen ze dan maar het moeten van anderen.
Ze bouwen hun eigen luxe gevangenis waarbij ze afhankelijk zijn van alles en iedereen en noemen dit dan 'het goede leven'.
En diegenen die ze niet in hun hokje krijgen noemen ze voor het gemak dan maar asociaal.
Het zij zo.
Maar tot nader order blijken al die zelfverklaarde socialen toch niet zo goed overeen te komen en verdeeld te zijn over alles en nog wat.
ps. En als ik mijn database nog eens goed raadpleeg lijkt, behoudens vergissingen van mij, Tex mij tot op heden nog altijd een jonge 25-jarige zonder kinderen welke deeltijds werkt en ook al grotendeels thuis (in zijn eigen huurappartementje) kan werken. De poetsvrouw kan hij altijd tijdelijk opzeggen of laten langskomen als hij er zelf niet is.
Alle voorwaarden zijn dus vervuld, met wat eigen initiatief en aanpassingsvermogen, om niet te veel schrik te hebben van Covid-19.
Voor mij is het een goede oplossing. Voor mijn gezinsleden ook.
En daar hoef ik zelfs geen leven voor te leiden zoals jij het tracht voor te stellen.
Ik laat zelfs iedereen vrij voor zichzelf te beslissen wat het beste is.
Het is niet omdat ik een mening over iets heb dat een ander die moet naäpen.
Ik leg niet iedereen op mijn voorbeeld te volgen.
Iedereen doe maar wat hij wil en moet, vanuit zijn situatie, doen wat het beste voor hem/haar/x lijkt.
Hij/zij/x doet dan best zelf en draagt er dan ook de gevolgen voor.
Van mij mag iedereen de wereld rondtrekken, op terrassen gaan samenklitten en verder zijn zin doen.
Zolang je er zelf de gevolgen van draagt of de gevolgen die je er anderen mee opzadelt geen probleem.
Het probleem stelt zich net als iedereen zijn zin wil doen maar niet de gevolgen van zijn daden wil dragen want dan zijn ze
plots voor 'de gemeenschap'. Het moderne 'sociaal'.
De luxe om iets zelf te beslissen bepaal je wel grotendeels zelf.
Om mee te lopen in het systeem dat anderen je aanpraten om je levenslang te binden (je moet werken, het gezin is de hoeksteen van de samenleving, je moet bijdragen aan de solidariteit, neem een hypotheek zodat je voor jaren gebonden bent aan die afbetaling en tot het einde moet blijven werken,....)
Als je jezelf die luxe ontzegd en zelf beslist in het systeem mee te blijven draaien moet je wel niet naar anderen gaan wijzen omdat ze dit wel voor zichzelf kunnen beslissen en je er zelf, om welke reden dan ook, niet toe komt.
Het grotendeel van de Vlamingen moet niets. Ze nemen gewoon het initiatief niet om er iets aan te veranderen en uit gemakzucht volgen ze dan maar het moeten van anderen.
Ze bouwen hun eigen luxe gevangenis waarbij ze afhankelijk zijn van alles en iedereen en noemen dit dan 'het goede leven'.
En diegenen die ze niet in hun hokje krijgen noemen ze voor het gemak dan maar asociaal.
Het zij zo.
Maar tot nader order blijken al die zelfverklaarde socialen toch niet zo goed overeen te komen en verdeeld te zijn over alles en nog wat.
ps. En als ik mijn database nog eens goed raadpleeg lijkt, behoudens vergissingen van mij, Tex mij tot op heden nog altijd een jonge 25-jarige zonder kinderen welke deeltijds werkt en ook al grotendeels thuis (in zijn eigen huurappartementje) kan werken. De poetsvrouw kan hij altijd tijdelijk opzeggen of laten langskomen als hij er zelf niet is.
Alle voorwaarden zijn dus vervuld, met wat eigen initiatief en aanpassingsvermogen, om niet te veel schrik te hebben van Covid-19.
Maar dan heb je wel een performant goed werkend systeem nodig. En dat is er niet.vortex schreef: ↑15 september 2020, 11:23 In plaats van dagelijks te zeggen dat iedereen de maatregelen moet opvolgen (dat weten we stilaan wel) is het in deze context nuttiger om de aandacht te leggen op laten testen bij symptomen, de quarantaine en isolatie voorschriften goed opvolgen en mee te werken met contact opsporing.
De huisartsen beginnen nu al overbevraagd te worden omdat hun patiënten zich bij de minste symptomen willen laten testen en tot op heden is de contacttracing een lachertje dat vooral niet te veel mag kosten.
Je kan moeilijk vragen mee te werken aan een systeem dat rammelt langs alle kanten.
En, wees niet verbaasd, ik ben het nu met je eens.haelewyn schreef: ↑15 september 2020, 10:58 Verder schijnt er een probleem te zijn, denk ik, dat hij zich als strenge vaderfiguur tegenover jou wil opstellen, denkende dat dat iets oplost voor jou.. maar niet wetende dat het ons allemaal aan inlevingsvermogen ontbreekt als het gaat over een situatie of een manier van leven waar we ver vandaan staan.
Het gaat in dit geval inderdaad niets oplossen.
Maar problemen zijn er om opgelost te worden.
Ik zal dan maar zelf het initiatief nemen en Tex vanaf nu volledig negeren.
Iedereen weer tevreden.
Och Jef, .... Je bedoelt het goed denk ik. Maar net zoals ik schrijf je soms scherp. Of af en toe doop je je pen eerst in vitriool.
https://gizmodo.com/anti-maskers-forced ... 1845046526
Zo halen ze onder andere goede resultaten in Indonesië. Ik ben voor !
Dan kom ik de CN een pintje brengen terwijl hij aan het zand scheppen is.
https://gizmodo.com/anti-maskers-forced ... 1845046526
Ik heb helemaal geen bedoelingen. Ze zijn dus niet goed of slecht.
Het is vooralsnog een vrij forum. En zoals het een vrij forum past geef ik mijn persoonlijke mening over onderwerpen waar ik denk iets over te zeggen heb en die een beetje binnen mijn interesse liggen.
Ik kan moeilijk de mening van iemand anders gaan verkondigen of verdedigen. Dat is eerder iets voor advocaten en politici (of nog beter voor het rare volkje dat de twee combineert).
Het is ook het recht van iedere lezer om mijn mening (deels) te delen, te verwerpen, er tegen te argumenteren, ze hard te verwerpen of gewoon niet te lezen of altijd te negeren. De wereld stopt niet mer draaien daardoor.
Integendeel het zijn maar letters geschreven door meestal volstrekt onbekenden.
Als je daar al niet tegen kan dan heb je waarschijnlijk een groot probleem in het echte leven.
Hier kan je alles negeren. In het echte leven is dat iets moeilijker.
Als je niet tegen mijnstof kan moet je niet afdalen in de mijn maar bovengronds tussen gelijkgezinden gaan voortploeteren.
Ik dan weer niet.Ik ben voor !
Ik draag een FFP2-masker als ik binnen 1.5 - 2 m moet komen. Helpt het niet dan schaadt het ook niet.
Van mij mag iedereen daar een ander gedacht over hebben en er zich naar gedragen. Zo lang ze in de publieke ruimte maar niet binnen mijn 1.5 m komen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als jij me alcohol komt brengen op een kerkhof in Oost-Java dan vrees ik voor jou dat het niet lang gaat duren vooraleer ik een put voor jou aan het delven benhaelewyn schreef: ↑15 september 2020, 14:01https://gizmodo.com/anti-maskers-forced ... 1845046526
De moslims hebben daar alle andere godsiensten grondig ausgeradiert. Ze vormen ondertussen de absolute meerderheid. En ze worden steeds extremer
Fatwa’s, knokploegen en opportunisme; hoe de radicale islam tolerant Indonesië verandert
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je hebt jezelf hier al meermaals als asociaal beschreven, lijkt mij eerder dat je met geen stok uit dat hokje te krijgen bent
LOL, er is vast iets mis met die database van jou, komt zelfs nog niet in de buurtJefdewit schreef: ↑15 september 2020, 13:07 ps. En als ik mijn database nog eens goed raadpleeg lijkt, behoudens vergissingen van mij, Tex mij tot op heden nog altijd een jonge 25-jarige zonder kinderen welke deeltijds werkt en ook al grotendeels thuis (in zijn eigen huurappartementje) kan werken. De poetsvrouw kan hij altijd tijdelijk opzeggen of laten langskomen als hij er zelf niet is.
Volledig mee eens.
Sociaal zijn laat ik wel over aan de groepen die het zowat over niets eens kunnen worden.
Ha, verklaar je nader. Fouten zijn er om hersteld te worden.komt zelfs nog niet in de buurt
Geen zaken mee?
Ik schrijf en onthoud gewoon wat ik hier lees.
En om dat bij te houden in een database heb ik dan weer geleerd van een ander forumlid.
Je bent nooit te oud om iets bij te leren.
Maar wacht eens even. Nu valt mijn euro. Je hebt een verkeerde conclusie getrokken.
Je dacht dat je zelf even in het middelpunt van mijn belangstelling stond? 'Tex' slaat helemaal niet op jou.
Ik schrijf en onthoud gewoon wat ik hier lees.
En om dat bij te houden in een database heb ik dan weer geleerd van een ander forumlid.
Je bent nooit te oud om iets bij te leren.
Maar wacht eens even. Nu valt mijn euro. Je hebt een verkeerde conclusie getrokken.
Je dacht dat je zelf even in het middelpunt van mijn belangstelling stond? 'Tex' slaat helemaal niet op jou.
Bwa, even te rade gaan bij CN. Die heeft dat icoontje of zelfs een meme nog wel ergens bij de hand.middenvinger icoontje zelf te visualiseren
Oef, dat is een hele geruststelling, voel echt niet de behoefte om in het middelpunt van jouw belangstelling te staan, geen idee of Tex daar zo gelukkig mee is.
Tex is vanaf nu terug een gelukkig man want, op aangeven van H., geschrapt uit mijn database en interessesfeer.
Ondertussen heb ik het zelf aan de hand.
Sinds deze week gesnotter, keelpijn, af en toe hoesten, af en toe niezen. Geen koorts. Reuk en smaak werken prima (door de snot heen). Verzwarende indicatie: vrouw en dochtertje snotteren ook.
Dus wat deed ik dan ? Ik belde de dokter(sassistente). Nu is dat niet meer de dokter waar ik mij ooit heb ingeschreven. D'n oude doet aan mentoring en er is nu een hele dokterspraktijk.
Dus dokter 1 (telefonische triage) belt mij, constateert bovenstaand lijstje en trekt meteen de conclusie. Coronatest. 's Avonds melden. BUITEN blijven wachten !
Dus ik sta buiten. Doktoresje komt naar buiten "Oei... ik zag niemand, dus ik ga maar even kijken."
Doktoresje heeft slechts een mondmaskertje en niet dat hele testdorp-uniform.
Dus ik som bovenstaand lijstje op en zie daar... mejuffouw vindt niet, dat dat op COVID19 wijst en weigert dus een test af te nemen.
WAAROM moest ik me dan aankleden en naar de praktijk - centrum van SARS-COV2-virussen - gaan ?!
Dat had die eerste toch ook zo over de telefoon kunnen beslissen ?!!
Ik ben ziek geschreven tot en met morgen - hetgeen ook voor een normaal stevig 'griepje' nogal krenterig is - en voor de rest is de conclusie 'virusinfectie. Kan COVID zijn. Kan ook niet COVID zijn.'
Ik kijk het aan en daarna meld ik mij aan voor een COVID-test bij de GGD van Goes of Breda. Als het dan toch raak is, dan kunnen die aan de vlaampjes demonstreren hoe je een contactonderzoek doet...
En ondertussen een hoop gezeik van de Antwerpse artsen dat ze 'het testen niet meer aankunnen.' Euh, welke testen ?
Sinds deze week gesnotter, keelpijn, af en toe hoesten, af en toe niezen. Geen koorts. Reuk en smaak werken prima (door de snot heen). Verzwarende indicatie: vrouw en dochtertje snotteren ook.
Dus wat deed ik dan ? Ik belde de dokter(sassistente). Nu is dat niet meer de dokter waar ik mij ooit heb ingeschreven. D'n oude doet aan mentoring en er is nu een hele dokterspraktijk.
Dus dokter 1 (telefonische triage) belt mij, constateert bovenstaand lijstje en trekt meteen de conclusie. Coronatest. 's Avonds melden. BUITEN blijven wachten !
Dus ik sta buiten. Doktoresje komt naar buiten "Oei... ik zag niemand, dus ik ga maar even kijken."
Doktoresje heeft slechts een mondmaskertje en niet dat hele testdorp-uniform.
Dus ik som bovenstaand lijstje op en zie daar... mejuffouw vindt niet, dat dat op COVID19 wijst en weigert dus een test af te nemen.
WAAROM moest ik me dan aankleden en naar de praktijk - centrum van SARS-COV2-virussen - gaan ?!
Dat had die eerste toch ook zo over de telefoon kunnen beslissen ?!!
Ik ben ziek geschreven tot en met morgen - hetgeen ook voor een normaal stevig 'griepje' nogal krenterig is - en voor de rest is de conclusie 'virusinfectie. Kan COVID zijn. Kan ook niet COVID zijn.'
Ik kijk het aan en daarna meld ik mij aan voor een COVID-test bij de GGD van Goes of Breda. Als het dan toch raak is, dan kunnen die aan de vlaampjes demonstreren hoe je een contactonderzoek doet...
En ondertussen een hoop gezeik van de Antwerpse artsen dat ze 'het testen niet meer aankunnen.' Euh, welke testen ?
Is dat Testdorp in Antwerpen niet meer in business ?