Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Er is geen wettelijke termijn waarop een proces-verbaal moet worden bezorgd aan de overtreder. Dit is nl. afhankelijk van de efficiëntie van de postdiensten.
Er is wel een termijn waarop een proces-verbaal door de verbalisant moet worden verzonden aan, naargelang de wetgeving waarop wordt geverbaliseerd; de overtreder, de sanctionerende ambtenaar of de gerechtelijke overheid (of een combinatie).
Wordt deze termijn overschreden, doorgaans idd 14 dagen maar afhankelijk van de inbreuk en de wet waarop geverbaliseerd wordt zijn afwijkingen mogelijk, vervalt de vaststelling niet maar verliest het proces verbaal zijn bewijskracht tot het tegendeel bewezen is (m.a.w. verzonden binnen de termijn kan zelfs een rechter de vaststelling van verbalisant(en) niet naast zich neerleggen als overtreder het tegendeel niet kan aantonen).
Wordt het verzonden buiten termijn geldt de vaststelling alleen nog als inlichting en wordt het, als overtreder ze aanvecht, een proces-verbaal van inlichting en wordt het in se een feitenkwestie.
Een gas-boete is nog iets anders. Daar moet de procedure (wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties) door de sanctionerende ambtenaar (KB 21 dec 2013) binnen de 6 maanden afgehandeld zijn, te rekenen vanaf de dag van vaststelling.
De vaststellers hebben een termijn van 2 maanden om hun vaststellingen over te maken aan de Prokureur des Konings met de vermelding dat een afschrift werd overgemaakt aan de sanctionerende ambtenaar (of, naargelang de inbreuk, andersom).
Uitz. bij vaststelling op heterdaad. Dan is de max. verzendingstermijn 1 maand. Wat in dit specifiek geval dus van toepassing zal zijn. Met betrekking tot de GAS wetgeving vermelden de omzendbrieven zeer duidelijk dat 'heterdaad' zeer strikt moet toegepast worden => 'de vaststeller heeft het feit zien gebeuren'.
Als de sanctionerende ambtenaar beslist om over te gaan tot een boete stelt hij de overtreder hiervan aangetekend in kennis. Missen kan je dus zo'n boete niet.
Voor overlast* kan een gasboete worden uitgeschreven.
*Openbare overlast kan dan ook beschouwd worden als lichte vormen van verstoring van de openbare rust, veiligheid, gezondheid en zindelijkheid.
We kunnen uiteraard niet nagaan of dit in dit specifieke geval aan bod kan komen. Daarvoor moet je het lokale politieregelement kennen en bijgevolg de woonplaats van overtreder.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ep ... ~a4699faf/
Pierre Van Damme over de relatie tussen laks beleid en meer besmettingen.
Pierre Van Damme over de relatie tussen laks beleid en meer besmettingen.
Ondertussen heb ik even gekeken of ik mij kan inschrijven voor een gratis Coronatest op www.coronatest.nl . Ja, dat kan ik. Keuze tussen Goes of Terneuzen. Ik heb het hele menu doorlopen, behalve de laatste stap.
Dus ik kijk het morgen nog even aan - ik lijk aan de beterende hand- en dan zal ik me mogelijk inschrijven voor een test.
Als de Belgen het niet doen, mag Nederland het oplossen. Contact tracing gaat nog interessant worden indien de uitslag positief is...
Dus ik kijk het morgen nog even aan - ik lijk aan de beterende hand- en dan zal ik me mogelijk inschrijven voor een test.
Als de Belgen het niet doen, mag Nederland het oplossen. Contact tracing gaat nog interessant worden indien de uitslag positief is...
Toch wel! Gisteren 10.000 bezoeker, maar niet wij, die er even langs moesten met de dochter voor een testje (de gesloten school in Antwerpen, wegens uitbraak onder het onderwijzend personeel...). We waren daar quasi alleen.
Er staat een artikel op HLN, weliswaar achter een betaalmuur, die misschien toch tot nadenken kan stemmen.
Onze virologen hier in België laten uitschijnen dat het virus pas overdraagbaar is door nauw contact. Dus lichamelijk contact, of dicht bij elkaar praten, vastpakken of knuffelen (letterlijke woorden). Dan lees je af en toe eens, ook internationaal, een interview van besmette mensen. Ofwel liegen die mensen dat de straatstenen kapot vriezen, of is er toch iets meer aan de hand. Enkele zinnetjes uit het verhaal:
Liesbet (18) bracht net als 76 andere jongeren corona mee uit Albufeira: “Te hevig gefeest? Niets van, we zijn amper uit ons huisje geweest”
Ze is een keertje gaan surfen, maakte een ritje met de scooter en tijdens elke wandeling ging het mondmasker op. Vier keer ging ze met de vriendinnen uit eten, maar alle coronaregels werden netjes gevolgd. En toch bracht Liesbet (18) uit Waregem net als intussen 76 andere Vlaamse jongeren het virus mee uit de Portugese feestlocatie Albufeira. “Wij snappen er niets van”, getuigt ze.
Wie denkt dat de vriendengroep de pannen van het dak heeft gefeest tijdens het weekje daar, is verkeerd. “Wij zijn de hele week grotendeels met onze vriendengroep in ons eigen huisje gebleven, en als we buiten kwamen, was dat telkens gewoon met ons eigen groepje. Uitgaan hebben we niet gedaan, we zijn amper 4 keer gaan uiteten. En dat was net zoals hier: je moet er meteen aan een tafel gaan zitten. Rondlopen of rechtstaan mag enkel als je naar het toilet moet.”
De mama van Liesbet mengt zich in het gesprek. “Ik heb de foto’s gezien, het was echt een hele rustige vakantie. Ze zijn gaan surfen, en eens gaan rijden met de scooter, maar dat was telkens enkel met hun eigen groepje. Tijdens een wandeling droegen ze zelfs hun mondmasker, zag ik op de foto’s. Het is eigenlijk niet te begrijpen dat ze daar corona hebben opgelopen.
Uiteraard is het gissen waar het meisje het virus opgelopen heeft. Maar misschien, juist misschien, worden wij allemaal een beetje in het ongewisse gehouden over de besmettelijkheid van het virus.
Onze virologen hier in België laten uitschijnen dat het virus pas overdraagbaar is door nauw contact. Dus lichamelijk contact, of dicht bij elkaar praten, vastpakken of knuffelen (letterlijke woorden). Dan lees je af en toe eens, ook internationaal, een interview van besmette mensen. Ofwel liegen die mensen dat de straatstenen kapot vriezen, of is er toch iets meer aan de hand. Enkele zinnetjes uit het verhaal:
Liesbet (18) bracht net als 76 andere jongeren corona mee uit Albufeira: “Te hevig gefeest? Niets van, we zijn amper uit ons huisje geweest”
Ze is een keertje gaan surfen, maakte een ritje met de scooter en tijdens elke wandeling ging het mondmasker op. Vier keer ging ze met de vriendinnen uit eten, maar alle coronaregels werden netjes gevolgd. En toch bracht Liesbet (18) uit Waregem net als intussen 76 andere Vlaamse jongeren het virus mee uit de Portugese feestlocatie Albufeira. “Wij snappen er niets van”, getuigt ze.
Wie denkt dat de vriendengroep de pannen van het dak heeft gefeest tijdens het weekje daar, is verkeerd. “Wij zijn de hele week grotendeels met onze vriendengroep in ons eigen huisje gebleven, en als we buiten kwamen, was dat telkens gewoon met ons eigen groepje. Uitgaan hebben we niet gedaan, we zijn amper 4 keer gaan uiteten. En dat was net zoals hier: je moet er meteen aan een tafel gaan zitten. Rondlopen of rechtstaan mag enkel als je naar het toilet moet.”
De mama van Liesbet mengt zich in het gesprek. “Ik heb de foto’s gezien, het was echt een hele rustige vakantie. Ze zijn gaan surfen, en eens gaan rijden met de scooter, maar dat was telkens enkel met hun eigen groepje. Tijdens een wandeling droegen ze zelfs hun mondmasker, zag ik op de foto’s. Het is eigenlijk niet te begrijpen dat ze daar corona hebben opgelopen.
Uiteraard is het gissen waar het meisje het virus opgelopen heeft. Maar misschien, juist misschien, worden wij allemaal een beetje in het ongewisse gehouden over de besmettelijkheid van het virus.
Bwa, het schijnt, volgens info op spaargids, dat je het virus zelfs niet kan oplopen door een corona bevestigde partner een stevige tong te draaien.
Blijkbaar is 'moeder' dus iets te goedgelovig wat betreft haar dochter.
Blijkbaar is 'moeder' dus iets te goedgelovig wat betreft haar dochter.
Aan de andere kant : als het op straat zou overspringen over een afstand van 150 meter zouden er nog veel meer besmettingen zijn.
Binnen in een klas of rusthuis zijn er daarentegen al vaak bewijzen te zien geweest.
Jef : er wordt ook gezegd hier dat.je.het.zeker.niet.met.je.handen.opdoet.
Binnen in een klas of rusthuis zijn er daarentegen al vaak bewijzen te zien geweest.
Jef : er wordt ook gezegd hier dat.je.het.zeker.niet.met.je.handen.opdoet.
Hoe zijn die meisjes ginder en terug geraakt? Vliegtuig? Dat lijkt mij de perfecte omgeving om eender welk beestje op te lopen. Dit in tegenstelling tot wat ik die onverkozen gouverneur op radio heb horen beweren, in trouwens niet mis te verstane gemanipuleerde en ondemocratische verwoording.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
En.heb.je.1.geval.wereldwijd.dat.het.tegendeel.aantoont?
Wat moederlief al niet vermeldt:
- Hoe dochterlief ter plaatse is geraakt, ik gok gelijk een sardien in een blik per vliegtuig. Uren aan een stuk met niet altijd even degelijke mondmaskers. Moet maar eentje bij zijn die ziek vertrekt, en hopla...
- Wat en waar dochterlief gaan eten is. Dat zou m´n prime suspect zijn. Je hebt maar 1 zieke kok nodig die met z´n vieze vingers uw eten aanraakt en luttele minuten later steek jij dat in je mond. Het virus gedeid goed in vloeistoffen, remember. Kijk naar de uitbraken in vleesbedrijven.
"We hebben niet gefeest en op straat hadden we ´n mondmasker op" vind ik dus een zwakke uitleg.
Is.dat.ook.een.virus? Wanneer.je.spatiebalk.opeens.geen.spaties.meer.geeft, maar.enkel.nog.punten?
Tja. Ook maar ´van horen zeggen´, maar 2 collega´s en 1 voetbalouder (bij m´n zoon z´n ploegje) zitten in dat geval.
De 2 collega´s: dateert van maanden geleden. Beiden hun man in hospitaal gelegen, getest, covid. Noch vrouwlief noch kinderen heeft het gekregen. (NIET getest, toen deden ze dat enkel eens je symptomen had, bij gebrek aan tests, dus mogelijk wel ziek maar zonder symptomen)
De voetbalmama: ziek, getest, positief. Manlief en 3 kinderen getest. Nougatbollen.
Nu durf ik wel eens klagen dat ´het´ voor mij wat meer mag, maar wonen deze 3 koppels dan als streng religieuze geestelijken onder 1 dak zonder enig fysiek contact, vraag ik mij dan af.
Overigens ook op de school van m´n zoon: 1 klasse besmettingen, preventief 6 leerkrachten in quarantaine. Ik heb nog niks gehoord (maar uiteraard ken ik hen niet persoonlijk en wordt dit misschien stil gehouden) dat er 1 effectief ziek is of z´n huisgenoten heeft besmet. Dit terzijde, want veel info krijg ik vanuit die kant niet.
Laatst gewijzigd door Fakkel op 16 september 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Een man naar mijn hart dan. Tenminste als hij zo lomp was zo'n trien te nemen die er ook elke avond om vraagt.
Disclaimer: nee, ik heb nog nooit (met de nadruk op die nog, want wat niet is kan nog komen zoals het tegenwoordig allemaal zijn gangetje loopt) een vrouw geslagen (of op een andere manier fysiek ongepast benaderd). Ik was slim genoeg er eentje te kiezen waarbij dat niet nodig is, gisteren niet, vandaag niet, en morgen ook niet. Die oude waarden hebben precies toch nog een beetje waarde, in tegenstelling tot wat de linkse rukkers willen beweren.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet enkel de Franstalige wetenschappers durven zich te keren tegen onze TV-virologen maar ook meer en meer Vlamingen beginnen zich te roeren. Er is nog hoop.
'Geen medische grond die dit beleid nog rechtvaardigt'In een open brief aan de Belgische beleidsmakers, vragen een 300-tal artsen, en bijna 1.000 zorgprofessionals om de huidige coronamaatregelen "onmiddellijk" te beëindigen. De maatregelen zijn buitenproportioneel zijn en richten meer schade aan dan dat ze goed doen, klinkt het. "Er is geen medische grond meer die dit beleid nog rechtvaardigt."
'Een oplossing mag niet erger zijn dan de kwaal' is een stelling, die in de huidige situatie actueler is dan ooit. Wij stellen echter vast op het terrein dat de nevenschade, die nu veroorzaakt wordt bij de bevolking, op korte en op lange termijn meer impact zal hebben in alle lagen van de bevolking dan het aantal coronaslachtoffers dat nu gevrijwaard wordt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je kan je nog veel meer vragen stellen:GreenDean schreef: ↑16 september 2020, 18:41Hoe zijn die meisjes ginder en terug geraakt? Vliegtuig? Dat lijkt mij de perfecte omgeving om eender welk beestje op te lopen. Dit in tegenstelling tot wat ik die onverkozen gouverneur op radio heb horen beweren, in trouwens niet mis te verstane gemanipuleerde en ondemocratische verwoording.
- waren alle meisjes ( of bij uitbreiding, alle toeristen ginder) getest voor ze op vakantie vertrokken?
- was iedereen negatief bij hun aankomst in Portugal?
- zou het kunnen dat 1 toerist het virus ginder heeft binnen gebracht en dat de 'schuld' dus niet bij de Portugezen gezocht moet worden?
- ...
Enfin, alle theorieën zijn mogelijk, maar de juiste toedracht zal nooit gevonden worden. Alle gedoe met die contact-tracing ten spijt.