De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De main takeaway: DB is profitable en blijft stevig boven het minimum vereist CET1 kapitaal, maar de afboekingen voor slechte leningen lijken me aan de zeer lage kant te liggen. Zoals het er nu naar uitziet zal DB minder dan 1,5 miljard aan COVID-voorzieningen treffen in gans 2020, en dat op een leningsboek van bijna 500 miljard euro. Dus ofwel is hun portefeuile bovengemiddeld sterk, ofwel onderschatten ze in de modellen de impact.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Orange Belgium vandaag ook weer in de min.
Iemand die de reden kent? Blijft in mijn ogen ondergewaardeerd, maar vraag me af of er niet meer achter zit.
Iemand die de reden kent? Blijft in mijn ogen ondergewaardeerd, maar vraag me af of er niet meer achter zit.
Weer een koop-advies van een rating-bureau erbij voor TUP.
Blijkbaar willen ze opnieuw notes opkopen. Ze gaan toch met iets anders dan 45-55$ moeten afkomen, me thinks.
Blijkbaar willen ze opnieuw notes opkopen. Ze gaan toch met iets anders dan 45-55$ moeten afkomen, me thinks.
Het doel werd bereikt, DB is een editors pick geworden Het applaus was dus zeker niet voor mijn eerzucht, eerder om dat EP-doel te bereikenfropskottel schreef: ↑14 september 2020, 17:19Archive.is helpt. Wel jammer dat je Pol daar dan geen applaus kan geven...
Komende zaterdag kom ik met een NL REIT. Eens zien of er dan ook zoveel animo (en vijandigheid in de comments zoals bij DB ) is.
Haha, ge had uw handen vol bij de commentaren over uw 'DB-stuk'. Het zijn ook allemaal geen (W)Einsteins daar ... Oeps.
Haha ja. Veel vastgeroeste ideeën precies over de toxische systeembank dat DB 15 jaar geleden was. Goed, in se blijft er natuurlijk een risico, maar ho maar als je zegt dat DB eigenlijk best wel op de goede weg is (om maar een voorbeeld te geven, in 2007 had DB een balans van 2000 miljard en 37 miljard in eigen vermogen. Dat is nu 1500 miljard en 55 miljard. Dus sowieso al een sterke verbetering).
Dan komen ze af met 'maar ze financieren Trump, dus bah bah bah'
Dan komen ze af met 'maar ze financieren Trump, dus bah bah bah'
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En ge weet toch waarom de balans met 25% gedaald is en het eigen vermogen zo gestegen is?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Nog een pakketje MSFT ingeslagen.
De laatste dagen heb ik van de dalende markten geprofiteerd om van achtergebleven fondsen bij te kopen maar de markten blijven dalen en mijn voorraad cash raakt op. Ik kan niet blijven bijkopen.
Oei, wat nu Yaris? Tijd voor een nieuw experiment ? Boeken toe? Wachten op cash en verder doen, maar met mate? ...
Europa en zeker US zijn vandaag toch niet zo goed bezig ?
Yaris spreekt over "de laatste dagen". Als ik met Google wat indexen opzoek gaat het om hooguit -1,50%. Vandaag gaat het tot nu toe om -1,30%. Dat is zelfs niet eens een kleine rimpeling.