Telenet of proximus
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Telenet of proximus
Bij proximus kan je Netflix bijbetalen bij je maandelijks abonnement. Wel makkelijker dan Telenet, waar wij nu via kredietkaart dit moeten aanschaffen. (je kan ook prepaidkaarten kopen van Netflix).
De nieuwe decorders van Telenet starten ogenblikkelijk op, bij proximus moet je wat geduld hebben.
Wat opname betreft vind ik Telenet gebruiksvriendelijker. Zeker wanneer je een serie niet langer wil opnemen.
Zowel proximus als Telenet hebben elk hun sterke en minder sterke kanten.
Maar voor de snelheid en de minder vaak voorkomende technische problemen naar mijn ervaring, kies ik toch voor Telenet.
De nieuwe decorders van Telenet starten ogenblikkelijk op, bij proximus moet je wat geduld hebben.
Wat opname betreft vind ik Telenet gebruiksvriendelijker. Zeker wanneer je een serie niet langer wil opnemen.
Zowel proximus als Telenet hebben elk hun sterke en minder sterke kanten.
Maar voor de snelheid en de minder vaak voorkomende technische problemen naar mijn ervaring, kies ik toch voor Telenet.
Ik heb nu Scarlet en tov de modem/digicorder van telenet die ik had (was waarschijnlijk wel ouder model), merk ik toch betere wifi (valt niet uit & werkt op langere afstand) en ook digicorder die minder raar doet (bakje werkte soms niet).
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Werkt de tv vlot? Enkele jaren geleden, bij vrienden, was er toch enkele keren op een avond de tv waarvan het beeld wel eens haperde...
Nu ja, waar ik van spreek, is wel ff geleden.
Scarlet zal intussen ongetwijfeld wel verbeteringen hebben doorgevoerd.
TV werkt vlot, geen klachten eigenlijk.
Ik heb nu internet bij Proximus. Als ik tv neem bij Telenet, wat is dan het voordeel om ook internet bij Telenet te nemen? De prijs wellicht (één pakket) maar is er ook een verschil in gebruiksmogelijkheden?
Je verliest je huidige emailadres... Dat is voor mij al een reden om niet te verhuizen.
Pack is niet altijd gelijk aan goedkoop. Zelf ben ik met aparte producten een stuk goedkoper af.
Pack is niet altijd gelijk aan goedkoop. Zelf ben ik met aparte producten een stuk goedkoper af.
Je kan dit voorkomen door op het nieuwe adres tijdelijk ( 1 maand ofzo ) een nieuw abonnement te nemen. Je hebt dan tijdelijk 2 abonnementen. Je kan van dag op dag opzeggen, er is géén contractduur ..
Nadien doe je de definitieve verhuis, zeg je het nieuwe abonnement op en laat je alles overzetten van je oude naar nieuwe adres.. Enkel op die manier behoudt je je Email adres en telefoon nummer..
Je kunt je oud e-mailadres gratis gebruiken tot 18 maanden na je opzeg. Dat geeft je voldoende tijd om te zien wie er nog iets op je oud e-mailadres toestuurt en de afzender van je nieuw e-mailadres op de hoogte te brengen.
Als je vaste telefoon hebt, ben je dat nummer ook kwijt.
Met een tijdelijk nieuw abonnement (60/70 euro) en nadien dat opzeggen, en dan je verhuis van oud naar nieuw overzetten heb je heel dat gedoe niet om iedereen op de hoogte te brengen. Easy and simpel..
En de installatie kost bij nieuw abonnement is gratis bij telenet.
Je kan dan nog kiezen tussen je digicorder behouden, of de nieuwe tv box nemen.. ..
Haelewyn, het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met 'Je verliest je huidige emailadres'.
Bedoel je als je van adres verandert dat je emailadres van Telenet dan vervalt?
Dat is helemaal niet het geval. Ik ben al klant bij Telenet vanaf de dag dat ik me het niet meer kan herinneren.
En dit vanaf dag 1 met hetzelfde emailadres.
Ik ben al minstens vier keer van domicilie veranderd (binnen België) waarbij het oorspronkelijke emailadres gewoon behouden blijft. En al zeker drie keer van domicilie-acccount verandert. Mij Telenet emailadres is nog steeds hetzelfde.
Ik heb zelfs een periode helemaal geen internetaccount op mijn naam bij Telenet gehad.
En al minstens één keer gevraagd het bestaande emailadres te koppelen aan een ander Telenet account op een ander fysiek adres.
Van packs ben ik ook al verschilllende keren veranderd (van ongeveer full tot nu alleen nog basic internet) zonder dat dit enige invloed had op mijn origineel Telenet e-mailadres.
Zolang je bij Telenet blijft hou je hetzelfde mailadres bij Telenet. Pas wanneer je naar een andere provider overstapt, bv. Proximus, krijg je een ander mailadres. Je mailadres bij Telenet blijft dan nog 18 maanden bestaan.
Met verhuizen bedoelt haelewyn naar een andere provider overstappen.
Ik begrijp niet wat je wil zeggen hoor. Hoe dan ook, dat hoeft niet. Je maakt het veel te moeilijk.
Maar goed, met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag: wat is de meerwaarde van tv + internet tegenover enkel tv bij Telenet?