De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, dat klopt. Maar bij vergeleken augustus vind ik september tot nu toe toch ook maar een mager beestje. Voor iemand met jouw ervaring op de beurs spreekt dat misschien vanzelf (september en oktober blijken doorgaans niet zo'n goede maanden te zijn ?) maar je hebt overal mensen die minder op de hoogte zijn (waarmee ik niet Yaris maar mezelf bedoel) .
Ik overweeg Procter & Gamble aan te kopen, omdat dit conglomeraat stabieler is en levensnoodzakelijke producten verkoopt.
De price/free cash flow lijkt mij wel erg laag (3,6) gebaseerd op cijfers van marketscreener.com
Wat denken jullie van mijn overweging?
De price/free cash flow lijkt mij wel erg laag (3,6) gebaseerd op cijfers van marketscreener.com
Wat denken jullie van mijn overweging?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als beurzen door sentiment dalen, dan gaan zelfs de aangeprezen huisvaderaandelen mee met de kolkende stroom.
Met de verkiezingen in USA in het vooruitzicht (gehate Trump versus dementerende Biden) en de ruzie met CN (o.a. niet uitbetalen aan China van hun enorme USA-treasuryreserves ter compensatie de Covid-schade in USA), zijn er velen die afwachten.
Er staan immers nog schokkende gebeurtenissen op ons te wachten:
https://www.marketwatch.com/story/billi ... 2020-09-17
Met de verkiezingen in USA in het vooruitzicht (gehate Trump versus dementerende Biden) en de ruzie met CN (o.a. niet uitbetalen aan China van hun enorme USA-treasuryreserves ter compensatie de Covid-schade in USA), zijn er velen die afwachten.
Kan zijn, maar in 2016 werd ook een beurscatastrofe voorspeld bij een overwinning van Trump en de aandelen schoten omhoog. Het beste voor de beurs zou een overwinning voor Trump zijn die zo ruim is dat ze niet door de Democraten gecontesteerd kan worden.
Gelijk heb je dat zelfs de huisvaderaandelen mee beneden gaan bij een algemene downtrend op de beurs om allerlei redenen.criticus schreef: ↑19 september 2020, 09:39 Als beurzen door sentiment dalen, dan gaan zelfs de aangeprezen huisvaderaandelen mee met de kolkende stroom.
Ik probeer gewoon een juist- een of ondergewaardeerde aandeel te vinden zodat ik "rustig kan gaan slapen" als de beurswaarde naar beneden gaat want ik beleg voor een lang termijn.
Een Price/FCF van 3,6 lijkt mij wel ondergewaardeerd voor dit aandeel denk ik toch?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
uitstaande aandelen op 31 juli 2020 (bron: jaarverslag): 2 486 086 692
x koers: $137,37
= marktkap.: $341,5 miljard
https://www.marketscreener.com/quote/st ... inancials/
Op deze pagina kan je de vrije kasstromen zien.
Deel de marktkapitalisatie door de vrije kasstroom en je hebt de multiple.
Dus geen 3,6 en ook geen 52,34 of 51,74
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Ik rekende niet op de free float van 2 486 086 692 maar op het totaal aantal aandelen van 4 019 121 414 (uit dezelfde bron)gpv1 schreef: ↑19 september 2020, 15:02 uitstaande aandelen op 31 juli 2020 (bron: jaarverslag): 2 486 086 692
Dus gpv1, de waarde staat dan op 23,8.
Ik denk dat dit een normale waardering is, niet?
Uit de berekeningen die ik maakte volgens de gegevens van marketscreener blijkt dat je wel gelijk hebt.
Ik nam aan dat je voor de juiste waarde- beoordeling best het totaal aantal aandelen moest nemen in plaats van de free float.
Het leek mij logisch om berekeningen te doen op basis van het totaal aantal aandelen in plaats van de free float?
Neen Georg. Om de marktkapitalisatie te berekenen en alle ratio's gebaseerd op de koers, zoals k/w en k/fcf e.d. moet je rekenen met het aantal uitstaande aandelen (die 2,5 miljard) en niet met het aantal uitgegeven aandelen (4 miljard) zoals jij in je laatste post hierboven doet. En free float is niet altijd hetzelfde als uitstaande aandelen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Ik heb me fout uitgedrukt, mijn excuses...gpv1 schreef: ↑19 september 2020, 17:59 Neen Georg. Om de marktkapitalisatie te berekenen en alle ratio's gebaseerd op de koers, zoals k/w en k/fcf e.d. moet je rekenen met het aantal uitstaande aandelen (die 2,5 miljard) en niet met het aantal uitgegeven aandelen (4 miljard) zoals jij in je laatste post hierboven doet. En free float is niet altijd hetzelfde als uitstaande aandelen.
De waardering van 23,8 is gebaseerd op de uitstaande aandelen van 2,4 miljard.
Ik zou wachten met kopen tot wanneer de komende burgeroorlog in de US losbarst.
Je kan binnenkort wel starten met investeren in SWBI, RGR en andere wapenfabrikanten.
Waarom zou dat goed zijn voor de beurs?
Rare dag: zowel de aandelen als het goud zakken door het ijs. Normaal tegengestelde richting. Iemand een verklaring ?