Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Vandaag in De Tijd: 'Hoe kan de burger zich in hemelsnaam nog motiveren om ingrijpende coronamaatregelen na te leven, als zelfs de Spaargidsers in een ordinaire meningenoorlog beland zijn?'
(of heb ik dyslexie opgedaan ?)
(of heb ik dyslexie opgedaan ?)
Het ging over ziekenhuisbezetting, dus de curve van ziekenhuisopnames. Nogal evident...CarpeNoctem schreef: ↑19 september 2020, 13:40Da's helemaal geen "feit". En wees voor te beginnen eens wat specifieker. Welke curve? Die van de doden, intensieve zorgen, ziekenhuisopnames of vastgestelde besmettingen?
Anders discussiëren we in het ijle.
En die stijgt.
Krasse beschuldiging!CarpeNoctem schreef: ↑19 september 2020, 09:30 Onze TV-virologen hebben er mee voor gezorgd dat we in de top drie staan van doden en dat zou niet in vraag mogen gesteld worden?
Trouwens, "dé tv virologen", wie worden daarmee eigenlijk allemaal bedoeld buiten Van Ranst? Van Gucht, Vlieghe, Van Damme, Meyfroidt, Hens, Molenberghs, Goossens? Zijn die állemaal incompetent? Of zitten die allemaal in een sinister complot om zo veel mogelijk doden te laten vallen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dus jouw verklaring luidt dan als volgt: "als de curve van de ziekenhuisopnames stijgt gaan we het punt bereiken dat de ziekenhuizen vol liggen".croesus schreef: ↑19 september 2020, 13:59Het ging over ziekenhuisbezetting, dus de curve van ziekenhuisopnames. Nogal evident...CarpeNoctem schreef: ↑19 september 2020, 13:40 Da's helemaal geen "feit". En wees voor te beginnen eens wat specifieker. Welke curve? Die van de doden, intensieve zorgen, ziekenhuisopnames of vastgestelde besmettingen?
Anders discussiëren we in het ijle.
En die stijgt.
Euh, ik zou zeggen: maak een zin met: open, deur & intrappen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 19 september 2020, 14:47, 3 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kun je er dan een speld tussenkrijgen?croesus schreef: ↑19 september 2020, 14:04Krasse beschuldiging!CarpeNoctem schreef: ↑19 september 2020, 09:30 Onze TV-virologen hebben er mee voor gezorgd dat we in de top drie staan van doden en dat zou niet in vraag mogen gesteld worden?
Ha, nu heb je me op mijn zwakke punt. Ik gaap eigenlijk nooit tv dus moet ik eigenlijk voortgaan op wat ze in de geschreven pers allemaal uitkramen.
Op basis daarvan vallen toch vooral Van Ranst en Vlieghe door de mand.
Zeker niet, maar ze kunnen duidelijk niet allemaal om met peer pressure, en er zit er ene tussen die zijn moeder zou verkopen om op TV te komen.
Ik geloof nogal in het scheermes van Hanlon.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Heb je mij ergens zien ontkennen dat de cijfers op dit moment aan het stijgen zijn? Dacht het niet hé. Nu goed, de cijfers zijn aan het stijgen, eigenlijk al sinds begin deze zomer, en kijk waar we nu staan, er liggen een 260 mensen in het ziekenhuis en er sterven er drie per dag. Was het echt nodig om de ganse zomer een angstpsychose te creëren met leugenachtige grafieken in het journaal met het gevolg dat de geloofwaardigheid van onze virologen nu in vraag wordt gesteld? Volgens mij hebben ze daar voor de tweede keer een gigantische fout gemaakt (eerste keer ging over maskers) waardoor ze als het er echt op aan zal komen niet meer geloofd worden.croesus schreef: ↑19 september 2020, 13:57Ik ben het er mee eens dat die gerapporteerde positieve gevallen op zich natuurlijk niets zeggen en niet zomaar mogen vergeleken worden met die van April. Maar er werden toch ook altijd tegelijk cijfers van de ziekenhuisopnames en aantal personen op intensieve gegeven? Waarbij werd gezegd dat zo lang die niet stegen het wel OK was. Maar natuurlijk ook met de waarschuwing dat die met wat vertraging ook zouden gaan stijgen. Je kan vandaag alleen maar vaststellen dat dat is uitgekomen, en dat die tv virologen het dus bij het rechte eind hadden. En als ze nu bezorgd zijn dat de cijfers almaar sneller verder zullen stijgen en dat het virus zo ook bij de kwetsbare mensen zal terechtkomen als er niets gebeurt, dan hebben ze waarschijnlijk weer gelijk.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kijk, als er binnen 2 weken geen forse stijging van de ZH opnames is, dan is dat een grote geruststelling en dan blijkt dit tweede golfje niets geweest te zijn.
Maar mogelijk zien we binnen 2 weken een forse stijging en zijn we weer gedeeltelijk vertrokken.
Live and learn.
Maar mogelijk zien we binnen 2 weken een forse stijging en zijn we weer gedeeltelijk vertrokken.
Live and learn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
ze komen virologen tekort, daarom dat er ook bacteriologen tussen zittencroesus schreef: ↑19 september 2020, 14:04Krasse beschuldiging!CarpeNoctem schreef: ↑19 september 2020, 09:30 Onze TV-virologen hebben er mee voor gezorgd dat we in de top drie staan van doden en dat zou niet in vraag mogen gesteld worden?
Trouwens, "dé tv virologen", wie worden daarmee eigenlijk allemaal bedoeld buiten Van Ranst? Van Gucht, Vlieghe, Van Damme, Meyfroidt, Hens, Molenberghs, Goossens? Zijn die állemaal incompetent? Of zitten die allemaal in een sinister complot om zo veel mogelijk doden te laten vallen?
"zeg niet zomaar viroloog tegen een bacterioloog" dacht dat van Ranst zoiets gezegd heeft
Als je kinderen niet weten waarvoor ze moeten studeren - viroloog een beroep met toekomst, en gegarandeerd een tv-carriere
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De meeste, bv Goossens zijn infectiologen, niet zozeer virologen. Van Ranst en Van Gucht zijn wel virologen.
En Hens is een biostatiscus, Meyfroidt is een intensivist,
En Hens is een biostatiscus, Meyfroidt is een intensivist,
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Zeer juist.vortex schreef: ↑19 september 2020, 13:50 Alle testfases worden doorlopen, soms wel gelijktijdig fase 2 en 3. Het "grootste" risico met een vaccin op basis van verzwakt of dood virus is dat sommigen toch een reactie vertonen op het vaccin die vergelijkbaar is met een reële virus besmetting. Of dat vaak zal voorkomen zal wel blijken uit de fase 3 testen. In elk geval liever een kans van 1 op 10.000 om ziek te worden van een vaccin dan 1 op 2 van het echte virus. Tegen we in België over een vaccin beschikken zullen de bijwerkingen wel al gekend zijn, dus ja, laat maar komen die spuit.
Het hele circus van Phase 1, Phase 2 en Phase 3 en dubbelblinde onderzoeken en onafhankelijk onderzoek van bij-effecten en onafhankelijke toezichthouders en CRA-organisaties, enzovoort, enzovoort... is er nu juist gekomen naar aanleiding van het Softenon-drama.
Inderdaad, in de Goede Oude Tijd had men een interessant pilletje ontdekt en dat bood men dan per direct en onmiddellijk aan jan en alleman aan. En daar kwamen brokken van.
Op het gebied van vaccins trouwens verbazend weinig brokken.
Dat doen we nu dus anders, met streng geformaliseerde protocollen.
Softenon zou zelfs vóór Phase 1 zijn gesneuveld. De labratten zouden het zelfs niet mogen krijgen.
Dus om het Softenon-drama nu als voorbeeld voor de huidige vaccinrace te gebruiken...
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij de eerste golf waren de ziekenhuizen nauwelijks voorbereid.
Maar nu is er toch al lange tijd sprake van dat er een tweede golf zal komen.
Niemand zal nu nog kunnen zeggen dat ze niet voorbereid zijn.
Ik kan mij niet inbeelden dat er nu nog altijd geen plannen gemaakt en voorbereidingen genomen zijn om,
als dat nodig blijkt, de capaciteit van de ziekenhuizen op korte tijd drastisch te kunnen verhogen.
Maar nu is er toch al lange tijd sprake van dat er een tweede golf zal komen.
Niemand zal nu nog kunnen zeggen dat ze niet voorbereid zijn.
Ik kan mij niet inbeelden dat er nu nog altijd geen plannen gemaakt en voorbereidingen genomen zijn om,
als dat nodig blijkt, de capaciteit van de ziekenhuizen op korte tijd drastisch te kunnen verhogen.
Haha, het aantal contacttracers verhoogt van 550 naar 800 gezien de hoge werkdruk...
Ze deden 3000 telefoontjes per week
Laat ons even rekenen: dat is ongeveer gemiddeld minder dan 6 telefoons per persoon in een week, dus net dus meer dan 1 telefoontje per dag.
Ja, voor een ambtenaar is dit een zware werkweek...
Straks hebben ze geen tijd meer voor te kaarten
Dit kan ook alleen hier
Ze deden 3000 telefoontjes per week
Laat ons even rekenen: dat is ongeveer gemiddeld minder dan 6 telefoons per persoon in een week, dus net dus meer dan 1 telefoontje per dag.
Ja, voor een ambtenaar is dit een zware werkweek...
Straks hebben ze geen tijd meer voor te kaarten
Dit kan ook alleen hier
Cool artikel. Maar wat is het punt dat je wil maken? Heb je het wel gelezen? Of dacht je dat ik het niet zou lezen? De auteurs zeggen precies evenveel te weten als ikzelf, gewoon niks. Om daarna reclame te maken voor vaccinatie met vaccins die amper (en op de keper beschouwd helemaal niet) getest zijn. 6 vaccins zaten in augustus al in test fase 3. Ja wadde, waarom de testfases niet gewoon overslaan? Want op deze manier testen komt dat op hetzelfde neer en het zou eerlijkere communicatie zijn naar de proefkonijnen die staan te springen.
Of die proefkonijnen gaan een placebo krijgen. Dat is, weliswaar vergezocht, ook een mogelijkheid, maar dan komen we in het gebied van de complottheoriën.
Voor de duidelijkheid. Ik ben niet tegen vaccinatie en heb zelf een vaccinatiekaart in boekvorm. Vaccinatie werkt en verhoogt je afweer in veel gevallen ook nog eens tegen andere organismen.
Maar dit is een forum van beleggers, en beleggers zijn (normaal gezien toch) veel bezig met de waarschijnlijkheid van een evolutie of uitkomst. Voordat ik me op goed vertrouwen en goed geluk laat prikken, wil ik de waarschijnlijkheden tegen elkaar kunnen afwegen. Eerst en vooral of het risico van iets op te lopen en hoe ziek mij dat kan maken opweegt tegen het risico van die prik. Als die prik over de jaren heen getest is, algemeen gebruikt wordt en van een bedrijf komt met een goede naam en weinig schandalen, kan het zijn dat de waarschijnlijkheidsbalans overhelt naar vaccineren. In ieder ander geval wordt er in mij niet geprikt. Maar iedereen is natuurlijk vrij in zijn keuzes, ik zou het niet anders willen.
Normale? mensen zijn zooooo saai. En zoooo voorspelbaar. Als je ze maar bang krijgt, stoppen ze gewoon met nadenken. Met alle dagen, de hele dag, irrationele angst om onze oren, zijn we al zover dat zelfs de vecht of vlucht respons bij velen uitgeschakeld is. Het is enkel nog bevriezen, en dat is in ieder geval de slechts mogelijke respons.
Hier heeft Dixit je al op geantwoord, en dat was de nagel op de kop.vortex schreef: ↑19 september 2020, 13:50 Alle testfases worden doorlopen, soms wel gelijktijdig fase 2 en 3. Het "grootste" risico met een vaccin op basis van verzwakt of dood virus is dat sommigen toch een reactie vertonen op het vaccin die vergelijkbaar is met een reële virus besmetting. Of dat vaak zal voorkomen zal wel blijken uit de fase 3 testen. In elk geval liever een kans van 1 op 10.000 om ziek te worden van een vaccin dan 1 op 2 van het echte virus. Tegen we in België over een vaccin beschikken zullen de bijwerkingen wel al gekend zijn, dus ja, laat maar komen die spuit.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
In maart ging het complete land op slot, toen waren er 700 besmettingen per dag.
Je probeerde niet met de auto weg te gaan want de schrik om 'betrapt' te worden was te groot.
Tegenwoordig zitten we aan 1100 besmettingen per dag en is alles open, loopt iedereen rond en doet men alsof er niets aan de hand is.
Je probeerde niet met de auto weg te gaan want de schrik om 'betrapt' te worden was te groot.
Tegenwoordig zitten we aan 1100 besmettingen per dag en is alles open, loopt iedereen rond en doet men alsof er niets aan de hand is.