Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Maar die cijfers kan je niet vergelijken...
Zoals gezegd vroeger: de ziekenhuisopname's zijn de enige min of meer juiste indicator
Nu die cijfers niet meer in het kraam passen van virologen, zijn deze cijfers geen juiste indicator meer, en moeten we naar besmettingen kijken
Ik heb trouwens gisteren gehoord dat die testen ook vaak positief zijn bij een verkoudheid
Ik weet niet of het waar is, het lijkt me straf, maar goed (vals positief zal er altijd wel zijn , desondanks)
Zoals gezegd vroeger: de ziekenhuisopname's zijn de enige min of meer juiste indicator
Nu die cijfers niet meer in het kraam passen van virologen, zijn deze cijfers geen juiste indicator meer, en moeten we naar besmettingen kijken
Ik heb trouwens gisteren gehoord dat die testen ook vaak positief zijn bij een verkoudheid
Ik weet niet of het waar is, het lijkt me straf, maar goed (vals positief zal er altijd wel zijn , desondanks)
Het grootste probleem ligt niet zozeer bij de vraag of onze ziekenhuizen wél of niet zouden kunnen overbevolkt geraken, maar wél in het feit dat het ziekenhuispersoneel (dokters, verplegend, verzorgend, onderhoudspersoneel, ..) nog niet gerecupereerd is van hun overuren van de vorige keer.
Dat is een relatieve vraag
Kunnen ze meer doen? natuurlijk wel...
Zullen ze meer doen? het zijn uiteindelijk ambtenaren...
En tevens nu de meest overbetaalde ambtenaren van het land, maar dat betekent niet dat we iets van hun mogen verwachten...
Tijdens de eerste lockdown hebben ze vooral gezaagd en gezwaaid naar de camera, mij lijkt het dat er nog wat marge is voor meer productiviteit
Voor mij behoort het zorgpersoneel sinds de eerste golf tot de groep van leerkrachten en treinbestuurders.
En tevens nu de meest overbetaalde ambtenaren van het land, maar dat betekent niet dat we iets van hun mogen verwachten...
Tijdens de eerste lockdown hebben ze vooral gezaagd en gezwaaid naar de camera, mij lijkt het dat er nog wat marge is voor meer productiviteit
Voor mij behoort het zorgpersoneel sinds de eerste golf tot de groep van leerkrachten en treinbestuurders.
Ik wel ja en zal hieronder nog eens de quote zetten waarmee jouw "flink gevorderde groepsimmuniteit" weerlegd wordt.
Met een gemiddelde immuniteit lager dan 10% zitten we nog heel ver van de vereiste 67%, zelfs nog heel ver van de meest optimistische 50%. En dan is nog niet eens geweten hoe lang die natuurlijk opgebouwde immuniteit blijft bestaan. Tegen geen enkel ander corona en influenza virus dat ons met regelmaat ziek maakt hebben we blijvende immuniteit, een of twee jaar later kan hetzelfde virus ons weer ziek maken, weinig kans dat het met deze corona anders zou zijn. Het zou dus heel goed kunnen dat die groepsimmuniteit op natuurlijk manier zelfs niet mogelijk is, die piste is dan ook reeds lang van tafel.Surveys performed in countries affected early during the COVID-19 epidemic, such as Spain and Italy, suggest that nationwide prevalence of antibodies varies between 1 and 10%, with peaks around 10–15% in heavily affected urban areas. Interestingly, this is consistent with earlier predictions made by mathematical models, using death counts reported in national statistics and estimates of the infection fatality ratio, that is, the probability of death given infection.
De kans dat een tweede golf de eerste zal evenaren is zo goed als onbestaande. Ook al worden de maatregelen niet meer door iedereen perfect gevold, het virus heeft zeker nog geen vrij spel. Daarnaast heeft men nu meer kennis om covid te behandelen, waardoor meer mensen zullen overleven en de verblijftijd op intensieve korter zal zijn. Personeel heeft nu wel de nodige bescherming en ze weten wat en hoe, het improviseren, het onbekende en de chaos zijn omgezet naar routine. Met andere woorden het komt wel goed met de zorgverleners.Nefertari schreef: ↑20 september 2020, 12:21 Het grootste probleem ligt niet zozeer bij de vraag of onze ziekenhuizen wél of niet zouden kunnen overbevolkt geraken, maar wél in het feit dat het ziekenhuispersoneel (dokters, verplegend, verzorgend, onderhoudspersoneel, ..) nog niet gerecupereerd is van hun overuren van de vorige keer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vroeg me iets af. Ik weet dat niet elk mondmasker corona virus tegenhoud maar het gewone verkoudheidsvirus wordt dat tegengehouden door elk mondmasker of is dit ook fpp2 minstens?
Bij momenten ga ik denken dat ik hier meerdere nicks heb. Dit is zo'n moment. Wel fijn om vast te stellen dat niet iedereen knettergek is en enkel politiek correcte praat uitkraamt.Aerolla schreef: ↑20 september 2020, 12:25 Dat is een relatieve vraag
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Surveys suggest! Daar heb je het al. Hoe zijn die surveys uitgevoerd? Bij wie, waar en wanneer precies? Steekproefgrootte? Oh ja, daar mogen we allemaal niet achter vragen omdat we braaf en al zeker niet kritisch moeten slikken wat ons voorgeschoteld wordt. Helaas pindakaas, maar niet met den dezen.vortex schreef: ↑20 september 2020, 12:29Met een gemiddelde immuniteit lager dan 10% zitten we nog heel ver van de vereiste 67%, zelfs nog heel ver van de meest optimistische 50%. En dan is nog niet eens geweten hoe lang die natuurlijk opgebouwde immuniteit blijft bestaan. Tegen geen enkel ander corona en influenza virus dat ons met regelmaat ziek maakt hebben we blijvende immuniteit, een of twee jaar later kan hetzelfde virus ons weer ziek maken, weinig kans dat het met deze corona anders zou zijn. Het zou dus heel goed kunnen dat die groepsimmuniteit op natuurlijk manier zelfs niet mogelijk is, die piste is dan ook reeds lang van tafel.Surveys performed in countries affected early during the COVID-19 epidemic, such as Spain and Italy, suggest that nationwide prevalence of antibodies varies between 1 and 10%, with peaks around 10–15% in heavily affected urban areas. Interestingly, this is consistent with earlier predictions made by mathematical models, using death counts reported in national statistics and estimates of the infection fatality ratio, that is, the probability of death given infection.
In je eigen betoog geef je ook heel goed aan dat de auteurs evenveel weten als wij allemaal, zijnde helemaal niks.
Ik zou wel eens willen focussen op al die mensen die geen of milde symptomen gehad hebben, voorlopig nog steeds meer dan 99,99% van de wereldbevolking. Hoeveel hebben er daarvan covid te pakken gekregen? Hoeveel daarvan hebben immuniteitskenmerken? Hoeveel maakt het uit wel of niet immuun te zijn? M.a.w. we zouden allemaal wel immuun willen zijn voor de gewone verkoudheid, maar dat zit er voor de meesten onder ons jammer genoeg gewoon niet in. Je kan je glas zien als halfvol of halfleeg. Dat van mij is voorlopig nog ruim halfvol, tot ik elementen krijg die mij doen besluiten het miserabel halfleeg te moeten noemen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat het probleem met deze opstoot is is juist dat er angst wordt gecrëerd en onduidelijke regels zonder toekomstperspectief.
Want ik denk he als de maatregelen van begin augustus door een duidelijk en fatsoenlijk plan werden uitgevoerd en dat er afgesproken was hoe en wat dan waren de cijfers nu ook gewoon lager.
Maar ipv daarvan krijgen we pingpong tussen de ene politieker en de andere en tusen de ene viroloog dan wel weer een gezondheidseconoom en dan weer een professor op intensief care. En dan is iedereen verwonderd dat niemand meer de regels volgt en dat daardoor alles piekt het nog strenger wordt en in feite nog minder zal opgevolgd worden.
Want ik denk he als de maatregelen van begin augustus door een duidelijk en fatsoenlijk plan werden uitgevoerd en dat er afgesproken was hoe en wat dan waren de cijfers nu ook gewoon lager.
Maar ipv daarvan krijgen we pingpong tussen de ene politieker en de andere en tusen de ene viroloog dan wel weer een gezondheidseconoom en dan weer een professor op intensief care. En dan is iedereen verwonderd dat niemand meer de regels volgt en dat daardoor alles piekt het nog strenger wordt en in feite nog minder zal opgevolgd worden.
Tja, we mogen wetenschappelijk onderzoek niet geloven maar de onzin die het eerste beste alu-goedje op en forum uitkraamt mag niet weerlegd worden? Helaas pindakaas, maar niet met den dezen.GreenDean schreef: ↑20 september 2020, 13:19 Surveys suggest! Daar heb je het al. Hoe zijn die surveys uitgevoerd? Bij wie, waar en wanneer precies? Steekproefgrootte? Oh ja, daar mogen we allemaal niet achter vragen omdat we braaf en al zeker niet kritisch moeten slikken wat ons voorgeschoteld wordt. Helaas pindakaas, maar niet met den dezen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nee, er wordt getest op een stukje RNA dat specifiek is voor Covid-19, dat codeert voor het spike-eiwit.Aerolla schreef: ↑20 september 2020, 11:50 Maar die cijfers kan je niet vergelijken...
En het is net dat spike-eiwit dat Covid-19 ernstiger maakt dan banale coronavirussen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wat ik ook wel gehoord heb (en is wel betrouwbare informatie) is van een meisje die alle symptomen had.
Op het zicht was er een sterk vermoeden dat ze corona had
Dus ze werd getest op corona en haar test was negatief. Dus hebben ze haar nog eens getest, weer negatief.
Dus hebben ze haar maar als positief geregistreerd...
Op het zicht was er een sterk vermoeden dat ze corona had
Dus ze werd getest op corona en haar test was negatief. Dus hebben ze haar nog eens getest, weer negatief.
Dus hebben ze haar maar als positief geregistreerd...
Dat is een idioot verhaal, Aerolla. Toch kan het zo maar waar zijn. Ik had net het omgekeerde.
Sinds vorig week-end - dus nu bijna 1 volle week - heb ik de volgende symptomen:
- Hoofdpijn
- Keelpijn
- Snotneus en gesnotter
- Moe. Zwaar in de benen.
- Droge maar felle hoest.
Dus ik bel de secretaresse van de artsenpraktijk en 1 der artsen belt mij terug. Ik noem dat lijstje op en die trekt meteen de logische conclusie: vanavond bezoek aan de praktijk, op het Coronastaalname-uurtje. Graag buiten blijven wachten.
Dus ik sta daar buiten die avond. Doktoresje komt buiten: "Ik denk, ik ga eens kijken, want ik zie niemand in de wachtkamer." Geen beschermingskleding.
Lo and behold... ze leest de Sciensano-infofiche voor, met de conclusie "Mogelijk COVID19. Testen."
En vervolgens weigert ze te testen, 'want de klachten zijn niet ernstig.'
Euh... was het niet precies het probleem, dat jonge mensen asymptomatisch kunnen zijn of in het ergste geval 'slechts een zeer fikse verkoudheid' hebben.
Ziek geschreven tot en met woensdag. Natuurlijk was ik woensdag nog ziek.
Dit beviel me dus niet.
Ik heb woensdag een afspraak gemaakt bij een Nederlands testcentrum. Vrijdagmiddag was er plaats. Letterlijk 1 minuut werk. Stokje in de keel. Stokje in de neus. En een vriendelijk 'en een fijne dag nog'.
Vrijdagnacht 00h10 kwam de uitslag binnen op mijn persoonlijke pagina van de Rijksoverheid. Goed nieuws: negatief.
Had ze per ongeluk toch half gelijk...
Maar hoe dan ook: de Antwerpse artsen klagen dat ze te veel testen moeten opvolgen. Dus die lossen dat duidelijk zelf wel op: de Sciensano-fiche door de plee getrokken. Bye bye testing.
Welkom in vlaanderen. Sommige mensen moeten we testen (en die testen we niet). Sommige mensen moeten we testen (en die testen wel en dan bedenken we zelf wel de uitslag).
Sinds vorig week-end - dus nu bijna 1 volle week - heb ik de volgende symptomen:
- Hoofdpijn
- Keelpijn
- Snotneus en gesnotter
- Moe. Zwaar in de benen.
- Droge maar felle hoest.
Dus ik bel de secretaresse van de artsenpraktijk en 1 der artsen belt mij terug. Ik noem dat lijstje op en die trekt meteen de logische conclusie: vanavond bezoek aan de praktijk, op het Coronastaalname-uurtje. Graag buiten blijven wachten.
Dus ik sta daar buiten die avond. Doktoresje komt buiten: "Ik denk, ik ga eens kijken, want ik zie niemand in de wachtkamer." Geen beschermingskleding.
Lo and behold... ze leest de Sciensano-infofiche voor, met de conclusie "Mogelijk COVID19. Testen."
Euh... was het niet precies het probleem, dat jonge mensen asymptomatisch kunnen zijn of in het ergste geval 'slechts een zeer fikse verkoudheid' hebben.
Ziek geschreven tot en met woensdag. Natuurlijk was ik woensdag nog ziek.
Dit beviel me dus niet.
Ik heb woensdag een afspraak gemaakt bij een Nederlands testcentrum. Vrijdagmiddag was er plaats. Letterlijk 1 minuut werk. Stokje in de keel. Stokje in de neus. En een vriendelijk 'en een fijne dag nog'.
Vrijdagnacht 00h10 kwam de uitslag binnen op mijn persoonlijke pagina van de Rijksoverheid. Goed nieuws: negatief.
Maar hoe dan ook: de Antwerpse artsen klagen dat ze te veel testen moeten opvolgen. Dus die lossen dat duidelijk zelf wel op: de Sciensano-fiche door de plee getrokken. Bye bye testing.
Welkom in vlaanderen. Sommige mensen moeten we testen (en die testen we niet). Sommige mensen moeten we testen (en die testen wel en dan bedenken we zelf wel de uitslag).
De dokter had dus gelijk, en toch blijf je nog steeds halsstarrig volhouden dat dit de verkeerde manier van aanpak is?Dixit schreef: ↑20 september 2020, 19:26 Sinds vorig week-end - dus nu bijna 1 volle week - heb ik de volgende symptomen:...
Dit beviel me dus niet.
Goed nieuws: negatief.
Nee, liever het systeem mee overbelasten omdat jijzelf dr. Google bent die ervan overtuigd was dat het Covid-19 is. Is dat bedankbriefje naar je dokter al onderweg, omdat zij toch de juiste diagnose gesteld heeft? Ik denk het niet hé.
Ga je ook jouw Covid-19 test nu volledig zelf betalen, of ga je de (Nederlandse) burger laten opdraaien voor de kosten van jouw eigen foute diagnose?
Mensen met mogelijk covid mogen die nog de grens over ?, dus ook degenen die een covid-test laten doen ?
Moeten die niet eerst 14 dagen in quarantaine belgie nadien ?
Moeten die niet eerst 14 dagen in quarantaine belgie nadien ?