Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ah, nog een expert ter zake. Gebaseerd op welk onderzoek? Graag een link.
Of is het jouw eigen analyse, gebaseerd op ..... ja wat eigenlijk?
Men heeft een manier gevonden om met het virus te communiceren? "Braaf zijn hé Corona, en in uw mandje blijven".
Of wacht, nog zo een goeie: het virus is minder besmettelijk dan in maart, want het is al zes maanden aan het reizen.
Daar heb je gelijk in.vortex schreef: ↑20 september 2020, 12:48 Daarnaast heeft men nu meer kennis om covid te behandelen, waardoor meer mensen zullen overleven en de verblijftijd op intensieve korter zal zijn. Personeel heeft nu wel de nodige bescherming en ze weten wat en hoe, het improviseren, het onbekende en de chaos zijn omgezet naar routine.
U kent niemand in de zorg? Recent al eens gesproken met mensen die werken op een Covid-afdeling? Misschien eens doen, kan alleen maar uw ogen openen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En hopla, er zou een tweede ernstig geval van bijwerkingen bij het vaccin van AstraZeneca zijn:
AstraZeneca, Under Fire for Vaccine Safety, Releases Trial Blueprints
Experts have been particularly concerned about AstraZeneca’s vaccine trials, which began in April in Britain, because of the company’s refusal to provide details about serious neurological illnesses in two participants, both women, who received its experimental vaccine in Britain. Those cases spurred the company to halt its trials twice, the second time earlier this month.
The company has released few details about the two cases of serious illness in its trial. The first participant received one dose of the vaccine before developing inflammation of the spinal cord, known as transverse myelitis, according to a participant information sheet for AstraZeneca’s vaccine from July. The condition can cause weakness in the arms and legs, paralysis, pain and bowel and bladder problems.
Multiple confirmed cases, they said, could be enough to halt AstraZeneca’s vaccine bid entirely.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Oops, ik had het niet meer aangevuld van 17-09, we zaten al een paar pagina's verder in het topic met andere zaken. Mijn eerste bericht was dus effectief wel correct. Dit zet het ganse Astra Zeneca verhaal op de helling.CarpeNoctem schreef: ↑20 september 2020, 22:33En hopla, er zou een tweede ernstig geval van bijwerkingen bij het vaccin van AstraZeneca zijn:
Koren op de molen van de anti-vaxxers.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En laat het nu toevallig bij AstraZeneca zijn dat België zijn boontjes te week heeft gelegd.
Werkelijk niets wordt ons bespaard.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De dokter heeft he-le-maal niets gedaan.DNE2018 schreef: ↑20 september 2020, 22:21De dokter had dus gelijk, en toch blijf je nog steeds halsstarrig volhouden dat dit de verkeerde manier van aanpak is?Dixit schreef: ↑20 september 2020, 19:26 Sinds vorig week-end - dus nu bijna 1 volle week - heb ik de volgende symptomen:...
En vervolgens weigert ze te testen, 'want de klachten zijn niet ernstig.'
Dit beviel me dus niet.
Ik heb woensdag een afspraak gemaakt bij een Nederlands testcentrum. Vrijdagmiddag was er plaats. Letterlijk 1 minuut werk. Stokje in de keel. Stokje in de neus. En een vriendelijk 'en een fijne dag nog'.
Goed nieuws: negatief.
Had ze per ongeluk toch half gelijk...
Nee, liever het systeem mee overbelasten omdat jijzelf dr. Google bent die ervan overtuigd was dat het Covid-19 is. Is dat bedankbriefje naar je dokter al onderweg, omdat zij toch de juiste diagnose gesteld heeft? Ik denk het niet hé.
De dokter heeft maandagavond een briefje tot afgelopen woensdag geschreven.
Ik ben nu nog aan het kuchen en snotteren, meer dan 1 week na het begin. Sowieso vrij normaal voor een stevige verkoudheid, COVID19 of niet.
Wel ga ik nu al kuchend en snotterend aan het werk. We weten immers dat het geen COVID19 is.
De nationale teststrategie is duidelijk (de Belgische is er overigens een kopietje van). Heb je verschijnselen ? Laat je dan testen. Dat er dan op elke 40 slechts eentje besmet is, is er het resultaat van.Ga je ook jouw Covid-19 test nu volledig zelf betalen, of ga je de (Nederlandse) burger laten opdraaien voor de kosten van jouw eigen foute diagnose?
Als er nu iets is dat ik hier altijd beweer, is het toch wel dat je alles in vraag moet stellen. Zowel de cijfers, media, 'wetenschappelijk' onderzoek, de politiek, ..., als die 'gekke' Dean.
Trek je deze conclusie nu ernstig? Of steek je er hier een beetje de draak mee? Als je ernstig bent, ben je meteen ook knet-ter-gek en kan je best beginnen met wat zaken op een rijtje te zetten, al dan niet met professionele hulp.
Die dr. was voor de volle 100% fout. De richtlijnen en de symptomen waarbij getest moet worden zijn duidelijk. Dit toont gewoon aan wat voor een farce heel die corona-bedoening, welbeschouwd, is.
Zijn dat die covid-afdelingen zonder patiënten?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het AZ verhaal heeft weinig te maken met anti-vaxxers.DNE2018 schreef: ↑20 september 2020, 22:39 Oops, ik had het niet meer aangevuld van 17-09, we zaten al een paar pagina's verder in het topic met andere zaken. Mijn eerste bericht was dus effectief wel correct. Dit zet het ganse Astra Zeneca verhaal op de helling.
Koren op de molen van de anti-vaxxers.
We hebben het er, in tempore non suspecto, nog al over gehad en (ik) meer specifiek over AZ. Zoek het maar op.
AZ is binnen de medische wereld en de manier waarop het wordt ontwikkeld een zeer specifiek geval.
Geen mens met redelijk verstand en met een beetje kennis van zaken (of zich laat inlichten door mensen met kennis van zaken) gaat dat vaccin gebruiken.
Heeft totaal niets met anti-vaxxer te maken maar alles met welingelicht te zijn voor je een medicijn tot je neemt.
Natuurlijk heeft dit veel met Antivaxxers te maken. Antivaxxers zullen dit voorval gebruiken als "bewijs" voor hun knotsgekke standpunten.
@GreenDean
Hopla, nog een dokter in de zaal blijkbaar!
Was jij erbij toen de dokter het onderzoek deed?
Heb jij de symptomen persoonlijk onderzocht?
Nee, liever wat conclusies trekken op een verhaal dat hier op het forum staat.
En dan lekker generaliseren maar: zie je wel, de complete aanpak van de Covid-crisis is verkeerd, want wat een "farce is die Corona toch".
Hopla, nog een dokter in de zaal blijkbaar!
Was jij erbij toen de dokter het onderzoek deed?
Heb jij de symptomen persoonlijk onderzocht?
Nee, liever wat conclusies trekken op een verhaal dat hier op het forum staat.
En dan lekker generaliseren maar: zie je wel, de complete aanpak van de Covid-crisis is verkeerd, want wat een "farce is die Corona toch".
Zucht.
Het wordt echt dringend tijd dat iedereen zich wat verdiept in hoe virussen werken, hoe vaccins werken.
Hoeveel keer moeten ze het nog schrijven: dit vaccin wordt niet uitgebracht als er twijfel is van bijwerkingen. Maar de imagoschade is al gedaan. Zelfs al komt AstraZenica morgen met een wondermiddel vaccin.
https://www.nytimes.com/2020/09/19/heal ... rints.html
"The vaccine being developed by AstraZeneca, which formed a partnership with Oxford University scientists, uses a virus meant to carry coronavirus genes into human cells and trigger an immune response that will protect people from the coronavirus. This so-called vector is a modified form of an adenovirus that causes common colds in chimpanzees but is considered safe for people. Several other companies, including Johnson & Johnson and CanSino, are pursuing similar adenovirus-based approaches, although there are multiple types of adenoviruses, and specific ingredients differ from vaccine to vaccine."
Ga je J&J (Janssen Pharmaceutica) nu ook schrappen van de lijst ?
Voor leken is het moeilijk om te bepalen of een geneesmiddel veilig is of niet hé. En voor elke expert die kritiek heeft is er wel een andere expert die de kritiek ongegrond vindt.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Maakt het wat uit dat ik al meer dan 30 jaar het fenomeen mens vanuit een holistische benadering bestudeer en dat ik veel van mijn mosterd ben gaan halen bij Philippus Aureolus Theophrastus Paracelsus Bombastus von Hohenheim?
Maakt het wat uit dat ik meerdere mensen van kwaaltjes (of kwalen, want dit is subjectief) heb afgeholpen waarvoor ze al jaren naar dr. en fysio en kine liepen, gewoon door wat gevorderde kennis uit mijn sportdiscipline toe te passen? Met name kijken naar de positie van een gewricht, hoe spieren deze uit de normale uitlijning trekken en hoe het brein met deze spieren 'praat' om ze dat te laten doen. Dat een klassieke geneesheer hier niet bedreven in is, wil ik zonder discussie aannemen en vind ik zelfs begrijpelijk. Maar dat ander vakgebied? Vul zelf de oorzak maar in, als je tenminste de cognitieve capaciteit bezit om een denkstraatje op te zetten dat lang genoeg is.
Maar ik denk niet dat dat allemaal wat uitmaakt. Want 1+1+1+1+1+1+1+1+1+... ≠ 1 + 1 en dan zeggen dat de uitkomst 2 is.
Heb jij ze persoonlijk onderzocht? Want je komt net zoals ik tot een conclusie op basis van wat hier geschreven wordt.
De complete aanpak is niet verkeerd. Sommige elementen werken en zijn nodig. Andere elementen (de meerderheid) werken niet en hebben daarbovenop nog eens een averechts effect. Dat is wat hier en in onze samenleving ter discussie staat, zoals het hoort in een democratie. In een democratie krijgt de overheid (en daar bedoel ik mee de mensen persoonlijk die de overheid 'zijn') ook de rekening gepresenteerd bij zoveel ongelimiteerde en volgehouden incompetentie, toch zeker als ze daarbij de democratie ook nog eens buiten spel zetten. Dat is wat hier op het spel staat, en het is de hoogste tijd dat we hier collectief “nee” tegen zeggen. Die “nee” betekent ook iedere en elke verantwoordelijke op alle niveaus bij hun nekvel pakken en in een diepe kerker smijten als duidelijk signaal dat we ons de democratie niet laten afpakken. En haaks op wat we nu hebben, opnieuw democratie eisen met een kleine, faciliterende overheid die verantwoording aflegt voor alles wat ze doet.
DNE2018 schreef: ↑21 september 2020, 10:06 Het wordt echt dringend tijd dat iedereen zich wat verdiept in hoe virussen werken, hoe vaccins werken.
Hoeveel keer moeten ze het nog schrijven: dit vaccin wordt niet uitgebracht als er twijfel is van bijwerkingen. Maar de imagoschade is al gedaan. Zelfs al komt AstraZenica morgen met een wondermiddel vaccin.
GreenDean schreef: ↑20 september 2020, 10:10 Voor de duidelijkheid. Ik ben niet tegen vaccinatie en heb zelf een vaccinatiekaart in boekvorm. Vaccinatie werkt en verhoogt je afweer in veel gevallen ook nog eens tegen andere organismen.
Maar dit is een forum van beleggers, en beleggers zijn (normaal gezien toch) veel bezig met de waarschijnlijkheid van een evolutie of uitkomst. Voordat ik me op goed vertrouwen en goed geluk laat prikken, wil ik de waarschijnlijkheden tegen elkaar kunnen afwegen. Eerst en vooral of het risico van iets op te lopen en hoe ziek mij dat kan maken opweegt tegen het risico van die prik. Als die prik over de jaren heen getest is, algemeen gebruikt wordt en van een bedrijf komt met een goede naam en weinig schandalen, kan het zijn dat de waarschijnlijkheidsbalans overhelt naar vaccineren. In ieder ander geval wordt er in mij niet geprikt. Maar iedereen is natuurlijk vrij in zijn keuzes, ik zou het niet anders willen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- VIP member
- Contacteer:
Op gebied van vaccinaties is niet iedereen vrij hoor! Gelukkig zijn sommige vaccinaties verplicht! Niemand wilt een baby zien met meningitis, dat is degoutant
Trouwens, 100% veilig is een vaccin nooit, dat kan simpelweg niet.
Trouwens, 100% veilig is een vaccin nooit, dat kan simpelweg niet.
Dat hoeft ook helemaal niet. Van zodra het risico op complicaties door het toedienen van een vaccin lager ligt dan dat van het krijgen van Covid, is de zaak al beklonken.Sebastiaan1985 schreef: ↑21 september 2020, 11:16 Trouwens, 100% veilig is een vaccin nooit, dat kan simpelweg niet.
Nee, zo simpel is het niet, het vaccin zal een aanzienlijk lager risico moeten hebben dan het virus (denk aan orde grootte 1000 tot 10.000). Neem nu dat AZ vaccin, mocht bv blijken dat het in 1 op 5000 gevallen ruggenmerg ontstekingen veroorzaakt, dan zal het niet op de markt komen.