De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Is dat zo dat goud en aandelen een tegengestelde beweging hebben?
Vroeger wel. Bij onheil en rampspoed vluchtten de beleggers uit aandelen en in goud maar dat is al een hele tijd niet meer. Nu volgen aandelen en goud dezelfde beweging.
Ik heb altijd begrepen dat goud en aandelen niet gecorreleerd zijn; niet positief en niet negatief.
bvb https://finance.yahoo.com/news/gold-cor ... 29355.html
bvb https://finance.yahoo.com/news/gold-cor ... 29355.html
gold’s 12-month correlation with the S&P 500 over the past 45 years averages zero.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Los daarvan, dat miljardenschandaal zorgt toch wel voor beweging in de markt. Wat ik ook vast stel, witwassen en ING, dat zit nooit ver van elkaar af.
Binnenkort weer even een boete betalen en op naar het volgende witwasschandaal.
Binnenkort weer even een boete betalen en op naar het volgende witwasschandaal.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
De presidentsverkiezingen komen eraan, de volatiliteit dus ook:
Dear Client,
As you’ve likely observed, elevated option implied volatilities indicate that the markets will be confronting elevated volatility both before and after the November 2020 election. IBKR shares that sentiment and believe it’s appropriate to start controlling leverage in a measured fashion in advance.
Consequently, to protect IBKR and its customers, IBKR will increase margin requirements by as much as 35% above normal margin requirements leading up to the November U.S. election. To illustrate, consider a Reg. T margin account with stock XYZ having an Initial Margin requirement of 50% and a Maintenance Margin requirement of 25%. With the increase fully implemented, the new requirements would be 67.5% Initial and 33.75% Maintenance. Accounts subject to risk based margin will have their scanning ranges increased in a similar manner.
This will be implemented gradually each day, increasing Initial margin requirements from normal levels starting September 28th to a rate that will be 35% higher by October 23rd. Maintenance margin requirements will increase in a similar manner between October 5th and October 30th. The new requirements will be implemented each day, after the market closes in New York, and will be effective the next trading day.
IBKR may make additional changes to the margin on certain products, or all products, depending on volatility. This includes changes built into the standard margin model as well as any new house margin requirements that may be imposed.
Dear Client,
As you’ve likely observed, elevated option implied volatilities indicate that the markets will be confronting elevated volatility both before and after the November 2020 election. IBKR shares that sentiment and believe it’s appropriate to start controlling leverage in a measured fashion in advance.
Consequently, to protect IBKR and its customers, IBKR will increase margin requirements by as much as 35% above normal margin requirements leading up to the November U.S. election. To illustrate, consider a Reg. T margin account with stock XYZ having an Initial Margin requirement of 50% and a Maintenance Margin requirement of 25%. With the increase fully implemented, the new requirements would be 67.5% Initial and 33.75% Maintenance. Accounts subject to risk based margin will have their scanning ranges increased in a similar manner.
This will be implemented gradually each day, increasing Initial margin requirements from normal levels starting September 28th to a rate that will be 35% higher by October 23rd. Maintenance margin requirements will increase in a similar manner between October 5th and October 30th. The new requirements will be implemented each day, after the market closes in New York, and will be effective the next trading day.
IBKR may make additional changes to the margin on certain products, or all products, depending on volatility. This includes changes built into the standard margin model as well as any new house margin requirements that may be imposed.
Waarom niet, bv de vix 35 nov17, wel een vrij hoge theta, dus kort op de bal spelen. November omdat wellicht de soep nooit zo heet wordt gegeten....En inderdaad verkies ik long want short met zo'n evenement is risky, these days hoewel in dit geval ze allebei rond de strike hun premie kwijt zouden zijn..
Maar liever long dus, kort op de bal, de theta is dan je ergste vijand.. Moeilijke vind ik op het juiste moment de juiste poot te sluiten, met Trump weet je nooit
Maar liever long dus, kort op de bal, de theta is dan je ergste vijand.. Moeilijke vind ik op het juiste moment de juiste poot te sluiten, met Trump weet je nooit
Goud en aandelen hebben inderdaad een correlatie van 0 (voorlopig). Daarom interessant als diversificatie. Waarom ze nu samen zakken heeft waarschijnlijk te maken met het uitblijven van extra stimuli (zowel door congres als centrale banken). Bij een echte verkoopgolf daalt goud mee door de margin calls. Beleggers moeten geld bijstorten en moeten daarom hun goud verkopen. Dat hebben we in maart goed kunnen zien.
Hoeveel stimuli moeten overheden en centrale banken nog bij creëren? Ze hebben al duizenden miljarden beloofd. Al die stimuli houden de markten maar een tijdje rustig en dan willen ze een nieuwe, nog sterkere dosis, zoals een drugsverslaafde.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mooie voorstelling dat je aanhaalt, stimulus vergelijken met een drugsverslaving.
Er blijft dan toch wat hangen van mijn posts.
Er blijft dan toch wat hangen van mijn posts.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De enige reden voor de stimuli is om de markt van overheidsschuld artificieel laag te houden.
De lange termijn rente landen als Spanje, Italië en België reflecteert al lang het risico niet meer.
De reden is omdat er onhoudbare beloftes zijn gemaakt, die niet gefinancierd zijn
Moest daar ook nog eens een normale rente zijn, zou bv België meer interest lasten hebben dan haar budget voor politie, onderwijs en defensie gecombineerd.
Helaas zijn er maar weinig landen die hun bevolking uitleggen dat bepaalde beloftes uit het verleden nizt houdbaar zijn.
Voor de rest zal her vroeg of laat een ruw ontwaken zijn.
Dit is oa. 1 van de redenen van de asset inflatie in aandelen. Het is een vlucht naar kwaliteit van het grootkapitaal, die stilletjesaan de rotatie maakt van "veilige" overheidsobligaties naar aandelen.
De super bull markt in obligaties is voorbij.
En vergeet niet dat deze markt een pak grote is dan de aandelen markt.
Dus ik ben long aandelen.
Niet omdat de stimulus de reële economie zal beïnvloeden.
Maar omdat er geen alternatief is
De lange termijn rente landen als Spanje, Italië en België reflecteert al lang het risico niet meer.
De reden is omdat er onhoudbare beloftes zijn gemaakt, die niet gefinancierd zijn
Moest daar ook nog eens een normale rente zijn, zou bv België meer interest lasten hebben dan haar budget voor politie, onderwijs en defensie gecombineerd.
Helaas zijn er maar weinig landen die hun bevolking uitleggen dat bepaalde beloftes uit het verleden nizt houdbaar zijn.
Voor de rest zal her vroeg of laat een ruw ontwaken zijn.
Dit is oa. 1 van de redenen van de asset inflatie in aandelen. Het is een vlucht naar kwaliteit van het grootkapitaal, die stilletjesaan de rotatie maakt van "veilige" overheidsobligaties naar aandelen.
De super bull markt in obligaties is voorbij.
En vergeet niet dat deze markt een pak grote is dan de aandelen markt.
Dus ik ben long aandelen.
Niet omdat de stimulus de reële economie zal beïnvloeden.
Maar omdat er geen alternatief is
Volgens mij zijn er weinig spaargidsers die staatsobligaties hebben, ook omdat de meeste niet in euro noteren. En je kent toch het verschil tussen een aandeel en een obligatie? Juist daarom worden er nog bijna dagelijks obligaties uitgegeven, om kapitaal op te halen of lopende schulden af te lossen. Zie je België al aandelen uitgeven, laat staan dat die aan de man gebracht kunnen worden?
IB, Lynx en de Brexit:
https://www.lynx.be/brexit/?utm_source= ... ign=brexit
Er wijzigt dus niks, maar ik denk wel dat we opnieuw de melding aan het CAP zullen moeten doenBEspaar schreef: ↑25 september 2020, 16:45 IB, Lynx en de Brexit:
Ja dat zou wel kunnen. Enige dat wel verandert is dat voor kleine accounts de daytrading regel wegvalt zodat men meer kan handelen met opties ed, tot de volgende beperking verschijnt vanuit Ierland uiteraard...