De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Is dat zo dat goud en aandelen een tegengestelde beweging hebben?
Vroeger wel. Bij onheil en rampspoed vluchtten de beleggers uit aandelen en in goud maar dat is al een hele tijd niet meer. Nu volgen aandelen en goud dezelfde beweging.
Ik heb altijd begrepen dat goud en aandelen niet gecorreleerd zijn; niet positief en niet negatief.
bvb https://finance.yahoo.com/news/gold-cor ... 29355.html
bvb https://finance.yahoo.com/news/gold-cor ... 29355.html
gold’s 12-month correlation with the S&P 500 over the past 45 years averages zero.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Los daarvan, dat miljardenschandaal zorgt toch wel voor beweging in de markt. Wat ik ook vast stel, witwassen en ING, dat zit nooit ver van elkaar af.
Binnenkort weer even een boete betalen en op naar het volgende witwasschandaal.
Binnenkort weer even een boete betalen en op naar het volgende witwasschandaal.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
De presidentsverkiezingen komen eraan, de volatiliteit dus ook:
Dear Client,
As you’ve likely observed, elevated option implied volatilities indicate that the markets will be confronting elevated volatility both before and after the November 2020 election. IBKR shares that sentiment and believe it’s appropriate to start controlling leverage in a measured fashion in advance.