Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Vanaf een bepaald aantal werknemers een nieuwe vennootschap oprichten. Geen gedoe met vakbonden, committees voor veiligheid en gezondheid, ondernemingsraad,...
Akkoord dat sterfte en hospitalisatie cijfers totaal niet te vergelijken zijn met de eerste piek maar ze zijn wel sterk stijgend. Moet zijn dat het virus nog steeds gemakkelijk slachtoffers vind die niet immuun zijn. Kan mij niet voorstellen dat Zweden gemiddeld meer infecties gehad heeft dan de reeds zwaar getroffen regio Madrid, er moet maw iets anders spelen.CarpeNoctem schreef: ↑21 september 2020, 18:17Maar je laat je ook vangen aan het aantal vastgestelde besmettingen. Dat doet veel minder terzake dan onze tv-virologen ons willen laten geloven. Ook in Spanje volgt het aantal doden (voorlopig?) niet de vastgestelde besmettingen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En blijkbaar beginnen onze politiekers toch eindelijk ook wat rede te zien:CarpeNoctem schreef: ↑21 september 2020, 18:17Maar je laat je ook vangen aan het aantal vastgestelde besmettingen. Dat doet veel minder terzake dan onze tv-virologen ons willen laten geloven.
Ziekenhuisopnames bepalend voor alarmfase en aantal contacten
Niet het aantal besmettingen, maar wel het aantal ziekenhuisopnames zal straks bepalen onder welke code we vallen en hoeveel nauwe contacten nog mogelijk zijn.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ze verdraaien de regeltjes om bij de reeds vooropgestelde uitkomst te komen. Zoals jij he...
Nu nog even het aantal opnames afremmen en mensen meer thuis laten uitzieken, Zuurstof aan huis desnoods.. en we zijn er.
Besmettelijkheid heeft niets te maken met opnames. Mijn risico op besmetting wordt bepaald door mijn aantal contacten en hoeveel mensen er besmet zijn.
Nu nog even het aantal opnames afremmen en mensen meer thuis laten uitzieken, Zuurstof aan huis desnoods.. en we zijn er.
Besmettelijkheid heeft niets te maken met opnames. Mijn risico op besmetting wordt bepaald door mijn aantal contacten en hoeveel mensen er besmet zijn.
Je kunt ook de bestellingen bij de groothandel van doodskisten en urnes gebruiken als factor. Of het aantal burnouts bij personeel op de afdeling intensieve zorgen. Wanneer we die drastisch zien stijgen (uiteraard gecorrigeerd voor de gewone seizonsgriep) moeten er natuurlijk wel maatregelen genomen worden die draconisch en van zeer lange duur zijn.
In Italie hadden ze ook een creatieve oplossing om het aantal doden terug te dringen: iedereen boven een bepaalde leeftijdsgrens mocht niet naar het ziekenhuis komen, maar moest thuis "uitzieken", lees: stikken. Deze mensen werden niet meegetelt in de statistieken waardoor deze na verloop van tijd stagneerden. Gevolg: iedereen vond dat de maatregelen gerust versoepeld mochten worden. En politici kwamen onder druk.
Gaat men stiekem het aantal controles terugschroeven misschien? Het blijkt namelijk een kostelijke zaak te zijn en buiten dat er enkele in quarantaine worden geplaatst, leveren die testen weinig op. Wat maakt het uit dat 5.000 van de 10.000 testen positief zijn, die 5.000 in quarantaine amper enige vorm van ziekte vertonen en gewoon thuis zitten te niksen? Bij de 2de test blijkt van die 5.000 dan zo goed als iedereen negatief te zijn en kunnen ze terug aan de slag ... Ik heb nooit begrepen waarom het aantal besmettingen een maatstaf geworden is. Hoe is het eigenlijk afgelopen met die mensen in de Duitse en Belgische vleesindustrie? Daar werden fabrieken gesloten door de hoge besmettingsgraad, maar zijn de besmette personen allemaal terug aan het werk/ hoeveel zijn er ernstig ziek van geworden/ hoeveel moesten er opgenomen worden in een ziekenhuis en zijn daar ooit werklui gestorven? Daar zou men toch redelijk wat nuttige lessen van kunnen leren.
Edit: @ sintorama: het zijn de collega's die wél blijven werken en hun vakantiedagen niet kunnen opnemen, omdat er steeds wel enkelen in quarantaine zitten, die op weg zijn naar de burnout. En dan heb ik het niet over de 'witte sector'.
Edit: @ sintorama: het zijn de collega's die wél blijven werken en hun vakantiedagen niet kunnen opnemen, omdat er steeds wel enkelen in quarantaine zitten, die op weg zijn naar de burnout. En dan heb ik het niet over de 'witte sector'.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hallelujah. haelewyn ziet het licht.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ondertussen wordt het reizen naar rode zones niet meer verboden, maar 'strict afgeraden'. Het is de gewesten blijkbaar niet gelukt om hun wetgeving daarover op orde te krijgen.
Is daarmee de verplichte test en de verplichte quarantaine bij terugkomst ook van de baan ?
Is daarmee de verplichte test en de verplichte quarantaine bij terugkomst ook van de baan ?
Euhm, sintorama, het was toch (ook) in België dat de patiënten uit de rusthuizen niet welkom waren in de ziekenhuizen eerder dit jaar? Ondertussen krijg je korting als je een kamer huurt in een rusthuis ... Diegenen die er al zijn, blijven de volle pot betalen natuurlijk.
Maar hij had o.a. wel een antwoord op de toen heersende syfilis pandemie in de oude wereld. Hij sneedt ook al eens een lijk open om eens te kijken (en aan studenten te laten zien) hoe één en ander in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot zijn meer verlichte collega's die dat onder hun stand vonden en dat 'slachterswerk' liever overlieten aan kappers. Zien we dat vandaag ook niet tussen de viroleugenaars op tv en de virologen die antwoorden proberen te vinden zonder wat bangmakerij uit hun duim te zuigen.
En lang voor Paracelsus waren de Romeinen zo bedreven in amputaties op het slagveld dat men kan spreken van vakwerk verheven tot kunst. Geen enkele chirurg heeft vandaag de dag dat niveau van vakmanschap. Die amputaties gebeurden zonder anesthesie en de overlevingskans lag rond de 50% als ik me goed herinner. Dit moest dus snel en accuraat gebeuren. Als ik moet gokken op het overlevingspercentage vandaag in die omstandigheden, denk ik dat we ruim onder 10% zitten.
Voor we denken dat we zoveel slimmer en geavanceerder zijn dan zij die voor ons kwamen, best eerst eens proberen dat ook objectief vast te stellen.
In mijn eigen vakgebebied bijv. heb ik de algemene en de vakkennis alleen maar zien afnemen. Ik vergelijk het graag met de machinisten van stoomtreinen, dat waren echte krakken in hun vak. Maar je had ook een heel lange weg afgelegd voor je machinist werd en dat was dan ook iets om trots op te zijn. Die 'simpele' machinisten waren bekwamer en hadden meer kennis dan de doorsnee ingenieur vandaag. Dat wil wel wat zeggen over de ziekte waar we hedendaags aan lijden.
Dat is precies wat Dixit deed. Over de grens, waar er blijkbaar iets efficienter gewerkt wordt. Maar je vond wel dat hij die tweede opinie volledig zelf moet betalen? Ik ben voorstander van alles zelf betalen maar dat impliceert ook dat ik die veel te dure, verplichte, verzekering niet hoef te betalen.
Als ik deze coronagekte en dan vooral de waanzinnige maatregelen eens goed bekijk, heb ik de indruk dat we in een land leven waar helemaal niets meer mag en kan. Behalve dan braaf tussen de lijntjes lopen en zeker niets in vraag stellen. Want stel je voor dat je een smetvrezer zijn ietsiepietsie gevoelentjes zou kwetsen door je enkel maar af te vragen of het nu zo wijs is bijv. het vel van je handen te wassen met ethanol.
Gelukkig vegen meer en meer mensen vierkant hun kl*ten aan al die opgelegde dwaasheid. Opgelegd door idioten in ivoren torens die niet eens beseffen dat er een brandje smeult aan de funderingen door hun totalitair gedrag.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Deze ochtend belemmerd door de mist.. En nu net niet genoeg zonlicht om de was te drogen.
Het is ook nooit goed.
https://www.youtube.com/watch?v=p8heovoYlEg
Nog eens een visie van een zeer onbetrouwbare bron volgens de aanhangers van de 'het is nooit goed in BE' theorie :
https://www.telegraph.co.uk/global-heal ... tells-mps/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het lag wel iets genuanceerder dan dat.pukkie007 schreef: ↑22 september 2020, 09:32 Euhm, sintorama, het was toch (ook) in België dat de patiënten uit de rusthuizen niet welkom waren in de ziekenhuizen eerder dit jaar? Ondertussen krijg je korting als je een kamer huurt in een rusthuis ... Diegenen die er al zijn, blijven de volle pot betalen natuurlijk.
Als iemand met een levensverwachting van minder dan 6 maand - niet vergeten dat de gemiddelde opnameduur in een rusthuis minder dan 2 jaar is - Covid kreeg, dan werd er inderdaad vaak voor geopteerd om die persoon niet naar het ziekenhuis te laten gaan. Dat is vermijden van therapeutische hardnekkigheid.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Is een stap in de goeie richting, nog beter zou zijn om het aantal bezette ziekenhuis bedden als factor te gebruiken, dat is meer bepalend voor de ernst en werkdruk dan het aantal dagelijkse opnames.CarpeNoctem schreef: ↑22 september 2020, 07:34En blijkbaar beginnen onze politiekers toch eindelijk ook wat rede te zien:CarpeNoctem schreef: ↑21 september 2020, 18:17Maar je laat je ook vangen aan het aantal vastgestelde besmettingen. Dat doet veel minder terzake dan onze tv-virologen ons willen laten geloven.
Ziekenhuisopnames bepalend voor alarmfase en aantal contactenNiet het aantal besmettingen, maar wel het aantal ziekenhuisopnames zal straks bepalen onder welke code we vallen en hoeveel nauwe contacten nog mogelijk zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen opnieuw een liberale topman in quarantaine:
Sjarel Michel in quarantaine
Benieuwd of GLB deze keer nauw contact gaat hebben gehad met deze MR-coryfee
Sjarel Michel in quarantaine
Benieuwd of GLB deze keer nauw contact gaat hebben gehad met deze MR-coryfee
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 22 september 2020, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.