Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Lijkt me vrij logisch. België exporteert zijn testbeleid immers naar Nederland. Dan moeten ze de bijbehorende testen ook maar leveren.haelewyn schreef: ↑23 september 2020, 08:47 Nederland klopt aan bij België voor testcapaciteit. Gidsland Nederland ?? Woehahahaha
https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~ae631d3b/
Nu, als Nederland en Duitsland elkaar hulp vragen dan krijgen ze dat van elkaar. Dus Nederland denkt niet alleen in het Oosten maar ook in het Zuiden goede buren te hebben. Dus niet.
@ CN: ikzithier.be is een redelijk goede tool. Er zit ook een uitcheck-functie op (enfin... zat... die is ineens verdwenen). Dat was wel een praktische feature, want dan heb je niet van die incidentjes zoals Fakkel ze had.
Ik denk niet, dat er hier veel gebruikers zullen zijn. Om die tool te moeten gebruiken, moeten ze wel eerst uit hun kot komen.
´k Zal het eens voorleggen op de club.
Over incidentjes gesproken, ik ben teruggefloten.
´t Is te zeggen, vakbond vond ontslag zonder vergoeding te hard. Dus overeengekomen dat hij ontslagen wordt wegens "onvoldoende prestaties". Hij wordt uitbetaald maar presteert eerst nog 6 weken (min 1 week herfstvakantie) en nadien wordt hij 8 weken "vrijgesteld van prestaties". Geeft de Maintenance Manager ook wat tijd om iemand nieuw te vinden en wat overdracht te zoeken.
Mocht er een storingstechnieker op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging,... ;-)
Als gemeente A en B een brand aan het blussen zijn moet A ook niet gaan vragen of de tankwagen van B komt helpen.
Dat heeft niets te maken met goede of slechte buren zijn.
Maar, het was in Nederland toch allemaal zo veel beter ?
Dat Gidsland heeft ons toch niet nodig ?
Er gebeurt minder en wat er gebeurt loopt toch als vanzelf ?
Dag Jan !
Dat heeft niets te maken met goede of slechte buren zijn.
Maar, het was in Nederland toch allemaal zo veel beter ?
Dag Jan !
Nog nooit van gehoord en ook niet nodig. Overal waar ik geweest ben was er ook een papieren lijst waarop één persoon per tafel gegevens kon achterlaten.CarpeNoctem schreef: ↑23 september 2020, 08:58 Ik vraag mij af hoeveel mensen van het bestaan van die website wisten? Nog Spaargidsers?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier idem, behalve dat het vaak ook met een QR-code aan tafel te scannen was. Maar geen enkele controle of dit ook werkelijk gedaan werdJW1 schreef: ↑23 september 2020, 12:37Nog nooit van gehoord en ook niet nodig. Overal waar ik geweest ben was er ook een papieren lijst waarop één persoon per tafel gegevens kon achterlaten.CarpeNoctem schreef: ↑23 september 2020, 08:58 Ik vraag mij af hoeveel mensen van het bestaan van die website wisten? Nog Spaargidsers?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
"Verdubbelingstijd niet vergelijkbaar met situatie in maart"
Gisteren werden 69 nieuwe mensen opgenomen in de ziekenhuizen, en dat is vergelijkbaar met het aantal opnames die we registreerden half maart, bij het begin van de eerste golf. Is de situatie dan perfect vergelijkbaar?
"Er is een groot verschil", zegt Van Gucht. Dat heeft vooral te maken met de snelheid van de toename. Dat gebeurt nu trager. "Als het virus op volle kruissnelheid komt dan verdubbelen de besmettingscijfers en ziekenhuisopnames om de drie dagen. Dat is de topsnelheid van het virus. Vandaag is dat dus tien dagen. Dat ligt aan onze manier van leven, waardoor het virus minder snel kan doorstromen naar andere personen."
Nee, nee, je hoeft mij niet te bedanken dat ik één van diegenen ben die wel alle regels volgt en er dus rechtstreeks voor zorgt dat het virus (nog) geen vrij spel heeft.
'T es gerre gedoan.
En voor er hier weer een hartkramp massage nodig hebben, even wat serieuzer:
België kleurt rood op nieuwe coronakaart: we zijn nu bij slechtste vijf landen van Europa
Ons land kleurt rood op de nieuwe coronakaart van het Europees Centrum voor Ziektepreventie en –bestrijding (ECDC). Dat betekent dat het aantal bevestigde coronabesmettingen de jongste veertien dagen gestegen is boven de 120 per 100.000 inwoners. Daarmee voegen we ons bij landen als Spanje en Frankrijk, die al eerder rood kleurden.
Gisteren werden 69 nieuwe mensen opgenomen in de ziekenhuizen, en dat is vergelijkbaar met het aantal opnames die we registreerden half maart, bij het begin van de eerste golf. Is de situatie dan perfect vergelijkbaar?
"Er is een groot verschil", zegt Van Gucht. Dat heeft vooral te maken met de snelheid van de toename. Dat gebeurt nu trager. "Als het virus op volle kruissnelheid komt dan verdubbelen de besmettingscijfers en ziekenhuisopnames om de drie dagen. Dat is de topsnelheid van het virus. Vandaag is dat dus tien dagen. Dat ligt aan onze manier van leven, waardoor het virus minder snel kan doorstromen naar andere personen."
Nee, nee, je hoeft mij niet te bedanken dat ik één van diegenen ben die wel alle regels volgt en er dus rechtstreeks voor zorgt dat het virus (nog) geen vrij spel heeft.
'T es gerre gedoan.
En voor er hier weer een hartkramp massage nodig hebben, even wat serieuzer:
België kleurt rood op nieuwe coronakaart: we zijn nu bij slechtste vijf landen van Europa
Ons land kleurt rood op de nieuwe coronakaart van het Europees Centrum voor Ziektepreventie en –bestrijding (ECDC). Dat betekent dat het aantal bevestigde coronabesmettingen de jongste veertien dagen gestegen is boven de 120 per 100.000 inwoners. Daarmee voegen we ons bij landen als Spanje en Frankrijk, die al eerder rood kleurden.
Dat was inderdaad overal de andere optie, die ik weiger te gebruiken.
Onzin. Je vergelijking slaat nergens op.
Nederland en Duitsland hebben tijdens de eerste golf regelmatig hulp uitgewisseld. Zo doen goede buren dat.
Absoluut. Ze zijn al aan het plannen.Maar, het was in Nederland toch allemaal zo veel beter ?
Dag Jan !
Maar ze zullen toch eens moeten beseffen, dat men aan de Belgen niets heeft. Dat weten de Fransen, de Duitsers en de Luxemburgers ook al.
Toen Crembo begin juni zijn volk boodschappen wilde laten doen in Frankrijk, werden ze netjes door de Gendarmerie Nationale teruggeknuppeld.
Ok. We komen overeen dat we elkanders mening onzin vinden.
En de dag ging gewoon weer verder..
Het is nochtans simpel : als je zelf aan het behangen bent ga je niet de buurman helpen om te helpen verven op dezelfde dag. Die vergelijking gaat perfect op.
Domme Belgen en dito Hollanders bestaan.
Als je buiten je land mag van A maar je mag in het andere land nog niet binnen bij B... ben je een stommerik als je dat niet gesnapt hebt. Voor mij was dat klaar als een klontje dat De Crem alleen over de Belgische beslissing sprak over de grenzen.
De Crem had misschien moeten inzien dat de doorsnee kiezer zo dom is als het achterste van een koe en kon daar iets meer uitleg bij geven..
En de dag ging gewoon weer verder..
Het is nochtans simpel : als je zelf aan het behangen bent ga je niet de buurman helpen om te helpen verven op dezelfde dag. Die vergelijking gaat perfect op.
Domme Belgen en dito Hollanders bestaan.
Als je buiten je land mag van A maar je mag in het andere land nog niet binnen bij B... ben je een stommerik als je dat niet gesnapt hebt. Voor mij was dat klaar als een klontje dat De Crem alleen over de Belgische beslissing sprak over de grenzen.
De Crem had misschien moeten inzien dat de doorsnee kiezer zo dom is als het achterste van een koe en kon daar iets meer uitleg bij geven..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De volgende aflevering in het Belgisch coronadebacle is ook alweer uitgezonden:
‘Succesverhaal’ rond coronatesten ZenTech draait uit op flop: Belgische staat hoeft 3,6 miljoen testen niet meer en betaalt schadesom
Het Luikse biotechbedrijf ZenTech werd enkele maanden geleden de hemel ingeprezen omwille van zijn snelle immuuntesten op corona. De Belgische staat bestelde 3,65 miljoen stuks. Maar de deal ontaardde in ruzie en wordt nu helemaal afgeblazen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Voor wie nog niet door heeft dat gewoon laten betijen tot er veel opnames zijn niet de beste keuze is : """"Experts en artsen blijven waarschuwen voor de almaar stijgende coronacijfers. “Als het aantal opnames exponentieel begint te stijgen, is het te laat. Dan komen de ziekenhuizen in de problemen”, zei professor intensieve zorg Geert Meyfroidt gisteren nog in ‘Het Journaal’. Waarom is die exponentiële stijging zo gevaarlijk en toch zo moeilijk te begrijpen? We illustreren het met een paar voorbeelden.
Stel: je krijgt een wilde weldoener over de vloer en je moet kiezen tussen meteen 500 euro in één keer ontvangen of met 1 euro starten aan het begin van de maand. Bij die tweede optie krijg je elke dag twee keer zo veel als de dag ervoor. Of anders gezegd: het bedrag groeit exponentieel aan. Dat wil zeggen dat je op dag 2 twee euro krijgt, op dag 3 vier euro en dag 4 acht euro. Op het eerste zicht lijkt de eerste optie de beste, want je krijgt het bedrag in één keer, tot je merkt dat je op dag 31, het einde van de maand, 1.073.741.826 euro kon verzameld hebben."""" (HLN)
Stel: je krijgt een wilde weldoener over de vloer en je moet kiezen tussen meteen 500 euro in één keer ontvangen of met 1 euro starten aan het begin van de maand. Bij die tweede optie krijg je elke dag twee keer zo veel als de dag ervoor. Of anders gezegd: het bedrag groeit exponentieel aan. Dat wil zeggen dat je op dag 2 twee euro krijgt, op dag 3 vier euro en dag 4 acht euro. Op het eerste zicht lijkt de eerste optie de beste, want je krijgt het bedrag in één keer, tot je merkt dat je op dag 31, het einde van de maand, 1.073.741.826 euro kon verzameld hebben."""" (HLN)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is niet schoon dat ge zo de draak steekt met die "expert"haelewyn schreef: ↑23 september 2020, 15:04 """"Experts en artsen blijven waarschuwen voor de almaar stijgende coronacijfers. “Als het aantal opnames exponentieel begint te stijgen, is het te laat. Dan komen de ziekenhuizen in de problemen”, zei professor intensieve zorg Geert Meyfroidt gisteren nog in ‘Het Journaal’. Waarom is die exponentiële stijging zo gevaarlijk en toch zo moeilijk te begrijpen? We illustreren het met een paar voorbeelden.
Waar gaan we dat miljard patiënten leggen op het einde van de maand?
( op een financieel forum menen dat mensen geen exponentiële groei snappen...)
Ik vond het wel grappig dat artikel, vooral omdat het belachelijk is.
Ik denk dat veel mensen exponentiele groei wel snappen, maar het artikel laat uitschijnen dat de journalist in kwestie daar net maar dit weekend is achter gekomen en het nu enthousiast wil uitleggen aan andere mensen.
Het artikel past perfect in een excuus van "het ligt niet aan ons dat we onbekwaam zijn, want niemand snapt exponentiele groei"
Slecht excuus , leuk intermezzo-artikel, leerrijk voor de gemiddelde HLN lezer, veel meer is er niet van te maken.
Op een ander topic: de nieuwe maatregelen zijn zo slecht nog niet, ik kijk al uit naar al de hypochonders die gaan beginnen klagen.
Alleen mondmaskerplicht in openbaar vervoer en winkels niet afschaffen is debiel, maar je kan niet alles hebben...
Ik denk dat veel mensen exponentiele groei wel snappen, maar het artikel laat uitschijnen dat de journalist in kwestie daar net maar dit weekend is achter gekomen en het nu enthousiast wil uitleggen aan andere mensen.
Het artikel past perfect in een excuus van "het ligt niet aan ons dat we onbekwaam zijn, want niemand snapt exponentiele groei"
Slecht excuus , leuk intermezzo-artikel, leerrijk voor de gemiddelde HLN lezer, veel meer is er niet van te maken.
Op een ander topic: de nieuwe maatregelen zijn zo slecht nog niet, ik kijk al uit naar al de hypochonders die gaan beginnen klagen.
Alleen mondmaskerplicht in openbaar vervoer en winkels niet afschaffen is debiel, maar je kan niet alles hebben...
Mensen snappen dat inderdaad niet.. Forumleden niet meer of minder dan een ander. Het is niet dat de gemiddelde bezoeker hier veel slimmer is dan de doorsnee Belg.
Ze snappen het bv al niet in combinatie met het gegeven dat iedere brand zelfdovend is.
Op den duur stopt het wel, maar dan is ondertussen wel een en ander opgebrand / het hoekje achter.
De hypochonders onder ons gaan misschien vinden dat het debiel is om de maatregelen soepeler te maken op een moment dat de ellende net aan het stijgen is.
Of misschien dat diegenen die naar niets doen willen overschakelen debiel zijn..
Ze snappen het bv al niet in combinatie met het gegeven dat iedere brand zelfdovend is.
Op den duur stopt het wel, maar dan is ondertussen wel een en ander opgebrand / het hoekje achter.
De hypochonders onder ons gaan misschien vinden dat het debiel is om de maatregelen soepeler te maken op een moment dat de ellende net aan het stijgen is.
Of misschien dat diegenen die naar niets doen willen overschakelen debiel zijn..