Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De "regering " zal misschien denken, hoe meer mensen er dood gaan, hoe minder aan pensioenen wij moeten betalen
oplossing voor het gat in de begroting ?
oplossing voor het gat in de begroting ?
was uw handen als je naar het toilet geweest bent
De hypochonder in mij vraagt zich twee dingen af (er zijn er nog meer maar ik beperk me hiertoe) :
- men vraagt "gezond verstand" : we hebben toch al bewezen dat zonder regeltjes het voor de gemiddelde belg heel moeilijk is/zal zijn om te rekenen op het gezond verstand
- maatregelen worden versoepeld tijdens een exponentieel stijgende tweede golf ... m.a.w. we krijgen de boodschap : doe maar, besmet elkaar maar en we zullen wel zien waar het schip strandt ... dus alle miljoenen en miljarden die verspild zijn tijdens de lockdown zijn nutteloos geweest ... men kon toen evengoed gezegd hebben : doe maar.
inderdaad vele verspilde miljarden, maskers helpen niet,bij maximale maskerdracht stegen cijfers stevig door, lockdowns helpen ook niet, cijfers gaan omlaag maar altijd terug omhoog nadien, gewoon niet doen was waarschijnlijk het beste van in het begin.
"gezond verstand" laat me niet lachen, maar regels die je niet kan controleren zoals die bubbel waren gewoon onnozel.
waar zitten problemen?
bij familie thuis samenkomen, grote events, illegale fuiven, jongeren.
Invloed van terugkeerders uit reizen zeer beperkt maar daar was men hard op gefixeerd.
Wie regels voordien volgde zal dit nu ook doen, wie er zijn voeten aan veegde is toch niet meer te bereiken.
Minder regels lijken me dan ook aangewezen, eigen verantwoordelijkheid nemen en leren leven met het virus zal toch de oplossing moeten zijn?
"gezond verstand" laat me niet lachen, maar regels die je niet kan controleren zoals die bubbel waren gewoon onnozel.
waar zitten problemen?
bij familie thuis samenkomen, grote events, illegale fuiven, jongeren.
Invloed van terugkeerders uit reizen zeer beperkt maar daar was men hard op gefixeerd.
Wie regels voordien volgde zal dit nu ook doen, wie er zijn voeten aan veegde is toch niet meer te bereiken.
Minder regels lijken me dan ook aangewezen, eigen verantwoordelijkheid nemen en leren leven met het virus zal toch de oplossing moeten zijn?
Ik vind het prima zo.
De grootste zeurpieten hier zitten toch in vrijwillige zelfisolatie. Hoe sneller het virus uitgeraasd is, hoe sneller jullie ook terug buiten kunnen spelen
De grootste zeurpieten hier zitten toch in vrijwillige zelfisolatie. Hoe sneller het virus uitgeraasd is, hoe sneller jullie ook terug buiten kunnen spelen
Een electoraal probeersel om iedereen tot vriend te houden is dit. Electorale damage control.
We nemen maatregelen maar zoals dat in België gaat is er voor alles wel een groep die daartegen is. Virologen krijgen minder inspraak in sommige raden en worden vervangen door economen.
Op een dag waar België bij de vijf slechtste landen van Europa hoort door onze tweede golf en de aanpak ervan, versoepelt men in feite de maatregelen.
Wetende dat de curve snel stijgt (er is een kleurensysteem maar dat is nog niet klaar) gaan we naar slechte tijden... Waarbij er meer draagvlak komt om opnieuw iets te doen. En dan komen er weer maatregelen want de deskundigen en de bevolking vragen het.
Als onze politici tijd hebben om iets te doen.. want ze zijn wel heel erg druk met een coalitievoorbereiding, hun rol in de oppositie voorbereiden, electorale damage control etc.
Voordien namen we hier maatregelen en ging het slecht met ons aantal doden. Als we er bijna geen meer nemen en het wordt slechter, gaan de klagers weer afgeven op anderen. Niet op zichzelf, alhoewel zij om weinig maatregelen vragen.
En zoals het altijd zal zijn : die virologen en epidemiologen die het tegengestelde aanraden van het beoogde advies : die kennen er niets van. Onze forumdebielen weten het veel beter !
We nemen maatregelen maar zoals dat in België gaat is er voor alles wel een groep die daartegen is. Virologen krijgen minder inspraak in sommige raden en worden vervangen door economen.
Op een dag waar België bij de vijf slechtste landen van Europa hoort door onze tweede golf en de aanpak ervan, versoepelt men in feite de maatregelen.
Wetende dat de curve snel stijgt (er is een kleurensysteem maar dat is nog niet klaar) gaan we naar slechte tijden... Waarbij er meer draagvlak komt om opnieuw iets te doen. En dan komen er weer maatregelen want de deskundigen en de bevolking vragen het.
Als onze politici tijd hebben om iets te doen.. want ze zijn wel heel erg druk met een coalitievoorbereiding, hun rol in de oppositie voorbereiden, electorale damage control etc.
Voordien namen we hier maatregelen en ging het slecht met ons aantal doden. Als we er bijna geen meer nemen en het wordt slechter, gaan de klagers weer afgeven op anderen. Niet op zichzelf, alhoewel zij om weinig maatregelen vragen.
En zoals het altijd zal zijn : die virologen en epidemiologen die het tegengestelde aanraden van het beoogde advies : die kennen er niets van. Onze forumdebielen weten het veel beter !
geebee schreef: ↑23 september 2020, 16:10
- maatregelen worden versoepeld tijdens een exponentieel stijgende tweede golf ... m.a.w. we krijgen de boodschap : doe maar, besmet elkaar maar en we zullen wel zien waar het schip strandt ... dus alle miljoenen en miljarden die verspild zijn tijdens de lockdown zijn nutteloos geweest ... men kon toen evengoed gezegd hebben : doe maar.
En daar kom je nu pas achter?
Natuurlijk was die lockdown verspilling van miljarden, maar dat kon ik je in maart ook al verteld hebben.
De enige juiste oplossing is geen regels, en zien waar we uitkomen.
Dan is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf en heeft niemand reden tot klagen.
Zij die veel regels willen: verzin ze zelf, zo streng als je maar zelf wil, al verplicht je voor jezelf een duikpak en zuurstofflessen in het park, het kan me niet schelen
Zij die geen regels willen: verzin er geen
Natuurlijk vergeet je dan weer dat de 100.000 kl*zakjes die willen dat ieder zijn eigen zin doet ook de 10.000.000 kunnen aansteken die wel voorzichtig zijn.
Want links en rechts neem je toch dezelfde trein of kom je door werk, leveringen, restaurant, etc toch in contact met de anderen.
Want links en rechts neem je toch dezelfde trein of kom je door werk, leveringen, restaurant, etc toch in contact met de anderen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je bent andermaal aan het zwemmen. Deelnemers aan een financieel forum gaan natuurlijk veel meer snappen van exponentiële groei dan pakweg die van het Vlaamse vissersforum of tuinierdersforum. Net zoals er daar meer zullen zitten die weten hoe je een karper vangt en de grootste aardappelen kweekt. Nogal wiedes.
Kijk, het lijkt me duidelijk dat diegene die verklaard heeft dat de ziekenhuisopnames exponentieel stijgen er niet veel van snapt.
Voorbeeld: aantal ziekenhuisopnames op
14/9: 31
15/9: 48 ( dus x 1.55)
Indien dit de start zou geweest zijn van een exponentiële groei zaten we op 24/9 (vandaag dus) aan 2455 opnames/dag.
Wat denk je? Zou dit wetenschap bedrijven zijn of angstzaaierij?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 23 september 2020, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daarom dat je hermetische pakken en je zuurstofflessen niet mag vergeten bij je weekendwandeling in het park
Jammer dat een verlichte geest als jij je tijd moet verdoen op een forum van minderbedeelden.
Ik en wellicht vele anderen voelen zich vereerd dat ondanks je alwetendheid je je toch nog wil verlagen naar ons niveau.
Los daarvan : in een wereld zonder regels zou je het ook niet te lang uithouden ... in zo'n wereld willen ze geen praters maar doeners.
Iedereen verantwoordelijk voor zichzelf ? Als ik als besmette eens goed in je gezicht spuw of hoest dan heb je het ook zweten, daar gaat je individuele verantwoordelijkheid ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In grote lijnen ben ik akkoord, met die nuance dat ik wel achter maatregelen ging gestaan hebben hadden we onze ziekenhuiscapaciteit overstretcht. Maar al die paniekzaaierij die we de afgelopen maanden hebben gezien?Aerolla schreef: ↑23 september 2020, 16:34En daar kom je nu pas achter?geebee schreef: ↑23 september 2020, 16:10- maatregelen worden versoepeld tijdens een exponentieel stijgende tweede golf ... m.a.w. we krijgen de boodschap : doe maar, besmet elkaar maar en we zullen wel zien waar het schip strandt ... dus alle miljoenen en miljarden die verspild zijn tijdens de lockdown zijn nutteloos geweest ... men kon toen evengoed gezegd hebben : doe maar.
Natuurlijk was die lockdown verspilling van miljarden, maar dat kon ik je in maart ook al verteld hebben.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 24 september 2020, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Hehe, plaatsbezoeken kunnen weer zonder mondmasker. Gewoon overal afblijven en als je iets open of dicht wil, vraag je het. Een beke afstand houden en de zaak is verkocht. I like. Spijtig dat de markt wat aan het afkoelen is, maar dat gekkenhuis was geen lang leven beschoren natuurlijk.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar wie zijn de kl*zakjes? Diegene die de afgelopen maanden (toen de ziekenhuizen capaciteit te over hadden) belet hebben dat onze immuniteit steeg? Of diegene die zich opgeloten hebben in hun zelfisolatie en dan ook maar eisten van het rationele deel van de bevolking om hetzelfde te doen?