Holdings
TIP
Re: Holdings
Dan toch als je je cash al 20 jaar laat rotten op de grootbanken. Een spaargidser weet normaal wel beter. De laatste tijd is het overal huilen met de pet op natuurlijk ...
Het doortrekken van de huidige toestand naar de toekomst toe is altijd zich op glibberig ijs begeven.
Vroeger was het zo dat beleggingen op de zeer korte termijn net evenveel opbrachten als de inflatie. Dat gaat over gemiddeldes van tientallen, zelfs meer dan honderd jaar.
De laatste jaren is dit niet meer het geval. Maar niets zegt dat dit niet opnieuw kan veranderen met eventueel zelfs winst ten opzichte van de inflatie. Dat is niet zeker, maar het kan gerust gebeuren.
De laatste jaren zijn er op beleggingsvlak nog zaken gebeurd die afwijken van de statistisch "normale " situatie.
Vroeger was het zo dat beleggingen op de zeer korte termijn net evenveel opbrachten als de inflatie. Dat gaat over gemiddeldes van tientallen, zelfs meer dan honderd jaar.
De laatste jaren is dit niet meer het geval. Maar niets zegt dat dit niet opnieuw kan veranderen met eventueel zelfs winst ten opzichte van de inflatie. Dat is niet zeker, maar het kan gerust gebeuren.
De laatste jaren zijn er op beleggingsvlak nog zaken gebeurd die afwijken van de statistisch "normale " situatie.
Ik zit ook nog met een berg cash op de bank maar begin maar met beleggen. Als je vandaag de koersen weer bekijkt moet je niet schrikken dat de mensen hun geld laten staan.
Zijn we op weg naar een tweede corona crash, wie zal het zeggen ?
Zijn we op weg naar een tweede corona crash, wie zal het zeggen ?
Niemand weet waar het naartoe gaat, ik had het geluk een flink pakketje Sofina te kopen in het tijdelijke coronadalletje, nu wat Brederode aangekocht. Verder maandelijks IWDA bij DeGiro, cash laten opstapelen doe ik niet graag.
Normaal spendeer ik het wel aan reizen, wat me veel meer plezier oplevert, hopelijk kan dit binnen afzienbare tijd weer.
Normaal spendeer ik het wel aan reizen, wat me veel meer plezier oplevert, hopelijk kan dit binnen afzienbare tijd weer.
Bollore vs Arnault ...tussenstand kwijt
Bernard Arnault koopt belang in Lagardère
Bernard Arnault, de rijkste man van Frankrijk, heeft een rechtstreeks belang van 5,5 procent genomen in de Franse groep Lagardère MMB32,15% . Hij heeft ook een belang van 27 procent verworven in Financière Agache, de persoonlijke holding van Arnaud Lagardère. Dat raakte donderdagavond bekend via een gemeenschappelijk communiqué van de families Arnault en Lagardère.
De investering van Bernard Arnault, de CEO van het luxeconcern LVMH MC-1,98% , wordt geraamd op circa 100 miljoen voor het belang in Lagardère en ongeveer 80 miljoen voor de instap in de holding van Arnaud Lagardère, aldus het Franse persagentschap AFP. Arnault zou van plan zijn om afhankelijk van de marktomstandigheden nog meer aandelen Lagardère in te slaan. Het lijkt dus om een ‘duurzaam’ engagement van Bernard Arnault te gaan.
Lagardère is actief als uitgever van weekbladen (Paris Match), boeken en schoolboeken, en baat winkels uit in luchthavens en stations. Het aandeel schiet 8,5 procent hoger in Parijs.
Bernard Arnault, de rijkste man van Frankrijk, heeft een rechtstreeks belang van 5,5 procent genomen in de Franse groep Lagardère MMB32,15% . Hij heeft ook een belang van 27 procent verworven in Financière Agache, de persoonlijke holding van Arnaud Lagardère. Dat raakte donderdagavond bekend via een gemeenschappelijk communiqué van de families Arnault en Lagardère.
De investering van Bernard Arnault, de CEO van het luxeconcern LVMH MC-1,98% , wordt geraamd op circa 100 miljoen voor het belang in Lagardère en ongeveer 80 miljoen voor de instap in de holding van Arnaud Lagardère, aldus het Franse persagentschap AFP. Arnault zou van plan zijn om afhankelijk van de marktomstandigheden nog meer aandelen Lagardère in te slaan. Het lijkt dus om een ‘duurzaam’ engagement van Bernard Arnault te gaan.
Lagardère is actief als uitgever van weekbladen (Paris Match), boeken en schoolboeken, en baat winkels uit in luchthavens en stations. Het aandeel schiet 8,5 procent hoger in Parijs.
Ik heb mij terug wat Ackermans Van Haaren aangeschaft. Vorig ritje in augustus was me goed bevallen. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Phjo01 schreef: ↑25 september 2020, 13:21 Bollore vs Arnault ...tussenstand kwijt
Meer dan 31 % erbij momenteel bij Lagardere. Bollore doet gouden zaakjes.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Technisch gezien wel ja is oververkocht momenteel en de koers is zijn dieptepunt van dit jaar nog eens gaan opzoeken.
OK, bedankt !
In het TA rapport van Lynx krijgt AvH een 0 op 10.
Zowel voor de korte, de middellange, als de lange termijn staan alle indicatoren op negatief.
Maar het is natuurlijk 'maar' TA...
Ook overwogen (en nog) maar vooralsnog niet gekocht. Al is het waarschijnlijk niet slim : buy and hold is mijn bedoeling, nog een vijftal jaartjes tot mijn pensioen en de cash loopt op.
Al ware het waarschijnlijk wijs geweest Sofina te verkopen aan +250..
Ik lees hier met interesse mee, had ook Latour bekeken, die staan nu wel op een all time high blijkbaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
MoreOrLess schreef: ↑24 september 2020, 13:59 Het doortrekken van de huidige toestand naar de toekomst toe is altijd zich op glibberig ijs begeven.
Heb altijd een aanhef nodig: Dreamy, Jonie maar ook LessorMore,
Natuurlijk meen ik het, ik ben toch niet hier om mijn tijd te verdoen? MoreorLess had dat door en ja soms word ik ietwat recalcitrant.
Hoe dan ook de hausse in aandelen in het oosten. Lees vooral aandelen uit China, zal uiteindelijk wel doorzetten. Maar – niet dat ik iets weet van aandelen of beleggen -. Er is geen zekerheid in onze tijd. Genoeg cash hebben lijkt mij belangrijk. Goud, tja ik heb het niet, Jonie wel zie zijn bericht, maar Jonie weet meer waarover hij het heeft als ik. En zolang ik dat niet weet doe ik uiteraard niets. Als Sofina, Brederode en GBL in een diepe dip aankopen!!! Vastgoed, inderdaad maar dan wel in aandelen die vaste inkomsten hebben zoals als voorbeeld Vonovia. Immers zij hebben altijd huurinkomsten.
Voor het overige: ik gok ook wel eens…….en leer veel op dit forum; hoe het wel en niet moet. Mijn dank.