aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Over welke bedragen hebben wij het hier?gk1234 schreef: ↑26 augustus 2020, 10:12Wij zijn momenteel ook in gesprek met verschillende banken. KBC heeft ons een voorstel gedaan maar is momenteel niet het scherpste. KBC gaf aan met personal pricing te werken en ze niet verder onderhandelen. Heb jij nog kunnen onderhandelen? KBC is mijn huidige bank.r123 schreef: ↑26 augustus 2020, 09:45 Na veel heen en weer gestuur zal het bij ons toch KBC worden denkik.
1.03% op 25 jaar vast met Q90%. Schuldsaldo brand en loondomicilie verplicht.
Kan dit nog beter? Ik ga nog onderhandelen met de verzekeraar om hier ook nog een korting op te krijgen.
Er was geen aanbod dat zelfs in de buurt kwam voor ons.
Enigste wat ik mij nog af vroeg zijn er hier nog verborgen verplichtingen of zijn de enigste voorwaarden brand SS en loondomicilie? Bij andere banken was het zo dat ze minimaal x aantal verrichtingen per maand verwachten of de rente ging omhoog maar kan hier niks over vinden bij KBC.
Beste voorstel dat wij hebben is van Belfius: 1,25% 25j vast met Q90%.
Ik zit momenteel bij KBC op 1,17%, 25jaar vast voor een geleend bedrag van 247500 euro? Q=90%
300 000 euro ongeveervliejsklak schreef: ↑26 augustus 2020, 10:53
Over welke bedragen hebben wij het hier?
Ik zit momenteel bij KBC op 1,17%, 25jaar vast voor een geleend bedrag van 247500 euro? Q=90%
1 of 2 ontleners ?r123 schreef: ↑26 augustus 2020, 11:19300 000 euro ongeveervliejsklak schreef: ↑26 augustus 2020, 10:53
Over welke bedragen hebben wij het hier?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wij hebben ondertussen getekend. Dit was het eerste voorstel dat ik kreeg en er werd mij ook gezegd dat dit niet onderhandelbaar was. Er werd rekening gehouden met het feit dat mijn ouders ook al levenslange klanten zijn en dat mijn autolening ook bij hun loopt. Schuldsaldo en brandverzekering ook zeker compititief dus al bij al tevreden.vliejsklak schreef: ↑31 augustus 2020, 09:24Hoe heb je die rente kunnen onderhandelen?
Ik raak niet lager dan 1,17 voor een bedrag van 275k en dezelfde parameters. Ik zou hier zeker voor gaan.
Lening app €156000 op 25 jaar met Q80%,1 ontlener.
Blokpolis al aanwezig
KBC
1,27%
Loon, SSV 16jaar & inboedelverzekering + "verplichte" afkoop syndicus verzekering €80/jaar
Crelan
1,42%
Loon, SSV 23jaar en inboedelverzekering
Kan dit nog beter?
Die afkoop syndicus, is dat een must? Men wist mij te zeggen dat als ik al een blokpolis had en van deze 1,27% wou genieten, ik deze verzekering moest afsluiten.
Blokpolis al aanwezig
KBC
1,27%
Loon, SSV 16jaar & inboedelverzekering + "verplichte" afkoop syndicus verzekering €80/jaar
Crelan
1,42%
Loon, SSV 23jaar en inboedelverzekering
Kan dit nog beter?
Die afkoop syndicus, is dat een must? Men wist mij te zeggen dat als ik al een blokpolis had en van deze 1,27% wou genieten, ik deze verzekering moest afsluiten.
Ik heb voorlopig voorstellen voor 270k 20j 2 ontleners Q65
Crelan 1% ssv+brandverzekering
Axa 0,99% ssv+ brandverzekering
Crelan 1% ssv+brandverzekering
Axa 0,99% ssv+ brandverzekering
Lening app op 15 jaar, Q60%, 1 ontlener
KBC
vaste rentevoet = 0,89%
Verplicht: loon, SSV, brandverzekering
KBC
vaste rentevoet = 0,89%

Verplicht: loon, SSV, brandverzekering
Wat zijn de ssv-voorwaarden als ik vragen mag? En ook de regio mss? 

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Misschien niet de beste plaats om te vragen, maar is de woonkrediet simulator van Spaargids gewijzigd?
vroeger kon ik bij het simuleren van een variabele lening ook per jaar van de lening de rente wijzigen en het effect daarvan onmiddellijk zien op de totaal te betalen rente. Dat was hééél erg handig om te vergelijken hoe lang de rente ongeveer gelijk moet blijven om competitief te zijn met een lening met vaste rente. Of om snel de historiek van de eigen lening in te geven en te vergelijken.
Kan dat nu niet meer of zie ik iets over het hoofd?
vroeger kon ik bij het simuleren van een variabele lening ook per jaar van de lening de rente wijzigen en het effect daarvan onmiddellijk zien op de totaal te betalen rente. Dat was hééél erg handig om te vergelijken hoe lang de rente ongeveer gelijk moet blijven om competitief te zijn met een lening met vaste rente. Of om snel de historiek van de eigen lening in te geven en te vergelijken.
Kan dat nu niet meer of zie ik iets over het hoofd?
Herfinanciering
Huidige rentevoet 1,79% bij fintro 285.000 op 25j , nog 21j8m ( totale last 310.000+)
Beste voorstel 0,99% bij axa 20 ( 290.000 totale last + 1800 euro verlies woonbonus ) / 1,22% bij axa 21j8m ( 299.800 totale last)
Aegenta beste voorstel was 1,38
Crelan en belfius doen tegenvoorstel.
Kbc moet ik nog
Huidige rentevoet 1,79% bij fintro 285.000 op 25j , nog 21j8m ( totale last 310.000+)
Beste voorstel 0,99% bij axa 20 ( 290.000 totale last + 1800 euro verlies woonbonus ) / 1,22% bij axa 21j8m ( 299.800 totale last)
Aegenta beste voorstel was 1,38
Crelan en belfius doen tegenvoorstel.
Kbc moet ik nog
We hebben alle banken tot nu toe gevraagd. Het beste voorstel kregen we van ING.
Rente: 1,05%
Q: 90
Lening van 260.000
SSV 100-100 in totaal 7800 EUR.
Brandverzekering: keuze om ergens anders af te sluiten.
De schuldsaldo lijkt hoog, maar als je dat samen optelt met het interest dat je in totaal betaalt, komt dat neer op 36.100 EUR (28.300 interest + 7800 ssv)
Dezelfde vergelijking deden we met andere banken zoals Crelan, KBC, Fintro, Keytrade, Fortis en Argenta. Telkens kwam ING goedkoper neer.
Ik weet het niet, wat denken jullie? Ik ken niemand die bij ING een lening heeft afgesloten, is dit te vertrouwen denk je?
Rente: 1,05%
Q: 90
Lening van 260.000
SSV 100-100 in totaal 7800 EUR.
Brandverzekering: keuze om ergens anders af te sluiten.
De schuldsaldo lijkt hoog, maar als je dat samen optelt met het interest dat je in totaal betaalt, komt dat neer op 36.100 EUR (28.300 interest + 7800 ssv)
Dezelfde vergelijking deden we met andere banken zoals Crelan, KBC, Fintro, Keytrade, Fortis en Argenta. Telkens kwam ING goedkoper neer.
Ik weet het niet, wat denken jullie? Ik ken niemand die bij ING een lening heeft afgesloten, is dit te vertrouwen denk je?
Uiteindelijk is de rente van 1,05% maar een 'simulatie'. Zouden ze ons in zak zetten door plots zeggen dat de rente hoger is ofzo?
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
^Wat is de looptijd van jullie lening?