wat doen??
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
wat doen??
Ik ben radeloos, ik heb wat spaargeld uit te zetten, heb het binnen twee jaar nodig voor aankoop huis... Wat kan ik best doen? Spaarrekening, termijnrekening?
Ik heb momenteel een online rekening bij Rabobank en één bij Argenta. Sommigen hier zeggen dat het interessant is om naar Fortis te gaan. Wat kan ik best doen om zoveel mogelijk uit mijn zuurverdiend spaargeld te halen?
Groeten en alvast bedankt
Ik heb momenteel een online rekening bij Rabobank en één bij Argenta. Sommigen hier zeggen dat het interessant is om naar Fortis te gaan. Wat kan ik best doen om zoveel mogelijk uit mijn zuurverdiend spaargeld te halen?
Groeten en alvast bedankt
Re: wat doen??
Staat het spaargeld reeds vóór 1 april op je rekeningen? Zo ja, dan kan je het nu best laten staan zodat je nog een aangroeipremie verwerft dit jaar. Als je het nu zou verplaatsen dan krijg je je eerste premie pas eind volgend jaar.
Waar je het beste zit? Geen idee... Met de nieuwe spaarregeling kunnen ze nog meer met je voeten rammelen door na een tijdje de basisrente te laten zakken. Dat moeten we nog afwachten. Ik voorspel in ieder geval regelmatig nieuwe spaarrekeningen, de banken die dit doen zullen best te mijden zijn volgens mijn bescheiden mening.
Waar je het beste zit? Geen idee... Met de nieuwe spaarregeling kunnen ze nog meer met je voeten rammelen door na een tijdje de basisrente te laten zakken. Dat moeten we nog afwachten. Ik voorspel in ieder geval regelmatig nieuwe spaarrekeningen, de banken die dit doen zullen best te mijden zijn volgens mijn bescheiden mening.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor Rabobank is er geen enkel probleem om te veranderen aangezien deze bank vóór 1 april niet gewerkt heeft met een aangroei- en/of getrouwheidspremie.
Hetzelfde geldt voor Argenta, als het tenminste om een e-spaarrekening ging. In de andere gevallen moet je berekenen of het opgeven van de vroegere getrouwheidspremie niet afdoet aan de huidige condities. Dikwijls laat men best het geld dan staan tot de getrouwheidspremie verworven is en verandert men dan pas.
Momenteel zijn de verschillen klein en kijk je best uit naar een bank die zowel een hogere basisintrest geeft als een totaal basis +getrouwheid die goed scoort. In de lijst hierboven staan er tcoh een paar geschikte zoals ING Lion, Deutsche Bank , Dexia (online), DHB....
Hetzelfde geldt voor Argenta, als het tenminste om een e-spaarrekening ging. In de andere gevallen moet je berekenen of het opgeven van de vroegere getrouwheidspremie niet afdoet aan de huidige condities. Dikwijls laat men best het geld dan staan tot de getrouwheidspremie verworven is en verandert men dan pas.
Momenteel zijn de verschillen klein en kijk je best uit naar een bank die zowel een hogere basisintrest geeft als een totaal basis +getrouwheid die goed scoort. In de lijst hierboven staan er tcoh een paar geschikte zoals ING Lion, Deutsche Bank , Dexia (online), DHB....
Ik zou kiezen voor de hoogste aangroeipremie als je je geld zeker een jaar laat staan. Dan ben je toch al zeker van dat gedeelte van je interesten voor een jaar.
Het klopt dat zij een symbolische aangroeipremie gaven vóór 1 april, maar je geld brengt vanaf 1 april gedurende de verwervingsperiode van de aangroeipremie het % van de getrouwheidspremie op! Dus wel interessant om te laten staan!mouche schreef: Voor Rabobank is er geen enkel probleem om te veranderen aangezien deze bank vóór 1 april niet gewerkt heeft met een aangroei- en/of getrouwheidspremie.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Je hoeft absoluut niet radeloos te zijn omdat je geld te beleggen hebt. Ik zou zeggen laat je geld staan bij Rabobank en Argenta en wees tevreden met een gewone basisrente en getrouwheidpremie. Laat je zeker
niet vangen aan uitzonderlijke interestvoeten. Ik weet uit ervaring(Kaupthing-gedupeerde) tot wat dit kan lei(ij)den en hou je zeker aan het bedrag dat gewaarborgd is.
niet vangen aan uitzonderlijke interestvoeten. Ik weet uit ervaring(Kaupthing-gedupeerde) tot wat dit kan lei(ij)den en hou je zeker aan het bedrag dat gewaarborgd is.
Ik zou het daar ook laten staan, de verschillen zijn momenteel niet echt de moeite.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik snap die laatste opmerking niet... Argenta lijkt me niet zo veilig, zou liever alles weer nr Rabo zetten, wat verlies ik dan precies? Mijn geld stond al bij Argenta voor 1 april...Vaganzza schreef:Het klopt dat zij een symbolische aangroeipremie gaven vóór 1 april, maar je geld brengt vanaf 1 april gedurende de verwervingsperiode van de aangroeipremie het % van de getrouwheidspremie op! Dus wel interessant om te laten staan!mouche schreef: Voor Rabobank is er geen enkel probleem om te veranderen aangezien deze bank vóór 1 april niet gewerkt heeft met een aangroei- en/of getrouwheidspremie.
waarom lijkt argenta niet veilig voor jou? (ratings? online banking syteem?)
waarschijnlijk is argenta veiliger dan een grootbank
maar ik geloof ook dat rabo toch zeer safe is,
kies voor rente in dit geval, 0,5% is op een jaar op een groot bedrag soms toch wat geld.
kies voor rente in dit geval, 0,5% is op een jaar op een groot bedrag soms toch wat geld.
De e-spaar bij argenta brengt evenveel op als de spaarrekening bij rabobank.be.kingsfan schreef: waarschijnlijk is argenta veiliger dan een grootbank
Het klopt dat zij een symbolische aangroeipremie gaven vóór 1 april, maar je geld brengt vanaf 1 april gedurende de verwervingsperiode van de aangroeipremie het % van de getrouwheidspremie op! Dus wel interessant om te laten staan!
Wie kan mij dit eens uitleggen??
Wie kan mij dit eens uitleggen??
En inderdaad, op de ratings hier op deze site, scoren ze toch niet zo goed hé?Filip285 schreef: waarom lijkt argenta niet veilig voor jou? (ratings? online banking syteem?)
Als je naar een rating kijkt moet je zeker ook naar de evolutie van een rating kijken.
Zo heeft argenta nooit een super-rating gehad, maar is ze bij mijn weten niet gedaald door de crisis.
Zo heeft argenta nooit een super-rating gehad, maar is ze bij mijn weten niet gedaald door de crisis.
Die evolutie zegt ook niet alles. Toen de rating van Kaupthing enorm verlaagd werd, was het kalf eigenlijk al verdronken...
Pecunia non olet