Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ik ben blij dat ik mijn manuele fiets dan heb gekozen haha als ik hier de commentaar hoor. Maarja als ik mij eens weer zou storten op fietsen zijn fietstochten van minstens 30-40 km zeker te doen.
wat zal hetvolgende zijn om ons leven te vergemakkelijken? Een robotarm zodat je je boterham niet meer moet opheffen? En een electrische kaak om te bijten?
Neen, maar als ge een Tesla hebt zijn er gadgets die daar toch wel dicht bij in de buurt komen.
https://www.vice.com/amp/en_us/article/ ... -autopilot
https://www.vice.com/amp/en_us/article/ ... -autopilot
Van mijn 12.000 fietskilometers per jaar doe ik er 2.000 met de ebike.Vooral woon/werk verkeer om daar niet te bezweet aan te komen en toch nog een redelijke snelheid te halen. Mijn lichamelijke conditie lijdt daar niet echt onder.
Intensivist Geert Meyfroidt van het UZ Leuven reageert deze avond negatief op de behandeling die Trump krijgt. Zo krijgt Trump o.a. vitamine D en zink. Meyfroidt zegt over vitamine D het volgende: "Vitamine D? De kans op een tekort aan vitamine D buiten de donkere wintermaanden is heel klein."
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/co ... ~a5d8fa93/
Nu zijn er onlangs toch wel resultaten van een Spaanse studie gepubliceerd zeker met een spectaculair resultaat: covidpositiefjes die gehospitaliseerd werden en die vitamine D toegediend kregen (in de vorm van calcifediol, bij ons op voorschrift te koop als merknaam Defediol 0,266mg capsules) hadden 2% kans om op intensieve te belanden tov 50% kans bij de opgenomen patiënten die geen vitamine D toegediend kregen.
50 patiënten kregen Defediol (2 capsules de dag van opname, dus 0,532mg, en dan nog 1 capsule op dag 3 en dag 7 en nadien nog eens wekelijks een capsule tot ontslag of opname op intensieve). Een controlegroep van 26 patiënten kreeg geen vitamine D.
Beide groepen waren gelijkaardig wat betreft leeftijd, geslacht, comorbiditeit (voorgeschiedenis van andere ziektes) en bepaalde klinische biomarkers zoals zuurstofgehalte en CRP-niveau. Bij de controlegroep zaten wel meer mensen met een historie van hoge bloeddruk (58% tov 24% bij de vitamine D-groep) en diabetes (19% tov 6% bij de vitamine D-groep).
Beide groepen kregen een (op dat moment geldende) standaardbehandeling van hydroxychloroquine en azithromycine.
Van de 50 patiënten die vitamine D kregen is er uiteindelijk 1 op intensieve beland en die heeft het overleefd. Van de 26 die geen vitamine D kregen zijn er 13 op intensieve beland waarvan er 2 gestorven zijn.
De belangrijkste tekortkoming van de studie volgens de onderzoekers is dat ze de Body Mass Index en de vitamine D-status in het bloed van de patiënten niet bepaald hebben. Er zal nog een grotere studie in 15 Spaanse hospitalen uitgevoerd worden.
Gepubliceerd op 29 augustus in The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... ub#bib0100
Onlangs zei dokter Anthony Fauci dat hij zelf vitamine D inneemt: https://www.cnbc.com/2020/09/26/how-to- ... iency.html
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/co ... ~a5d8fa93/
Nu zijn er onlangs toch wel resultaten van een Spaanse studie gepubliceerd zeker met een spectaculair resultaat: covidpositiefjes die gehospitaliseerd werden en die vitamine D toegediend kregen (in de vorm van calcifediol, bij ons op voorschrift te koop als merknaam Defediol 0,266mg capsules) hadden 2% kans om op intensieve te belanden tov 50% kans bij de opgenomen patiënten die geen vitamine D toegediend kregen.
50 patiënten kregen Defediol (2 capsules de dag van opname, dus 0,532mg, en dan nog 1 capsule op dag 3 en dag 7 en nadien nog eens wekelijks een capsule tot ontslag of opname op intensieve). Een controlegroep van 26 patiënten kreeg geen vitamine D.
Beide groepen waren gelijkaardig wat betreft leeftijd, geslacht, comorbiditeit (voorgeschiedenis van andere ziektes) en bepaalde klinische biomarkers zoals zuurstofgehalte en CRP-niveau. Bij de controlegroep zaten wel meer mensen met een historie van hoge bloeddruk (58% tov 24% bij de vitamine D-groep) en diabetes (19% tov 6% bij de vitamine D-groep).
Beide groepen kregen een (op dat moment geldende) standaardbehandeling van hydroxychloroquine en azithromycine.
Van de 50 patiënten die vitamine D kregen is er uiteindelijk 1 op intensieve beland en die heeft het overleefd. Van de 26 die geen vitamine D kregen zijn er 13 op intensieve beland waarvan er 2 gestorven zijn.
De belangrijkste tekortkoming van de studie volgens de onderzoekers is dat ze de Body Mass Index en de vitamine D-status in het bloed van de patiënten niet bepaald hebben. Er zal nog een grotere studie in 15 Spaanse hospitalen uitgevoerd worden.
Gepubliceerd op 29 augustus in The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... ub#bib0100
Onlangs zei dokter Anthony Fauci dat hij zelf vitamine D inneemt: https://www.cnbc.com/2020/09/26/how-to- ... iency.html
Laatst gewijzigd door gpv1 op 4 oktober 2020, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb altijd een tekort in de zomer aan vitamine D en in de winter vaak een ernstig tekort.
Dus het is niet zomaar altijd zo.
Dus het is niet zomaar altijd zo.
Ik denk dat ze een Amerikaans president niet zomaar iets geven als het kwaad kan ofzo...
Het is niet dat het een random patient is waarop ze eens iets zots proberen
Ik denk dat het nogal misplaatst is om te denken dat Geert Meyfroidt het op zijn eentje beter kan weten dan het leger topartsen dat Trump behandelt, maar goed, als zijn ego zo danig groot is...
(ik neem aan dat Trump's artsen toch niet de net afgestudeerden zijn of stagiairs...)
Misschien moeten we Van Ranst naar daar sturen, nog een die daar wel een toegevoegde waarde kan zijn (lol)
Het is niet dat het een random patient is waarop ze eens iets zots proberen
Ik denk dat het nogal misplaatst is om te denken dat Geert Meyfroidt het op zijn eentje beter kan weten dan het leger topartsen dat Trump behandelt, maar goed, als zijn ego zo danig groot is...
(ik neem aan dat Trump's artsen toch niet de net afgestudeerden zijn of stagiairs...)
Misschien moeten we Van Ranst naar daar sturen, nog een die daar wel een toegevoegde waarde kan zijn (lol)
topdokters die een diagnose kunnen stellen vanop meer dan 5000 km afstand....zonder onderzoek...
Als het over Trump gaat is het veel "meehuilen met de wolven in het bos" dat ik hier lees...
Als het over Trump gaat is het veel "meehuilen met de wolven in het bos" dat ik hier lees...
Dat wordt plezant:
De Tijd schreef:De nieuwe minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (sp.a) raadt aan om het aantal contacten in de bubbel te verminderen tot drie. 'Eerstdaags gaan beslissingen volgen', zegt hij.
Of geld verbranden, dan kan het virus daar zich al zeker niet door verspreiden
Ik denk dat we een nieuwe lockdown krijgen. Je leest niets anders dan over een stijgend aantal besmettingen, ziekenhuizen die aan het maximum van hun capaciteit zitten, huisdokters die overwerkt zijn, ...
Maar nee, ze gaan eerst nog moeten debatteren over de limieten en bijhorende acties van het kleurencode systeem dat vorige regering heeft laten liggen bij Ceneval. Kan ook zijn dat ze Ceneval opdoeken en een nieuw team samenstellen met slechts één expert, geoloog of zo, zodat er meer kans is op een consensus over de te nemen maatregelen
Ik zou nog meer teams maken met nog meer experten. Je kunt niet zeker genoeg zijn. Dat ze ruzie met elkaar maken nemen we er maar bij.