Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Tja, als je voorstander bent van chaos, onduidelijkheid, inconsistente regeltjes, enz... dan moet je vooral veel experten van heel uiteen lopende disciplines bij elkaar zetten. Kortom voortdoen zoals ze bezig waren.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zeer goede link, daarom quote ik hem nog eens.gpv1 schreef: ↑3 oktober 2020, 22:08 Intensivist Geert Meyfroidt van het UZ Leuven reageert deze avond negatief op de behandeling die Trump krijgt. Zo krijgt Trump o.a. vitamine D en zink. Meyfroidt zegt over vitamine D het volgende: "Vitamine D? De kans op een tekort aan vitamine D buiten de donkere wintermaanden is heel klein."
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/co ... ~a5d8fa93/
Nu zijn er onlangs toch wel resultaten van een Spaanse studie gepubliceerd zeker met een spectaculair resultaat: covidpositiefjes die gehospitaliseerd werden en die vitamine D toegediend kregen (in de vorm van calcifediol, bij ons op voorschrift te koop als merknaam Defediol 0,266mg capsules) hadden 2% kans om op intensieve te belanden tov 50% kans bij de opgenomen patiënten die geen vitamine D toegediend kregen.
50 patiënten kregen Defediol (2 capsules de dag van opname, dus 0,532mg, en dan nog 1 capsule op dag 3 en dag 7 en nadien nog eens wekelijks een capsule tot ontslag of opname op intensieve). Een controlegroep van 26 patiënten kreeg geen vitamine D.
Beide groepen waren gelijkaardig wat betreft leeftijd, geslacht, comorbiditeit (voorgeschiedenis van andere ziektes) en bepaalde klinische biomarkers zoals zuurstofgehalte en CRP-niveau. Bij de controlegroep zaten wel meer mensen met een historie van hoge bloeddruk (58% tov 24% bij de vitamine D-groep) en diabetes (19% tov 6% bij de vitamine D-groep).
Beide groepen kregen een (op dat moment geldende) standaardbehandeling van hydroxychloroquine en azithromycine.
Van de 50 patiënten die vitamine D kregen is er uiteindelijk 1 op intensieve beland en die heeft het overleefd. Van de 26 die geen vitamine D kregen zijn er 13 op intensieve beland waarvan er 2 gestorven zijn.
De belangrijkste tekortkoming van de studie volgens de onderzoekers is dat ze de Body Mass Index en de vitamine D-status in het bloed van de patiënten niet bepaald hebben. Er zal nog een grotere studie in 15 Spaanse hospitalen uitgevoerd worden.
Gepubliceerd op 29 augustus in The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... ub#bib0100
Onlangs zei dokter Anthony Fauci dat hij zelf vitamine D inneemt: https://www.cnbc.com/2020/09/26/how-to- ... iency.html
Veel ouderen in België hebben een lage Vit D-spiegel, ook in de zomer en zeker in de winter. Dat kan elke huisarts die geregeld Vit D bepaalt bij zijn patiënten hem vertellen. Dus Meyfroidt vertelt daar een pertinente onwaarheid. Zo’n uitspraken doen zijn geloofwaardigheid geen deugd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En ? Wie doet er mee met de Phase 3 tests van het UZ Gent voor drie Coronavaccins ?
Ik had graag meegedaan, maar de Metropool is natuurlijk iets meer dan 25 km weg van UZ Gent.
Overigens zijn ze bij UZ Gent in hun nopjes. Toen de Phase 3 moest worden gepland, zag het ernaar uit, dat ze naar een ver buitenland (Peru, Brazilië, U.S.) moesten uitwijken. Men moet natuurlijk wel worden blootgesteld aan het virus om het effect van het vaccin te kunnen bestuderen.
Maar hé... dankzij de vlaamse jeugd is nu ook Oost-Vlaanderen een knalrode zone. Prima probabiliteit om wat SARS-Cov-2 op te snuiven.
Terzijde: de test zou een jaar lopen. Eurrr... betekent dat, dat die 3 vaccins dus niet vóór oktober 2021 worden verdeeld ?
Of gaat Phase 3 door terwijl de daadwerkelijke vaccinatie al is gestart ?
Ik had graag meegedaan, maar de Metropool is natuurlijk iets meer dan 25 km weg van UZ Gent.
Overigens zijn ze bij UZ Gent in hun nopjes. Toen de Phase 3 moest worden gepland, zag het ernaar uit, dat ze naar een ver buitenland (Peru, Brazilië, U.S.) moesten uitwijken. Men moet natuurlijk wel worden blootgesteld aan het virus om het effect van het vaccin te kunnen bestuderen.
Maar hé... dankzij de vlaamse jeugd is nu ook Oost-Vlaanderen een knalrode zone. Prima probabiliteit om wat SARS-Cov-2 op te snuiven.
Terzijde: de test zou een jaar lopen. Eurrr... betekent dat, dat die 3 vaccins dus niet vóór oktober 2021 worden verdeeld ?
de virussen die ze in je lijf inspuiten bij zulke tests zijn wel dood he
het gaat hem over de antireactie van je immuniteitssysteem
het gaat hem over de antireactie van je immuniteitssysteem
Verhuizen is een optie
Wel vreemd in dat artikel : Het gaat om drie kandidaten waarover vandaag wetenschappelijk uitsluitsel bestaat dat ze geen ernstige bijwerkingen hebben.
Hoe zou men nu al wetenschappelijk uitsluitsel hebben dat ze geen ernstige bijwerkingen hebben ?
1 vd voorwaarden: U bent nog niet besmet geweest met het coronavirus (bevestigd via PCR)Dixit schreef: ↑6 oktober 2020, 12:48 En ? Wie doet er mee met de Phase 3 tests van het UZ Gent voor drie Coronavaccins ?
@ zwembad.
Dat bedoelde ik niet. Aangezien voor deze 3 vaccins - waarvan we niet weten welke het zijn - de Phase 3 test doorloopt tot oktober (of november) 2021, mogen we er dan vanuit gaan, dat ze pas marktgoedkeuring krijgen ná oktober 2021 ?
Of kan een vaccin al worden ingezet, terwijl de Phase 3 study nog loopt.
@ geebee. Ik heb het ze gevraagd, maar ze wilden niet. Het UZ Antwerpen was te dicht bij naar hun smaak.
Dat bedoelde ik niet. Aangezien voor deze 3 vaccins - waarvan we niet weten welke het zijn - de Phase 3 test doorloopt tot oktober (of november) 2021, mogen we er dan vanuit gaan, dat ze pas marktgoedkeuring krijgen ná oktober 2021 ?
Of kan een vaccin al worden ingezet, terwijl de Phase 3 study nog loopt.
@ geebee. Ik heb het ze gevraagd, maar ze wilden niet. Het UZ Antwerpen was te dicht bij naar hun smaak.
Nee, men plant niet een jaar te wachten om de vaccins uit te brengen. Zo spoedig men genoeg dat heeft kunnen ze goedgekeurd worden, maar men gaat in ieder geval het jaar uitdoen om allerhande te testen
Bron CNN website vandaag:
Facebook removes Trump quote falsely saying flu is more lethal than Covid.
Facebook removes Trump quote falsely saying flu is more lethal than Covid.
Exit bubbels, enter nauwe contacten. 3 stuks per maand !
Alle sociale contacten gaan dus eigenlijk ( weer) op de kapblok. Dit is onmogelijk om een hele winter na te leven.
Verder lees ik ook dat men selectiever gaat zijn bij het testen ... Nou moe, zo krijg ik de cijfers ook naar beneden (of boven, naargelang de wenselijkheid).
Alle sociale contacten gaan dus eigenlijk ( weer) op de kapblok. Dit is onmogelijk om een hele winter na te leven.
Verder lees ik ook dat men selectiever gaat zijn bij het testen ... Nou moe, zo krijg ik de cijfers ook naar beneden (of boven, naargelang de wenselijkheid).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Even mijn wedervaren met onze binnenlandse coronatestprocedure.
Ik ben vrijdagavond ziek thuisgekomen al klappertandend en met koorts. Zaterdag ziek als een hond, weer met koorts. Sporadisch hoesten. Zondag iets beter. Maandag had ik verlof. Ik weer iets beter maar ondertussen bij ons op het werk een aantal positieven. Mijn manager zei dat ik me beter ook ging laten testen. Gebeld naar mijn huisartspraktijk die niet direct stond te springen om me te laten testen. De secretaresse ging overleggen met de huisdokter. Even later werd ik dan terug opgebeld dat er een afspraak gemaakt was in het triagecentrum. Ik daar naartoe. Eerst een knap verpleegstertje voor het papierwerk, dan bij een gigantische dokter die verpakt in allerlei lagen zo'n wisser in mijn neusgaten pleurde. Ik kan je zeggen dat ik aangenamer tijdverdrijven ken
En ik had wel mijn vragen hoe coronaproof sommige aspecten verliepen. Zijn rubberen handschoen heeft al die voorhoofden aangeraakt?
Tot dan was ik overtuigd dat het vals alarm was, en eerder een griep.
Vanmorgen na het opstaan voelde ik me goed, deze namiddag weer ellendig. Toen voelde ik de bui hangen.
Dan wachten op de uitslag en tegen alle verwachtingen in verliep dit vlekkeloos en wel professioneel op te volgen. Je kan inloggen op de site van het ziekenhuis om daar het resultaat te raadplegen.
Minder dan 24 uur later stond het online.
Dus als het goed is moet ik het ook zeggen. Professioneel afgehandeld. Nu 7 dagen in quarantaine.
En afwachten hoe het evolueert...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
conclusie : véél blabla voor niks!
Snel beterschap, Carpe.
Ik had het hier al eens geschreven: mocht men alle gidsers op 1 dag willen testen, ik schat de uitkomst op meer dan 25% positief. Maar de cijfers zullen dalen, ze gaan wat prutsen aan de selectievoorwaarden ...
Ik had het hier al eens geschreven: mocht men alle gidsers op 1 dag willen testen, ik schat de uitkomst op meer dan 25% positief. Maar de cijfers zullen dalen, ze gaan wat prutsen aan de selectievoorwaarden ...
Hoe verloopt zo'n triage-ding eigenlijk? Want als Poldermol weer thuiskomt en een verplichte test moet ondergaan ligt het voor Poldermol moeilijk om zich even te verplaatsen zonder auto in België
Ik kan me de gesprekken aan de telefoon 'waarom ik me nog niet heb laten testen' al goed inbeelden. 'Wilt ge dat ik met de lijnbus ga ofzo? Awel, tis goed!'
Ik kan me de gesprekken aan de telefoon 'waarom ik me nog niet heb laten testen' al goed inbeelden. 'Wilt ge dat ik met de lijnbus ga ofzo? Awel, tis goed!'
Ze zouden nu beter testen bij het verlaten van België