Holdings
TIP
Re: Holdings
Bèta is een maatstaf van de volatiliteit van aandelen. Als de volatiliteit exact 1 is volgt zo'n aandeel de schommelingen van de markt in zijn geheel. Als de bèta groter dan 1 is, dan schommelt zo'n aandeel meer dan de markt. Onder de 1 is dat het omgekeerde. Zo goed als alle holdings hebben een lage bèta, ze zijn stabieler dan de meeste andere aandelen:
Bèta maandelijks over 5 jaar van:
Sofina : 0,47
Brederode: 0,50
GIMV: 0,40
AvH: 0,68
BRK: 0,81
Investor AB: 0,80
Enz.
Al deze holdings volgen dus minder de stijgingen van de markt, en dus ook minder de dalingen.
NB: Bij een bèta van 0, is er geen enkele correlatie met de markt. Er bestaan ook aandelen die een negatieve Bèta hebben: ze zijn contra-cyclisch. Een aantal goudmijnen is in dat geval, maar bijv. ook Colruyt : -0,26
Bèta maandelijks over 5 jaar van:
Sofina : 0,47
Brederode: 0,50
GIMV: 0,40
AvH: 0,68
BRK: 0,81
Investor AB: 0,80
Enz.
Al deze holdings volgen dus minder de stijgingen van de markt, en dus ook minder de dalingen.
NB: Bij een bèta van 0, is er geen enkele correlatie met de markt. Er bestaan ook aandelen die een negatieve Bèta hebben: ze zijn contra-cyclisch. Een aantal goudmijnen is in dat geval, maar bijv. ook Colruyt : -0,26
Het lijkt dat een portefeuille van de holdings van deze thread in Maart toch minstens evenveel daalde dan de wereldmarkt, en daarna minder snel steeg.MoreOrLess schreef: ↑2 oktober 2020, 17:55 [...]
Zo goed als alle holdings hebben een lage bèta, ze zijn stabieler dan de meeste andere aandelen:
[...]
[...]
Hieronder de verschillende aandelen die in de portefeuille zitten (met dank aan de leden voor de voorstellen en Corona voor de vrije tijd) met hun YTD.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Financiere de l’odet
Net voor sluiting 4587 aandelen opgekocht aan 660. Half uur eerder ook nog eens 3725 aandelen, verdeeld over 2 blokken, van eigenaar gewisseld aan eveneens 660.
Rarara, wie zou dat kunnen zijn ...
Net voor sluiting 4587 aandelen opgekocht aan 660. Half uur eerder ook nog eens 3725 aandelen, verdeeld over 2 blokken, van eigenaar gewisseld aan eveneens 660.
Rarara, wie zou dat kunnen zijn ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even snel door de bocht; niemand reageerde op Greendean terwijl hij toch een aantal waarheden beschreef. Waarschijnlijk denken de meeste beleggers; “het is een ver van mijn bed show”. Maar ondertussen lijden veel mensen.
Jefkedewit: Laat weten dat hij aan het einde van ‘whatever rit’ is. Zijn doelstelling is dus ook om op het einde van die rit zo weinig mogelijk over te houden. Das duidelijk en Jefke…..blijf nog lang onder ons….svp!
Dreamy: dank je wel…..ondertussen was mij dat ook al duidelijk.
B7h4short: Blijft een rots in de branding en iedereen moet maar zelf weten hetgeen hij met die info doet. Ik waardeer B7H4long enorm. Indien ik hem was had ik het al lang opgegeven. Dus meneer B7H4 short of long. Groot respect voor u.
Jongere Oudere: U weet meer en ik ga er nog op studeren!
Mijn voorlopige conclusie is dan ook nog steeds: koop holdings…
Jefkedewit: Laat weten dat hij aan het einde van ‘whatever rit’ is. Zijn doelstelling is dus ook om op het einde van die rit zo weinig mogelijk over te houden. Das duidelijk en Jefke…..blijf nog lang onder ons….svp!
Dreamy: dank je wel…..ondertussen was mij dat ook al duidelijk.
B7h4short: Blijft een rots in de branding en iedereen moet maar zelf weten hetgeen hij met die info doet. Ik waardeer B7H4long enorm. Indien ik hem was had ik het al lang opgegeven. Dus meneer B7H4 short of long. Groot respect voor u.
Jongere Oudere: U weet meer en ik ga er nog op studeren!
Mijn voorlopige conclusie is dan ook nog steeds: koop holdings…
-
- Hero Member
- Contacteer:
Duidelijk is dan ook dat men als voorbeeld Sofina, Kinnevik, Investor, Tubize en Brederode in portefeuille had, goed bezig was toch?B7H4long schreef: ↑2 oktober 2020, 18:40Het lijkt dat een portefeuille van de holdings van deze thread in Maart toch minstens evenveel daalde dan de wereldmarkt, en daarna minder snel steeg.MoreOrLess schreef: ↑2 oktober 2020, 17:55 [...]
Zo goed als alle holdings hebben een lage bèta, ze zijn stabieler dan de meeste andere aandelen:
[...]
[...]
Hieronder de verschillende aandelen die in de portefeuille zitten (met dank aan de leden voor de voorstellen en Corona voor de vrije tijd) met hun YTD.
* Hangt af wat je ernaast nog in je portefeuille hebt. Als je veel motto's koopt moeten er zeker een paar met winst bijzijn.Jozefien1969 schreef: ↑2 oktober 2020, 21:30 Duidelijk is dan ook dat men als voorbeeld Sofina, Kinnevik, Investor, Tubize en Brederode in portefeuille had, goed bezig was toch?
* "Was" is het Keyword in je zin; Achteraf is het niet zo moeilijk om de winnaars van de vorige periode te selecteren. De meeste beleggers hebben geen teletijdmachine of DeLorean.
* Al de aandelen die in de portefeuille staan zijn aangeraden in deze thread. Samen hebben ze het resultaat gehaald dat hierboven beschreven staat.
Holdings lijken niets speciaal.
Er is uitgebreid onderzoek gedaan welke factoren een beter resultaat dan de markt zouden geven: "holding zijn" is er geen van. Als "holding zijn" in het verleden echt een beter resultaat zou gegeven hebben zouden de banken ons vele actieve fondsen aanbieden die deze strategie implementeren; met een hele reeks goed-ogende grafieken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
@b7h4long,
De cijfers zijn de cijfers. Bèta is een waarde die in dit geval een periode van 5 jaar beslaat. Het is een waarde die wiskundig/statistisch berekend wordt. Dat het de afgelopen maanden voor een deel anders was, doet geen afbreuk aan het gegeven op zich dat op de vermelde 5 jaar de vermelde holdings minder schommelden dan de markt in zijn geheel. En bij holdings is dat al vele, vele jaren zo dat de bèta quasi altijd lager staat dan 1: tientallen jaren dat op de laatste 5 jaar die bèta laag blijft.
De cijfers zijn de cijfers. Bèta is een waarde die in dit geval een periode van 5 jaar beslaat. Het is een waarde die wiskundig/statistisch berekend wordt. Dat het de afgelopen maanden voor een deel anders was, doet geen afbreuk aan het gegeven op zich dat op de vermelde 5 jaar de vermelde holdings minder schommelden dan de markt in zijn geheel. En bij holdings is dat al vele, vele jaren zo dat de bèta quasi altijd lager staat dan 1: tientallen jaren dat op de laatste 5 jaar die bèta laag blijft.
Ik beweer ook nergens dat holdings een beter resultaat geven dan de markt. Ze zijn minder volatiel en daardoor dalen ze minder, maar stijgen ze ook minder. Ze zijn een meer defensieve vorm van beleggen - dat is niet hetzelfde als beweren dat ze een beter resultaat zouden geven dan de markt. Zoals steeds geldt: meer risico is een kans op een hoger rendement. Minder risico geeft een kleiner rendement.B7H4long schreef: ↑2 oktober 2020, 21:50
Holdings lijken niets speciaal.
Er is uitgebreid onderzoek gedaan welke factoren een beter resultaat dan de markt zouden geven: "holding zijn" is er geen van. Als "holding zijn" in het verleden echt een beter resultaat zou gegeven hebben zouden de banken ons vele actieve fondsen aanbieden die deze strategie implementeren; met een hele reeks goed-ogende grafieken.
Holdings zijn een veiliger manier om te beleggen dan een gemiddeld ander aandeel. Niets meer, maar ook niets minder dan dat.
En nogmaals: dat dit de laatste maanden minder het geval zou zijn, doet op geen enkele manier afbreuk aan het gegeven op zich dat dit op lange termijn steeds zo wel was, en zo ook in de toekomst vermoedelijk zal zijn.
"holding zijn" is overduidelijk geen factor, dus hoe zou je er dan onderzoek naar kunnen doen?
Bij mijn weten heeft ook nooit iemand dat beweerd.
Beter resultaat dan wat?
Als je als maatstaf neemt welke fondsen door banken worden aangeboden om te kijken wat een succesvolle beleggingsstrategie is, dan heb je nog een lange weg te gaan.
Samen met dat bericht over GBL het enige nuttige dat hier wordt gepost onder het draadje holdings de laatste dagen. Heb je gezien dat Vivendi zijn participatie in Lagardere opgetrokken heeft naar 26.70 %? Donderdag alweer een monsterstijging te bewonderen bij Lagardere. Vrijdag wat winstnemingen.
Met alle respect Laeka, jij hebt niet het alleenrecht op deze draad. Die draad telt ondertussen al 4107 berichten. Het is onmogelijk die allemaal te beginnen lezen om meer zicht te krijgen op wat holdings juist zijn. En de discussie van de laatste dagen ging hier over de afweging risico / rendement van holdings. Die discussie staat hier dus op de juiste plaats.
Thanks. Dit was me even ontgaan.... blijkt dat er een akkoord in de maak is tussen Amber en Bollore.laeka schreef: ↑3 oktober 2020, 10:36Samen met dat bericht over GBL het enige nuttige dat hier wordt gepost onder het draadje holdings de laatste dagen. Heb je gezien dat Vivendi zijn participatie in Lagardere opgetrokken heeft naar 26.70 %? Donderdag alweer een monsterstijging te bewonderen bij Lagardere. Vrijdag wat winstnemingen.
Toch fantastisch : we zijn er niet op uit om de controle op Lagardere verwerven. Maar tja, mochten we de 20% participatie van Amber overnemen, zijn we “helaas” verplicht een bod uit te brengen
Als je dan nog weet dat initieel Bollore in het verhaal is gekomen om Arnauld lagardere te helpen ( tegen Amber Capital).
https://www.reuters.com/article/uk-vive ... KKBN26N2VC
“Vivendi doesn’t intend to take control of Lagardere,” the group said in the same statement, but added that if it were in a position to be able to buy Amber’s shares, it would fulfil the obligation of making a bid for all Lagardere’s shares.
Wendel - wou ze oppikken aan onderkant 70. Helaas te lang gewacht en na onderstaande nieuws weer terug richting 80
Bureau Veritas upgraded to Buy from Neutral at Goldman Sachs Goldman Sachs analyst Suhasini Varanasi upgraded Bureau Veritas to Buy from Neutral with a price target of EUR 29, up from EUR 21.50. The analyst believes Bureau Veritas can "generate 6.5% organic sales growth in a post-COVID-19 world, driven by better mix and execution, with ESG/EU Green deal offering additional tailwinds," and forecasts improvement in organic revenue momentum over the next twelve months.
Read more at:
https://thefly.com/n.php?id=3169106
Bureau Veritas upgraded to Buy from Neutral at Goldman Sachs Goldman Sachs analyst Suhasini Varanasi upgraded Bureau Veritas to Buy from Neutral with a price target of EUR 29, up from EUR 21.50. The analyst believes Bureau Veritas can "generate 6.5% organic sales growth in a post-COVID-19 world, driven by better mix and execution, with ESG/EU Green deal offering additional tailwinds," and forecasts improvement in organic revenue momentum over the next twelve months.
Read more at:
https://thefly.com/n.php?id=3169106
Veel kan Vivendi niet meer bijkopen want ze zitten al aan 26.7%. Boven de 30% moeten ze een bod uitbrengen.Phjo01 schreef: ↑3 oktober 2020, 14:02Thanks. Dit was me even ontgaan.... blijkt dat er een akkoord in de maak is tussen Amber en Bollore.laeka schreef: ↑3 oktober 2020, 10:36
Samen met dat bericht over GBL het enige nuttige dat hier wordt gepost onder het draadje holdings de laatste dagen. Heb je gezien dat Vivendi zijn participatie in Lagardere opgetrokken heeft naar 26.70 %? Donderdag alweer een monsterstijging te bewonderen bij Lagardere. Vrijdag wat winstnemingen.
Toch fantastisch : we zijn er niet op uit om de controle op Lagardere verwerven. Maar tja, mochten we de 20% participatie van Amber overnemen, zijn we “helaas” verplicht een bod uit te brengen
Als je dan nog weet dat initieel Bollore in het verhaal is gekomen om Arnauld lagardere te helpen ( tegen Amber Capital).
https://www.reuters.com/article/uk-vive ... KKBN26N2VC
“Vivendi doesn’t intend to take control of Lagardere,” the group said in the same statement, but added that if it were in a position to be able to buy Amber’s shares, it would fulfil the obligation of making a bid for all Lagardere’s shares.
Ik hou me wel mijn hart vast dat ze geen te gekke prijzen betalen voor Lagardere. In maart stonden we nog ver onder de 10 euro. De beurskoers van Lagardere is ondertussen op een paar maanden al bijna maal 3 gegaan sinds het dieptepunt.
Wederom een fikse stijging van Lagardere. Vivendi wrijft zich in de handjes.