Internetbankieren, hoe, wat, plus en
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Internetbankieren, hoe, wat, plus en
Wat zijn jullie ervaringen met internetbankieren bij de verschillende banken?
Welke beveiliging?
Vlotheid?
snelheid van transacties?
andere opmerkingen die interressant kunnen zijn.
Persoonlijk heb ik enkel ervaring met Argenta. Ze zijn ondertussen aan het overstappen naar een digipass met kaart wat ik een pluspunt vind tov het vroegere systeem met een code qua veiligheid.
Het werken met digipass is wel langdradig vind ik.
Het duurt wel lang voor je bevestiging krijgt via het internet dat de transacties uitgevoerd zijn.
Binnen een paar weken kan ik vergelijken met landbouwkrediet waar ik nu onlangs een lening heb afgesloten. Pluspunt is al het aanloggen en het gebruik van de digipass. Geen kaart nodig.
Welke beveiliging?
Vlotheid?
snelheid van transacties?
andere opmerkingen die interressant kunnen zijn.
Persoonlijk heb ik enkel ervaring met Argenta. Ze zijn ondertussen aan het overstappen naar een digipass met kaart wat ik een pluspunt vind tov het vroegere systeem met een code qua veiligheid.
Het werken met digipass is wel langdradig vind ik.
Het duurt wel lang voor je bevestiging krijgt via het internet dat de transacties uitgevoerd zijn.
Binnen een paar weken kan ik vergelijken met landbouwkrediet waar ik nu onlangs een lening heb afgesloten. Pluspunt is al het aanloggen en het gebruik van de digipass. Geen kaart nodig.
Re: Internetbankieren, hoe, wat, plus en
Ik heb enkel ervaring met Argenta en het Landbouwkrediet.
Nadeel van Argenta vind ik de werking van de digipass met de bankkaart, je moet altijd je bankkaart bij de hand hebben, eerst vond ik het niet zo een probleem maar nu ik het +/- een half jaar gebruik ergert het me toch wel een beetje.
En het duurt lang voordat de transacties gebeurt zijn, vooral in het weekend.
Landbouwkrediet ben ik heel tevreden over qua snelheid, daar kan je je verrrichtingen real time volgen, de digispass van Landbouwkrediet moet ik nog krijgen, momenteel werk ik nog met de codes.
Nadeel van de zichtrekening bij het landbouwkrediet vind ik de kostprijs, ze is zogenaamd gratis maar je moet wel een aandelenpakket kopen en daar worden dan 25.20 € kosten voor aangerekend voor het beheer van dat pakket, voor mij is dat hetzelfde dan dat er 25.20 € kosten worden aangerekend voor de zichtrekening. Je kan daar wel een stukje van terugverdienen omdat je 0.05 cent krijgt per verrichting die je doet, maar zoveel verrichtingen doe ik er niet mee dat ik heel dat bedrag kan terugverdienen.
Nadeel van Argenta vind ik de werking van de digipass met de bankkaart, je moet altijd je bankkaart bij de hand hebben, eerst vond ik het niet zo een probleem maar nu ik het +/- een half jaar gebruik ergert het me toch wel een beetje.
En het duurt lang voordat de transacties gebeurt zijn, vooral in het weekend.
Landbouwkrediet ben ik heel tevreden over qua snelheid, daar kan je je verrrichtingen real time volgen, de digispass van Landbouwkrediet moet ik nog krijgen, momenteel werk ik nog met de codes.
Nadeel van de zichtrekening bij het landbouwkrediet vind ik de kostprijs, ze is zogenaamd gratis maar je moet wel een aandelenpakket kopen en daar worden dan 25.20 € kosten voor aangerekend voor het beheer van dat pakket, voor mij is dat hetzelfde dan dat er 25.20 € kosten worden aangerekend voor de zichtrekening. Je kan daar wel een stukje van terugverdienen omdat je 0.05 cent krijgt per verrichting die je doet, maar zoveel verrichtingen doe ik er niet mee dat ik heel dat bedrag kan terugverdienen.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Keytrade... heel content van.
overzichtelijke website
inloggen met EID (Electronische identiteitskaart)
hoge(re) rente op zicht en spaarrekening
overzichtelijke website
inloggen met EID (Electronische identiteitskaart)
hoge(re) rente op zicht en spaarrekening
Ja, keytrade is echt heel goed.
Aan iedereen aan te raden, zeker aan fortis-klanten.
Aan iedereen aan te raden, zeker aan fortis-klanten.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Heb zelf ervaring met online bankieren via ING, Dexia, Fortis, Keytrade, Rabobank, Argenta, Credit Europe en Deutsche Bank.
dexia en keytrade steken er naar mijn mening met kop en schouders bovenuit. Ze zijn beiden zeer snel (transfereren via eigen rekeningen binnen de minuut is een must voor mij), bieden enorm veel mogelijkheden en zijn zeer duidelijk in gebruik.
dexia en keytrade steken er naar mijn mening met kop en schouders bovenuit. Ze zijn beiden zeer snel (transfereren via eigen rekeningen binnen de minuut is een must voor mij), bieden enorm veel mogelijkheden en zijn zeer duidelijk in gebruik.
rabo vind ik zeker evensnelCampzie schreef: Heb zelf ervaring met online bankieren via ING, Dexia, Fortis, Keytrade, Rabobank, Argenta, Credit Europe en Deutsche Bank.
Ook over KBC ben ik zeer tevreden
Argenta ben ik wat minder tevreden over, zeker de snelheid van de transacties laat het afweten
rabo vind ik zeer snel maar soms toch omslachtig met die digipas
dexia snel en duidelijk maar je moet je bankkaart er steeds bij nemen
deutsche bank zeer makkelijk in gebruik maar traag
credit europe door het systeem met de tegenrekening makkelijk te gebruiken, je kan enkel naar een rekening van jezelf overschrijven dus dat is al een beveiliging op zich
citibank weinig opties online, kan veel beter
alles kan beter !!
dexia snel en duidelijk maar je moet je bankkaart er steeds bij nemen
deutsche bank zeer makkelijk in gebruik maar traag
credit europe door het systeem met de tegenrekening makkelijk te gebruiken, je kan enkel naar een rekening van jezelf overschrijven dus dat is al een beveiliging op zich
citibank weinig opties online, kan veel beter
alles kan beter !!
Argenta
+ overzichtelijke layout zonder overbodige tralala.
+ je kan verrichtingen van zeer lang geleden makkelijk terugzoeken
- saldo wordt laat aangepast (verrichtingen met bijv bancontact worden soms pas dagen later zichtbaar)
- verrichtingen tussen rekeningen gebeurd niet onmiddellijk
+/- bankkaart nodig om in digipas te steken..dit is echter bij kbc en de nieuwe digipassen van fortis ook het geval...
Keytrade
+ snelheid van verrichtingen tussen rekeningen
+ effectenrekening is wel gebruiksvriendelijk (kan echter niet echt vergelijken met andere banken)
werkt metsleutelhanger met display die regelmatig codes laat zien om in te loggen
-/+ even zoeken in het begin omdat er meerdere tabbladen zijn en meer functies... ook een aantal pagina's die niet direct verband houden met je rekening en mssn beter reeds raadpleegbaar zouden zijn zonder dat je hoeft in te loggen
DHB
enkel spaarrekening
+overzichtelijke layout
+/- snelheid verrichtingen
werkt met digipass zonder kaartlezer
Fortis (ex klant)
+ niets speciaals (is esthetisch wat aantrekkelijker, maar vind ik persoonlijk van weinig belang)
+/- verrichtingen tussen rekeningen gebeuren niet direct. (1dag ofzo). onder het saldo komt wel te staan 'nog te verwerken verrichtingen' waardoor je een indicatie hebt dat je een overschrijving hebt gedaan ... persoonlijk zie ik daar weinig nut in ... beter was geweest dat het zoals bij keytrade direct zou gebeuren.
- het is niet mogelijk om ver in de tijd te gaan om verrichtingen terug te zoeken (tenzij dit ondertussen aangepast is)
Kaupthing (ex-klant)
Leuk aan dit systeem was dat je een random code via sms kreeg. Waardoor je buiten je inlognaam/passwoord eigenlijk geen bijkomende hardware nodig had... Stel me wel vragen bij veiligheid als ze je gsm pikken
+ overzichtelijke layout zonder overbodige tralala.
+ je kan verrichtingen van zeer lang geleden makkelijk terugzoeken
- saldo wordt laat aangepast (verrichtingen met bijv bancontact worden soms pas dagen later zichtbaar)
- verrichtingen tussen rekeningen gebeurd niet onmiddellijk
+/- bankkaart nodig om in digipas te steken..dit is echter bij kbc en de nieuwe digipassen van fortis ook het geval...
Keytrade
+ snelheid van verrichtingen tussen rekeningen
+ effectenrekening is wel gebruiksvriendelijk (kan echter niet echt vergelijken met andere banken)
werkt metsleutelhanger met display die regelmatig codes laat zien om in te loggen
-/+ even zoeken in het begin omdat er meerdere tabbladen zijn en meer functies... ook een aantal pagina's die niet direct verband houden met je rekening en mssn beter reeds raadpleegbaar zouden zijn zonder dat je hoeft in te loggen
DHB
enkel spaarrekening
+overzichtelijke layout
+/- snelheid verrichtingen
werkt met digipass zonder kaartlezer
Fortis (ex klant)
+ niets speciaals (is esthetisch wat aantrekkelijker, maar vind ik persoonlijk van weinig belang)
+/- verrichtingen tussen rekeningen gebeuren niet direct. (1dag ofzo). onder het saldo komt wel te staan 'nog te verwerken verrichtingen' waardoor je een indicatie hebt dat je een overschrijving hebt gedaan ... persoonlijk zie ik daar weinig nut in ... beter was geweest dat het zoals bij keytrade direct zou gebeuren.
- het is niet mogelijk om ver in de tijd te gaan om verrichtingen terug te zoeken (tenzij dit ondertussen aangepast is)
Kaupthing (ex-klant)
Leuk aan dit systeem was dat je een random code via sms kreeg. Waardoor je buiten je inlognaam/passwoord eigenlijk geen bijkomende hardware nodig had... Stel me wel vragen bij veiligheid als ze je gsm pikken