Corona-virus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Carpe, niet als kritiek, maar hoe coronaproof is je bedrijf ?
Houden jullie afstand ? Mondmaskers ? Niet samen eten ‘s middags.
Nogmaals, niet als kritiek, maar hoe mensen besmet raken is iets wat me interesseert.
Nogmaals, niet als kritiek, maar hoe mensen besmet raken is iets wat me interesseert.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Men heeft een PR-bureau ingeschakeld om de hele regeringscommunicatie onder de loep te nemen om het verschil met de vorige regering in de verf te zetten, en ondertussen slim zijn handen er van af te trekken.
Het woord 'bubbel' is passé; zeg dus vanaf 'nauwe contacten"....
Ook is het het geen 'veiligheidsraad' meer, maar een 'overlegcomité'...
Binnenkort komt er een 'regeringscommissaris' om zich lekker veilig achter te verschuilen (die gaat eigenlijk hun job doen rond alles wat met Corona te maken heeft) en ook nog een systeem met vaste kleurcodes waaruit haast automatisch vooraf bepaalde maatregelen komen....
En dan zit men in de politiek safe, zo is de redenering toch: geen rechtstreekse hand meer in het steeds veranderend beleid, dus ook geen politieke verantwoordelijkheid voor de gevolgen.
Bedankt voor je wedervaren, CN.
Koorts is echt wel een indicatie van een probleem. Idioot om te lezen, dat ze dan nog niet happig zijn op een test. Gelukkig was de test zelf wel goed geregeld. Resultaat na 24h is netjes.
Spijtig van de uitslag. Ik wens je beterschap.
Koorts is echt wel een indicatie van een probleem. Idioot om te lezen, dat ze dan nog niet happig zijn op een test. Gelukkig was de test zelf wel goed geregeld. Resultaat na 24h is netjes.
Spijtig van de uitslag. Ik wens je beterschap.
Ai ai ai... iemand heeft zich niet aan zijn eigen antwoord gehoudenCarpeNoctem schreef: ↑6 oktober 2020, 20:39Even mijn wedervaren met onze binnenlandse coronatestprocedure.
Ik ben vrijdagavond ziek thuisgekomen al klappertandend en met koorts. Zaterdag ziek als een hond, weer met koorts. Sporadisch hoesten. Zondag iets beter. Maandag had ik verlof. Ik weer iets beter maar ondertussen bij ons op het werk een aantal positieven. Mijn manager zei dat ik me beter ook ging laten testen. Gebeld naar mijn huisartspraktijk die niet direct stond te springen om me te laten testen. De secretaresse ging overleggen met de huisdokter. Even later werd ik dan terug opgebeld dat er een afspraak gemaakt was in het triagecentrum. Ik daar naartoe. Eerst een knap verpleegstertje voor het papierwerk, dan bij een gigantische dokter die verpakt in allerlei lagen zo'n wisser in mijn neusgaten pleurde. Ik kan je zeggen dat ik aangenamer tijdverdrijven ken
En ik had wel mijn vragen hoe coronaproof sommige aspecten verliepen. Zijn rubberen handschoen heeft al die voorhoofden aangeraakt?
Tot dan was ik overtuigd dat het vals alarm was, en eerder een griep.
Vanmorgen na het opstaan voelde ik me goed, deze namiddag weer ellendig. Toen voelde ik de bui hangen.
Dan wachten op de uitslag en tegen alle verwachtingen in verliep dit vlekkeloos en wel professioneel op te volgen. Je kan inloggen op de site van het ziekenhuis om daar het resultaat te raadplegen.
Minder dan 24 uur later stond het online.
Dus als het goed is moet ik het ook zeggen. Professioneel afgehandeld. Nu 7 dagen in quarantaine.
En afwachten hoe het evolueert...
CarpeNoctem schreef: ↑12 september 2020, 13:44 * Mogen de huidige maatregelen om de epidemie te bestrijden:
Volledig weg
* Welke maatregel vind je het meest efficient in het bestrijden van de epidemie:
afstand houden
* Een nieuwe lockdown:
ja , voor politici en virologen alleen (aangezien ze niet meededen aan de eerste)
* Zo ja, vanaf welk besmettingscijfer op dagbasis wil je een nieuwe lockdown:
Als het alleen voor hen is: meteen, anders 100 miljoen miljard ^^
* Welke viroloog/epidemoloog vetrouw je het meest:
Sociaal Incapabele Michiel
Minst: zonder twijfel MVR, meest: Anders Tegnell
* Zodra het vaccin beschikbaar is, zal ik mij laten vaccineren:
Nee
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor zover ik weet kan je je niet zelf aanmelden, bij ons maakt je huisarts een afspraak. Ik heb ook een telefoonnummer gekregen van een vrijwilligersdienst die kan boodschappen voor je doen.
Misschien kan één van die vrijgezelle deernen uit je polderdorp je een lift geven?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het bedrijf is verondersteld coronaproof, maar de recente uitbraak suggereert dat er nog ruimte voor verbetering is.Charlesvdw schreef: ↑6 oktober 2020, 22:24Carpe, niet als kritiek, maar hoe coronaproof is je bedrijf ?
Mondmaskers zijn verplicht als je de afstand niet kan bewaren en ook als je je verplaatst binnen het bedrijf ( en dat is ook in de buitenlucht!).
Ons bedrijfsrestaurant is eigenlijk pas weer open van maandag en de capaciteit is danig ingeperkt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En ik maar mijn hoofd breken waar ik het opgelopen kan hebben terwijl hier op SG er ene zit die dat allemaal weet. Toevallig de cijfers niet van de komende lottotrekking?
Deze namiddag wordt ook mijn zoon getest. Ik ben nieuwsgierig, als gezonde 22-jarige doet die natuurlijk alles wat God verboden heeft. Ik vermoed dat het wel eens uit zijn richting kan komen...
NO PANIC,,,
Het virus kan nu ook al de klok lezen,
Enkel na 23.00 uur wordt je besmet als je op café blijft plakken.
Voor 23 uur mag je heel de dag op café gaan pintelieren, zonder mogelijks besmetting op te lopen..
Dat het virus nu ook maar rekening houdt met het winteruur op 24 oktober..
Voor 23 uur mag je heel de dag op café gaan pintelieren, zonder mogelijks besmetting op te lopen..
De winnende nummers zijn:CarpeNoctem schreef: ↑7 oktober 2020, 02:16En ik maar mijn hoofd breken waar ik het opgelopen kan hebben terwijl hier op SG er ene zit die dat allemaal weet. Toevallig de cijfers niet van de komende lottotrekking?
Deze namiddag wordt ook mijn zoon getest. Ik ben nieuwsgierig, als gezonde 22-jarige doet die natuurlijk alles wat God verboden heeft. Ik vermoed dat het wel eens uit zijn richting kan komen...
1 (besmetting)
1,5 (meter afstand houden)
3 (nauwe contacten)
4 (mensen mogen over de vloer komen)
5 (dagen thuiswerken per week)
23 (sluitingsuur café's)
Veel beterschap gewenst. Ik vroeg me direct af of je een vermoeden zou hebben waar en hoe je het opgelopen hebt. Op je werk lijken jullie alles te doen wat voorgeschreven wordt. Als het nu niet van je zoon blijkt te komen, wordt het wel een raadsel lijkt me. Of heb je nog vermoedens?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Laten we dat hopen. Als er straks in de winter de ene na de andere uitbraak komt in "Coronaproof bedrijven", dan klopt dat van die 1,5m afstand ineens ook niet meer. Maar goed, als je 5 dagen thuiswerkt, kan je het alvast niet van je eigen bedrijf krijgen.DNE2018 schreef: ↑7 oktober 2020, 02:51De winnende nummers zijn:CarpeNoctem schreef: ↑7 oktober 2020, 02:16
En ik maar mijn hoofd breken waar ik het opgelopen kan hebben terwijl hier op SG er ene zit die dat allemaal weet. Toevallig de cijfers niet van de komende lottotrekking?
1 (besmetting)
1,5 (meter afstand houden)
3 (nauwe contacten)
4 (mensen mogen over de vloer komen)
5 (dagen thuiswerken per week)
23 (sluitingsuur café's)
@ Poldermol: indien je een Passengers Location Form invult en daardoor inderdaad een verplichte test moet ondergaan, dan krijg je per SMS een code die je sowieso toegang geeft tot een triagecenter. Enfin, tot zo ver de theorie...
Het hangt dan af van het triagecenter hoe je precies een afspraak moet maken. In Antwerpen kan je dat online doen voor het triagecenter op Spoor Oost. Maar jij bent natuurlijk geen Antwerpenaar.
De Nederlandse testcentra melden natuurlijk nadrukkelijk: NIET met de taxi en NIET met het openbaar vervoer.
De Belgische testcentra zijn niet zo slim.
Je kritiek is toch wel zeer voorbarig: je trekt al conclusies zonder te kijken wat er effectief op het terrein (gaat) gebeur(t)(en).inquirer schreef: ↑6 oktober 2020, 22:27Men heeft een PR-bureau ingeschakeld om de hele regeringscommunicatie onder de loep te nemen om het verschil met de vorige regering in de verf te zetten, en ondertussen slim zijn handen er van af te trekken.
Het woord 'bubbel' is passé; zeg dus vanaf 'nauwe contacten"....
Ook is het het geen 'veiligheidsraad' meer, maar een 'overlegcomité'...
Binnenkort komt er een 'regeringscommissaris' om zich lekker veilig achter te verschuilen (die gaat eigenlijk hun job doen rond alles wat met Corona te maken heeft) en ook nog een systeem met vaste kleurcodes waaruit haast automatisch vooraf bepaalde maatregelen komen....
En dan zit men in de politiek safe, zo is de redenering toch: geen rechtstreekse hand meer in het steeds veranderend beleid, dus ook geen politieke verantwoordelijkheid voor de gevolgen.
Zou het kunnen dat je toch nogal bevooroordeeld bent wat de nieuwe aanpak van de regering in deze betreft?
Zelfs Jambon geeft deze ochtend, weliswaar schoorvoetend, toe dat de nieuwe aanpak (via het overlegcomité) en communicatie nu beter is. Ik denk dus dat je de violen met je NVA-vrienden even moet gelijkstemmen.
Kritiek geven zonder zelf een alternatief plan van aanpak te geven is gemakkelijk. Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe jij en de NVA het dan zouden aanpakken.
Laatst gewijzigd door jeff op 7 oktober 2020, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Pleit je nu voor een volledige lock down in de horeca, geen enkele maatregel of spring je gewoon op de kar van de 'spaargidsvoortrekkers' : 'wat ze ook beslissen ik ben tegen'?ludo schreef: ↑7 oktober 2020, 02:50 NO PANIC,,,
Ben ik toch niet gewoon van je Ludo. Zou het dan toch besmettelijk zijn het ranten van de spaargidsvoortrekkers?
Dat sluitingsuur voor cafés (en waarom het niet geldt voor restaurants) heeft een onderbouwde uitleg gekregen.
Als je er niet mee kan leven blijf je er toch gewoon weg.
Dit is helemaal geen kritiek hoor, maar gewoon een zeer beknopte analyse van de zogezegd 'nieuwe' aanpak.
Inhoudelijk kan men niets wijzigen, dat hangt enkel en alleen van de evolutie van het corona-virus zelf af.
Maar men heeft duidelijk beslist de communicatie wat zakelijker te houden vanaf nu; om de vermeende trendbreuk duidelijk in de verf te zetten vervangt men meteen alle dramatische begrippen uit het verleden door een nieuwe naam voor eigenlijk net hetzelfde begrip.
Verstandige marketeermethodes.
Maar in wezen verandert er amper iets, afgezien van de logische verstrenging:
- het orgaan waar men beslist wordt een comité ipv een raad
- de welbekende bubbels worden nu verpakt als "uzelf en X nauwe contacten".
Het probleem tot hiertoe was toch vooral het feit dat de vorige premier per se haar uitleg zelf wou komen doen in een zeer monotoon, saai en soms foutief Nederlands en dat gebrek poogde goed te maken door steeds maar weer in herhaling te vallen en te werken met 180 slides ter ondersteuning van die uitleg...
less is more, zeggen ze. En besteed het desnoods uit!
Dat er ook een corona-commissaris komt...
Hoe heeft Beke zijn aanslepend probleem rond de contactopsporing finaal geëvacueerd?
Same old trick: stel iemand extern aan, geef die alle bevoegdheden en trek er dan uw handen van af: zo word je eerder een soort voorzitter ipv een trainer en heb je iemand om te ontslaan als je team slecht speelt, ipv zelf buiten gezet te worden.
Ben vooral benieuwd hoe men het échte probleem gaat aanpakken eigenlijk, want daarover zwijgt men zedig.
De grote groep allochtonen -vaak zelfs van de 2de generatie- die blijkbaar zo slecht geïntegreerd zijn in onze maatschappij dat ze compleet onbereikbaar zijn voor de signalen vanuit het beleid federaal, regionaal of stedelijk: wie enkel in zijn eigen etnische gemeenschap woont, leeft en werkt en enkel de media van het thuisland volgt via satelliet en internet, die beseft vaak niet voldoende wat er van hem gevraagd wordt in dit land, zo veel is nu wel duidelijk!