Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Heb gewoon ernstige twijfels over de maatregels die ze willen dat we nemen... Klopt allemaal langs geen kanten meer.Jefdewit schreef: ↑7 oktober 2020, 08:49Pleit je nu voor een volledige lock down in de horeca, geen enkele maatregel of spring je gewoon op de kar van de 'spaargidsvoortrekkers' : 'wat ze ook beslissen ik ben tegen'?ludo schreef: ↑7 oktober 2020, 02:50 NO PANIC,,,
Het virus kan nu ook al de klok lezen,
Enkel na 23.00 uur wordt je besmet als je op café blijft plakken.
Voor 23 uur mag je heel de dag op café gaan pintelieren, zonder mogelijks besmetting op te lopen..
Dat het virus nu ook maar rekening houdt met het winteruur op 24 oktober..
Ben ik toch niet gewoon van je Ludo. Zou het dan toch besmettelijk zijn het ranten van de spaargidsvoortrekkers?
Dat sluitingsuur voor cafés (en waarom het niet geldt voor restaurants) heeft een onderbouwde uitleg gekregen.
Als je er niet mee kan leven blijf je er toch gewoon weg.
Wel, wel. Dat is nieuw. Tot nu toe brak de communicatie-ploeg van NVA die achter Inquirer zit, alle financieel-economische standpunten af van alle andere partijen. Maakt allemaal deel uit van hun verrottingsstrategie: alles afbreken en niets in de plaats stellen.inquirer schreef: ↑7 oktober 2020, 09:24
Ben vooral benieuwd hoe men het échte probleem gaat aanpakken eigenlijk, want daarover zwijgt men zedig.
De grote groep allochtonen -vaak zelfs van de 2de generatie- die blijkbaar zo slecht geïntegreerd zijn in onze maatschappij dat ze compleet onbereikbaar zijn voor de signalen vanuit het beleid federaal, regionaal of stedelijk: wie enkel in zijn eigen etnische gemeenschap woont, leeft en werkt en enkel de media van het thuisland volgt via satelliet en internet, die beseft vaak niet voldoende wat er van hem gevraagd wordt in dit land, zo veel is nu wel duidelijk!
De communicatie-ploeg van NVA die achter Inquirer zit, koos dus voor de anti-Francken fractie van de NVA. Ze zijn in een hevige strijd gewikkeld met de Francken-fractie voor de opvolging van de partij.
Maar nu hebben ze blijkbaar gekozen voor de Francken-fractie, die 100% de standpunten van Vlaams Belang overneemt.
Men overweegt een semi Lockdown voor Brussel. Sluiten van de horeca voor enkele weken etc..
Brussel staat op het randje van code rood.. tenzij ze de grens verhogen gaan ze daar gauw in belanden.
Brussel staat op het randje van code rood.. tenzij ze de grens verhogen gaan ze daar gauw in belanden.
Was reeds weken geleden voorspeld, toch?
Herinnert u zich nog het publieke leedvermaak vanuit de hoofdstad toen men in A'pen meteen doortastend ingreep om een ramp te vermijden in augustus en de boze reacties vanuit liberale hoek toen men suggereerde dat ze zich er beter aan zouden spiegelen, gezien de gelijkaardige problematiek?
Men kan lang de schijn ophouden, maar men kan de werkelijkheid niet onder de mat blijven vegen natuurlijk….
Klopt, het masterplan begint inderdaad duidelijk te worden. Zelfs de virologen en Brusselse politici zitten mee in het complot want ze bevestigen allemaal bovenstaande stelling over de "moeilijk bereikbare groepen". Francken heeft dit goed geregeld, in zijn poging om de macht binnen NVA te grijpen (vooraleer De Wever naar het Vlaams Belang overstapt om er voorzitter te worden uiteraard, anders is het geen coup) en van België terug een etnisch gezuiverde fascistische staat te maken, door nu "moeilijk bereikbare groepen" te proberen uitroeien door ze met covid te besmetten en ervoor te zorgen dat ze de voorzorgsmaatregelen niet begrijpen door ze in een of andere onbekende (lands)taal te communiceren.
Heeft iemand die man al voor de rechter gedaagd voor poging tot genocide ?
Ik was het vaak niet eens met Weverke, maar it all makes sense now. Ik voel me echt stom dat ik dit niet eerder heb gezien.
Wel, ik denk dat jullie de bal volledig misslaan
De maatregelen worden in Brussel publiek VEEEEEEEL beter opgevolgd dan in Vlaanderen
Laatst was ik in Gent, het verschil is ongelofelijk.
En ja, je zou het niet zeggen, ik dacht ook dat allochtonen er zich niet aan zouden houden, maar toch, het blijkt niet te kloppen...
Het probleem is vooral dat er met een vergrootglas naar Brussel wordt gekeken omdat het Brussel is en omdat dat volgens ons vlamingen een Hellhole is.
Toen de cijfers laag waren, waren ze gelogen, als ze dan een beetje stijgen is het dan weer een schande en worden de maatregelen niet gevolgd.
Maar goed: ik ben voor die lockdown, dat zal het protest tegen de maatregelen nog doen aandikken en dan kunnen we eindelijk weer zonder mondmasker buitenkomen
De maatregelen worden in Brussel publiek VEEEEEEEL beter opgevolgd dan in Vlaanderen
Laatst was ik in Gent, het verschil is ongelofelijk.
En ja, je zou het niet zeggen, ik dacht ook dat allochtonen er zich niet aan zouden houden, maar toch, het blijkt niet te kloppen...
Het probleem is vooral dat er met een vergrootglas naar Brussel wordt gekeken omdat het Brussel is en omdat dat volgens ons vlamingen een Hellhole is.
Toen de cijfers laag waren, waren ze gelogen, als ze dan een beetje stijgen is het dan weer een schande en worden de maatregelen niet gevolgd.
Maar goed: ik ben voor die lockdown, dat zal het protest tegen de maatregelen nog doen aandikken en dan kunnen we eindelijk weer zonder mondmasker buitenkomen
Ze wille de horeca kapot.. Brengt niets op voor de staat, kunnen ze beter verdwijnen zal hun redenering zijn..ludo schreef: ↑7 oktober 2020, 09:33Heb gewoon ernstige twijfels over de maatregels die ze willen dat we nemen... Klopt allemaal langs geen kanten meer.Jefdewit schreef: ↑7 oktober 2020, 08:49
Pleit je nu voor een volledige lock down in de horeca, geen enkele maatregel of spring je gewoon op de kar van de 'spaargidsvoortrekkers' : 'wat ze ook beslissen ik ben tegen'?
Ben ik toch niet gewoon van je Ludo. Zou het dan toch besmettelijk zijn het ranten van de spaargidsvoortrekkers?
Dat sluitingsuur voor cafés (en waarom het niet geldt voor restaurants) heeft een onderbouwde uitleg gekregen.
Als je er niet mee kan leven blijf je er toch gewoon weg.
Horeca levert enorm veel jobs op. Ook officieel, vooral aan laaggeschoolden. De overheid wil zeker en vast horeca behouden.
Maar met alle respect. De restaurants doen het minstens even goed als tevoren. Zij gaan niet failliet moeten gaan.
De cafés krijgen ongemeen harde klappen. Zij die een buffer hebben zullen het wel overleven. De plaatselijke bruine kroeg die eigendom is van de patron zal het ook wel redden, zeker als ze al afbetaald is.
De cafés die overkop gaan hebben geen buffer en een hoge huur. Heel cru gezegd, voor elke 10 cafés die dit en volgend jaar failliet gaan zijn er eind 2022 weer 9 andere open.
Het personeel zal daar ook wel werk vinden.
Men verwijt de cultuursector, terecht, dat ze teveel op steun teren en teveel van de overheid afhankelijk zijn. Cafés moeten nu ook maar hun plan zien te trekken. Jammer voor de tientallen goed geleide zaken die overkop gaan, maar samen met hun honderden slecht geleide cafés.
Maar met alle respect. De restaurants doen het minstens even goed als tevoren. Zij gaan niet failliet moeten gaan.
De cafés krijgen ongemeen harde klappen. Zij die een buffer hebben zullen het wel overleven. De plaatselijke bruine kroeg die eigendom is van de patron zal het ook wel redden, zeker als ze al afbetaald is.
De cafés die overkop gaan hebben geen buffer en een hoge huur. Heel cru gezegd, voor elke 10 cafés die dit en volgend jaar failliet gaan zijn er eind 2022 weer 9 andere open.
Het personeel zal daar ook wel werk vinden.
Men verwijt de cultuursector, terecht, dat ze teveel op steun teren en teveel van de overheid afhankelijk zijn. Cafés moeten nu ook maar hun plan zien te trekken. Jammer voor de tientallen goed geleide zaken die overkop gaan, maar samen met hun honderden slecht geleide cafés.
Je kan dan ook geen goede maatregel nemen.
Vanuit het standpunt van de volksgezondheid moet dat boeltje gewoon dicht (en sommige buurlanden doen dit dan ook).
Vanuit economisch standpunt moet alles gewoon zo lang mogelijk open blijven (en sommige landen doen dit dan ook).
Je komt dat tot een middenbesluit dat voor niemand echt goed is.
Zoals nu ook het uitgangspunt van de overheid is (en was): gebruik uw gezond verstand, denk en besluit voor jezelf en neem de maatregelen die jij denkt dat het beste bij je levenswijze passen. Je bent ook gepensioneerd. Je hebt dus alle vrijheid en vooral verworven wijsheid om te beslissen en bent niet meer gebonden door externe omstandigheden of opgelegde regels.
En het is ook niet zo dat het er hier chaotischer aan toe gaat dan in andere landen.
Kijk voor de verandering eens naar de programma's van Arjen Lubach (de betere versie van De ideale Wereld).
Dan zie je dat het er in NL (tenminste wat betreft de perceptie van het publiek tov de overheid) niet heel anders aan toegaat.
Een van de grote problemen is dat men in Brussel -veel minder dan in Vlaanderen- inzet op integratie (taal, onderwijs, cultuur...) waardoor deze groepen nog veel minder contact met en kennis van de gemeenschap hebben waarin ze leven.
Komt daarbij ook dat heel wat Brusselaars geen huisdokter hebben, dus dat hun Corona-besmetting pas ontdekt wordt als ze met zware symptomen bij de spoed langsgaan (die gang naar spoed is nog zo'n typisch en peperduur Fanstalig probleem), waardoor ze vaak al een pak extra mensen hebben aangestoken....
Brussel wordt een ramp denk ik eens men daar echt grondig gaat beginnen testen met triagecentra zoals in Antwerpen.
Dat was echt wel top hoe men dat daar toen kordaat heeft aangepakt: Niet leuk, maar wel nodig en efficient om het meteen in te dijken.
Bart De Wever is de man die in het voorjaar maandenlang gezegd heeft dat Corona pure paniekzaaierij was.
NVA heeft zelfs een campagne gelanceerd op de sociale media om de Corona-maatregelen NIET te volgen.
En nu noem je de aanpak van Bart De Wever kordaat en efficiënt.
Een nieuwe spin-dokter aan boord in de NVA communicatie ploeg die achter Inquirer zit?
Ik had inquirers mening over Antwerpen graag gedeeld, want gouverneur Cathy Berx (CD&V) heeft goed haar best gedaan.
Het leek er even op, dat die maatregelen de curve naar beneden zouden hebben gedrongen.
Alleen haar bosmaskerbeslissing was zot. Maar dat was snel gedaan gelukkig.
Helaas, helaas... de cijfers in Antwerpen (stad) zijn ook nu weer een drama.
Het is daarom ook maar de vraag of de gisteren genomen maatregelen gaan helpen in de Corona-hotspots. Antwerpen deed immers precies hetzelfde.
Het leek er even op, dat die maatregelen de curve naar beneden zouden hebben gedrongen.
Alleen haar bosmaskerbeslissing was zot. Maar dat was snel gedaan gelukkig.
Helaas, helaas... de cijfers in Antwerpen (stad) zijn ook nu weer een drama.
Het is daarom ook maar de vraag of de gisteren genomen maatregelen gaan helpen in de Corona-hotspots. Antwerpen deed immers precies hetzelfde.
Samenscholingen in voetbalstadions blijven toegelaten ?