Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat zijn geen samenscholingen, hé Poulidor. Dat zijn nauwe contacten die gescheiden zijn door minimaal 1,5 meter afstand. Alhoewel men in Genk en Chalala in millimeter denkt ipv in meter ...
Niet schitterend in Antwerpen maar nog 'maar' de helft besmettingen vergeleken met Brussel.
Om op je vraag te antwoorden : Too little, Too late. Maar de deskundigen zijn tevreden, naar het schijnt... omdat de communicatie vlotter en mooier, inspirerender verliep (?).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 oktober 2020, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
""Gidsland"" Nederland doet het trouwens ook verre van schitterend..
De eerste golf vergeleken met de tweede golf heb ik niet de indruk dat ze daar het systeem beet / de ziekte bij de lurven hebben.
De eerste golf vergeleken met de tweede golf heb ik niet de indruk dat ze daar het systeem beet / de ziekte bij de lurven hebben.
Klopt volledig.Dixit schreef: ↑7 oktober 2020, 12:06 Ik had inquirers mening over Antwerpen graag gedeeld, want gouverneur Cathy Berx (CD&V) heeft goed haar best gedaan.
Het leek er even op, dat die maatregelen de curve naar beneden zouden hebben gedrongen.
Alleen haar bosmaskerbeslissing was zot. Maar dat was snel gedaan gelukkig.
Er waren zeker een paar haastige schoonheidsfoutjes in Antwerpen, maar over het algemeen was dat een zeer pro-actief, to-the-point en vrij efficiënt beleid van ALLE actoren op zowel stedelijk als provinciaal niveau om een snelgroeiend probleem meteen vast te pinnen.
Weverke meent in elke referentie naar Antwerpen meteen een lofzang op zijn naamgenoot te moeten zien waar hij blijkbaar mateloos door gefrustreerd is, maar zoals u zelf opmerkt: ook de hand van een vrouw heeft daar toen erger voorkomen in de hele provincie.
Vergelijk dat eens met Brussel waar gewest, hoge ambtenaar (i.e. de gouverneur) en de 19 gemeenten weken lang naar elkaar zaten te staren en vooral elkaar poogden te overtroeven in het politiek hoongelach rond de Antwerpse toestand...
Je kan er de curve zeker terug de kop mee indrukken, maar van zodra je versoepelt komt het langzaam aan terug: dat is enkel een kwestie van tijd eigenlijk. Uitroeien kan je dit virus niet door lock downs, vrees ik of je zou echt iedereen maandenlang in zijn huis moeten gaan opsluiten zoals ze in China gedaan hebben! Voor ons wordt het gewoon wachten op het virus en ondertussen van opstoot naar opstoot (over)leven...
Wat ik niet goed snap is waarom men per se volhardt in die uitgebreide testfases van alle potentiele vaccins?
Men heeft ze allen reeds getest op schadelijkheid en nu wil men eerst nog gaan testen op effectiviteit?
Zou men niet beter die testfase overslaan en ze gewoon gaan toedienen gezien de gigantische kost die elke extra maand dat we nu beleven veroorzaakt? In het slechtste geval werkt het vaccin niet (niets verloren), in het beste geval werkt het wel en winnen we 6 maand... Er zijn natuurlijk strenge procedures om medicatie goed te keuren, maar voor één keertje zou ik zeggen: nood breekt wet, dus probeer het gewoon als het inderdaad al bewezen niet schadelijk is?
In het slechtste geval krijg je met een niet-getest vaccin een aandoening als ruggemergonststeking zoals in die studie van Oxford nu al twee keer gebeurd is (op 1800 tests). Dat is geen snotvalling ! Zoek het maar even op en bekijk ook ineens de kans dat je er nooit meer van geneest.
Hoe groot mag de kans daarop zijn ? We gaan hier misschien in ons land 6 miljoen mensen vaccineren..
Is dat geen goede reden om alleen een vaccin op de markt te brengen dat zonder twijfel niet meer kwaad doet dan goed ?
Een laatste fase van de test zoekt ook uit wat de goede dosering is van het vaccin. Hoeveel je moet inspuiten om zeker werkzaamheid te geven. Die test zoekt onder andere ook uit of het immuunsysteem van zwakkere mensen wordt aangezwengeld of niet.
Of men zou mensen misschien de keuze moeten laten... Of ze het risico op de kwaal verkiezen of die op de remedie.
Ik zou het vaccin verkiezen.. Liever nu dan volgend jaar, maar niet iedereen denkt er hier zo over.
Rusland en China zijn trouwens al aan het inenten. Daar is men de laatste fase voorbij, al moet dat wel een ingekorte versie zijn.
De situatie bij ons en in de buurlanden >>>>
Hoe groot mag de kans daarop zijn ? We gaan hier misschien in ons land 6 miljoen mensen vaccineren..
Is dat geen goede reden om alleen een vaccin op de markt te brengen dat zonder twijfel niet meer kwaad doet dan goed ?
Een laatste fase van de test zoekt ook uit wat de goede dosering is van het vaccin. Hoeveel je moet inspuiten om zeker werkzaamheid te geven. Die test zoekt onder andere ook uit of het immuunsysteem van zwakkere mensen wordt aangezwengeld of niet.
Of men zou mensen misschien de keuze moeten laten... Of ze het risico op de kwaal verkiezen of die op de remedie.
Ik zou het vaccin verkiezen.. Liever nu dan volgend jaar, maar niet iedereen denkt er hier zo over.
Rusland en China zijn trouwens al aan het inenten. Daar is men de laatste fase voorbij, al moet dat wel een ingekorte versie zijn.
De situatie bij ons en in de buurlanden >>>>
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 oktober 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Slecht idee, Inquirer. Zou een precedent scheppen dat tig keer misbruikt gaat worden. Als je nog lang mag leven ga je nog ergere ziektes meemaken.
Het gaat niet over de relatieve ernst van de ziekte, maar de socio-economische gevolgen van deze pandemie die totaal ongezien zijn.
Zoals hierboven aangehaald werd:
het zou een optie kunnen zijn om iedereen die wil nu reeds een 'testvaccin' toe te dienen.
Dit zou op zich als een gigantische testfase kunnen dienen voor het onderzoek, het zou voor een vorm van groepsimmuniteit kunnen zorgen voor zij die zich niet willen laten inenten en het zou tijd winnen voor zij die zich wel willen laten inenten..
En ja, je zal waarschijnlijk bij sommige mensen bijwerkingen zien opduiken, maar als het op vrijwillige basis is, hoeft de gemeenschap zich daar niet schuldig over te voelen toch?
Ik deel haelewyns visie: ik zou persoonlijk ook voor het "testvaccin" kiezen, maar daarin is iedereen absoluut vrij.
Gewoon doen en met een soort van vaccinatiepass meteen vrijgesteld zijn van alle beperkingen.
Of het niet doen en de maatregelen getrouw volgen.
Aan elk de keus... nu wordt ons dat ontzegt!
Ze hebben het aangedurfd voor Brussel:
- Bars en cafés, theesalons zullen vanaf morgenochtend en voor de hele komende maand moeten sluiten, net als kantines van sportclubs en feestzalen.
- Restaurants blijven open.
- Het consumeren van alcohol op publieke plaatsen wordt verboden, 24 uur per dag. In restaurants mag wel nog alcohol geschonken en gedronken worden.
- Speelzalen en gokruimtes zullen om 22 uur moeten sluiten, zoals nu al het geval is voor nachtwinkels.
- Voedsel consumeren op markten wordt verboden.
- Er wordt geen publiek meer toegelaten in sportzalen voor amateurclubs. Er is geen impact op professionele sportwedstrijden of sporten buiten, behalve voor de kantines.
- Bars en cafés, theesalons zullen vanaf morgenochtend en voor de hele komende maand moeten sluiten, net als kantines van sportclubs en feestzalen.
- Restaurants blijven open.
- Het consumeren van alcohol op publieke plaatsen wordt verboden, 24 uur per dag. In restaurants mag wel nog alcohol geschonken en gedronken worden.
- Speelzalen en gokruimtes zullen om 22 uur moeten sluiten, zoals nu al het geval is voor nachtwinkels.
- Voedsel consumeren op markten wordt verboden.
- Er wordt geen publiek meer toegelaten in sportzalen voor amateurclubs. Er is geen impact op professionele sportwedstrijden of sporten buiten, behalve voor de kantines.
Was uiteraard eerder cynisch opgevat. Of dat allemaal nauwe contacten zijn durf ik toch te betwijfelen. Als je de TV beelden ziet is een 1,5 meter niet overal 1,5 meter maar ja brood en spelen zeker
Als men mag betogen zonder mondmasker, als men op restaurant mag gaan, als de MR een indoor-bijeenkomst van 800 man mag organiseren, als ... , dan wordt het virus toch niet serieus genomen !? Stop toch gewoon met die fixatie op het aantal besmettingen.
Je kan eens een test doen bij alle aanwezigen van een theehuis. Zijn daar veel besmettingen, dan kan je de theehuizen sluiten. Je kan ook eens een test doen bij alle werknemers van een groot pharma-bedrijf. Ga je dan alle pharma-bedrijven sluiten indien de uitkomst hetzelfde is als die van het theehuis?
In maart lag de besmettingsgraad tig keren hoger als nu. Als je meer en gerichter test dan zullen de positieve testen idd als een raket omhoog schieten op de grafieken. Logisch. Maar geen paniek, 'men' gaat de manier van testen aanpassen.
Je kan eens een test doen bij alle aanwezigen van een theehuis. Zijn daar veel besmettingen, dan kan je de theehuizen sluiten. Je kan ook eens een test doen bij alle werknemers van een groot pharma-bedrijf. Ga je dan alle pharma-bedrijven sluiten indien de uitkomst hetzelfde is als die van het theehuis?
In maart lag de besmettingsgraad tig keren hoger als nu. Als je meer en gerichter test dan zullen de positieve testen idd als een raket omhoog schieten op de grafieken. Logisch. Maar geen paniek, 'men' gaat de manier van testen aanpassen.
Da, tovaritch inquirer, spasiba !
Dat hebben ze dus uitgehaald met Spoetnik V. Phase 3, welke phase 3 ?
Maar wat jij beschrijft bestaat en heet Phase 4. De marktintroductie, waarbij bijwerkingen nog steeds worden opgevolgd.
In Phase 3 is de kans echt toch nog te groot, dat er fikse bijwerkingen van komen. Het is niet voor niets, dat de proefpersonen voor UZ Gent slechts 25 km van dat deurpke mogen wonen. Zo kunnen de lokale medische teams nog bij ze komen.
De pharma-industrie doet zijn ding echt in recordtijd. In december rollen in Puurs de eerste vaccins van de band af. Een van de meest spectaculaire projecten ooit. Of die vaccins ook daadwerkelijk al in december in iemand geprikt kunnen worden... dat weten ze nu nog niet. Misschien weten ze in december zelfs al, dat Puurs de hele investering weer bij het oud ijzer kan zetten.
Dat hebben ze dus uitgehaald met Spoetnik V. Phase 3, welke phase 3 ?
Maar wat jij beschrijft bestaat en heet Phase 4. De marktintroductie, waarbij bijwerkingen nog steeds worden opgevolgd.
In Phase 3 is de kans echt toch nog te groot, dat er fikse bijwerkingen van komen. Het is niet voor niets, dat de proefpersonen voor UZ Gent slechts 25 km van dat deurpke mogen wonen. Zo kunnen de lokale medische teams nog bij ze komen.
De pharma-industrie doet zijn ding echt in recordtijd. In december rollen in Puurs de eerste vaccins van de band af. Een van de meest spectaculaire projecten ooit. Of die vaccins ook daadwerkelijk al in december in iemand geprikt kunnen worden... dat weten ze nu nog niet. Misschien weten ze in december zelfs al, dat Puurs de hele investering weer bij het oud ijzer kan zetten.
Laatst gewijzigd door Dixit op 7 oktober 2020, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt trouwens niet, ik heb het gecheckt bij mijn Russische vrienden ^^
Vaccin zit nog altijd in testfase, en ze hebben gewoon Putin ingeënt
Maar in onze media verkondigt men dat graag anders, zo lijkt het of Russen debielen zijn die risico's nemen en wij doen het op de goede manier en we zijn fantastisch
Islam aan de macht?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Het wordt ons ontzegd (met een "d"; sommige amateurs in de NVA-propagandaploeg achter Inquirer ) omdat er personen zijn die nog steeds Corona minimaliseren. Ik heb het nu niet over Trump, Bolsonaro,... maar in ons eigenste Vlaanderen.inquirer schreef: ↑7 oktober 2020, 13:21
Ik deel haelewyns visie: ik zou persoonlijk ook voor het "testvaccin" kiezen, maar daarin is iedereen absoluut vrij.
Gewoon doen en met een soort van vaccinatiepass meteen vrijgesteld zijn van alle beperkingen.
Of het niet doen en de maatregelen getrouw volgen.
Aan elk de keus... nu wordt ons dat ontzegt!
Bart De Wever, voorzitter van een partij die volgens de laatste enquetes nog steeds 18% van de stemmen haalt, is de man die in het voorjaar maandenlang gezegd heeft dat Corona pure paniekzaaierij was.
NVA heeft zelfs een campagne gelanceerd op de sociale media om de Corona-maatregelen NIET te volgen.
Hoe wil je dan dat de bevolking de ernst van de situatie inziet?
Blijven proberen, Weverke... Blijven proberen.
Echt zielig hoe jij sommigen nu echt wel stalkt op dit forum. Betalen ze u daar per interventie voor of zo?
Verdiend goed zeker? Sowieso omdat je gewoon copy-paste hoeft te gebruiken telkens...
Terug naar de inhoud nu (altijd lastig voor liberalen, ik geef het toe):
De volledige Waalse regering mag blijkbaar in quarantaine nadat minister De Bue positief testte...
Bouchez had dan toch gelijk om haar gedurende 15 minuten te hebben willen ontslaan vorige week.
Echt zielig hoe jij sommigen nu echt wel stalkt op dit forum. Betalen ze u daar per interventie voor of zo?
Verdiend goed zeker? Sowieso omdat je gewoon copy-paste hoeft te gebruiken telkens...
Terug naar de inhoud nu (altijd lastig voor liberalen, ik geef het toe):
De volledige Waalse regering mag blijkbaar in quarantaine nadat minister De Bue positief testte...
Bouchez had dan toch gelijk om haar gedurende 15 minuten te hebben willen ontslaan vorige week.