Corona-virus.
Re: Corona-virus.
In spanje heeft het hooggerechtshof beslist dat een lockdown de mensenrechten schendt...
benieuwd hoe dat gaat aflopen!
benieuwd hoe dat gaat aflopen!
dat is al afgelopen, de meest strenge beperkingen zijn al afgevoerd
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~ac254ba7/
Misschien eens vragen aan Zuhal, of aan de vrouw van deze overleden man, of de huidige maatregelen gerechtvaardigd zijn of niet?
Ik blijf voorstander van strengere maatregelen.
Even doorheen een typisch Vlaamse stad lopen en zoveel mensen die zich geen zak aantrekken van de maatregelen.
Om dan alle schuld bij Brussel te steken, daar ga ik dan weer niet mee akkoord.
Misschien eens vragen aan Zuhal, of aan de vrouw van deze overleden man, of de huidige maatregelen gerechtvaardigd zijn of niet?
Even doorheen een typisch Vlaamse stad lopen en zoveel mensen die zich geen zak aantrekken van de maatregelen.
Gelieve steeds in het achterhoofd te houden dat er véél te veel volk op deze aarde rondloopt; het overgrote deel heeft geen enkele positieve bijdrage aan het voortbestaan der mensheid; hoogstens lekker eten omzetten in uitwerpselen.
misschien cru uitgedrukt : laat er maar enkele miljoenen kapot gaan, en ruimte maken voor het sterke ras dat overblijft
dat gaat in de jungle ook zo
misschien cru uitgedrukt : laat er maar enkele miljoenen kapot gaan, en ruimte maken voor het sterke ras dat overblijft
dat gaat in de jungle ook zo
Het probleem is dat er mensen doodgaan door je strenge maatregelen...
Dus het is niet strengere maatregelen -> minder mensen dood
Probleem is dat het aantal mensen die doodgaan door de maatregelen veel minder gemakkelijk te meten is
Ergens is er een optimum aantal maatregelen waarbij het minimaal aantal mensen doodgaat en mijn visie is dat dit minder streng ligt dan de huidige..
Dus het is niet strengere maatregelen -> minder mensen dood
Probleem is dat het aantal mensen die doodgaan door de maatregelen veel minder gemakkelijk te meten is
Ergens is er een optimum aantal maatregelen waarbij het minimaal aantal mensen doodgaat en mijn visie is dat dit minder streng ligt dan de huidige..
dat is helemaal geen probleem als er mensen doodgaan aan het coronavirus, dat zijn de zwaksten, die gaan evengoed dood zonder corona;
er is hier véél te veel volk!
de natuur zuivert zichzelf
kijk naar de wilde dieren in de jungle....de zwaksten zijn maaltijd voor de sterken
heil aan het coronavirus
er is hier véél te veel volk!
de natuur zuivert zichzelf
kijk naar de wilde dieren in de jungle....de zwaksten zijn maaltijd voor de sterken
heil aan het coronavirus
Het heeft weinig zin om te proberen de blinden te laten zien. En het heeft al helemaal geen zin om de nieuwste huistrol eten te geven.DNE2018 schreef: ↑8 oktober 2020, 15:23 https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~ac254ba7/
Zonde van je kostbare tijd.
Het lijkt me trouwens dat èèn van de opper ontkenners het goed te pakken heeft. Al meer dan 24 uur niet meer online hetgeen ongelooflijk is gezien hij hier zowat woonde.
Toch niet, never give up!
Dat is misschien een geluk, de domme uitspraken zijn ook besmettelijk, maar dan enkel op een anoniem forum.
Dat was mij ook al opgevallen.
Ik zou hem/haar/X (je weet maar nooit) nog beginnen missen!
Maar er zijn genoeg anderen die de plaats innemen.
leer aub mijn inzicht in het menselijk bestaan : het is niet toevallig dat er juist nu een coronavirus ontstaat dat de menselijke zwakheid blootlegt
er is gewoonweg teveel volk op deze aardkloot
laat de natuur zijn gang gaan : liefst honderden miljoenen doden
en ik ben niet de énige die zo denkt...alle slimme mensen redeneren zo... ze zeggen het alleen niet hardop
Mijn advies : ben je ziek, schrijf je testament, en neem afscheid van je dierbaren, en sterf op waardige wijze!
en ik ben niet de énige die zo denkt...alle slimme mensen redeneren zo... ze zeggen het alleen niet hardop
Mijn advies : ben je ziek, schrijf je testament, en neem afscheid van je dierbaren, en sterf op waardige wijze!
Shhtttt, braaf, braaf.Robinoet schreef: ↑8 oktober 2020, 16:28 leer aub mijn inzicht in het menselijk bestaan : het is niet toevallig dat er juist nu een coronavirus ontstaat dat de menselijke zwakheid blootlegt
Om 18u mag je terug binnen.
Dan kom het busje je halen.
Dus flink klaar staan.
Het is eigenlijk leuke proza om al deze op- en bemerkingen te lezen. Het bewijst hoe egoistisch de maatschappij vandaag is ingesteld.
Ik heb het niet meegemaakt, maar wat deden de mensen dan gedurende WO2? Toen mocht ook weinig of niks, alleen als je toen naast het lijntje kleurde werd je neergeknald en dit is uiteraard vandaag niet het geval.
Het is een situatie die voor IEDEREEN moeilijk is, maar is daarom zoveel tegenkanting nodig?
Ook bepaalde horecamensen snap ik niet. Er was de lock-down en NU zijn er menigen in verlof, snappe wie kan en toch klagen. Vroeger werd gezegd dat enkel de boeren klaagden, maar we zijn een klagend volkje geworden.
Laten we misschien tevreden zijn dat we nog niet besmet zijn?
En ik van lichte maatregelen maar die verdorie wel gevolgd worden. Ik schreef het al toen ik terugkwam van reis. Plots liep hier iedereen met mondmaskers, maar ze hielden geen afstand meer. Tja...DNE2018 schreef:
Hou nu toch gewoon allemaal voldoende afstand, zeg. Zo moeilijk is dat toch niet? Achilleshiel lijken mij kinderen. Als ik die van mij bezig zie, lijkt me dat de grootste potentiële bron van besmetting voor mij.
Ik heb een week of twee voor de start van de scholen gezegd dat eenmaal het schooljaar weer ging opstarten we pas echt gingen merken dat er een tweede golf was ... Ben Weyts kwam na anderhalve week met een goed-nieuwsshow ... het onderwijs was geen bron van verspreiding, ja ... na een dag of 7 les kan je dat inderdaad besluiten ... sindsdien heb ik hem nog niet veel op televisie gezien ... ik zeg - en nee, ik kan je geen link of bewijs of wat dan ook geven ... pure gut feeling : kleuters, lagere schoolkinderen en secundarie schoolleerlingen zijn de grote verspreiders van het virus ... zelf zijn niet ziek, hebben weinig of geen symptomen maar brengen het wel binnen in de gezinnen ...
In het volgens sommigen "gidslandje" Nederland is het in ieder geval nu ook kommer en kwel. Afspraak maken voor een test? Tussen de twee en vijf dagen wachten. Vervolgens nog eens vier dagen wachten op het resultaat. Tegen dan ben je ofwel genezen of lig je in het ziekenhuis