Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Ja dat is ook mijn gedacht, ik ben nog altijd geinteresseerd, maar niet tegen 3000+
Maar we moeten realistisch zijn, zoveel zal dit aandeel ook niet meer zakken...
Maar we moeten realistisch zijn, zoveel zal dit aandeel ook niet meer zakken...
€ 3.190,00
+130,00
(+4,25%)
+130,00
(+4,25%)
Zitten na 2 beursdagen al aan hun koersdoel. Is wel heel snel en lichtjes overdreven. Waarschijnlijk ingegeven door de goede resultaten en vooropgestelde koersdoelen.
Ik verwacht nog een correctie naar 2.900 - 3.000, om dan uiteindelijk terug naar die 3.200 te gaan en er over.
Ik verwacht nog een correctie naar 2.900 - 3.000, om dan uiteindelijk terug naar die 3.200 te gaan en er over.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
De horeca beleeft barre tijden :de speculooskoekjes niet : deze worden nu verobberd binnenshuis door de lekkerbekken 

Het feestje gaat inderdaad door en zal blijven doorgaan. Ik heb in het verleden veel aandelen-trading gedaan, en finaal niks op vooruit gegaan. Tot dat... ik het aandeel Lotus Bakeries in het vizier kreeg. Stond toen (op iets van 675 euro) het viel mij op dat dit aandeel met een rustige vastheid steeds maar steeg. In de pers (en analisten) waren het allemaal eens. Te duur!! Geprijsd door perfectie! En nominaal 675 euro, toch wel een hoog bedrag. En natuurlijk K/W veel te hoog en hoger dan hun sectorgenoten. Dus het potentieel is dus te klein. Niet kopen dat ik dus, en heb het aan mij laten voorbijgaan.
Maar ik bleef het volgen, en het bleef stijgen, stijgen,... stijgen. En het bleef te duur veel te duur. En mijn andere beleggingen gaan maar op en neer. Toen ik op 07/11/2014 besliste om gans mijn portefeuille van aandelen, om te zetten naar Lotus Bakeries. Een beslissing die ingaat tegen alle basis-principes van beleggingen, namelijk differentieer, want anders ben je niet goed bezig. Dat zegt toch ieder bankier of beleggingsgoeroe? Wel in 2014 stond het aandeel 925 euro en vandaag staat het 3470 euro! Sinds die datum heb ik altijd maar bijgekocht.
Ik volg het bedrijf op de voet, en ga naar de aandeelhoudersvergadering. Is het nog koopwaardig? Wel dan moet ik zeggen het is te duur, veel te duur. K/W veel te hoog. Geen analist die het zou aanraden. Maar heeft het aandeel dan nog potentieel. Wel dan moet je gaan kijken of het bedrijf nog potentieel heeft.
Wel het bedrijf heeft nog een gigantisch potentieel. Immers de wereld is hun potentieel. Waarom? De smaak is universeel.
Momenteel eten 5% van de Amerikanen éénmaal op een jaar iets van Lotus zegt, Jan Boone. In België bijvoorbeeld meer dan 60%. Dus het potentieel is enorm.
Maar ik bleef het volgen, en het bleef stijgen, stijgen,... stijgen. En het bleef te duur veel te duur. En mijn andere beleggingen gaan maar op en neer. Toen ik op 07/11/2014 besliste om gans mijn portefeuille van aandelen, om te zetten naar Lotus Bakeries. Een beslissing die ingaat tegen alle basis-principes van beleggingen, namelijk differentieer, want anders ben je niet goed bezig. Dat zegt toch ieder bankier of beleggingsgoeroe? Wel in 2014 stond het aandeel 925 euro en vandaag staat het 3470 euro! Sinds die datum heb ik altijd maar bijgekocht.
Ik volg het bedrijf op de voet, en ga naar de aandeelhoudersvergadering. Is het nog koopwaardig? Wel dan moet ik zeggen het is te duur, veel te duur. K/W veel te hoog. Geen analist die het zou aanraden. Maar heeft het aandeel dan nog potentieel. Wel dan moet je gaan kijken of het bedrijf nog potentieel heeft.
Wel het bedrijf heeft nog een gigantisch potentieel. Immers de wereld is hun potentieel. Waarom? De smaak is universeel.
Momenteel eten 5% van de Amerikanen éénmaal op een jaar iets van Lotus zegt, Jan Boone. In België bijvoorbeeld meer dan 60%. Dus het potentieel is enorm.
Benaming "speculoos" verdwijnt volgend jaar
De Tijd - 30 okt 2020
"Biscoff, biscuit with coffee, zo heet het koekje uit Lembeke in de hele wereld. Behalve in België, Nederland en Frankrijk: daar heet het ‘Lotus speculoos’. Dat verandert volgend jaar, de benaming speculoos verdwijnt. Een zoveelste signaal van de brandende ambitie van Boone. ‘De droom is om van Biscoff een global brand te maken, een van de grootste merken ter wereld. Als het koekje in de hele wereld Biscoff heet, maken we dat statement."
https://www.tijd.be/dossier/ontbijt/jan ... 62026.html
De Tijd - 30 okt 2020
"Biscoff, biscuit with coffee, zo heet het koekje uit Lembeke in de hele wereld. Behalve in België, Nederland en Frankrijk: daar heet het ‘Lotus speculoos’. Dat verandert volgend jaar, de benaming speculoos verdwijnt. Een zoveelste signaal van de brandende ambitie van Boone. ‘De droom is om van Biscoff een global brand te maken, een van de grootste merken ter wereld. Als het koekje in de hele wereld Biscoff heet, maken we dat statement."
https://www.tijd.be/dossier/ontbijt/jan ... 62026.html
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Ben toch wel teleurgesteld in Lotus. Leve de mondiale eenheidsworst. Mij zal dit denk ik toch wel sneller een product doen kopen dat wel Speculaas gebruikt. Er is nog Jules Destrooper en Speculaas Vermeiren. Ze zullen dan zeker ook de naam wijzigen van hun Speculaaspasta. En er is ook dat Speculaas-ijs.
Heb net via Google nog ontdekt dat de benaming "speculoos" toch niet helemaal zou verdwijnen:
HLN.be: "In België, Nederland en Frankrijk komt onder de merknaam Biscoff in het klein 'original speculoos' te staan", licht Boone toe. Het bedrijf liet onderzoek uitvoeren naar de naamswijziging. "Quasi alle consumenten konden zich daarin vinden."
HLN.be: "In België, Nederland en Frankrijk komt onder de merknaam Biscoff in het klein 'original speculoos' te staan", licht Boone toe. Het bedrijf liet onderzoek uitvoeren naar de naamswijziging. "Quasi alle consumenten konden zich daarin vinden."
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Kopen mensen speculoos omdat het speculoos noemt, of omdat het van Lotus is? Ik denk dat het in bijna alle gevallen het 2de is.Giskart schreef: ↑31 oktober 2020, 13:30 Ben toch wel teleurgesteld in Lotus. Leve de mondiale eenheidsworst. Mij zal dit denk ik toch wel sneller een product doen kopen dat wel Speculaas gebruikt. Er is nog Jules Destrooper en Speculaas Vermeiren. Ze zullen dan zeker ook de naam wijzigen van hun Speculaaspasta. En er is ook dat Speculaas-ijs.
Dinosaurus koeken zijn ook nog steeds dino koeken hé, of ze nu van Lu zijn of van Lotus. Gaat m.i. 0 impact hebben voor het bedrijf, buiten dat er minder tijd en moeite gestoken moet worden in aparte brands. Goede zet door een prachtig bedrijf.
Speculaas Vermeiren heb ik zelfs nog nooit van gehoord. En ik eet graag zoet

Ben wel een fan van Speculaas Vermeiren. Is echt zo'n lokale klassieke speler met een lange geschiedenis. Zal wel een beetje als Lotus in het begin enkel zijn die veel kleiner gebleven, familiebedrijf.
https://vermeirenprinceps.be/nl
Ze hebben dat in de Colruyt.
En het witte merk van de Aldi kwam (althans enkele jaren terug) ook uit de Vermeiren fabriek 

Het wordt tijd dat Lotus ook begint met pepernoten te maken!
Hier worden er heel wat van die zakken per jaar gegeten.
Moet een kleine moeite zijn om dat te maken en te verpakken bij Lotus.
Hopelijk luistert er iemand mee van Lotus.
Hop begin er aan!!
Misschien nog op tijd voor de Sint !!
Hier worden er heel wat van die zakken per jaar gegeten.
Moet een kleine moeite zijn om dat te maken en te verpakken bij Lotus.
Hopelijk luistert er iemand mee van Lotus.
Hop begin er aan!!

Misschien nog op tijd voor de Sint !!
Hetzelfde hier. Als ik speculaas koop, is het ook altijd die van Vermeiren. Ziet er ook veel authentieker uit, dan de gladde koekjes van Lotus.Giskart schreef: ↑31 oktober 2020, 13:57 Ben wel een fan van Speculaas Vermeiren. Is echt zo'n lokale klassieke speler met een lange geschiedenis. Zal wel een beetje als Lotus in het begin enkel zijn die veel kleiner gebleven, familiebedrijf.