Corona-virus.
Re: Corona-virus.
www.coronatest.nl . Daar kan je zelf boeken.
Keuze uit 3 testlocaties voor aanstaande zaterdag. Waarvan zelfs eentje op de parking van het hotel waar wij onlangs een citytrip hadden. Praktisch.
Zondagservice ook mogelijk.
Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen, dat je nog dezelfde nacht je uitslag op je burgerportaal kan vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat wil je als dat zootje ongeregeld daar in brussel van meet af aan alle geloofwaardigheid aan diggelen gegooid heeft? Dat is nu eenmaal de realiteit versus de marxistische utopie. Je kan manu militari tijdelijk iets afdwingen waar geen draagvlak voor is, maar vroeg of laat beginnen er mensen terug te schieten. Dat is gewoon de natuur. Dan kan je als overheid enkel hopen dat je afgerichte honden niet gaan lopen, of erger, het andere kamp kiezen. Dat zullen ze wel proberen te vermijden, want als het zover komt zullen ze weer alles uit de kast moeten halen om op machiavellische wijze tegenstellingen te creëren.
Iemand gaf hier (of in een ander topic?) aan dat mensen die niet binnen de lijntjes lopen in het containerpark de toegang ontzegd moeten worden voor een jaar. Mijn antwoord daarop was dat zo'n soort mensen hun afval echt geen jaar gaan bijhouden, maar dat gewoon ergens dumpen waar het nog meer in de weg ligt. Die logica gaat hier, bij afgedwongen en ongeloofwaardige corona maatregelen, ook op.
Dat is toch wel een open deur intrappen, geebee, en meteen ook de reden waarom de verplichte en vooral draconische maatregelen (en laten we de bijhorende kassa kassa boetes niet vergeten) niet werken.geebee schreef: ↑8 oktober 2020, 19:21 ... ik zeg - en nee, ik kan je geen link of bewijs of wat dan ook geven ... pure gut feeling : kleuters, lagere schoolkinderen en secundarie schoolleerlingen zijn de grote verspreiders van het virus ... zelf zijn niet ziek, hebben weinig of geen symptomen maar brengen het wel binnen in de gezinnen ...
Het ware beter geweest de risicogroepen in, al dan niet vrijwillige, quarantaine te plaatsen. Het was lente en zomer, dus de minst negatieve periode om dat virus wat te laten woekeren bij de groepen met geen of milde symptomen en tegelijk de meest kwetsbaren adequaat te beschermen. Nu zitten we in de herfst en straks de winter met alle bijhorende verkoudheden, griepjes, laryngietjes, najaarsdepressies, chronisch vit. D tekort, etc. die covid-19 een flinke extra duw gaan geven.
Ik ben nog steeds tegen de opgelegde maatregelen van een stelletje ongeloofwaardige circusapen zonder democratisch mandaat. Ik ben voor deskundig en, vooral, geloofwaardig advies dat op een rijtje zet wat we weten, wat we weten dat werkt, wat we niet weten, wat we weten dat niet werkt en, ook zeer belangrijk, de nonsens die wel eens een averechts effect zouden kunnen hebben eenmaal een groot deel van de bevolking met een herfst snotterneus rondloopt. Die nonsens moeten dus naar het verdomhoekje.
Men heeft het zover gedreven dat als er nu een noodzakelijke lockdown moet komen, er terecht een heel klein draagvlak voor is, gezien de economische ramp waar we nu al tegenaan kijken door die overbodige eerste lockdown. Zelfs een avondklok moest de revue passeren, a.u.b., en dit enkel om kinderachtig te kunnen laten zien hoeveel macht zo'n niet-verkozene heeft. De rek is hierdoor van de elastiek en die rek was heel nuttig geweest als we ze nu nodig hebben. Een tweede lockdown (en ze zal nodig zijn als ze er komt) zou de excrementies wel eens met de voetjes op de grond kunnen zetten en duidelijk maken hoe weinig macht ze precies hebben als ze een volk zover oprekken dat het elastiekje knapt.
Voor de rest sta ik nog altijd achter wat ik hier sinds het begin van deze klucht gepost heb.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Een open deur ?GreenDean schreef: ↑8 oktober 2020, 22:10Dat is toch wel een open deur intrappen, geebee, en meteen ook de reden waarom de verplichte en vooral draconische maatregelen (en laten we de bijhorende kassa kassa boetes niet vergeten) niet werken.geebee schreef: ↑8 oktober 2020, 19:21 ... ik zeg - en nee, ik kan je geen link of bewijs of wat dan ook geven ... pure gut feeling : kleuters, lagere schoolkinderen en secundarie schoolleerlingen zijn de grote verspreiders van het virus ... zelf zijn niet ziek, hebben weinig of geen symptomen maar brengen het wel binnen in de gezinnen ...
Ik heb niet de indruk dat dit leeft bij onze machthebbers/virologen/bevolking ... die link wordt blijkbaar toch niet gelegd ... zelfs als het aantal besmettingen overal de kleurcode dieprood aangeeft wil Weyts het onderwijs in code "geel" houden.
De merendeel van de besmettingen - zo blijkt uit onderzoeken- zou het "gezin" zijn ... duh ... maar het virus moet toch op één of andere manier in dat gezin geraken vooraleer het zich daar verspreidt ? Maar die vraag mag om o.a. pedagogische redenen niet gesteld worden. En nee, in de klas zullen ze het niet oplopen (maskerplicht) - scholen doen wat ze kunnen maar wel op de speelplaats, wel van zodra ze de schoolpoort uitlopen, wel op de overvolle bussen, ...
Ook in Nederland naar strengere maatregelen:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... capaciteitDixit schreef: ↑8 oktober 2020, 21:44 Screenshot_20201008-213948.png
Ik heb het even voor je opgezocht, zwetser. Waar had je die wijsheid precies vandaan ?
www.coronatest.nl . Daar kan je zelf boeken.
Keuze uit 3 testlocaties voor aanstaande zaterdag. Waarvan zelfs eentje op de parking van het hotel waar wij onlangs een citytrip hadden. Praktisch.
Zondagservice ook mogelijk.
Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen, dat je nog dezelfde nacht je uitslag op je burgerportaal kan vinden.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/st ... gle.com%2F
Ik verbaas mij er ook vaak over hoe kortzichtig mensen zijn. Ze zouden een pakje chips uit de Colruyt eerst een week in de kast leggen of afwassen met dettol, maar hun kinderen gaan wel voetballen, naar school etc. Dáár zit inderdaad in mijn ogen een véél groter risico. Dat is gewoon een soort bottleneck analyse die je moet maken.
Als ik naar de scholen kijk, is er ook een totaal andere aanpak. Maar zelfs de strengste van m’n kinderen hun scholen, heeft het niet helemaal begrepen. De cafetaria is “off limits”, iedereen eet in de klas. Op de speelplaats is per jaar een gebied afgebakend. Bravo. En dan gaat de schoolbel, en alle klassen tegelijk stormen naar de ondergrondse (dus afgesloten) fietsenstalling. Allee ja… Ik heb daar ook niet 1-2-3 de mirakeloplossing voor, maar hou bvb bepaalde jaren gewoon enkele minuten langer in de klas zodat je toch al wat meer spreiding krijgt.
En dan gaan kinderen sporten, en daar is het gewoon weer toegelaten om te douchen. Morgen speelt m’n zoon op verplaatsing, om 15u. Ideaal om nadien iets te gaan eten met een ander koppel vd voetbal. Dus: in de kantine gaan we elk met ons gezin (4p) aan een aparte tafel zitten wegens zo opgelegd. Vervolgens gaan we op restaurant, en daar mogen we nog altijd met 8 aan één tafel. (Gebeld & gecheckt). En zelfs als dat niet zou mogen, maken we 1 tafel voor de 4 kinderen en 1 tafel voor de 4 volwassenen.
En zullen we het dan eens hebben over de volgende grote klucht die ons te wachten staat..?
Gisteren zat ik samen met de vakbonden etc ter voorbereiding van de sociale verkiezingen. 17 november. Zet die datum in rode inkt in al je agenda’s. Verplichte verkiezingen in elk bedrijf (met enige omvang). Een dozijn mensen in één ruimte, een ganse dag: Voorzitter, secretaris, 4 bijzitters, leden van elke vakbond en getuigen. En dan nog de mensen die komen stemmen.
Nu komt de clou: Je kan ook elektronisch stemmen, maar niet je volledige publiek “kan” dat. En na een telefoontje blijkt het ook al te laat om dat nog te organiseren. Oke. Per brief dan. Sowieso voor de thuiswerkers en mensen met de nacht. De rest dan ook zo? Wel, zelfs al doe je dat, de stemmen moeten geteld worden etc, dus de groep blijft quasi even groot.
De grootste vergaderzaal hier intern kan 10 mensen herbergen volgens de nieuwe Covid-regels (normaal ongeveer 25). Die is dus eigenlijk te klein. “We zullen de deuren open laten staan”. Ja mensen, ik ga die verantwoordelijkheid niet nemen, hé. Theoretisch een ganse dag mondmasker op. Allemaal goed en wel, maar mensen gaan iets eten, drinken, iemand moet eens niezen of z’n neus snuiten etc etc.
Ik ben verre van een hypochonder, en ik doe niet mee aan 1000 keer per dag m’n handen ontsmetten. Maar dat zo’n dingen dan gewoon doorgang blijven vinden, ja, daar frons ik toch ook eens m’n wenkbrauwen om.
Als ik naar de scholen kijk, is er ook een totaal andere aanpak. Maar zelfs de strengste van m’n kinderen hun scholen, heeft het niet helemaal begrepen. De cafetaria is “off limits”, iedereen eet in de klas. Op de speelplaats is per jaar een gebied afgebakend. Bravo. En dan gaat de schoolbel, en alle klassen tegelijk stormen naar de ondergrondse (dus afgesloten) fietsenstalling. Allee ja… Ik heb daar ook niet 1-2-3 de mirakeloplossing voor, maar hou bvb bepaalde jaren gewoon enkele minuten langer in de klas zodat je toch al wat meer spreiding krijgt.
En dan gaan kinderen sporten, en daar is het gewoon weer toegelaten om te douchen. Morgen speelt m’n zoon op verplaatsing, om 15u. Ideaal om nadien iets te gaan eten met een ander koppel vd voetbal. Dus: in de kantine gaan we elk met ons gezin (4p) aan een aparte tafel zitten wegens zo opgelegd. Vervolgens gaan we op restaurant, en daar mogen we nog altijd met 8 aan één tafel. (Gebeld & gecheckt). En zelfs als dat niet zou mogen, maken we 1 tafel voor de 4 kinderen en 1 tafel voor de 4 volwassenen.
En zullen we het dan eens hebben over de volgende grote klucht die ons te wachten staat..?
Gisteren zat ik samen met de vakbonden etc ter voorbereiding van de sociale verkiezingen. 17 november. Zet die datum in rode inkt in al je agenda’s. Verplichte verkiezingen in elk bedrijf (met enige omvang). Een dozijn mensen in één ruimte, een ganse dag: Voorzitter, secretaris, 4 bijzitters, leden van elke vakbond en getuigen. En dan nog de mensen die komen stemmen.
Nu komt de clou: Je kan ook elektronisch stemmen, maar niet je volledige publiek “kan” dat. En na een telefoontje blijkt het ook al te laat om dat nog te organiseren. Oke. Per brief dan. Sowieso voor de thuiswerkers en mensen met de nacht. De rest dan ook zo? Wel, zelfs al doe je dat, de stemmen moeten geteld worden etc, dus de groep blijft quasi even groot.
De grootste vergaderzaal hier intern kan 10 mensen herbergen volgens de nieuwe Covid-regels (normaal ongeveer 25). Die is dus eigenlijk te klein. “We zullen de deuren open laten staan”. Ja mensen, ik ga die verantwoordelijkheid niet nemen, hé. Theoretisch een ganse dag mondmasker op. Allemaal goed en wel, maar mensen gaan iets eten, drinken, iemand moet eens niezen of z’n neus snuiten etc etc.
Ik ben verre van een hypochonder, en ik doe niet mee aan 1000 keer per dag m’n handen ontsmetten. Maar dat zo’n dingen dan gewoon doorgang blijven vinden, ja, daar frons ik toch ook eens m’n wenkbrauwen om.
Bedankt voor de links, FTP.
De mensen in die artikels klagen over 'de wachttijd' als ze in hun eigen deurp willen. Er is inderdaad een spreidingsbeleid, dus die van Woerden moeten naar Breda. Die van Breda naar Vijfhuizen. En die van Vijfhuizen naar Goes.
Niet heel optimaal, maar goed...
Ik moest ook naar Goes, terwijl het Antwerpse testdorp op 2 km van mijn deur ligt.
Maar de afspraak was ruim binnen de 48 uur en de analyse was er de volgende nacht. Zoals de GGD's het beloofd hebben.
Als staatsburgers van strakgeregelde modellanden wat te klagen hebben, moet je er altijd vanuit gaan, dat het eindresultaat toch altijd beter is dan in België. Duitsers kunnen dat ook: die hebben ook niet helemaal door hoe goed geregeld het bij ze is. Terwijl die hier - terecht - als voorbeeld in de Coronastrijd worden genoemd.
De mensen in die artikels klagen over 'de wachttijd' als ze in hun eigen deurp willen. Er is inderdaad een spreidingsbeleid, dus die van Woerden moeten naar Breda. Die van Breda naar Vijfhuizen. En die van Vijfhuizen naar Goes.
Niet heel optimaal, maar goed...
Ik moest ook naar Goes, terwijl het Antwerpse testdorp op 2 km van mijn deur ligt.
Maar de afspraak was ruim binnen de 48 uur en de analyse was er de volgende nacht. Zoals de GGD's het beloofd hebben.
Als staatsburgers van strakgeregelde modellanden wat te klagen hebben, moet je er altijd vanuit gaan, dat het eindresultaat toch altijd beter is dan in België. Duitsers kunnen dat ook: die hebben ook niet helemaal door hoe goed geregeld het bij ze is. Terwijl die hier - terecht - als voorbeeld in de Coronastrijd worden genoemd.
Interessant artikel. Dat ga ik zeker eens doorlezen.
Nu is het AD wel Het Laatste Nieuws van Nederland. Het was je al opgevallen, dat de website hetzelfde is ?
Update: ik ben het nu aan het lezen. Er staan curves in van de positieve gevallen. De Belgische curve - de groene lijn - gaat ineens weer stijl naar beneden. Groot Nieuws, jongens: het Nederlands Algemeen Dagblad heeft ontdekt, dat de tweede golf in België al voorbij is. Hebben MVR en dokter Erica wat gemist ?
Het probleem met de Nederlandse testen was dat de GGD's nog meer teststraten en personeel konden werven - met zondagsservice - maar de Nederlandse labo's konden niet volgen.
Nederland vroeg hulp aan zijn buren en kreeg prompt een dikke middelvinger van het stel hufters aan zijn zuidgrens. Dat werd op dit forum met gejuich onthaald. Gelukkig heeft Nederland hulp gekregen van de Duitse superlabo's.
Op dit moment zijn de GGD's dus extra teststraten aan het openen.
In België is het precies andersom. Daar hebben ze wel veel testcapaciteit - met dank aan Philippe De Backer die uitstekend werk heeft verricht. Maar vlaanderen heeft geen personeel.
Immers, testcapaciteit wordt hier nationaal geregeld en het testpersoneel op vlaams niveau.
"Wat wij zelf kunnen, kunnen wij..."
Enfin, de logische conclusie zou dus zijn geweest: ruilen ? Personeel en know-how van de GGD's naar België. Logistieke organisatie van coronatest.nl naar België. Testcapaciteit naar Nederland.
Maar Nederland heeft reeds een middelvinger van zijn Zuiderbuur gekregen en zijn zaken met de correcte Duitsers geregeld. Probleem opgelost. Voor Nederland.
vlaanderen zit nu met de shit.
Nu is het AD wel Het Laatste Nieuws van Nederland. Het was je al opgevallen, dat de website hetzelfde is ?
Update: ik ben het nu aan het lezen. Er staan curves in van de positieve gevallen. De Belgische curve - de groene lijn - gaat ineens weer stijl naar beneden. Groot Nieuws, jongens: het Nederlands Algemeen Dagblad heeft ontdekt, dat de tweede golf in België al voorbij is. Hebben MVR en dokter Erica wat gemist ?
Het probleem met de Nederlandse testen was dat de GGD's nog meer teststraten en personeel konden werven - met zondagsservice - maar de Nederlandse labo's konden niet volgen.
Nederland vroeg hulp aan zijn buren en kreeg prompt een dikke middelvinger van het stel hufters aan zijn zuidgrens. Dat werd op dit forum met gejuich onthaald. Gelukkig heeft Nederland hulp gekregen van de Duitse superlabo's.
Op dit moment zijn de GGD's dus extra teststraten aan het openen.
In België is het precies andersom. Daar hebben ze wel veel testcapaciteit - met dank aan Philippe De Backer die uitstekend werk heeft verricht. Maar vlaanderen heeft geen personeel.
Immers, testcapaciteit wordt hier nationaal geregeld en het testpersoneel op vlaams niveau.
"Wat wij zelf kunnen, kunnen wij..."
Enfin, de logische conclusie zou dus zijn geweest: ruilen ? Personeel en know-how van de GGD's naar België. Logistieke organisatie van coronatest.nl naar België. Testcapaciteit naar Nederland.
Maar Nederland heeft reeds een middelvinger van zijn Zuiderbuur gekregen en zijn zaken met de correcte Duitsers geregeld. Probleem opgelost. Voor Nederland.
vlaanderen zit nu met de shit.
De tweede golf hier voorbij
Jij leeft echt in een andere werkelijkheid.
"""OVERZICHT. Zorgwekkende stijging: dagelijks gemiddeld bijna 3.000 nieuwe besmettingen, piekdag van 4.601 gevallen"""
""""Topdokter Elisabeth De Waele (UZ Brussel) vreest impact van tweede lockdown: “Geen ramp, maar een dubbele ramp in de maak”""""
Zij is voor de 'rationele denkers' één van de honderden deskundigen die niet weet waarover ze het heeft ?
Cijfers in Brussel zo slecht als Madrid ?
Nog iets positief te melden ?
Jij leeft echt in een andere werkelijkheid.
"""OVERZICHT. Zorgwekkende stijging: dagelijks gemiddeld bijna 3.000 nieuwe besmettingen, piekdag van 4.601 gevallen"""
""""Topdokter Elisabeth De Waele (UZ Brussel) vreest impact van tweede lockdown: “Geen ramp, maar een dubbele ramp in de maak”""""
Zij is voor de 'rationele denkers' één van de honderden deskundigen die niet weet waarover ze het heeft ?
Cijfers in Brussel zo slecht als Madrid ?
Nog iets positief te melden ?
Hela, vent.
Op het linkje geklikt van FTP ? Daar staat een grafiekje dat in België de tweede golf voorbij is.
Dat slaat inderdaad helemaal nergens op.
Vandaar mijn waarschuwing aan FTP. Artikels op ad.nl kan je best niet al te serieus nemen. CQFD.
Terug naar de daadwerkelijke Belgische situatie. De Regel van Vier.
Dus wij mogen slechts 3 nauwe contacten per maand zien, waarbij een nauw contact iemand is zonder mondmasker en binnen de 1.5m. Clair.
Aan de andere kant is er ook een samenscholingsverbod van meer dan vier. Maar... daar is niet de nuance dat het wel mag als demense een mondmasker dragen en/of 1.5m afstand houden.
Concreet voorbeeld. Wij gaan met twee gezinnen en dan opa+oma naar een expo in Antwerpen. De drie groepjes zullen op een bepaald moment ook te samen rondlopen in Antwerpen. Samenscholing ? Ook een samenscholing als we ons bosmasker op hebben ?
Niet eens een zuivere theoretische situatie, want de Nederlandse fluoboeven hebben in vergelijkbare absurde situaties pukkieboetes uitgedeeld. Die zijn sinds afgelopen woensdag door de Kantonrechter te Arnhem vernietigd, maar we zitten natuurlijk niet op dit soort gezeur te wachten.
Op het linkje geklikt van FTP ? Daar staat een grafiekje dat in België de tweede golf voorbij is.
Dat slaat inderdaad helemaal nergens op.
Vandaar mijn waarschuwing aan FTP. Artikels op ad.nl kan je best niet al te serieus nemen. CQFD.
Terug naar de daadwerkelijke Belgische situatie. De Regel van Vier.
Dus wij mogen slechts 3 nauwe contacten per maand zien, waarbij een nauw contact iemand is zonder mondmasker en binnen de 1.5m. Clair.
Aan de andere kant is er ook een samenscholingsverbod van meer dan vier. Maar... daar is niet de nuance dat het wel mag als demense een mondmasker dragen en/of 1.5m afstand houden.
Concreet voorbeeld. Wij gaan met twee gezinnen en dan opa+oma naar een expo in Antwerpen. De drie groepjes zullen op een bepaald moment ook te samen rondlopen in Antwerpen. Samenscholing ? Ook een samenscholing als we ons bosmasker op hebben ?
Niet eens een zuivere theoretische situatie, want de Nederlandse fluoboeven hebben in vergelijkbare absurde situaties pukkieboetes uitgedeeld. Die zijn sinds afgelopen woensdag door de Kantonrechter te Arnhem vernietigd, maar we zitten natuurlijk niet op dit soort gezeur te wachten.
Nee hoor.
Toch al minstens niet in één bedrijf van enige omvang.
Zie vorige discussie over dit onderwerp.
Tiens, tiens, waarom zouden die strenge maatregelen nu toch nodig zijn?
Donderdagavond was het de laatste keer dat de Leuvense cafés mochten openblijven tot 01.00 uur. Op de typische uitgaansavond maakten veel Leuvense studenten daar gebruik van en de Oude Markt zat als gevolg afgeladen vol. Grote incidenten bleven uit, maar de laatste nachtelijke aftocht verliep heel moeizaam en regelmatig met maar weinig respect voor de coronamaatregelen.
https://www.hln.be/in-de-buurt/leuven/l ... ~a4e3015d/
Donderdagavond was het de laatste keer dat de Leuvense cafés mochten openblijven tot 01.00 uur. Op de typische uitgaansavond maakten veel Leuvense studenten daar gebruik van en de Oude Markt zat als gevolg afgeladen vol. Grote incidenten bleven uit, maar de laatste nachtelijke aftocht verliep heel moeizaam en regelmatig met maar weinig respect voor de coronamaatregelen.
Dat is een semantische discussie (zie https://werk.belgie.be/nl/themas/sociaa ... werking-en). Hoe dan ook, bedrijven die een OR en CPBW hebben, hangen er aan vast om die verkiezingen op 17/11 te organiseren.
Los van de kiezers, zit je daar een ganse dag met meer dan een dozijn mensen in één ruimte.
Wel, laat mij van 't weekend naar 2 voetbalmatchen gaan, geen probleem. Da's open lucht, en ik hou wel wat afstand.
Maar die sociale verkiezingen, dat ik daar als Plant Mgr toe gedwongen word, dat vind ik angstaanjagend. Je wil niet nadenken over wat de gevolgen kunnen zijn als daar 1 iemand tussen loopt die positief is.
Kan men nu echt zichzelf geen discipline opleggen?DNE2018 schreef: ↑9 oktober 2020, 12:57 Tiens, tiens, waarom zouden die strenge maatregelen nu toch nodig zijn?
Dit mag je niet zeggen waarschijnlijk, maar zijn die uniefstudenten nu echt zo dom? Ingeval wel zijn ze deze studies, welke een deel door de belastingsbetaler worden betaald, niet waard om volgen.