Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Bedankt Nonkel! Dit is inderdaad een goed begin. Het is ook een mooi lijstje, al heb ik wel mijn twijfels of Alstom op dit lijstje thuishoort. SGS doet het ook wat minder de laatste jaren...DeZatteNonkel schreef: ↑31 augustus 2020, 19:31 Alfa Laval, KONE, Hexagon, DSM, Alstom, Air Liquide, ASML, Atlas Copco, Dassault, Investor, L'Oréal, SAP, SGS, Spirax Sarco, Unilever, Wolters Kluwer en Nestlé.
Dat is alvast een begin.
jammer dat er niemand aan ZOOM dacht:
vandaag: $ 462,44 +137,34 (+42,25%)
ik ook niet aan gedacht hoor
vandaag: $ 462,44 +137,34 (+42,25%)
ik ook niet aan gedacht hoor
Wat zou er aan de hand zijn met Elia? Daalt nu al een tijdje of zou dat zijn wegens de grote stijgingen van een paar maanden geleden?
De koers van Elia heeft niks meer te maken met de firma, de koers wordt volledig gedreven door het statuut van "veilige haven"
Dus als mensen meer risico beginnen nemen, halen ze hun geld bij Elia weg
Dus als mensen meer risico beginnen nemen, halen ze hun geld bij Elia weg
Je vergeet dat Telenet nog steeds eigen aandelen inkoopt om te vernietigen, zo wil Liberty Global hun aandeel vergroten zodat ze alle winsten kunnen doorsluizen naar hen en minder hoeven uitkeren.Roo schreef: ↑1 september 2020, 10:52Hoewel ze veel schulden op de balans hebben moet ik toch zeggen dat ze heel goedkoop (naar mijn mening...) noteren momenteel, gelet op de bestaande cashflow en de mogelijkheid tot automatische indexatie van de prijzen in BE. Het kabelnetwerk lijkt me ook minder investeringen te vragen dan het Proximus telecom netwerk.Bassie schreef: ↑26 augustus 2020, 18:45 Je mist Telenet, die gaat knallen want ze barsten van het geld en als ze uitkeren dan keren ze soms zomaar 20% uit!
Dat je die niet hebt snap ik niet, dat is de kip met gouden eieren, vooral omdat Liberty Global alles en iedereen wil uitkopen zodat ze zichzelf kunnen bedienen aan de schatkist van Telenet.
Daarnaast is er een dividend van 5.5% (hoewel ik me daar niet blind op staar, ze hebben het al eens afgeschaft ook). Tijdens hun capital day in 2018 vertelde men echter dat er dividenden zouden uitgekeerd worden minstens tot in 2021, dus ben benieuwd.
Ik staar me wel blind op dividend want Liberty Global wil Telenet inlijven zoals ze dat ook met Ziggo en andere kabelmaatschappijen gedaan hebben, want zo kunnen ze gewoon de winsten direct doorboeken zonder dividend te moeten uitkeren.
Maar omdat ze niet genoeg belang in Telenet hebben kunnen ze dat niet, maar ondertussen laten ze Telenet investeren en keren ze enorme dividenden uit omdat LB zelf nog meer bedrijven wil opkopen.
Profiteer ervan zolang ze geen >85% aandelen hebben, want dan verdwijnt Telenet van de beurs en LB keert weinig uit!
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Kent iemand iets van Elia? Hoe groot is de kans eigenlijk op een (plotse) wijziging van de regelgeving? Aangezien De Tijd schreef dat hun winst enkel afhangt van wat de regelgever bepaalt dat ze mogen verdienen lijkt dit mij een relevante vraag.
Wijzigingen zijn altijd plots voor wat beurskoersen betreft.
Zelfs het idee van een gerucht van een wijziging is al voldoende.
Ik heb een tijd Elia gehad, onlangs verkocht met mooie winst.. Voor wat ze doen, netbeheer, zie ik geen probleem daar zal wel nog een tijd vraag naar zijn.
Maar inderdaad die politieke invloed baart mij toch wat zorgen.
Ik ben niet zeker maar ik dacht ook dat hun winst inflatie-gecorrigeerd is en nu met de lage inflatieverwachtingen kan dit misschien ook een invloed hebben.
Maar evengoed schiet het aandeel plots weer naar boven, ik heb geen idee.
Momenteel heb ik enkel cash en iwda/vwce.
Ik heb steeds meer het idee dat individuele aandelen gevoeliger worden voor onverwachte gebeurtenissen die in een klein onbekend hoekje kunnen zitten.
Daarom ben ik er maar mee gestopt. Sofina en Brederode heb ik ook verkocht.
Zelfs het idee van een gerucht van een wijziging is al voldoende.
Ik heb een tijd Elia gehad, onlangs verkocht met mooie winst.. Voor wat ze doen, netbeheer, zie ik geen probleem daar zal wel nog een tijd vraag naar zijn.
Maar inderdaad die politieke invloed baart mij toch wat zorgen.
Ik ben niet zeker maar ik dacht ook dat hun winst inflatie-gecorrigeerd is en nu met de lage inflatieverwachtingen kan dit misschien ook een invloed hebben.
Maar evengoed schiet het aandeel plots weer naar boven, ik heb geen idee.
Momenteel heb ik enkel cash en iwda/vwce.
Ik heb steeds meer het idee dat individuele aandelen gevoeliger worden voor onverwachte gebeurtenissen die in een klein onbekend hoekje kunnen zitten.
Daarom ben ik er maar mee gestopt. Sofina en Brederode heb ik ook verkocht.
Niemand? Ja bijna niemand leest mijn berichten goed. Ik probeerde ook hiermee de mensen te helpen, maar eigenwijs is men hier op het forum meestal maar geïnteresseerd in laggard aandelen.
Op 11 augustus beschreef ik ZM zelfs ook aan zijn absolute dal van zijn pullback rond de 230. Die dag had je tijd genoeg om te kopen want het stond in het rood. Zelfde deed ik met Tesla, SPOT. Enkele anderen bij uitbraak zoals bij AMD.
De leiders zijn nu wel parabolisch aan het gaan.
"'Re: S&P aan weerstand
Bericht door Dirk2 » 11 Augustus 2020, 17:20
De geliefde ZM zoom video reageerde mooi op de steun van de onderkant van de stiere vlag.
Stop moet ook niet ver staan. Is minder risico."
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoom stijgt omdat het bedrijf enorm groeit, niet omdat jij lijntjes op een grafiek zit te trekken kerel.
Op basis van een artikel op SeekingAlpha OrangeBelgium aan het bekijken.
Telecom sector doet het wereldwijd niet goed. Veel investeringen, veel schulden. Schuldenlast lijkt bij Orange Belgium mee te vallen
Danone lijkt mij stilaan ook ondergewaardeerd te staan
Telecom sector doet het wereldwijd niet goed. Veel investeringen, veel schulden. Schuldenlast lijkt bij Orange Belgium mee te vallen
Danone lijkt mij stilaan ook ondergewaardeerd te staan
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Danone is nu ook niet bepaald een schuldenvrij aandeel. Debt to Equity is 106%
Dacht al dat daar het schoentje wringt ...MoreOrLess schreef: ↑28 september 2020, 12:40Danone is nu ook niet bepaald een schuldenvrij aandeel. Debt to Equity is 106%
Portefeuille:
Geen enkele van deze. Zijn bijna allemaal neerwaarts.
Interessant artikel gebaseerd op onderzoek van een Amerikaanse hoogleraar over stock splits.
Stock splits zijn niet goed voor een bedrijf. Bij stock splits worden een pak kleine beleggers aandeelhouden. Velen daarvan eisen op de korte termijn goede resultaten. Managers van die bedrijven gaan daar dan in mee.
Bij dure nominale aandelen is dit veel minder het geval. Warren Buffett bijv. spreekt dan over grote 'High Quality Shareholders'. Zij bekijken een bedrijf veel meer op de lange termijn waardoor het ook veel stabieler kan groeien. Bijv de BRK-A aandelen met stemrecht zijn nominaal dure aandelen: bijna 325.000 USD voor 1 aandeel.
https://www.marketwatch.com/amp/story/h ... 2020-10-07
Stock splits zijn niet goed voor een bedrijf. Bij stock splits worden een pak kleine beleggers aandeelhouden. Velen daarvan eisen op de korte termijn goede resultaten. Managers van die bedrijven gaan daar dan in mee.
Bij dure nominale aandelen is dit veel minder het geval. Warren Buffett bijv. spreekt dan over grote 'High Quality Shareholders'. Zij bekijken een bedrijf veel meer op de lange termijn waardoor het ook veel stabieler kan groeien. Bijv de BRK-A aandelen met stemrecht zijn nominaal dure aandelen: bijna 325.000 USD voor 1 aandeel.
https://www.marketwatch.com/amp/story/h ... 2020-10-07
Wat zijn de meningen omtrent Novacyt?
Heeft al een serieuze groei doorgemaakt maar zit daar nog rek op of hebben ze hun high een beetje bereikt?
Persoonlijk geloof ik er wel nog in en heb een order geplaatst op €8,25 maar vrees dat die niet zal doorkomen.
Heeft al een serieuze groei doorgemaakt maar zit daar nog rek op of hebben ze hun high een beetje bereikt?
Persoonlijk geloof ik er wel nog in en heb een order geplaatst op €8,25 maar vrees dat die niet zal doorkomen.