Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Lotus ??
januari 2020: +/- 2500 euro
oktober 2020: +/- 3500 euro !!!
er zaten er hier te vissen onder de 3000 denk ik, want ze gingen niet meer betalen dan 2900!!
hebben die zomaar even 500 a 600 euro laten liggen.
januari 2020: +/- 2500 euro
oktober 2020: +/- 3500 euro !!!
er zaten er hier te vissen onder de 3000 denk ik, want ze gingen niet meer betalen dan 2900!!
hebben die zomaar even 500 a 600 euro laten liggen.
ik zit ook nog te vissen om 1 speculaas bij te kopen, maar aan deze prijzen wacht ik toch nog even op brexit.
Hopelijk geeft dat een betere koopmogelijkheid.
Hopelijk geeft dat een betere koopmogelijkheid.
Idem, aan deze prijs hoeft het voor mij niet, maar wel goed aandeel
Recent Cameco aangekocht, vooral na het constante aanprijzen ervan door Trends.
Op die manier zit er wat meer currency spreiding in mijn portefeuille (heb de CAD versie gekocht, vooral omdat ik meer vertrouwen heb in CAD dan USD en bijkomend is de roerende voorheffing wat lager)
Het zal ook niet de grote groeier zijn denk ik, maar je weet nooit...
Het zijn interessante maanden/jaren voor de business
Recent Cameco aangekocht, vooral na het constante aanprijzen ervan door Trends.
Op die manier zit er wat meer currency spreiding in mijn portefeuille (heb de CAD versie gekocht, vooral omdat ik meer vertrouwen heb in CAD dan USD en bijkomend is de roerende voorheffing wat lager)
Het zal ook niet de grote groeier zijn denk ik, maar je weet nooit...
Het zijn interessante maanden/jaren voor de business
Ik heb een vraagje voor de meer ervaren beleggers hier over BASF.
Gisteren, 9 oktober heeft BASF preliminary figures en een outlook voor 2020 vrijgegeven.
Tamelijk verrassend omdat ik dacht dat BASF zich aan de quiet period zou houden dat is ingegaan op 1 oktober want ze gingen de echte Q3 cijfers pas op 28 oktober vrijgeven.
Hoe komt het dat BASF zich niet aan de quiet period hield?
https://www.basf.com/global/en/investor ... D%5D%5D%7D
Gisteren, 9 oktober heeft BASF preliminary figures en een outlook voor 2020 vrijgegeven.
Tamelijk verrassend omdat ik dacht dat BASF zich aan de quiet period zou houden dat is ingegaan op 1 oktober want ze gingen de echte Q3 cijfers pas op 28 oktober vrijgeven.
Hoe komt het dat BASF zich niet aan de quiet period hield?
https://www.basf.com/global/en/investor ... D%5D%5D%7D
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen ? Tijdens een quiet periode mag men geen koersgevoelige informatie geven aan een selectief groepje aandeelhouders/buitenstaanders of bepaalde individuele aandeelhouders/buitenstaanders. Maar men mag natuurlijk wel informatie geven aan alle aandeelhouders/buitenstaanders tesamen via bv. persberichten. Zo wordt iedereen op gelijke voet behandeld. Dus door het vervroegd naar buiten brengen van kwartaalresultaten via een persbericht worden er geen regels overtreden. En dat men dat vroeger doet dan voorzien geeft dus niet, men zal daar wel een reden voor hebben.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Het is buiten die quiet period ook verboden om koersgevoelige info te geven aan een select groepje elke info die koers impact kan hebben moet openbaar gedeeld worden. De quiet period gaat over het persoonlijk spreek verbod van bedrijfsinsiders over gevoelige info met pers, investeerders, enz... Een officiële en openbare communicatie van het bedrijf (bv winstwaarschuwing) kan wel.
Het valt mij wel op dat menig Duits bedrijf die winstwaarschuwingen gewoon tijdens de handel dropt.
Natuurlijk, maar gezien de vraag v/h forumlid heb ik alleen (semantisch) over de "quiet periode" gesproken en niet de periode daarbuiten.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Een nieuwe zaterdag, een nieuw ideetje. Bekend maar onbemind, Coca-Cola European Partners op Euronext Amsterdam. Natuurlijk wordt 2020 een zwak jaar, maar afgaande op de FY2019 prestatie kan het aandeel opgepikt worden aan 7X FCF. Er is een redelijk gezonde balans met low-cost debt, een acceptabel dividend (1.24 EUR pre-Covid voor bijna 4%), en CCEP is een grote fan van aandelen inkopen als waarde-creator.
En oja, ondanks dat het in Amsterdam genoteerd staat heeft het bedrijf een Britse ISIN-code. Dus geen bronbelasting op het dividend, enkel de 30% Belgische belasting. En er zijn opties beschikbaar voor put-schrijvertjes (ik heb vrijdag zelf een P35 December kunnen schrijven voor een optie-premie van 2.50).
Lezen mag, liken en een commentje deponeren is beter
https://seekingalpha.com/article/437820 ... flow-yield
En oja, ondanks dat het in Amsterdam genoteerd staat heeft het bedrijf een Britse ISIN-code. Dus geen bronbelasting op het dividend, enkel de 30% Belgische belasting. En er zijn opties beschikbaar voor put-schrijvertjes (ik heb vrijdag zelf een P35 December kunnen schrijven voor een optie-premie van 2.50).
D'ieteren zal het zeker goed doen de komende maanden volgens ING
koersdoel 80Euro
dus nog veel marge!
Belron is een pareltje en er rijden meer en meer wagens op de weg dus herstellen glas is de boodschap
koersdoel 80Euro
dus nog veel marge!
Belron is een pareltje en er rijden meer en meer wagens op de weg dus herstellen glas is de boodschap
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik blijf er bij, proximus is een koopje. Ok het glasvezelnetwerk aanleggen kost hopen geld, maar brengt ook op voor de komende decennia. Bovendien hebben we een regering die geld nodig heeft dus het dividend is ook redelijk stabiel!
En met 5G komt het ook goed, we hebben een regering die geld nodig heeft dus die 5G licenties komen er aan
En met 5G komt het ook goed, we hebben een regering die geld nodig heeft dus die 5G licenties komen er aan
Eenmaal 5G er is, zal die glasvezel distributie tot in huis niet zo veel meer opbrengen, men gaat dan veel sneller draadloos internet hebben via 5G.
5G licenties zullen duur verkocht worden plus de kost om een 5G netwerk aan te leggen gaan zwaar wegen op de rentabiliteit van alle providers. En dan is er nog de grotere concurrentie die er zit aan te komen, enkele spelers zijn bezig met een wereldwijd 5G netwerk via satelliet, die gaan hier hun diensten kunnen aanbieden zonder gebruik te maken van lokale netwerken.
5G licenties zullen duur verkocht worden plus de kost om een 5G netwerk aan te leggen gaan zwaar wegen op de rentabiliteit van alle providers. En dan is er nog de grotere concurrentie die er zit aan te komen, enkele spelers zijn bezig met een wereldwijd 5G netwerk via satelliet, die gaan hier hun diensten kunnen aanbieden zonder gebruik te maken van lokale netwerken.
Done, gelezen en geliked ( maar nog geen kooporder ingelegd ).Poldermol schreef: ↑10 oktober 2020, 18:09 Een nieuwe zaterdag, een nieuw ideetje. Bekend maar onbemind, Coca-Cola European Partners op Euronext Amsterdam. Natuurlijk wordt 2020 een zwak jaar, maar afgaande op de FY2019 prestatie kan het aandeel opgepikt worden aan 7X FCF. Er is een redelijk gezonde balans met low-cost debt, een acceptabel dividend (1.24 EUR pre-Covid voor bijna 4%), en CCEP is een grote fan van aandelen inkopen als waarde-creator.
Koopwaardig
Qorvo
Xilinx
Qualcomm
Intel
Dell
......
Qorvo
Xilinx