Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Kan je ze niet gewoon buiten in een stel partytenten neerpoten, Fakkel ?
Voordeel van de klimaatopwarming: echt koud wordt het niet meer.
Voordeel van de klimaatopwarming: echt koud wordt het niet meer.
Dat kan. Dan gaan de verhuurders van partytenten alleszins hoogdagen beleven en een deel van hun verloren jaar nog goed maken.
In het magazijn is ook een optie.
Dat is het voordeel van een productiesite, ruimte is er wel.
Maar dat gaat voorbij aan het probleem dat zich in heel veel andere bedrijven gaat stellen.
In mei hebben ze die verkiezingen uitgesteld omdat het risico te groot was. Is dat risico nu kleiner? In mei was het mooi weer en werd gezegd dat het risico dan kleiner was. Nu zal het volop herfst zijn. Als je een dozijn (en meer) mensen een ganse dag in een kille, tochtige tent of een onverwarmd magazijn zet, kan je ze wat later evengoed allemaal een paar dagen missen omdat ze getest moeten worden wegens keelpijn etc.
In het magazijn is ook een optie.
Dat is het voordeel van een productiesite, ruimte is er wel.
Maar dat gaat voorbij aan het probleem dat zich in heel veel andere bedrijven gaat stellen.
In mei hebben ze die verkiezingen uitgesteld omdat het risico te groot was. Is dat risico nu kleiner? In mei was het mooi weer en werd gezegd dat het risico dan kleiner was. Nu zal het volop herfst zijn. Als je een dozijn (en meer) mensen een ganse dag in een kille, tochtige tent of een onverwarmd magazijn zet, kan je ze wat later evengoed allemaal een paar dagen missen omdat ze getest moeten worden wegens keelpijn etc.
Nochtans is de hongerdood / zijn Ethiopische toestanden maar het logische gevolg van die "steunmaatregelen" zoals je het noemt.Jefdewit schreef: ↑3 oktober 2020, 16:55Ik vind je vraagstelling een beetje onduidelijk maar als je vraag is of ik persoonlijk de toenmalige tijdelijke lock down, als gevolg van de toenmalige besmettingsgraad en toestand in de ziekenhuizen, te extreem vond is het antwoord duidelijk: neen.
Ik ben niet van honger gestorven. Ik ben er financieel niet onderdoor gegaan.
Ik ken ook niemand uit mijn onmiddellijke of verdere omgeving die de hongerdood is gestorven of er financieel onderdoor is gegaan. Integendeel.
Want het einde van het corona verhaal, is ONVERMIJDELIJK groepsimmuniteit. Geen enkele maatregel kan dat (dus impliciet het "noodzakelijke" aantal besmettingen / ziektes / vroegere sterftes) tegenhouden. Zelfs niet dat extreme geval van een maatregel die iedereen in een isoleercel opsluit, de vroegere sterfte zal dan gewoon een andere reden dan corona hebben.
Om je te helpen dit principe in te zien: stel een samenleving/groep bestaande uit boswachters en een samenleving van studenten. Het voor groepsimmuniteit noodzakelijk % besmettingen (en de eventuele gevolgen ervan) zal bij de boswachter populatie uiteraard veel lager zijn (bvb 10%) dan voor de studenten populatie (bvb 60%). Maar het "management" (de politici/overheid/"maatregelen") van de epidemie is echter de groepsimmuniteit te realiseren met minste aantal zware zieken en doden, niet met minste aantal besmettingen. Terwijl het veel minder erg is dat 10 studenten ziek worden, dan dat 5 bejaarden ziek worden.
Die virologen/professoren/politic enz negeren dit basisprincipe echter totaal. Je vraagt je zo af hoe zoiets mogelijk is, dat er wel een piste van andere motieven dan sanitaire (epidemie) moet zijn.
Weet je wat de combinatie van "extraatje" geld en minder productie betekent?Jefdewit schreef: ↑3 oktober 2020, 16:55 Ik ken wel een paar gezinnen die door de steunmaatregelen een leuk extraatje verdiend hebben en bedrijven die, in een periode die elk jaar al als minder aanzien werd, volop er van geprofiteerd hebben een deel van hun werknemers technisch werkloos te plaatsen.
Dat is uiteraard mijn persoonlijke ervaring.
Die van jou kan daar diametraal tegenover staan.
Alleen de hongerdood kan je, logisch gezien, niet zelf gestorven zijn.
Welke definitie van "profiteren" hanteerde je?
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Eergisteren gezien in een andere stad (Gent): het lijkt wel alsof ze Lijn bussen "verdubbeld" hebben met bussen van reismaatschappijen/tourbussen. Telkens kolonnetje twee bussen. Maar de haltes bieden maar plaats voor 1 bus, en die tweede zit dan een verkeersinfarct met allemaal opeengehoopte auto's fietsers en voetgangers te veroorzaken.vortex schreef: ↑9 oktober 2020, 15:53Iedereen draag een mondmasker zoals voorgeschreven, dus wat is het probleem Zo zie je maar weer wat de gevolgen zijn van die mondmasker waanzin. Men laat het toe dat mensen dichter dan de 1,5m bij elkaar reizen, werken enz... als ze maskers dragen want dan bescherm je de anderen tegen besmetting, althans zo wordt ons dat wijsgemaakt. Wel, wees er maar zeker van dat zulke toestanden potentiële super spreading events zijn, die maskertjes gaan daar maar weinig bescherming bieden.DNE2018 schreef: ↑9 oktober 2020, 13:51
Opeengepakte reizigers in tram naar Groenplaats door staking
Door een vakbondsactie bij De Lijn is de dienstverlening vrijdag ernstig verstoord. In Antwerpen rijden er amper bussen en trams, en dat was ’s ochtends te merken op Linkeroever. Richting Groenplaats zaten reizigers op tram 5 als sardientjes in een blik. De Lijn vraagt begrip voor de situatie, maar roept ook op tot gezond verstand.
Ook nog in Gent die dag iets opgemerkt: ergens na corona golf 1 hebben ze noordelijk deel van waterloop Coupure, het brede tweerichtings fietspad gemarkeerd als voetgangerszone, en de straat als fietsstraat. Gevolg was maandenlang drommen fietsers met auto's ertussen, opeengepakt, met de voetgangerszone nagenoeg leeg.
Klaarblijkelijk hebben de Gentse politici heel recent blijkbaar beslist om deze wijzigingen terug ongedaan te maken. De wit geschilderde voetgangers zijn overschilderd met zwart en de plakkaten fietsstraat zijn weg.
Als je dan alles op een rijtje zet tot dit hele 2020 verhaal: de "maatregelen" hebben net voor concentratie ipv spreiding weggebruikers gezorgd, en zijn uitgevoerd BUITEN ipv TIJDENS de epidemische golven.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
(1) Vaccinatie... Moet je al van gehoord hebben.Owlus schreef: ↑10 oktober 2020, 19:03
Want het einde van het corona verhaal, is ONVERMIJDELIJK groepsimmuniteit. Geen enkele maatregel kan dat (dus impliciet het "noodzakelijke" aantal besmettingen / ziektes / vroegere sterftes) tegenhouden. (1)
Zelfs niet dat extreme geval van een maatregel die iedereen in een isoleercel opsluit, de vroegere sterfte zal dan gewoon een andere reden dan corona hebben. (2)
(2) China en Thailand slagen er nochtans in om nul besmettingen in het land zelf te hebben door isolatie in al zijn vormen. Zij kennen enkel nog besmettingen door import maar reizigers gaan bij aankomst in quarantaine.
Idem. Ik was er niet één van, by the way. Niets extra gezien.Jefdewit schreef: ↑3 oktober 2020, 16:55 Ik ken wel een paar gezinnen die door de steunmaatregelen een leuk extraatje verdiend hebben en bedrijven die, in een periode die elk jaar al als minder aanzien werd, volop er van geprofiteerd hebben een deel van hun werknemers technisch werkloos te plaatsen.
Bedrijven... Kalme zomer overbrugd met massale tijdelijke werkloosheid, werknemers gevraagd tijdens die periode iets van thuis uit erbij te doen. Alles zo gedraaid tot het op winst uitkwam. Geen regel maar ook geen uitzondering.
Waarom zo zeker van die groepsimmuniteit? Na eeuwen verkoudheden zijn we nog steeds niet immuun voor al die andere corona's, we zijn er hooguit beter tegen bestand. Het ligt in de aard van virussen (en andere leven) om zich voortdurend aan te passen zodat ze als soort kunnen overleven. Er was een leven voor covid-19 en er zal een leven met covid-19 zijn, de kans dat we dit virus kunnen uitroeien en een leven zonder covid-19 hebben is eerder klein. Voor de vaccinatie industrie staan er met andere woorden gouden tijden voor de deur.
Gisteren in Luik.
Onbegrijpelijk, maar onnodig om er zich verder nog kwaad om te maken.
Wie niet horen wil, die zal voelen (spijtig genoeg wellicht de naaste van deze mensen, zoals een ouder of een grootouder).
Zaterdag 10 oktober 2020, Nieuwstraat te Brussel
Bron: HLN.BE
Inderdaad.vortex schreef: ↑11 oktober 2020, 10:45Waarom zo zeker van die groepsimmuniteit? Na eeuwen verkoudheden zijn we nog steeds niet immuun voor al die andere corona's, we zijn er hooguit beter tegen bestand. Het ligt in de aard van virussen (en andere leven) om zich voortdurend aan te passen zodat ze als soort kunnen overleven. Er was een leven voor covid-19 en er zal een leven met covid-19 zijn, de kans dat we dit virus kunnen uitroeien en een leven zonder covid-19 hebben is eerder klein. Voor de vaccinatie industrie staan er met andere woorden gouden tijden voor de deur.
Hetzelfde voor de griep: komt al vele jaren elk jaar terug, en ondanks alle zieken die er al geweest zijn, en ondanks alle vaccins, is het nog steeds wachten op de ONVERMIJDELIJKE groepsimmuniteit, of griepsimmuniteit in dit geval.
Net zoals het griepvirus muteert en er vele varianten bestaan, zal ook het corona-virus hoogstwaarschijnlijk muteren.
En regelmatig zijn er meldingen in de pers van personen die na enige tijd opnieuw positief testen op corona: immuniteit was in deze gevallen in elk geval niet levenslang.
Om reden van dergelijke toestanden zet ik geen voet meer in winkelstraten. Ik bestel alles wel online. Ik heb een bon gekregen om te spenderen bij de lokale handelaars, wel die ligt al in de vuilnisbak.
DNE en Flattwinpower zijn precies 2 bejaarden die vanuit hun kamer in het rusthuis zitten te klagen tegen elkaar: de jeugd van tegenwoordig he, in onze tijd was het allemaal beter
"Zij en hun naasten zullen allemaal gestraft worden door God"
Zo zie je maar, alles komt terug
"Zij en hun naasten zullen allemaal gestraft worden door God"
Zo zie je maar, alles komt terug
Tja, ik ben het zelden met DNE eens, maar mij krijg je toch ook niet zo gek om nu op de Meir of Nieuwstraat rond te lopen.
Gisteren voetbal. Iedereen mondmasker. Zondvloed. Iedereen in de (kleine) tribune. Mondmasker of niet, dat voelt dan toch niet comfortabel. Het alternatief was door de zondvloed naar de kantine. 2 redenen waarom ik het niet gedaan heb:
1. Van daaruit zag ik het veld niet
2. Daar mogen de mondmaskers af (aan tafel) én zit je in een gesloten ruimte.
Na de match nog een pintje gedronken al wachtend op de zoon die stond te douchen. Dan hoor je dat de tegenstanders met de helft van hun provinciale ploeg hebben gespeeld omdat een deel van hun gewestelijke in quarantaine zit.
Dan zakt uw broek toch af... bij ons: 1 besmetting = ganse ploeg in quarantaine en match afgelast.
Allee ja... ik heb verre van smetvrees maar soms denk je toch echt dat een hoop mensen het toch echt ´zoeken´.
Maar he, wel een opmerking maken op mij als ik zonder m´n handen te ontsmetten de kantine in loop.
Nieuwsflash, het feit dat teamgenoten van positief geteste spelers daar gewoon lallen en brallen zonder mondmasker op is een veel grotere kans op besmettingshaard dan ik die m´n handen niet ontsmet alvorens ik m´n eigen pint aanraak.
Gisteren voetbal. Iedereen mondmasker. Zondvloed. Iedereen in de (kleine) tribune. Mondmasker of niet, dat voelt dan toch niet comfortabel. Het alternatief was door de zondvloed naar de kantine. 2 redenen waarom ik het niet gedaan heb:
1. Van daaruit zag ik het veld niet
2. Daar mogen de mondmaskers af (aan tafel) én zit je in een gesloten ruimte.
Na de match nog een pintje gedronken al wachtend op de zoon die stond te douchen. Dan hoor je dat de tegenstanders met de helft van hun provinciale ploeg hebben gespeeld omdat een deel van hun gewestelijke in quarantaine zit.
Dan zakt uw broek toch af... bij ons: 1 besmetting = ganse ploeg in quarantaine en match afgelast.
Allee ja... ik heb verre van smetvrees maar soms denk je toch echt dat een hoop mensen het toch echt ´zoeken´.
Maar he, wel een opmerking maken op mij als ik zonder m´n handen te ontsmetten de kantine in loop.
Nieuwsflash, het feit dat teamgenoten van positief geteste spelers daar gewoon lallen en brallen zonder mondmasker op is een veel grotere kans op besmettingshaard dan ik die m´n handen niet ontsmet alvorens ik m´n eigen pint aanraak.
Ik vermoed dat je niet goed het verschil tussen de kracht van (tijdelijke) bescherming van natuurlijk opgelopen immuniteit en de (tijdelijke) bescherming van een opgedrongen immuniteit (vaccin) begrijpt.
De rest van je betoog begrijp ik maar half dus dat laat ik aan me voorbijgaan.
Ik onthou alleen dat je jezelf blijkbaar slimmer acht dan virologen/professoren/politici tezamen.
Dat is je goed recht maar ik behoor niet tot die groep.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 oktober 2020, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor alle duidelijkheid, wij ook niet.haelewyn schreef: ↑11 oktober 2020, 07:57 Idem. Ik was er niet één van, by the way. Niets extra gezien.
Bedrijven... Kalme zomer overbrugd met massale tijdelijke werkloosheid, werknemers gevraagd tijdens die periode iets van thuis uit erbij te doen. Alles zo gedraaid tot het op winst uitkwam. Geen regel maar ook geen uitzondering.
Het heeft alleen iets extra gekost (100% thuiswerk, dan 80 % thuiswerk gevolgd door 60% thuiswerk en nu weer 100% thuiswerk) zonder enige extra vergoeding voor dat thuiswerk.
Niet dat we dat erg vinden. Geef het gewoon mee ter info.
Zijn al blij dat we voorlopig gespaard zijn van technische werkeloosheid en ziekten.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 oktober 2020, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, wat had je anders verwacht? Ze maken het volk al maanden wijs dat handen wassen, 1,5m afstand houden en nep masker dragen als 1,5m niet kan nodig is om een besmetting te voorkomen. Is het dan gek dat de meerderheid zich veilig waant met een busje alco-gel en een lapje stof? We hebben de eerste piek met vrees voor het virus en zonder maskers overwonnen, we beleven een tweede piek met maskers maar zonder vrees voor het virus, benieuwd hoe erg het dit keer wordt.