Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Telenet: spotgoedkoop (wel veel schulden maar dat is m.i. geen probleem gelet stabiele cashflow), prijzen die de index volgen, en momenteel een hoog dividendrendement (minstens tot 2021, zoals aangekondigd op hun investor day in 2018). Gelet het aantal activist hedge funds zie ik ze ook niet meteen dat dividendrendement zwaar naar beneden halen.
Ook een mooie target om op een bepaald moment volledig uitgekocht te worden door Liberty Global. Lijkt mij weinig downside te hebben aan de huidige prijs (daarom heb ik bijgekocht aan 28 en 30) de laatste 6 maanden.
Ook een mooie target om op een bepaald moment volledig uitgekocht te worden door Liberty Global. Lijkt mij weinig downside te hebben aan de huidige prijs (daarom heb ik bijgekocht aan 28 en 30) de laatste 6 maanden.
-
- VIP member
- Contacteer:
vortex schreef: ↑11 oktober 2020, 11:00 Eenmaal 5G er is, zal die glasvezel distributie tot in huis niet zo veel meer opbrengen, men gaat dan veel sneller draadloos internet hebben via 5G.
5G licenties zullen duur verkocht worden plus de kost om een 5G netwerk aan te leggen gaan zwaar wegen op de rentabiliteit van alle providers. En dan is er nog de grotere concurrentie die er zit aan te komen, enkele spelers zijn bezig met een wereldwijd 5G netwerk via satelliet, die gaan hier hun diensten kunnen aanbieden zonder gebruik te maken van lokale netwerken.
Daar heb ik een andere mening over. 5G is veel duurder in onderhoud dan glasvezel en heeft een veel kleiner bereik! Glasvezel gaat tot wel 70km
Bovendien is een kabel nog altijd veel stabieler dan draadloos! Zeer belangrijk in een professionele omgeving! Maar de toekomst zal het uitwijzen, maar ik ben er van overtuigd dat glasvezel veel gaat opbrengen voor proximus. Plus een overheid die dividenden gaat eisen
IBM
De situatie waarin IBM zich bevindt doet me spontaan denken aan Microsoft waar Nadella het stuur overnam in 2014.
IBM heeft de boot van de meeste lucratieve markt ‘cloud computing’ gemist ( ten nadele van Amazon, Google, Microsoft...). Dit heeft onder andere in april 2020 geleid tot de wissel aan de top. Met de nieuwe CEO Arvind Krishna hebben ze een expert inzake cloud, ai en blockchain in huis. De toekomstige strategie is dan ook volledig gefocust op’(hybride) cloud en AI. Het bewijs dat de focus bij IBM opnieuw ligt op innovatie zijn de meer dan 9000 patentaaanvragen vorig jaar.
Vorige week heeftDe IT-reus laat weten dat hij IT infrastructuurdiensten zal afsplitsen waardoor hij zich bijna uitsluitend op clouddiensten, het grootste groeisegment en hoogste marges voor het bedrijf, kan richten.
IBM geeft vandaag met 6,49 usd (5%) een van de hoogste rendementen op de Amerikaanse beurs. Bovendien behoren ze tot de categorie van dividend aristocraten omwille van hun stijgend (25 jaar opeenvolgende) dividend beleid. De balans is gezond. Met multiples van 11 keer de winst en een EV/ EBITDA van minder dan 8 is IBM vandaag eerder goedkoop.
Als ze maar de helft van de turn around van Microsoft kunnen realiseren, dan zit er veel opwaarts potentieel in.
Benieuwd ook naar jullie feedback.
De situatie waarin IBM zich bevindt doet me spontaan denken aan Microsoft waar Nadella het stuur overnam in 2014.
IBM heeft de boot van de meeste lucratieve markt ‘cloud computing’ gemist ( ten nadele van Amazon, Google, Microsoft...). Dit heeft onder andere in april 2020 geleid tot de wissel aan de top. Met de nieuwe CEO Arvind Krishna hebben ze een expert inzake cloud, ai en blockchain in huis. De toekomstige strategie is dan ook volledig gefocust op’(hybride) cloud en AI. Het bewijs dat de focus bij IBM opnieuw ligt op innovatie zijn de meer dan 9000 patentaaanvragen vorig jaar.
Vorige week heeftDe IT-reus laat weten dat hij IT infrastructuurdiensten zal afsplitsen waardoor hij zich bijna uitsluitend op clouddiensten, het grootste groeisegment en hoogste marges voor het bedrijf, kan richten.
IBM geeft vandaag met 6,49 usd (5%) een van de hoogste rendementen op de Amerikaanse beurs. Bovendien behoren ze tot de categorie van dividend aristocraten omwille van hun stijgend (25 jaar opeenvolgende) dividend beleid. De balans is gezond. Met multiples van 11 keer de winst en een EV/ EBITDA van minder dan 8 is IBM vandaag eerder goedkoop.
Als ze maar de helft van de turn around van Microsoft kunnen realiseren, dan zit er veel opwaarts potentieel in.
Bovenstaande aandelen maken gopro ruimschoots goed.jens_dev schreef: ↑11 oktober 2020, 13:44 Dat zei je ook van GoPro.
-90% sinds je tip!
gopro-t18873.html
Pas op met mensen die zomaar wat zeggen zonder argumentatie (:
Vertel eens waarom je die aandelen koopwaardig vindt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Over een mogelijke turn around of de impact van een nieuwe CEO kan ik me niet uitspreken, maar ik zou graag de nettoschuld zien dalen of alleszins toch de verhouding netto-schuld/EBITDA. Voor het boekjaar 2019 stond die op ~3.1 (=54,700 / 17,600).IBM geeft vandaag met 6,49 usd (5%) een van de hoogste rendementen op de Amerikaanse beurs. Bovendien behoren ze tot de categorie van dividend aristocraten omwille van hun stijgend (25 jaar opeenvolgende) dividend beleid. De balans is gezond. Met multiples van 11 keer de winst en een EV/ EBITDA van minder dan 8 is IBM vandaag eerder goedkoop.
Verder werd over de afgelopen drie boekjaren samen (2017-2019) bijna de volledige Free Cash Flow (~25,900M USD) uitgegeven aan dividenden en share repurchases (27,200M USD).
Beide elementen beperken op dit moment een mogelijke groei in "shareholder return", denk ik.
Toch niet. Ik volg geen enkel aandeel uit je lijstje.
EN al een beetje aan het volgen ?
Koopje(lange termijn) lijkt mij Kinepolis aan €24,7.
Kinepolis is vastgoed en hopen dat de filmactiviteiten niet al teveel verlies zullen lijden. Zo zie ik het toch.
AMD lijkt me ook wel interessant. Zijn de laatste jaren toch aardig terug gekomen. Wanneer ze Xilinx zouden overnemen kunnen ze terug een beruchte concurrent voor Nvidia worden betreft de grafische kaarten.