Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Volgende artikel uit Gidsland : '''Het merendeel van de covid-patiënten op de intensive-care-afdelingen in de vier grote steden heeft een niet-westerse achtergrond. Dat is althans de indruk van Armand Girbes, hoofd van de IC-afdeling in het VU Medisch Centrum. Niet alleen op zijn IC, ook op IC’s in ziekenhuizen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht zijn allochtone covid-patiënten oververtegenwoordigd, blijkt uit een snelle rondgang die Girbes deed.'''' (VPRO.nl)
Wat jij van mij denkt zal mij compleet worst wezen. Gastjes zoals jij zullen mij niet besmetten want ik mijd jouw soort als de pest.Aerolla schreef: ↑11 oktober 2020, 13:18 DNE en Flattwinpower zijn precies 2 bejaarden die vanuit hun kamer in het rusthuis zitten te klagen tegen elkaar: de jeugd van tegenwoordig he, in onze tijd was het allemaal beter
"Zij en hun naasten zullen allemaal gestraft worden door God"
Zo zie je maar, alles komt terug
Misschien als je een aantal mensen kent die Covid hebben gehad en hun verhalen hoort zul je er misschien anders over denken al vrees ik dat denken te ver gezocht is bij jullie.
Vraag anders eens aan CarpeNoctem hoe hij zich momenteel voelt. De opper-ontkenner is nu al een paar dagen spoorloos. Het kreeg hem blijkbaar toch te pakken het griepje.
Ik zei vandaag tegen een buur dat er een dagrecord gevestigd was in aantal besmettingen.
Hij antwoordde : gisteren toch goed gaan eten en vanavond naar een optreden met Vlaamse zangers.
De man in kwestie denkt dat hij slimmer is dan een ander en is er fier op dat hij zich van al de regels etc niets aantrekt.
Dat soort paljassen is het soort waardoor dit allemaal langer duurt dan het zou moeten duren. Of het soort dat er voor gaat zorgen dat de huidige maatregelen een maat voor niets (nul) zijn.
Ieder stuk onbenul doet wat hij wil in dit land. Democratie.. Stevig in ons nadeel op dit moment.
Hij antwoordde : gisteren toch goed gaan eten en vanavond naar een optreden met Vlaamse zangers.
De man in kwestie denkt dat hij slimmer is dan een ander en is er fier op dat hij zich van al de regels etc niets aantrekt.
Dat soort paljassen is het soort waardoor dit allemaal langer duurt dan het zou moeten duren. Of het soort dat er voor gaat zorgen dat de huidige maatregelen een maat voor niets (nul) zijn.
Ieder stuk onbenul doet wat hij wil in dit land. Democratie.. Stevig in ons nadeel op dit moment.
Ik zie eigenlijk niet in waarom je CN 'opperontkenner' noemt.
Integendeel. Elke keer als er eentje hier weer van mening was, dat België goed bezig was, toonde hij aan dat men hier er een enorme puinhoop van maakte. Feiten, cijfers en memes à l'appui.
Ik vind het eerder een demonstratie dat eender welke Belgische kleinburger besmet kan raken. Dat uitstapje in Sluis zal er echt niet de reden van zijn.
Integendeel. Elke keer als er eentje hier weer van mening was, dat België goed bezig was, toonde hij aan dat men hier er een enorme puinhoop van maakte. Feiten, cijfers en memes à l'appui.
Ik vind het eerder een demonstratie dat eender welke Belgische kleinburger besmet kan raken. Dat uitstapje in Sluis zal er echt niet de reden van zijn.
Hij heeft vrolijk verteld dat hij zich van die hele bubbel onzin (sic) geen zier aantrok.
Heeft zich ook meermaals vrolijk gemaakt over de mondmaskerplicht, ging in de Ardennen gaan eten zonder naleving van de maatregelen enz. Ik ga er mijn tijd niet insteken om al zijn uitspraken te gaan zoeken maar als jij zin hebt, be my guest
Heeft zich ook meermaals vrolijk gemaakt over de mondmaskerplicht, ging in de Ardennen gaan eten zonder naleving van de maatregelen enz. Ik ga er mijn tijd niet insteken om al zijn uitspraken te gaan zoeken maar als jij zin hebt, be my guest
Het oog van de (meester) liefhebber maakt het paard (vet) de beste en diegene die gelijk had...
In de geschiedenis is de, al da niet vermeende, overwinnaar diegene van wie zijn waarheid genoteerd of onthouden wordt. Daar zit af en toe wel eens een damagoog tussen.
Er is meer gelijk dan eigen gelijk (maar voor de meeste mensen niet).
Of : velen geloven in het gelijk van de vismarkt.
Elke ketter heeft zijn letter
In de geschiedenis is de, al da niet vermeende, overwinnaar diegene van wie zijn waarheid genoteerd of onthouden wordt. Daar zit af en toe wel eens een damagoog tussen.
Er is meer gelijk dan eigen gelijk (maar voor de meeste mensen niet).
Of : velen geloven in het gelijk van de vismarkt.
Elke ketter heeft zijn letter
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 oktober 2020, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat?? Oo
Dus jij denkt dat er een verschil in duurtijd is of we nu maatregelen nemen of niet?????
In tegendeel, als we er ons niks van aantrekken zal het eerder gedaan zijn...
Het zal gedaan zijn wanneer: of er een vaccin is, of bijna iedereen immuun is
En niet als we eens een dag van 5 besmettingen hebben, dan is het gewoon wachten op de volgende besmetting...
En dat vaccin komt er niet trager of sneller omdat mensen hun mondmasker al of niet aandoen.
Ik denk dat er veel minder mensen zullen sterven als we al lang opnieuw maatregelen hadden genomen of onze maatregelen hadden volgehouden die er waren.Aerolla schreef: ↑11 oktober 2020, 16:45Wat?? Oo
Dus jij denkt dat er een verschil in duurtijd is of we nu maatregelen nemen of niet?????
En niet als we eens een dag van 5 besmettingen hebben, dan is het gewoon wachten op de volgende besmetting...
En dat vaccin komt er niet trager of sneller omdat mensen hun mondmasker al of niet aandoen.
Als we ons van niets iets aangetrokken hadden lagen de ziekenhuizen nu al overvol en waren we al tentenkampen aan het bouwen en turnzalen met veldbedjes als hospitaal aan het gebruiken. Maar waar hadden we dan het personeel gehaald ?
Dus kan iedereen rustig thuis kreperen en we laten het leger het vervoer en verbranden van kisten organiseren... Als die dat aankunnen tenminste (in aantal).
China kent bv al een dag of vijftig geen interne besmettingen meer. Iedereen die aankomt gaat in een gecontroleerde quarantaine op eigen kosten. Hun systeem werkt. Het onze niet. Dat van Japan, Vietnam, Thailand, China wel.
Of we dat hier kunnen kopiëren is een andere zaak. Onze staat heeft niet genoeg te zeggen om dat te doen. Mensen zouden hun voeten vegen aan die regels en er is geen middel om hen te dwingen tenzij dat we 100.000 nieuwe burgerwachten met uitgebreide bevoegdheden aanstellen (wat ik niet zie gebeuren).
Nog een would-be viroloog, arts of nobelprijswinnaar voor de geneeskunde onder ons zo te zien.Aerolla schreef: ↑11 oktober 2020, 16:45 Wat?? Oo
Het zal nog niet gedaan zijn eens er een vaccin is, tegen dat 70 % van de wereldbevolking gevaccineerd zijn gaan we al weer een tijdje verder zijn ... intussen blijven er onnodige slachtoffers vallen omdat pipo's zoals jij er zich geen ballen van aantrekken. "Het" vaccin zal er inderdaad geen dag eerder door komen maar door zich aan de regels te houden zullen er minder mensen dan nodig ziek worden. Groepsimmuniteit zal er trouwens toch niet komen omdat intussen al gebleken is dat er meervoudige besmettingen zijn en door mutatie van het virus.
Would-be virologen zouden beter luisteren naar slimme mensen DAN pas zouden we misschien nog eens mogen meemaken dat we die verdomde mondmaskers mogen afzetten !
Om nog maar te zwijgen van het feit dat wanneer de ziekenhuizen vol liggen met Covid patiënten ze geen tijd meer hebben om andere zorg te verlenen. Je zal maar liggen wachten om geopereerd te worden aan een tumor wanneer je een telefoontje krijgt om te zeggen dat je operatie een paar maanden uitgesteld wordt.
Maar daar denken Aerolla en vriendjes niet aan. Denken is te moeilijk.
https://www.ad.nl/binnenland/er-voltrek ... ~acc36f7d/
Maar daar denken Aerolla en vriendjes niet aan. Denken is te moeilijk.
https://www.ad.nl/binnenland/er-voltrek ... ~acc36f7d/
Ik luister mooi naar de slimme mensen... die zeggen hetzelfde als mij.. waarom luister jij niet naar de slimme mensen?
Of bedoelde jij de TV-virologen op HLN.be en VTM? ah....
Ja man ... tegen zulke commentaar kan ik echt niet op hoor ... je hebt gewonnen
Jij bent echt zo slim man ... terwijl al die dwazekloten het beleid maken luisteren ze niet naar toppertjes zoals jij, dat moet je toch enorm frustreren ?
Probleem is dat aan de belangrijkste maatregel (contacten beperken) niet meer zo veel waarde gegeven wordt. Men heeft het aantal contacten verhoogd door scholen, openbaar vervoer, bedrijven, sociaal leven, enz... weer toe te laten mits mondmasker of afstand houden. De illusie dat mondmaskers of afstand voldoende zouden zijn is zich nu aan het bewijzen, in gesloten ruimtes zijn dat weinig doeltreffende maatregelen, dat virus draagt meer dan 1,5m en nep maskers houden het echt niet tegen.
Ik snap je hier niet...
5 seconden geleden wil je nog dat we naar slimme mensen luisteren, en nu moeten ze plots naar mij luisteren?
Ze moeten niet naar mij luisteren, ik zei toch dat ik het met je eens was dat we het beleid moeten aanpassen aan wat de slimme mensen zeggen?
Kan je nu eens een stelling hierin nemen, in plaats van steeds te veranderen?
Maar die slimme mensen wordt niet naar geluisterd, in de plaats kiezen we voor TV-virologen/politici
Het feit dat je mijn opmerking niet snapt zegt veel over jou "échte" slimheidAerolla schreef: ↑11 oktober 2020, 17:58Ik snap je hier niet...
5 seconden geleden wil je nog dat we naar slimme mensen luisteren, en nu moeten ze plots naar mij luisteren?
Ze moeten niet naar mij luisteren, ik zei toch dat ik het met je eens was dat we het beleid moeten aanpassen aan wat de slimme mensen zeggen?
Kan je nu eens een stelling hierin nemen, in plaats van steeds te veranderen?
Maar die slimme mensen wordt niet naar geluisterd, in de plaats kiezen we voor TV-virologen/politici
Ironie, cynisme, tussen de lijnen lezen is inderdaad niet voor iedereen weggelegd