Wat doen met spaargeld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Wat doen met spaargeld?
Poldemolder, uw toont staat mij niet aan.
Nee alle gekheid op een stokje. Ik leef vrij zuinig en ik geef weinig geld uit aan materialistische statussymbolen zoals auto's, chique smartphones etc.
Ik ben vastbenoemde ambtenaar in Brussel. Ik verdien redelijk oke, maar zoals het een goede ambtenaar betaamt, doe ik zo min mogelijk voor mijn loon
Ach, u bent de put waarin ik al mijn geld moet smijten door de onredelijke belastingen...NickTameir schreef: ↑11 oktober 2020, 13:32 Ik ben vastbenoemde ambtenaar in Brussel. Ik verdien redelijk oke, maar zoals het een goede ambtenaar betaamt, doe ik zo min mogelijk voor mijn loon
-
- Newbie
- Contacteer:
Zeg dat tegen de langdurig werklozen en mensen die onterecht op invaliditeit staan
De vele politici met hun riante verloning niet te vergeten.
De vele politici met hun riante verloning niet te vergeten.
Reactie geschrapt wegens voortschrijdend inzicht.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 oktober 2020, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom, kom jij bent toch wel iets slimmer dan dat of heeft het ongenuanceerd gerant van bepaalde spaargidsleden jou ook aangestoken?MoreOrLess schreef: ↑11 oktober 2020, 13:37 Ach, u bent de put waarin ik al mijn geld moet smijten door de onredelijke belastingen...
Als voormalig federaal ambtenaar ben ik overigens theoretisch groot voorstander om de hele ambtenarij met onmiddellijke ingang af te schaffen. Ik ben er zeker van dat ik dan nog veel kapitaalkrachtiger ga worden en jij veel minder belastingen gaat betalen maar dat je het uitgespaarde geld dubbel en dik gaat moeten bijdragen aan vervangende privé-initiatieven.
Mij niet gelaten hoor.
En doe nu niet of je in alle geledingen van de 'privé van 's morgens tot 's avonds je moet doodwerken in het zweet uws aanschijns.
Opvolger voor de sukkeltjestrol gezpot.... Wie nog ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ken hem (gelukkig) niet, maar waarschijnlijk is MoreOrLess hier de grootste foefelaar van iedereenJefdewit schreef: ↑11 oktober 2020, 15:25Kom, kom jij bent toch wel iets slimmer dan dat of heeft het ongenuanceerd gerant van bepaalde spaargidsleden jou ook aangestoken?MoreOrLess schreef: ↑11 oktober 2020, 13:37 Ach, u bent de put waarin ik al mijn geld moet smijten door de onredelijke belastingen...
Als voormalig federaal ambtenaar ben ik overigens theoretisch groot voorstander om de hele ambtenarij met onmiddellijke ingang af te schaffen. Ik ben er zeker van dat ik dan nog veel kapitaalkrachtiger ga worden en jij veel minder belastingen gaat betalen maar dat je het uitgespaarde geld dubbel en dik gaat moeten bijdragen aan vervangende privé-initiatieven.
Mij niet gelaten hoor.
En doe nu niet of je in alle geledingen van de 'privé van 's morgens tot 's avonds je moet doodwerken in het zweet uws aanschijns.
@Jefdewit,
Ik pleit er nergens voor om de ambtenarij af te schaffen. Ik reageerde alleen op de TS die hier komt pochen dat hij " zoals een goede ambtenaar betaamt, zo min mogelijk doet voor zijn loon "
En ik beweer ook niet dat men in de privé overal keihard moet werken. Maar die worden dan wel niet door de overheid - lees: de belastingbetaler- betaalt.
Maar goed, het is inderdaad niet mijn gewoonte om in dergelijke dingen mee te gaan. Dat erover gestoeft werd deed mij deze keer wel reageren.
Ik pleit er nergens voor om de ambtenarij af te schaffen. Ik reageerde alleen op de TS die hier komt pochen dat hij " zoals een goede ambtenaar betaamt, zo min mogelijk doet voor zijn loon "
En ik beweer ook niet dat men in de privé overal keihard moet werken. Maar die worden dan wel niet door de overheid - lees: de belastingbetaler- betaalt.
Maar goed, het is inderdaad niet mijn gewoonte om in dergelijke dingen mee te gaan. Dat erover gestoeft werd deed mij deze keer wel reageren.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
De ambtenaren worden door de belastingbetaler betaald. De prive-werkers worden door de klant betaald. Ik moet altijd betalen. Geen verschil.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Nee, hard werken en wat geluk. Gelukkig leven beide ouders nog. Maar er zijn vier kinderen, dus een erfenis in de toekomst zal het verschil niet maken. En ik heb het ook niet echt meer nodig. Aangezien de jongste gehandicapt is en extra aandacht nodig heeft zou ik zelfs geneigd zijn mijn erfdeel te schenken. Maar dan kan er trammelant komen van de rest die kan denken dat ze benadeeld werden. Dus ik moet daar nog eens informatie over inwinnen als het zover komt. Maar laat het nog maar een tijdje uit en laat de oudjes maar nog wat doorleven in goede gezondheid!
Ach, valt, denkt ik, gewoon onder de noemer uitlokking.MoreOrLess schreef: ↑11 oktober 2020, 17:06 Ik pleit er nergens voor om de ambtenarij af te schaffen. Ik reageerde alleen op de TS die hier komt pochen dat hij " zoals een goede ambtenaar betaamt, zo min mogelijk doet voor zijn loon "
In alle produkten die je koopt zit de gehele kostprijs verwerkt. Als koper van een produkt betaal je dus ook de kost van de niet zo produktieve werknemer. Waarbij ik niet wil gezegd hebben dat alles zo produktief mogelijk moet gebeuren. Niet in de privé en niet bij de overheid. Het moet allemaal ook nog een beetje aangenaam en leefbaar blijven.MoreOrLess schreef: ↑11 oktober 2020, 17:06 En ik beweer ook niet dat men in de privé overal keihard moet werken. Maar die worden dan wel niet door de overheid - lees: de belastingbetaler- betaalt.
Wat waarschijnlijk de bedoeling van de uitlokking was.MoreOrLess schreef: ↑11 oktober 2020, 17:06 Maar goed, het is inderdaad niet mijn gewoonte om in dergelijke dingen mee te gaan. Dat erover gestoeft werd deed mij deze keer wel reageren.
Overigens heeft TS mij ook liggen gehad.
Gezien zijn laatste tussenkomsten denk ik ook steeds meer dat Poldermol het aanvankelijk bij het rechte eind had.
Inderdaad, een auto zei me nooit wat (ik had natuurlijk ook het geluk dat dat geen absolute vereiste was om te werken), maar zelfs als 19-20 jarige toen ik zomerjobte aan zee was het elke dag 25 km heen en 25 km terug. Die ene wekelijkse rustdag was een godsgeschenk kan ik u zeggen.NickTameir schreef: ↑11 oktober 2020, 13:32
Poldemolder, uw toont staat mij niet aan.
Nee alle gekheid op een stokje. Ik leef vrij zuinig en ik geef weinig geld uit aan materialistische statussymbolen zoals auto's, chique smartphones etc.
Ik ben vastbenoemde ambtenaar in Brussel. Ik verdien redelijk oke, maar zoals het een goede ambtenaar betaamt, doe ik zo min mogelijk voor mijn loon
Veel hangt af van het spendeerpatroon. Ik durf ootmoedig toe te geven dat ik gierig was de eerste paar jaar dat ik werkte. Dan met wat gelukkige investeringen een mooie stap voorwaarts gezet en dat blijven uitbouwen. Zonder die paar gelukkige investeringen stond ik helemaal niet zover als ik nu sta, dus geluk is een zeer belangrijke factor geweest, dat wil ik zeker niet ontkennen of minimaliseren.
Maar inderdaad, alles hangt af van het uitgavenpatroon. Ook een stuk van het inkomstenpatroon. Wie zich enkel wil houden aan de 38 uurtjes per week zal niet ver raken (maar zal wel een gelukkigere leef/werkbalans hebben). Het is maar wat men prioritiseert in het leven. De afgelopen 10-15 jaar had ik dan ook quasi geen (echt nul) sociaal leven, dus echt ideaal is dat natuurlijk ook niet. En daar tracht ik verandering in te brengen.
Maar goed, we gaan mijlenver off-topic, Nique Ta mère