Corona-virus.
Re: Corona-virus.
@geebee, zijn zinsbouw zegt genoeg over zijn "slimheid".geebee schreef: ↑11 oktober 2020, 18:16Het feit dat je mijn opmerking niet snapt zegt veel over jou "échte" slimheidAerolla schreef: ↑11 oktober 2020, 17:58
Ik snap je hier niet...
5 seconden geleden wil je nog dat we naar slimme mensen luisteren, en nu moeten ze plots naar mij luisteren?
Ze moeten niet naar mij luisteren, ik zei toch dat ik het met je eens was dat we het beleid moeten aanpassen aan wat de slimme mensen zeggen?
Kan je nu eens een stelling hierin nemen, in plaats van steeds te veranderen?
Maar die slimme mensen wordt niet naar geluisterd, in de plaats kiezen we voor TV-virologen/politici
Ironie, cynisme, tussen de lijnen lezen is inderdaad niet voor iedereen weggelegd
Het grappige is dat jullie iets aanvechten wat zelfs niet wordt beweerd...
Dat noemen ze pas in de lucht slagen...
Laat ons eens samenvatten:
Waar we het over eens zijn:
- We zijn het beiden erover eens dat we naar slimme mensen moeten luisteren
- We zijn het er beide over eens dat ik niet slim ben (ik wil hiermee akkoord gaan )
- Ik kan geen zinnen vormen (eigenlijk wel, maar ik typ te snel met een half kapot toetsenbord en ik kijk mijn posts niet na, mea culpa, mijn fout.)
- de maatregelen verlagen 'de coronabesmettingen' (nee hoor, dit betwist ik niet)
Waar we het niet over eens zijn: (je geeft dit niet aan, dus ik moet hier maar naar gissen, corrigeer me dus als ik fout ben hier)
- Of TV-virologen slim zijn
- Of de maatregelen proportioneel zijn (whatever dit moet zijn)
- Er worden geen meetfouten vermeld op den TV door de TV-virologen (of ben je het hiermee akkoord?)
- Zijn er meer doden door corona of door de maatregelen (de vraag van 100 miljoen, als je het mij vraagt)
Ik denk dat op basis hiervan we een discussie kunnen voeren die verder gaat dan "jij bent dom en ik niet"
Dat noemen ze pas in de lucht slagen...
Laat ons eens samenvatten:
Waar we het over eens zijn:
- We zijn het beiden erover eens dat we naar slimme mensen moeten luisteren
- We zijn het er beide over eens dat ik niet slim ben (ik wil hiermee akkoord gaan )
- Ik kan geen zinnen vormen (eigenlijk wel, maar ik typ te snel met een half kapot toetsenbord en ik kijk mijn posts niet na, mea culpa, mijn fout.)
- de maatregelen verlagen 'de coronabesmettingen' (nee hoor, dit betwist ik niet)
Waar we het niet over eens zijn: (je geeft dit niet aan, dus ik moet hier maar naar gissen, corrigeer me dus als ik fout ben hier)
- Of TV-virologen slim zijn
- Of de maatregelen proportioneel zijn (whatever dit moet zijn)
- Er worden geen meetfouten vermeld op den TV door de TV-virologen (of ben je het hiermee akkoord?)
- Zijn er meer doden door corona of door de maatregelen (de vraag van 100 miljoen, als je het mij vraagt)
Ik denk dat op basis hiervan we een discussie kunnen voeren die verder gaat dan "jij bent dom en ik niet"
Het volgende is dat de ontkenners ook zullen ontkennen dat de aarde rond isAerolla schreef: ↑11 oktober 2020, 13:18 DNE en Flattwinpower zijn precies 2 bejaarden die vanuit hun kamer in het rusthuis zitten te klagen tegen elkaar: de jeugd van tegenwoordig he, in onze tijd was het allemaal beter
"Zij en hun naasten zullen allemaal gestraft worden door God"
Zo zie je maar, alles komt terug
In griepseizoen 2018-2019 was het aantal griepdoden in de VS 1/3de dat van corona nu.haelewyn schreef: ↑11 oktober 2020, 07:57(1) Vaccinatie... Moet je al van gehoord hebben.Owlus schreef: ↑10 oktober 2020, 19:03
Want het einde van het corona verhaal, is ONVERMIJDELIJK groepsimmuniteit. Geen enkele maatregel kan dat (dus impliciet het "noodzakelijke" aantal besmettingen / ziektes / vroegere sterftes) tegenhouden. (1)
Zelfs niet dat extreme geval van een maatregel die iedereen in een isoleercel opsluit, de vroegere sterfte zal dan gewoon een andere reden dan corona hebben. (2)
(2) China en Thailand slagen er nochtans in om nul besmettingen in het land zelf te hebben door isolatie in al zijn vormen. Zij kennen enkel nog besmettingen door import maar reizigers gaan bij aankomst in quarantaine.
Ha, tegen influenza hebben we een vaccin. O wait, dat was MET vaccin.
Hier in ons BE een recent griepseizoen fout blijkende keuze over types influenza vaccin. Gemaakt verschil zero.
Ook hier in ons BE, van de 10000 corona doden werden er 8500 besmet in woonzorgcentra. Gemiddelde leeftijd van de doden hoger dan die van de bevolking. Het immuunsysteem van oudere mensen reageert "minder". Daarmee ook minder tegen vaccins.
In de voormalige concentratiekampen in ons buurland Duitsland dwongen ze de bevolking ervan ook tot meewerking aan experimenten rond infectueuze ziekten. Is dat waar je naar terug wilt of wil je dat liever wat minder bruut verwoorden?
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Het is altijd mijn stelling geweest dat we niet minder moesten doen maar eerder meer.
De enige landen die het echt onder controle hebben nu zijn die met veel strengere maatregelen dan hier. Ook niet jouw Gidsland. Die bekken er niets van. België momenteel nog wat minder.
Dat ons sterftecijfer hoog was maar dat toestanden als in Spanje, Italië, USA hier vermeden werden. Ik heb veel tegenkanting gezien maar voor mij blijft het bewezen dat het er elders slechter aan toe ging.
Met feiten en cijfers uit New York, New Jersey, en noem maar op heb ik mijn gelijk aangetoond.
Kerels als jullie hebben dat vrijwillig geïnterpreteerd en verkeerd herhaald als dat ik de aanpak van België perfect vond. Dat was slap gelul van jullie kant en demagogie. Een manier van de visboer op de markt die gelijk heeft als hij het luidste roept.
Ik was voor de Lockdown en voor de maatregelen maar alles is een beetje too little, too late.
geweest. Dat is alleen maar erger geworden. Geen Lockdown was een onmogelijke beslissing geweest. En daar waren jullie ook tegen met cijfers en grafiekjes of citaten van tegenstanders.
Veel bekwame experten waren er voor jullie niet want ze waren allemaal ongeloofwaardig.
Toen er geen maskers waren was dat een ramp volgens jullie kamp. Toen iedereen er een moest dragen was het vrijheidsberoving.
Het lijkt me dat dat kamp altijd wel iets heeft om over te schreeuwen en dat het alleen maar dommer werd / wordt met de dag.
In welke stijl of met welke verkrachte feiten het ook kracht wordt bijgezet, het is er nu wel aan te zien wat er gebeurt als we lekker niets of zo weinig mogelijk doen, systeem Trump.
Ik vind dat een rare gedachtenkronkel. Mensen vaccineren als ze dat zelf willen en er in toestemmen vergelijken met de medische experimenten van de nazi's.
Tetanus, griep, rubella, mazelen, polio,... Was dat ook een medisch nazi experiment om daartegen te vaccineren ?
Nu is het alleen wat dringender.. je riskeert twee doden per 10.000 omdat je vaccin wat te snel ontwikkeld wordt of je kiest voor 200 keer meer doden door corona als je niets doet over de volgende jaren.
Je vorige post, deze waarop bovenstaande quote mijn reactie op was:haelewyn schreef: ↑11 oktober 2020, 19:14Ik vind dat een rare gedachtenkronkel. Mensen vaccineren als ze dat zelf willen en er in toestemmen vergelijken met de medische experimenten van de nazi's.
Tetanus, griep, rubella, mazelen, polio,... Was dat ook een medisch nazi experiment om daartegen te vaccineren ?
Nu is het alleen wat dringender.. je riskeert twee doden per 10.000 omdat je vaccin wat te snel ontwikkeld wordt of je kiest voor 200 keer meer doden door corona als je niets doet over de volgende jaren.
Waar zie je "als ze dat zelf willen / toestemmen"?(2) China en Thailand slagen er nochtans in om nul besmettingen in het land zelf te hebben door isolatie in al zijn vormen. Zij kennen enkel nog besmettingen door import maar reizigers gaan bij aankomst in quarantaine.
Het is AFGEDWONGEN.
Net als in ons buurland Duitsland toen.
En zoals gezegd: de situatie van groepsimmuniteit is ONVERMIJDELIJK. Uiteindelijk kom je er, maatregelen of niet, op uit.
Een "maatregel" doet 2 dingen:
1) "sanitaire" problemen in de toekomst erger maken en nu
2) economische en maatschappelijke kosten veroorzaken.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
+1haelewyn schreef: ↑11 oktober 2020, 19:10Het is altijd mijn stelling geweest dat we niet minder moesten doen maar eerder meer.
De enige landen die het echt onder controle hebben nu zijn die met veel strengere maatregelen dan hier. Ook niet jouw Gidsland. Die bekken er niets van. België momenteel nog wat minder.
Dat ons sterftecijfer hoog was maar dat toestanden als in Spanje, Italië, USA hier vermeden werden. Ik heb veel tegenkanting gezien maar voor mij blijft het bewezen dat het er elders slechter aan toe ging.
Met feiten en cijfers uit New York, New Jersey, en noem maar op heb ik mijn gelijk aangetoond.
Kerels als jullie hebben dat vrijwillig geïnterpreteerd en verkeerd herhaald als dat ik de aanpak van België perfect vond. Dat was slap gelul van jullie kant en demagogie. Een manier van de visboer op de markt die gelijk heeft als hij het luidste roept.
Ik was voor de Lockdown en voor de maatregelen maar alles is een beetje too little, too late.
geweest. Dat is alleen maar erger geworden. Geen Lockdown was een onmogelijke beslissing geweest. En daar waren jullie ook tegen met cijfers en grafiekjes of citaten van tegenstanders.
Veel bekwame experten waren er voor jullie niet want ze waren allemaal ongeloofwaardig.
Toen er geen maskers waren was dat een ramp volgens jullie kamp. Toen iedereen er een moest dragen was het vrijheidsberoving.
Het lijkt me dat dat kamp altijd wel iets heeft om over te schreeuwen en dat het alleen maar dommer werd / wordt met de dag.
In welke stijl of met welke verkrachte feiten het ook kracht wordt bijgezet, het is er nu wel aan te zien wat er gebeurt als we lekker niets of zo weinig mogelijk doen, systeem Trump.
+1haelewyn schreef: ↑11 oktober 2020, 19:10 Ik was voor de Lockdown en voor de maatregelen maar alles is een beetje too little, too late geweest.
Couldn't agree more.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De Vraag is waarom eigenlijk al meer dan een maand de stijgingen gewoonweg worden genegeerd door de overheid
België is naar de tweede plaats gestegen in de lijst met landen die het zwaarst getroffen zijn door het nieuwe coronavirus in Europa. Nadat we vrijdag over Frankrijk heen sprongen, zijn we nu ook Spanje en Nederland gepasseerd. Alleen Tsjechië doet nog slechter.
De zestien landen zijn – in volgorde –
Tsjechië (433 gevallen per 100.000 inwoners)
België (364)
Nederland (345)
Spanje (308)
Frankrijk (286)
Verenigd Koninkrijk (242)
IJsland (241)
Slovakije (187)
Luxemburg (171)
Roemenië (161)
Malta (152)
Slovenië (147)
Ierland (146)
Oostenrijk (133)
Hongarije (129)
Portugal (123)
De toestand gaat van kwaad naar erger op de coronakaart van het Europees Centrum voor Ziektepreventie en –bestrijding (ECDC). Maar liefst zestien landen zijn nu al rood gekleurd en dat is voor het eerst meer dan de helft. Dat betekent dat het aantal bevestigde gevallen er boven de 120 per 100.000 inwoners gestegen is in de laatste veertien dagen. Ons land kampeerde een hele tijd op de vijfde plaats in de rangschikking, maar steeg de afgelopen dagen naar nummer twee.
Bron: HLN.BE
Uit de dagelijkse briefing van Sciensano bleek zondag opnieuw dat onze coronacijfers blijven stijgen. Het gezondheidsinstituut maakte zelfs gewag van een recordaantal van 6.083 bevestigde besmettingen op woensdag 7 oktober.
Wat moet de politiek dan doen?Timoootjex schreef: ↑11 oktober 2020, 20:30 De Vraag is waarom eigenlijk al meer dan een maand de stijgingen gewoonweg worden genegeerd door de overheid
Aan elke hoek van de straat een politie-agent zetten? Een full lockdown die de economie kapot maakt?
Grappig hoe er altijd maar gekeken wordt naar de politiek om acties te nemen, terwijl de enige juiste actie is om zichzelf beperkingen op te leggen. Maar de boodschap dringt compleet niet door.
De zelfverklaarde virologen hier denken dat ze er met groepsimmuniteit gaan komen en daarom leggen ze zichzelf geen beperkingen op. Wishfull thinking.
Binnenkort kunnen ze dan weer huilen wanneer er een volledige lockdown komt. Dat zal dan ook weer iedereens schuld zijn zolang ze maar niet in eigen boezem moeten kijken
Hieronder een verhaaltje die een Nederlandse patiënt op facebook heeft gezet
Ik heb lang getwijfeld...
zal ik het delen met jullie of niet...
Corona.. Ik was degene die er best laconiek over dee.. ach zal wel een griepje zijn...het word zo mega opgeblazen door de media...afstand houden van ouderen en mensen die kwetsbaar zijn, absoluut doe ik dat.. .maar ik bepaal toch zeker zelf wel of ik vrienden bij me thuis laat...want corona zal allemaal best wel mee vallen.
NEE CORONA VALT NIET MEE!
Het pakt niet voor iedereen even gelijk uit.
de een heeft milde klachten de andere helemaal niet maar wil toch mijn verhaal met jullie delen en hopen dat het toch iets serieuzer genomen word!
Sinds zondag voelde ik mij niet lekker kreeg acuut pijn in mijn spieren, zo erg dat ik niet meer kon lopen..ik kreeg het erg benauwd en kreeg moeite met praten. ik kon de trap amper op en af . Savonds huisartsenpost gebelt omdat ik niet meer kon. Ze gaven mij tramadol en diazepan de volgende avond is de dokter langs geweest en kreeg ik een morfine spuit.
De dag daarop werd ik steeds slechter en kreeg ik weer morfine... dinsdag was het niet meer te doen en ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.. ik kreeg een covid test. maar ik mocht weer naar huis, en zal uitslag krijgen van de GGD.
Vandaag kreeg ik telefoon van de GGD mevr keiserie het spijt me maar u bent positief getest.
nog geen 2 min later belde de longafdeling of ik met spoed naar ziekenhuis wilde komen omdat mijn bloed niet in orde was.
Aangekomen in zieknhuis hebben ze mij op genomen met corona en een nierbekonsteking.
Ik heb lang getwijfeld om dit met jullie te delen omdat ik weet dat er genoeg mensen zijn die er nog altijd erg luchtig mee om gaan.
maar nu ik weet dat ik aan de zuurstof lig en door een infuus medicatie krijg en hoe verdomd vreselijk pijn mijn lichaam voelt. wil ik jullie toch allemaal zeggen.
HOU JE AFSTAND , GEBRUIK MONDKAPJES ,ZORG VOOR ELKAAR MAAR VOORAL ONDERSCHAT CORONA NIET!.
het is echt niet zomaar een griepje zoals zovele denken.
hou je aan de regels en hopelijk zijn we er met zijn allen snel weer van af. want dit wens ik mijn ergste vijand niet toe!
DELEN MAG! Puur om iedereen even wakker te schudden!
Binnenkort kunnen ze dan weer huilen wanneer er een volledige lockdown komt. Dat zal dan ook weer iedereens schuld zijn zolang ze maar niet in eigen boezem moeten kijken
Hieronder een verhaaltje die een Nederlandse patiënt op facebook heeft gezet
Ik heb lang getwijfeld...
zal ik het delen met jullie of niet...
Corona.. Ik was degene die er best laconiek over dee.. ach zal wel een griepje zijn...het word zo mega opgeblazen door de media...afstand houden van ouderen en mensen die kwetsbaar zijn, absoluut doe ik dat.. .maar ik bepaal toch zeker zelf wel of ik vrienden bij me thuis laat...want corona zal allemaal best wel mee vallen.
NEE CORONA VALT NIET MEE!
Het pakt niet voor iedereen even gelijk uit.
de een heeft milde klachten de andere helemaal niet maar wil toch mijn verhaal met jullie delen en hopen dat het toch iets serieuzer genomen word!
Sinds zondag voelde ik mij niet lekker kreeg acuut pijn in mijn spieren, zo erg dat ik niet meer kon lopen..ik kreeg het erg benauwd en kreeg moeite met praten. ik kon de trap amper op en af . Savonds huisartsenpost gebelt omdat ik niet meer kon. Ze gaven mij tramadol en diazepan de volgende avond is de dokter langs geweest en kreeg ik een morfine spuit.
De dag daarop werd ik steeds slechter en kreeg ik weer morfine... dinsdag was het niet meer te doen en ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.. ik kreeg een covid test. maar ik mocht weer naar huis, en zal uitslag krijgen van de GGD.
Vandaag kreeg ik telefoon van de GGD mevr keiserie het spijt me maar u bent positief getest.
nog geen 2 min later belde de longafdeling of ik met spoed naar ziekenhuis wilde komen omdat mijn bloed niet in orde was.
Aangekomen in zieknhuis hebben ze mij op genomen met corona en een nierbekonsteking.
Ik heb lang getwijfeld om dit met jullie te delen omdat ik weet dat er genoeg mensen zijn die er nog altijd erg luchtig mee om gaan.
maar nu ik weet dat ik aan de zuurstof lig en door een infuus medicatie krijg en hoe verdomd vreselijk pijn mijn lichaam voelt. wil ik jullie toch allemaal zeggen.
HOU JE AFSTAND , GEBRUIK MONDKAPJES ,ZORG VOOR ELKAAR MAAR VOORAL ONDERSCHAT CORONA NIET!.
het is echt niet zomaar een griepje zoals zovele denken.
hou je aan de regels en hopelijk zijn we er met zijn allen snel weer van af. want dit wens ik mijn ergste vijand niet toe!
DELEN MAG! Puur om iedereen even wakker te schudden!