Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Voor mijn werkgelegenheid is het best dat iedereen op normale consultaties in het ziekenhuis kunnen gaan maar ik vrees ervoor komende wekenhaelewyn schreef: ↑12 oktober 2020, 11:44 Tja, Ik moet vandaag op consultatie naar een ziekenhuis en de consultaties zijn spijtig genoeg nog niet geannuleerd.
Ik heb er geen zin in, zou liever een paar maanden uitstellen maar of dat zin heeft... ?
Over 2 of 5 maanden is Corona er ook nog. Geen idee of het dan sterker aanwezig is of minder.
Ik probeer zo veel als mogelijk te leven alsof ik in een bos woon. Maar af en toe lukt dat eens niet.
Niet leuk om te lezen maar wat bereik je daar mee?
Je overtuigt er alleen mensen mee die al overtuigd waren. Er is geen tekort aan info. Dat is nooit het probleem.
Negatieve gevolgen (en dat gaat op voor zowat ieder risicovol gedrag) zijn er meestal alleen voor "de ander".
Ik heb daarnet een afspraak bij de tandarts gemaakt in het Brusselse (ik heb tandpijn de laatste dagen, vast nog een symptoon van Corona)
Iedereen in dit topic zal me vast gek verklaren, maar dat ging wel opvallend simpel eigenlijk...
Nu zal ik vast en zeker besmet worden en doodgaan
Iedereen in dit topic zal me vast gek verklaren, maar dat ging wel opvallend simpel eigenlijk...
Nu zal ik vast en zeker besmet worden en doodgaan
Hoe kan ik nu weten dat ze er op een ander een potje van maken???Jefdewit schreef: ↑12 oktober 2020, 10:34
Als je vindt dat de regels wat strenger mogen kan je om te beginnen al zelf (want daar heb je nu 100% invloed op) beslissen dat je kind tijdelijk niet meer naar de sportclub gaat. Dat is al een gevoelige risicobeperking. Je had ook zelf de meest effectieve en voor de hand liggende maatregel kunnen nemen: tijdelijk niet meer naar het voetbal en zeker wegblijven uit die kantine. Als je de problemen niet opzoekt moet je ze daarna ook niet oplossen.
(..)
Uiteraard is het voor ieder gezinssituatie niet hetzelfde en even gemakkelijk.
Ik zou bv. ook niet graag thuiswerken met voortdurend een paar kleuters of lagere scholieren in huis als gevolg van gesloten scholen (zoals tijdens de lock down gedurende de eerste golf).
Bij ons is alles tot in de puntjes geregeld: Je komt binnen en MOET je registreren, daar staat een persoon.
Je komt in de kantine, en MOET gaan zitten aan tafel van 4 die ver uit elkaar staan.
Je wil iets drinken en MOET dat doen via een app of door je hand op te steken, NIET door aan de toog te gaan staan.
Dan kom je op bezoek bij een NATIONAAL SPELENDE ploeg, en floepsie, geen van dat alles. Wandel rustig door de hoofdingang het complex binnen. Ga in de kantine zitten waar je wil. Ga jetons kopen aan de automaat en ga vrolijk buik tegen rug aan de toog bestellen wat je moet hebben. Ga er vrolijk mee zitten waar je wil. Ik had gelukkig nog jetons over van vorig jaar zodat ik alvast die rij kon skippen (ik zou dat sowieso niet gedaan hebben, dan had ik niet gedronken). Ze haspelen hun ploegen door elkaar om toch maar te kunnen spelen (en winnen), want hé, als ploeg uit nationale reeksen ga je toch niet verliezen tegen die boerkes uit provinciale.
Wel één ding was er geregeld: Er stond alcogel aan de inkom. En o wee als je de FILE die daar stond negeert en recht naar binnen gaat, dat is not done.
Trainingen en wedstrijden zullen inderdaad een hoger risico zijn dan "gewoon in de klas zitten". Hem dat verbieden zal een logische volgende stap zijn. Maar ik weet niet hoe jij jong geweest bent, die doen meer dan gewoon in de klas zitten. Als de school uit is stormen ze allemaal samen naar de ondergrondse fietsstalling. Enfin, zie eerdere post.
Voorlopig hou ik het virus nog buiten, maar dat is dan zoals bij de meesten deels geluk en deels inschatting.
Omdat de besmettingcijfers van vandaag moeilijk te vergelijken zijn met die van het voorjaar, wegens een verschil in aantal testen, heb ik vandaag eens een vergelijking gemaakt van de hospitalisaties.
Ik vraag me af of we in de komende weken dezelfde evolutie gaan zien. Als dat zo is, zal het moeilijk zijn om niet opnieuw een lockdown te organiseren.
- Nationaal zitten we momenteel aan 1.329 .gehospitaliseerden
- op 21 maart was dat ongeveer evenveel met 1.384
Ik vraag me af of we in de komende weken dezelfde evolutie gaan zien. Als dat zo is, zal het moeilijk zijn om niet opnieuw een lockdown te organiseren.
Volledig mee eens.
Je hebt wel deels invloed op het deel geluk en het deel inschatting maar nooit volledig.
En het hangt ook van de persoonlijke gezins- en leefsituatie af hoe groot je eigen inbreng blijvend kan zijn.
Maar dat is gewoon een onderdeel van het normale leven. Je hebt en kan nooit alles volledig in de hand hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De vraag die mij nog het meest bezighoud is waar kan je het virus oplopen en hoeveel kans is het in die situatie o pdie plaats.
Dat hangt gewoon af waar men de prioriteiten eerst en hoofdzakelijk zal stellen.
En welke lobby's de grootste invloed kunnen doen gelden.
De perfecte algemene oplossing bestaat niet.
Als de telecomoperatoren nu eens in opdracht van de overheid om de 3 dagen naar elke gsm een sms sturen met waarschuwingen, aanbevelingen, uitleg over het virus, gevaren, etc... (weliswaar allemaal in het kort). Zou dat niet een goedkope en makkelijke manier zijn om snel enorm veel mensen alert te houden, zoals o.a. jongeren die geen nieuwssites of -uitzendingen bekijken ? De inhoud kan men telkens wat anders maken om te vermijden dat de ontvangers het standaard meteen als gelezen markeren, de nummer vanwaar de sms gestuurd wordt telkens veranderen, etc... Het gaat hier toch tenslotte om een noodsituatie. Ik denk dat dit een enorm hulpmiddel zou zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Standpunten van mensen kunnen altijd veranderen.Jefdewit schreef: ↑12 oktober 2020, 11:58 Niet leuk om te lezen maar wat bereik je daar mee?
Je overtuigt er alleen mensen mee die al overtuigd waren. Er is geen tekort aan info. Dat is nooit het probleem.
Negatieve gevolgen (en dat gaat op voor zowat ieder risicovol gedrag) zijn er meestal alleen voor "de ander".
Ook ik heb al eens mijn mening bijgesteld na het lezen van dit forum.
In een wereld vol prietpraat voel ik mij toch wel geroepen om tegengas te geven.
Stel u voor dat een hulpeloos zieltje hier toevallig op het forum komt en enkel maar de ontkenners zou lezen.
Dat mogen we toch niet laten gebeuren
-
- Hero Member
- Contacteer:
STUDIE. Coronapatiënt loopt veel hoger sterfterisico na operatie
Patiënten die geopereerd worden terwijl ze het coronavirus onder de leden hebben, lopen een veel groter risico om na de operatie te overlijden dan patiënten die niet met het virus zijn besmet. Dat blijkt uit onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) in Nederland.
ook wel interessant.
Patiënten die geopereerd worden terwijl ze het coronavirus onder de leden hebben, lopen een veel groter risico om na de operatie te overlijden dan patiënten die niet met het virus zijn besmet. Dat blijkt uit onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) in Nederland.
ook wel interessant.
Hoeveel mensen hebben en gebruiken eigenlijk die Corona-app?gpv1 schreef: ↑12 oktober 2020, 12:25 Als de telecomoperatoren nu eens in opdracht van de overheid om de 3 dagen naar elke gsm een sms sturen met waarschuwingen, aanbevelingen, uitleg over het virus, gevaren, etc... (weliswaar allemaal in het kort). Zou dat niet een goedkope en makkelijke manier zijn om snel enorm veel mensen alert te houden, zoals o.a. jongeren die geen nieuwssites of -uitzendingen bekijken ? De inhoud kan men telkens wat anders maken om te vermijden dat de ontvangers het standaard meteen als gelezen markeren, de nummer vanwaar de sms gestuurd wordt telkens veranderen, etc... Het gaat hier toch tenslotte om een noodsituatie. Ik denk dat dit een enorm hulpmiddel zou zijn.
Ik heb die op m´n telefoon. Zegt nog altijd ´laag risico´. Afgelopen 12 dagen niet met iemand in contact gekomen die besmet was. ´Blootstellingschecks waren 12 vd 14 dagen actief´. (Ervoor had ik die app niet).
Volgens de playstore toch al +500K downloads. Daar verschiet ik van, want ik ken eigenlijk (behalve mijn vriendin) niemand. Al is dat nu ook niet het 1e onderwerp dat ter sprake komt.
Zo overrompelde coronavirus in anderhalve maand tijd ons land
UGent-onderzoeker Bart Mesuere heeft op Twitter een interactieve kaart gedeeld die op een ontnuchterende manier toont hoe het nieuwe coronavirus in anderhalve maand tijd ons land helemaal overspoelde.
Dit vind ik toch echt wel een hallucinant beeld.
Op slechts 1,5 maand.
Die foto van die jonge mensen in Luik stemt mij positief. Het toont aan dat corona ons als soort niet in zijn greep heeft want bij dit gedrag zou iedereen doodziek zijn als we de fabeltjes moeten geloven. Iets dat ook duidelijk uit de cijfers af te leiden is. Hoeveel besmettingen er zijn gaan we nooit kunnen meten en het zijn er een pak meer dan men pretendeert te meten. We weten wel ongeveer hoeveel mensen overlijden en dat cijfer maakt duidelijk dat dit virus onze soort niet bedreigt en in feite ook geen impact op onze economie kan hebben, tenzij we natuurlijk irrationeel om ons heen beginnen stampen in een porseleinwinkel.
Het is en blijft een gevaarlijk virus voor mensen die zich in de risicogroepen bevinden, die mensen moeten maatregelen nemen om zichzelf te beschermen, maar in feite deden ze dat voor corona ook al met uitzondering van gezonde bejaarden die nu afstand moeten nemen van jongere familieleden.
Om nu alles op het spel te zetten om de risicogroepen tegen alle logica in te beschermen is meer dan een brug te ver. Als ik naar mensen van mijn leeftijd kijk, behoort +80% tot een risicogroep. Maar de overgrote meerderheid van die 80% heeft dat aan zichzelf te danken. Een leven lang volgestopt met allerhande gemakkelijke zoete en vette troep, grote hoeveelheden alcohol hoort nu eenmaal bij het 'goede leven', roken want dat 'maakt de microben kapot', sport is voor idioten die zich vervelen, etc. Om nu te eindigen met vetbulten waar mannen er geen horen te hebben, en vrouwen zonder borsten en kont maar gewoon bestaande uit één vierkante homp vet. Hart- en vaatziekten, diabetes, hoge bloeddruk, prikkelbare darmen (zie de connectie darmen immuunsysteem), etc., etc.
Moeten we nu jonge mensen binnen opsluiten om een groep te beschermen die er een heel leven lang niet naar omgekeken hebben. Nee, die groep moet zichzelf beschermen, ofwel door gezond te leven en hun immuunsysteem op peil te houden, ofwel door zich nu te verwijderen van gevaarlijke situaties waar ze dat virus kunnen oplopen.
Zo zot hebben ze mij nooit gekregen, corona of geen corona. Maar ieder zijn ding. Er zijn mensen die van die drukte kunnen genieten en dat ook nodig hebben.
U riep mij? Ja, dat was inderdaad een ramp en legde voor de zoveelste maal de klucht waar dit niet-land op vierkant draait bloot. Er gingen zelfs al stemmen op om mensen te verplichten wat ze hadden bij de zorgsector te gaan inleveren. Daar hoeft nu toch echt geen tekening bij, denk ik dan.
Toen iedereen dat verplicht moest dragen was en is dat inderdaad vrijheidsberoving, maar erger is het in gevaar brengen van mensen door het opleggen van een maatregel die duidelijk het beweerde (en dus gelogen) doel niet kan bereiken. Dit door een niet verkozen bende die zodoende ook nog eens een aantal wetten overtrad (opnieuw: wetten zijn er vooral om de overheid binnen de lijntjes te doen kleuren omdat hun beslissingen zo ver dragende gevolgen hebben). En dan hebben we het nog niet eens over de manier waarop de democratie volledig buiten spel gezet wordt door datzelfde stelletje ongeregeld.
Ik heb een slecht geheugen, maar ik ben duidelijk niet alleen. Sommigen hebben zo mogelijk een nog slechter geheugen dan ik, zo blijkt.
Maar beweren dat de democratie moet wijken voor een virus dat ons als soort totaal niets kan maken en op zichzelf ook een te verwaarlozen impact heeft op onze economie, kan enkel van mensen komen die door irrationele angst de pedalen kwijt zijn of die een agenda wensen te dienen die op termijn 100% zeker de hunne niet gaat zijn. Geschiedenis is blijkbaar een moeilijk vak.
Dat is inderdaad de enige juiste actie voor wie tot de risicogroepen behoort. Dat nu precies die boodschap niet doordringt is omdat jullie in koor de aanpak van dat circus bonobo's in brussel bejubelen en nog meer van dat lijken te willen om 'het virus te stoppen'. Dat virus is hier om te blijven, leer dat maar aanvaarden.DNE2018 schreef: ↑11 oktober 2020, 20:35 Wat moet de politiek dan doen?
Aan elke hoek van de straat een politie-agent zetten? Een full lockdown die de economie kapot maakt?
Grappig hoe er altijd maar gekeken wordt naar de politiek om acties te nemen, terwijl de enige juiste actie is om zichzelf beperkingen op te leggen. Maar de boodschap dringt compleet niet door.
Dat je niet op elke straathoek een smurfin wilt, maakt de SG totalitair gefrustreerde hier iedere post opnieuw overduidelijk. Dat is dezelfde die van mening is dat als een smurfin een burger neerknalt, de burger vooral zijn mond moet houden omdat volgens hem de burger niets van wapens weet, in tegenstelling tot de smurfinnen die daar speciaal voor opgeleid zijn. Als we afgaan op het aantal kogels dat in de eigen voet of been eindigen, ben je volgens mij beter af zonder die speciale opleiding en heb je alle recht van spreken wanneer je mede-burger neergemaaid wordt. Dat recht van spreken heb je altijd, los van een of andere tijdelijke of gecreëerde incompetentie van een of meerdere lichting(en) rekruten.
En dat is ook dezelfde die hier laag onder de gordel leedvermaak heeft met de ziekte van CarpeNoctem om zichzelf te overtuigen van zijn grote gelijk. Zo iemand wil je niet op de hoek van de straat, met of zonder corona.
Absoluut, voor het individu met nog een beetje extra nadruk op dat psychische.Sebastiaan1985 schreef: ↑11 oktober 2020, 23:11 Corona is iets verschrikkelijks en niet te onderschatten. Maar ik vrees dat men de bevolking corona moe aan het maken is en mijn de psychische gevolgen op lange termijn van hun maatregelen serieus aan het onderschatten is.
Nog iemand nieuws uit China gehad? Van een bekende daar bedoel ik dan, niet van de staatszender. Iedereen die China een beetje kent, weet dat die 0 besmettingen gewoon larie is. Dit los van het feit dat ook de Chinees diep in zijn ziel naar vrijheid hunkert, maar te bang is van zijn staatsapparaat dat zoals het hoort uit te schreeuwen en na al die generaties ook niet echt meer weet wat zijn ziel nu precies bedoelt. In Hong Kong weten ze dat op dit moment maar al te goed, ze weten wat ze sinds 1997 verloren zijn en ze weten dat wat ze nog over hebben voor altijd afgenomen gaat worden. Noem me gek, maar dat stinkt naar slavernij.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Hoow hoow, China zie ik als een van de grootste bedreigingen ter wereld! En dat heeft helemaal niets te maken met deze pandemie. China is namelijk geen democratie en ze gaan letterlijk alles van onze westerse wereld overnemen, waarbij een aantal waarden zoals basic human rights volledig worden van de kaart geveegd.