Corona-virus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ga je je kennis eens vertellen dat Aldactone en Spironolactone hetzelfde zijn (het tweede is generisch) ?
En vertel je hem dan dat hij nebivolol en bisoprolol niet samen moet nemen: zijn 2 betablokkers ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Terazosine en tamsulosine zijn 2 alfablokkers: hij kan er 1 van de 2 nemen, maar niet beide.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lipertance bevat een statine en een ACE-inhibitor, dus als hij Lipertance neemt moet hij geen atorvastatine en Coversyl nemen.
Hij neemt veel pillen voor een dertiger, en ik wil zijn verhaal niet minimaliseren.
63 dagen beademd is gigantisch lang, hij moet er als een wrak uitgekomen zijn als dat getal klopt.
Qua foto van zijn medicatie overdrijft hij, want veel ervan zijn dubbel.
Hij neemt veel pillen voor een dertiger, en ik wil zijn verhaal niet minimaliseren.
63 dagen beademd is gigantisch lang, hij moet er als een wrak uitgekomen zijn als dat getal klopt.
Qua foto van zijn medicatie overdrijft hij, want veel ervan zijn dubbel.
Wat zijn de voornaamste doodsoorzaken in de (naaste) familiekring en bij de buren/vrienden/kennissen waar je het meeste contact mee hebt? Hier:
- op 1 met stip, kanker ...
- op 2, verdriet ...
- op 3, ongevallen ( vooral in het verkeer).
- op 4, zelfdoding ...
Vanaf positie 5 ben ik niet meer zeker, maar 'gestorven aan een virus' zal niet snel de top 4 binnen dringen. Al gaan de haantjes me nu vertellen dat virussen de doodsoorzaak nummer één zijn in Vlaanderen. En ze hebben gelijk als je de bijwerkingen op de onderliggende ziekte als virus verrekent, maar dat doe ik dus niet.
FTW, ik heb vorig seizoen alle home-and-away games ( inclusief beker) gezien van 'mijn' voetbalploeg. Door de maatregelen die nu opgelegd zijn, heb ik er bewust nog geen enkele gezien. Niet vanwege de kans op besmetting, maar vanwege de beleving die totaal veranderd is. Dus ipv mij iets te verbieden kan men beter mijn plezier ontnemen, dan stopt het onmiddellijk.
- op 2, verdriet ...
- op 4, zelfdoding ...
Vanaf positie 5 ben ik niet meer zeker, maar 'gestorven aan een virus' zal niet snel de top 4 binnen dringen. Al gaan de haantjes me nu vertellen dat virussen de doodsoorzaak nummer één zijn in Vlaanderen. En ze hebben gelijk als je de bijwerkingen op de onderliggende ziekte als virus verrekent, maar dat doe ik dus niet.
FTW, ik heb vorig seizoen alle home-and-away games ( inclusief beker) gezien van 'mijn' voetbalploeg. Door de maatregelen die nu opgelegd zijn, heb ik er bewust nog geen enkele gezien. Niet vanwege de kans op besmetting, maar vanwege de beleving die totaal veranderd is. Dus ipv mij iets te verbieden kan men beter mijn plezier ontnemen, dan stopt het onmiddellijk.
Pukkie en hoeveel mensen komen in de problemen (sterven, worden ernstiger ziek, hebben een langere revalidatie voor de boeg, enz) omdat hun behandeling uitgesteld wordt wegens te veel Corona patiënten in het ziekenhuis?
FTW, de ziekenhuizen hebben steeds verkondigd dat niemand zijn opname dient uit te stellen. Heeft ook tig keer de media gehaald. Ofwel wordt er gelogen, ofwel maakt men ons bang, ofwel is het gegeven van enkele dagen. Mensen stellen zelf hun operaties en opnames uit, dat wel. Al dan niet terecht, daar oordeel ik niet over.
Ik heb verschillende verpleegkundigen in mijn familie alsook een dokter. Zij bevestigen het uitstellen van behandeling.
In Nederland worden nu zelfs Covid patiënten overgeplaatst van Amsterdam naar Venlo. Leuk ritje als je je zieke echtgeno(o)te wil ondersteunen.
De burgemeester van Rotterdam, lid van de moeilijk bereikbare groep is ondertussen ook besmet.
In Nederland worden nu zelfs Covid patiënten overgeplaatst van Amsterdam naar Venlo. Leuk ritje als je je zieke echtgeno(o)te wil ondersteunen.
De burgemeester van Rotterdam, lid van de moeilijk bereikbare groep is ondertussen ook besmet.
FTW, het ging toch over niet-corona patiënten !? Dat men snel bedden te kort heeft voor corona-patiënten is eigenlijk normaal, geen enkel ziekenhuis had in februari een corona-afdeling. In maart kwamen de coronapatiënten bij op de IC-afdeling en heden heeft men aparte afdelingen hiervoor. Maar de totale capaciteit van de ziekenhuizen kan niet fel omhoog en dus moet je gaan verdelen ...
Vergeet Azië.
Finland
Meerdere ziekenhuizen stelden in mijn regio consultaties uit en operaties (omdat ze icu bedden tekort hadden en personeel). Van mijn kant ook bevestigd bij deze.
-
- VIP member
- Contacteer:
Bij de jonge mensen die ik ken die gestorven zijn respectievelijk naar hoe oud ik zelf was. Tiener : verkeersongeval. Twintiger : Hartaanval (maar aangeboren diabetes, dus risicogroep) dertiger : Zelfmoord en verkeersongeval.pukkie007 schreef: ↑12 oktober 2020, 21:19 Wat zijn de voornaamste doodsoorzaken in de (naaste) familiekring en bij de buren/vrienden/kennissen waar je het meeste contact mee hebt? Hier:
- op 2, verdriet ...
- op 4, zelfdoding ...
Het triestige bij die verkeersongevallen was dat het vaak niet hun eigen fout was
Het is duidelijk dat zelfs angst gedrag van mensen niet meer bepaalt, misschien eens andere piste bewandelen om gedragswijziging te krijgen?
Spijtig dat politici en virologen maar 1 tactiek kennen om bevolking te sturen.
Spijtig dat politici en virologen maar 1 tactiek kennen om bevolking te sturen.
Jullie komen toch echt wel constant tot de verkeerde conclusies...
Nee, angst bepaalt het gedrag niet meer, weet je waarom?
Omdat in het begin was het iets onbekend en mensen zijn bang van onbekende zaken.
Nu is het voor een heel groot deel bekend, en is het (voor veel mensen) duidelijk dat angst niet nodig was.
Ik krijg het van de term "coronamoeheid" , dat is een holle uitdrukking voor vaststellingen die je zelf niet wilt uitspreken omdat je het er persoonlijk niet mee eens bent.
Mensen zijn niet coronamoe, ze zijn rationeler geworden...
Dat je het niet eens bent met ratio is ok, maar ga dan niet zeggen dat mensen coronamoe zijn...
Nee, angst bepaalt het gedrag niet meer, weet je waarom?
Omdat in het begin was het iets onbekend en mensen zijn bang van onbekende zaken.
Nu is het voor een heel groot deel bekend, en is het (voor veel mensen) duidelijk dat angst niet nodig was.
Ik krijg het van de term "coronamoeheid" , dat is een holle uitdrukking voor vaststellingen die je zelf niet wilt uitspreken omdat je het er persoonlijk niet mee eens bent.
Mensen zijn niet coronamoe, ze zijn rationeler geworden...
Dat je het niet eens bent met ratio is ok, maar ga dan niet zeggen dat mensen coronamoe zijn...
Het is niet voor een heel groot stuk bekend hoe je besmet wordt, waarom sommigen weinig symptomen hebben en anderen beademd moeten worden of overlijden, in het ziekenhuis terecht komen, twee besmettingen doormaken, na zes maanden nog sterke symptomen vertonen, etc.
Er is geen absoluut werkend medicijn voor, nog geen vaccin... Symptomatische behandeling, meer niet. Wat werkende therapieën schijnen te zijn, bv plasma met antistoffen vroeg toedienen, schijnt niet haalbaar op grote schaal.
Angst was niet nodig ...
Neen, preventie wel degelijk. We hebben nu een uitbraak die groter was dan de eerste. Veel bijgeleerd
Wat jij rationeel noemt is gewoon de kracht van onwetendheid, zacht uitgedrukt.
De laatste uitbarsting van de pandemie toont dat de biostatistici gelijk hadden en de 'rationelen' gewoon aan de rand (velen er al over eigenlijk) van psychiatrische dysfunctie staan.
Er is geen absoluut werkend medicijn voor, nog geen vaccin... Symptomatische behandeling, meer niet. Wat werkende therapieën schijnen te zijn, bv plasma met antistoffen vroeg toedienen, schijnt niet haalbaar op grote schaal.
Angst was niet nodig ...
Neen, preventie wel degelijk. We hebben nu een uitbraak die groter was dan de eerste. Veel bijgeleerd
Wat jij rationeel noemt is gewoon de kracht van onwetendheid, zacht uitgedrukt.
De laatste uitbarsting van de pandemie toont dat de biostatistici gelijk hadden en de 'rationelen' gewoon aan de rand (velen er al over eigenlijk) van psychiatrische dysfunctie staan.
Jouw hele redenering, ik laat zelfs in het midden of ze correct of verkeerd is, is nu net het tegendeel van een rationeel onderbouwde stelling.
Ze gaat bijna geheel uit van de eigen emotie en je projecteeert je persoonlijke emotionele 'vaststelling' dan ook nog eens ongefilterd naar bijna alle andere mensen.
Mijn conclusie heb ik al getrokken.
En wees vrij daar jouw label op te plakken. Het wijzigt niets aan de bestaande situatie.
Daar ben ik het niet mee eens.
Alle informatie is, als men wil, voorhanden.
Uit de bijdragen van steller kan je ook opmaken dat hij wel degelijk toegang heeft tot al deze informatie.
Onwetendheid kan hem/haar/x dus niet verweten worden.
Gewoon een schoolvoorbeeld van volhardende ontkenning van voorliggende feiten.
De reden hoe het zo ver is kunnen komen kan men van hieruit niet beoordelen.