Corona-virus.
Re: Corona-virus.
DNE2018 schreef: ↑12 oktober 2020, 09:39 Virus overleeft langer dan gedacht op bankbiljetten en smartphones
Het coronavirus kan 28 dagen besmettelijk blijven op onder meer bankbiljetten, glazen schermen van smartphones en roestvrij staal.
Herinner nog de discussie die weggezet werd als "smetvrees" toen ik de besmettelijkheid onder de loep nam van simpelweg een winkelkarretje in de supermarkt aan te raken.
Sorry, nu pas gezien door iets anders op te zoeken. Nadeel van teveel nieuwe berichten op korte tijd, dan lees ik niet alles.
Er is sprake van overleven. Wat, afaik niemand in twijfel trekt. Vraag is of het in voldoende mate is om effectief iemand ziek te maken.
Toevallig een ander artikel over de K waarde. Kan mee verklaren waarom ik nu al makkelijk 5 voorbeelden kan geven waar de rest van het gezin gevrijwaard bleef. 2 collega´s, 1 van m´n vriendin (de fameuze Aalstenaar die 50 dagen in het hospitaal lag), Yari Verschaeren en gezin, en nu weer een verpleegster uit m´n buurt.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201012_95113650
Atorvastatine neem ik ook, da´s gewoon een pil om de cholesterol te verlagen.Charlesvdw schreef: ↑12 oktober 2020, 21:07 Lipertance bevat een statine en een ACE-inhibitor, dus als hij Lipertance neemt moet hij geen atorvastatine en Coversyl nemen.
Hij neemt veel pillen voor een dertiger, en ik wil zijn verhaal niet minimaliseren.
63 dagen beademd is gigantisch lang, hij moet er als een wrak uitgekomen zijn als dat getal klopt.
Qua foto van zijn medicatie overdrijft hij, want veel ervan zijn dubbel.
Bij ons ondertussen verschillende collega's besmet. Veel meer dan tijdens de eerste golf.
Ik had betere woorden voorhanden maar die wil ik niet gebruiken tegen leden die mij zelf ook niets in de weg leggen.
Meerdere mensen besmet die ik persoonlijk ken, op het werk en in de buurt. De tweede golf is erger dan de eerste.
Het wordt hier met de dag verwarrender.
Reacties hangen toch af van de feiten en de ene mening tov de andere (die voor een onderwerp gelijklopend kunnen zijn, voor een ander tegengesteld en de meeste totale onverschilligheid kunnen opwekken) en niet tot welke 'kant' een lid al dan niet behoort of hoe hij/zij/x op een bepaald onderwerp al dan niet gereageerd heeft?
En ik heb nog niet gemerkt dat op dit forum een forumlid een ander lid iets in weg kan leggen. Dan kan alleen de moderator.
Ikzelf gebruik alleen een simpele GSM (dus geen app voor mij) maar daar mijn man de app installeerde op zijn Huawei, hieronder enkele opmerkingen die mij opvielen.
Uit T.A. vragen en antwoorden over de App Coronalert:Timoootjex schreef: ↑12 oktober 2020, 18:16 Hij heeft wel bluetooth nodig en dat staat niet standaard aan.
En verder viel mij ook nog dit op:Moet de app continu actief zijn?
Alles gebeurt automatisch. De app werkt volledig op de achtergrond, waardoor je je smartphone normaal kunt gebruiken. Zelfs al sluit je de app af, dan nog kan de app op de achtergrond werkzaam blijven (een speciale API - zorgt daar voor). Eens geïnstalleerd, hoef je er dus niet op te letten dat de app altijd actief is.
Is mijn smartphonebatterij sneller leeg als ik de app gebruik?
De app gebruikt bluetooth en draait voortdurend op de achtergrond. Dat vergt altijd wat energie, maar volgens de makers van de app niet veel. De app gebruikt een bluetooth-techniek die minder stroom nodig heeft: Bluetooth Low Energy. Die techniek wordt onder andere ook gebruikt om de afstand en tijd tussen de gebruikers van de app in te schatten. Het stroomverbruik kan per smartphone wat verschillen, maar de impact op je batterij zou heel beperkt moeten zijn. Dit hebben we echter nog niet kunnen testen.
Antwoord T.A. op een van de reacties:Charlesvdw schreef: ↑12 oktober 2020, 21:01 Die corona app kan niet op mijn Iphone 6; pas vanaf 6S of nieuwer.
https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... nalert#cos... jammer genoeg kan die app inderdaad niet geïnstalleerd worden op oudere iPhones. Dat laatste is een beslissing van Apple om voor oudere toestellen geen ondersteuning te bieden, daar hebben de ontwikkelaars van de app geen invloed op. Ik (moderator T.A) heb je post alvast intern doorgegeven aan de betrokken dienst.
Nog wat cijfers uit de omgeving van onze hoofdstad (die van Belgie natuurlijk) en een paar nationale cijfers :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Johnson & Johnson legt ontwikkeling coronavaccin tijdelijk stil door “onverklaarbare ziekte”, ook UZ Gent zet studie on hold
Wanneer zal men openlijk durven zeggen dat maart 2021 onhaalbaar wordt voor een vaccin?
Wanneer zal men openlijk durven zeggen dat maart 2021 onhaalbaar wordt voor een vaccin?
Inderdaad...
Ik zie het alleszins niet gebeuren.
Denk dat we het eerder van de ´groepsimmuniteit´ gaan moeten hebben. Of van van doorgedreven en lang volgehouden maatregelen. Of survival of the fittest.
Ik zie het alleszins niet gebeuren.
Denk dat we het eerder van de ´groepsimmuniteit´ gaan moeten hebben. Of van van doorgedreven en lang volgehouden maatregelen. Of survival of the fittest.
Normaal staat mijn bluetooth nooit aan, sedert ik de app heb constant.Nefertari schreef: ↑13 oktober 2020, 13:39 Ikzelf gebruik alleen een simpele GSM (dus geen app voor mij) maar daar mijn man de app installeerde op zijn Huawei, hieronder enkele opmerkingen die mij opvielen.
Uit T.A. vragen en antwoorden over de App Coronalert:Timoootjex schreef: ↑12 oktober 2020, 18:16 Hij heeft wel bluetooth nodig en dat staat niet standaard aan.En verder viel mij ook nog dit op:Moet de app continu actief zijn?
Alles gebeurt automatisch. De app werkt volledig op de achtergrond, waardoor je je smartphone normaal kunt gebruiken. Zelfs al sluit je de app af, dan nog kan de app op de achtergrond werkzaam blijven (een speciale API - zorgt daar voor). Eens geïnstalleerd, hoef je er dus niet op te letten dat de app altijd actief is.
Is mijn smartphonebatterij sneller leeg als ik de app gebruik?
De app gebruikt bluetooth en draait voortdurend op de achtergrond. Dat vergt altijd wat energie, maar volgens de makers van de app niet veel. De app gebruikt een bluetooth-techniek die minder stroom nodig heeft: Bluetooth Low Energy. Die techniek wordt onder andere ook gebruikt om de afstand en tijd tussen de gebruikers van de app in te schatten. Het stroomverbruik kan per smartphone wat verschillen, maar de impact op je batterij zou heel beperkt moeten zijn. Dit hebben we echter nog niet kunnen testen.Antwoord T.A. op een van de reacties:Charlesvdw schreef: ↑12 oktober 2020, 21:01 Die corona app kan niet op mijn Iphone 6; pas vanaf 6S of nieuwer.https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... nalert#cos... jammer genoeg kan die app inderdaad niet geïnstalleerd worden op oudere iPhones. Dat laatste is een beslissing van Apple om voor oudere toestellen geen ondersteuning te bieden, daar hebben de ontwikkelaars van de app geen invloed op. Ik (moderator T.A) heb je post alvast intern doorgegeven aan de betrokken dienst.
De app heeft bij mij geen invloed op de batterijduur van mijn telefoon, allee toch geen merkbare dus veel zal het niet schelen. Betreft Motorola One Vision.
- Groepsimmuniteit is een sprookje ... virussen muteren (ook zij proberen te "overleven")
- Lang doorgedreven maatregelen ... ook zo'n sprookje : als er maar ergens op de wereld één mens rondloopt met het virus kan het zich opnieuw verspreiden, eerst heel traag maar uiteindelijk komt het weer terug (kijk in China waar ze ongekende maatregelen nemen - die wij hier nooit zouden aanvaarden - en toch zijn er ook daar nog niet van af)
- Survival of the fittest ... geen sprookje, harde realiteit
En dat doen ze hoe? Door te muteren naar minder dodelijke varianten. Uiteindelijk wordt het een soort verkoudheid/griep. Maar dit is een nieuw virus, muteren heeft jarenlange tijd van evolutie nodig.