Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het feit dat er nu nog steeds geen groepsimmuniteit voor griep of verkoudheid is, is niet echt een opsteker voor uw theorie
En ook niet dat er tegelijk veel varianten van griep naast elkaar bestaan waardoor men elk jaar moet "raden" (niet in het wilde weg natuurlijk) welke variant actief zal zijn, en dus welk vaccin men zal geven.
Is dat zo?
Denk dat afstand houden nog steeds heel effectief werkt.
Dus heel fit moet je niet zijn om dat lang vol te houden.
Bv. niet meer aanwezig moeten zijn op een gezamenlijke werkvloer, zonder kinderlast, voldoende spaarbuffer, een afbetaald dak boven je hoofd en een lapje vruchtbare grond er rond zou al voldoende moeten zijn om het relatief lang vol te houden.
Als je dat allemaal samen neemt denk ik in de eerste plaats eerder aan de groep gepensioneerden die nog niet zijn opgenomen in een WZC dan aan jonge superfitte tweeverdieners met schoolgaande koters.
De tijd zal het uitwijzen.
Met die groep zou ik ook maar oppassen, Jef. 'Heel gezonde mensen. Aten enkel groenten uit eigen tuin, dronken niet, rookten niet en gingen nooit op verlof.' Van deze groep zijn er al veel plots gestorven.
A propos Jef, kan uw dochter Charlotte u hier niet af en toe aflossen? Dan kan jij het wat rustiger aan doen en kunnen wij eens een setje beluisteren. Lijkt me een leuke afwisseling.
Inmiddels maakt men zich in gidsland Nederland klaar om de komende dagen de voorlaatste fase van een volledige lock down in te gaan. Horeca gaat al volledig dicht.
Tja, over maatregel één en waarmee alles begint, die ze daar toen en nu niet konden naleven, lees je dan maar overheen.
Ik wil het je niet aandoen om je een tweede keer ongerust te maken.Dan kan jij het wat rustiger aan doen en kunnen wij eens een setje beluisteren. Lijkt me een leuke afwisseling.
Spijtig Jef, het zou je entree bij de vips ook wat uitgesteld hebben. Nu ja, mss zit je er al stiekem in onder een andere nick natuurlijk.
De meesten vertalen "fittest" verkeerdelijk als "degene met de beste lichamelijke conditie". Dat is het niet. Fittest = de meest gegepaste, degene die zich het beste kan aanpassen. Mensen die verstandig genoeg zijn om tijdens een pandemie minder contact te hebben met andere mensen, DAT zijn de fittest.
Nope (En of je dat gelooft of niet maakt voor mij niets uit. Het zegt eerder iets over jouw instelling. ).
En de 'entree' in welke nepstatus dan ook doet er nog minder toe.
Van mij mag dat per onmiddellijke ingang terug naar nul gezet worden of, bij gebrek aan enige toegevoegde waarde, totaal geschrapt.
Gaat ook niet volledig op.
Je hebt altijd volslagen dommerikken die alles in de wind slaan en door een toevallige genetische mutatie in eigen lichaam toch immuun zijn voor bepaalde virussen (en ieder rede ).
En mensen die alle moeite van de wereld doen om de regels te volgen maar niet de mogelijkheid hebben zich altijd 100% van de vorige groep af te sluiten (of de pech hebben op een superspreader te stuiten) en het dan toch zitten hebben.
Je kan de risico's minimaliseren maar nooit volledig uitsluiten.
Fittest zijn diegene die een of meerdere besmettingen overleven en zich alsnog kunnen voortplanten. Een besmetting uitstellen door zich te isoleren is uitstel van selectie, geen survival of the fittest, ooit wordt je door een besmetting toch op de proef gesteld. Dit alles indien er geen medicijnen en vaccinaties voor spelbreker van het survival game zorgen. Dat de mens als soort zoveel ziektes en gebreken kent komt voor een groot stuk doordat de medische wetenschap de survival of the fittest selectie vaak weet uit te schakelen.sintorama schreef: ↑13 oktober 2020, 16:51De meesten vertalen "fittest" verkeerdelijk als "degene met de beste lichamelijke conditie". Dat is het niet. Fittest = de meest gegepaste, degene die zich het beste kan aanpassen. Mensen die verstandig genoeg zijn om tijdens een pandemie minder contact te hebben met andere mensen, DAT zijn de fittest.
Is het enige doel in jouw leven dan om je nog te kunnen voortplanten?
In mijn filosofie is dat gewoon een zo compleet en gevarieerd mogelijk leven te leiden.
In mijn geval is 'voortplanten' zelfs een bewuste zelf bepaalde medische onmogelijkheid.
Mijn leven is erna in kwaliteit niet gedaald. Integendeel.
Hier ook 1 van de 20. Had er vorige week maandag nog met aan tafel gezeten voor 15minuten, aan dezelfde hoek voor wat uitleg. Sinds woensdag is die thuis. Test positief bevestigd. Andere collega is gisteren voor zekerheid getest, morgen of overmorgen resultaat. Zelf nog geen symptomen, als ze deze week niet kopen zal het niets zijn bij mezelf.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Stel je eens voor dat je in 1900 bent geboren.
Als je 14 jaar oud bent, begint de Eerste Wereldoorlog en deze eindigt wanneer je 18 jaar oud bent met een saldo van 22 miljoen doden.
Kort daarna werden 50 miljoen mensen gedood door een wereldwijde pandemie, de Spaanse griep. Je komt er levend en ongedeerd uit, je bent 20 jaar oud.
Dan overleef je op 29-jarige leeftijd de wereldwijde economische crisis die begon met de ineenstorting van de New York Stock Exchange, die inflatie, werkloosheid en honger veroorzaakte.
Op 33-jarige leeftijd kwamen de nazi's aan de macht.
Je bent 39 als de Tweede Wereldoorlog begint en eindigt als je 45 bent. Tijdens de Holocaust sterven 6 miljoen Joden. In totaal zullen er meer dan 60 miljoen doden vallen.
Als je 52 jaar oud bent, begint de Koreaanse oorlog.
Als je 64 bent, begint en eindigt de oorlog in Vietnam als je 75 bent.
Een in 1985 geboren kind denkt dat zijn grootouders geen idee hebben hoe moeilijk het leven is, maar ze hebben verschillende oorlogen en rampen overleefd.
Kind geboren in 1995 en nu 25 denkt dat het het einde van de wereld is wanneer zijn Amazon-pakket meer dan drie dagen nodig heeft om aan te komen of wanneer hij niet meer dan 15 "likes" krijgt voor zijn gepubliceerde foto op Facebook of Instagram ...
In 2020 leven velen van ons comfortabel, hebben ze thuis toegang tot meerdere bronnen van amusement en kunnen ze met overheidssteun vreedzaam een nieuwe pandemie overleven.
Maar mensen klagen omdat ze een aantal weken thuis moeten blijven. Toch hebben ze elektriciteit, telefoon, eten, warm water en een dak boven hun hoofd.
Niets van dit alles bestond ooit. Maar de mensheid heeft veel ernstiger omstandigheden overleefd en heeft nooit haar levenslust verloren.
En we klagen al dagen omdat we maskers moeten dragen om supermarkten binnen te gaan, om te winkelen, om het openbaar vervoer te nemen ...
Het wordt misschien tijd om minder egoïstisch te zijn, niet meer te klagen en te zeuren.
Als je 14 jaar oud bent, begint de Eerste Wereldoorlog en deze eindigt wanneer je 18 jaar oud bent met een saldo van 22 miljoen doden.
Kort daarna werden 50 miljoen mensen gedood door een wereldwijde pandemie, de Spaanse griep. Je komt er levend en ongedeerd uit, je bent 20 jaar oud.
Dan overleef je op 29-jarige leeftijd de wereldwijde economische crisis die begon met de ineenstorting van de New York Stock Exchange, die inflatie, werkloosheid en honger veroorzaakte.
Op 33-jarige leeftijd kwamen de nazi's aan de macht.
Je bent 39 als de Tweede Wereldoorlog begint en eindigt als je 45 bent. Tijdens de Holocaust sterven 6 miljoen Joden. In totaal zullen er meer dan 60 miljoen doden vallen.
Als je 52 jaar oud bent, begint de Koreaanse oorlog.
Als je 64 bent, begint en eindigt de oorlog in Vietnam als je 75 bent.
Een in 1985 geboren kind denkt dat zijn grootouders geen idee hebben hoe moeilijk het leven is, maar ze hebben verschillende oorlogen en rampen overleefd.
Kind geboren in 1995 en nu 25 denkt dat het het einde van de wereld is wanneer zijn Amazon-pakket meer dan drie dagen nodig heeft om aan te komen of wanneer hij niet meer dan 15 "likes" krijgt voor zijn gepubliceerde foto op Facebook of Instagram ...
In 2020 leven velen van ons comfortabel, hebben ze thuis toegang tot meerdere bronnen van amusement en kunnen ze met overheidssteun vreedzaam een nieuwe pandemie overleven.
Maar mensen klagen omdat ze een aantal weken thuis moeten blijven. Toch hebben ze elektriciteit, telefoon, eten, warm water en een dak boven hun hoofd.
Niets van dit alles bestond ooit. Maar de mensheid heeft veel ernstiger omstandigheden overleefd en heeft nooit haar levenslust verloren.
En we klagen al dagen omdat we maskers moeten dragen om supermarkten binnen te gaan, om te winkelen, om het openbaar vervoer te nemen ...
Het wordt misschien tijd om minder egoïstisch te zijn, niet meer te klagen en te zeuren.
Het enige doel van gelijk welke vorm van leven is het doorgeven van genen via nageslacht, natuurlijke selectie en survival of the fittest zijn daarin bepalend voor het nageslacht. Maar goed, voor de menselijke genenpool zal het geen slechte zaak zijn dat jij je hebt laten disablenJefdewit schreef: ↑13 oktober 2020, 18:21Is het enige doel in jouw leven dan om je nog te kunnen voortplanten?
In mijn filosofie is dat gewoon een zo compleet en gevarieerd mogelijk leven te leiden.
In mijn geval is 'voortplanten' zelfs een bewuste zelf bepaalde medische onmogelijkheid.
Mijn leven is erna in kwaliteit niet gedaald. Integendeel.