MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
MeDirect is bezig zich onpopulair te maken ... gisteren aankondiging (nagenoeg) verdubbeling op kosten ETF's en co ... vandaag renteverlaging ... een beetje rabobank achterna ... goe bezig ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Rabo is al een eind verder. Medi-actie vind ik eigenlijk logisch. Vergelijk eens met "normale" banken. De "verdubbeling" van de kosten ETF heeft misschien te maken dat bepaalde landen een enorm "investeringsfonds" hebben opgericht om het "beleggen" te stimuleren.
De Belgen die maar blijven sparen en niet op de beurs willen gaan spelen zeker.
De Belgen die maar bij de grootbanken blijven sparen.
De Belgen die zich nog steeds laten vangen aan Tak23 Tak 46 enz.
Estate Guru believer.
MeDirect Maandsparen terug naar 0,70 % (0,05 + 0,65) vanaf overmorgen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!Wijziging rente MeDirect Maandsparen Max
Vanaf 15 oktober 2020 biedt MeDirect u op haar Maandsparen Max Spaarrekening volgende rentes aan:
• Een getrouwheidspremie van 0,65% (in plaats van 0,50%).
• De basisrente blijft ongewijzigd op 0,05%.
Intussen een 2de mail ontvangen van MeDirect: terwijl MeDirect Maandsparen verhoogt, daalt hun Fidelity rekening.
Mijn conclusie: vlug nog wat spaargeld overschrijven naar de Maandspaarrekening.
Mijn conclusie: vlug nog wat spaargeld overschrijven naar de Maandspaarrekening.
Kan je niet beter wachten tot de 15e dan?
Hier de motivering van respectievelijk de Max spaarrekening intrest verhoging en anderzijds de fidelity spaarrekening intrest verlaging:
We begrijpen dat het voor spaarders moeilijke tijden zijn en het niet altijd vanzelfsprekend is een spaarrekening te vinden met een goede rente. Als bank kijken we hoe we hieraan tegemoet kunnen komen om u als spaarder voorwaarden aan te bieden die bij de beste behoren op de huidige markt.
Op donderdag 15 oktober verhogen we dan ook de getrouwheidspremie op onze Maandsparen Max Spaarrekening.
We begrijpen dat het voor spaarders moeilijke tijden zijn en het niet altijd vanzelfsprekend is een spaarrekening te vinden met een goede rente. In het kader van een gezond en evenwichtig rentebeleid dienen we de rente op onze MeDirect Fidelity Sparen naar beneden bij te stellen.
Grappig niet? Ik vraag mij wel af welke strategie hierachter schuilt.
We begrijpen dat het voor spaarders moeilijke tijden zijn en het niet altijd vanzelfsprekend is een spaarrekening te vinden met een goede rente. Als bank kijken we hoe we hieraan tegemoet kunnen komen om u als spaarder voorwaarden aan te bieden die bij de beste behoren op de huidige markt.
Op donderdag 15 oktober verhogen we dan ook de getrouwheidspremie op onze Maandsparen Max Spaarrekening.
We begrijpen dat het voor spaarders moeilijke tijden zijn en het niet altijd vanzelfsprekend is een spaarrekening te vinden met een goede rente. In het kader van een gezond en evenwichtig rentebeleid dienen we de rente op onze MeDirect Fidelity Sparen naar beneden bij te stellen.
Grappig niet? Ik vraag mij wel af welke strategie hierachter schuilt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zal ongewtijfeld veel meer geld staan op de fidelity rekeningen dan de maandspaarrekening ... ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
De strategie is dat ze ons geld minstens 12 maanden willen houden. Er zal een te groot verloop zijn op de rekeningen. En weet je het gaat werken. Ik wil mijn spaargeld op spaarrekening van 6maanden loon naar 9 maanden loon brengen.
Die dynamic rekening gebruik ik echt als korte termijn lopende rekening, ik stort elke maand de 1e een bepaald bedrag op deze rekening. Een deel gaat de 11e er weer vanaf, een ander deel de 26e.
Die dynamic rekening gebruik ik echt als korte termijn lopende rekening, ik stort elke maand de 1e een bepaald bedrag op deze rekening. Een deel gaat de 11e er weer vanaf, een ander deel de 26e.
Staat een maximum op nieuwe stortingen is niks aan gewijzigd.
Estate Guru believer.
Daar MeDirect blijkbaar de Max. rekening promoot ten nadele van de Fidelity rekening is het MIJN strategie om nu iedere maand €5000 over te hevelen van mijn fidelity rekening naar mijn Max rekening, te beginnen vanaf morgen 15 oktober en dan op 1 november en 1 december.
Ik kan dat schema dan ook nog herhalen voor de eerste drie maanden van volgend jaar.
Meeneembaarheid tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank
Tot 3 keer per gereglementeerde spaarrekening en per kalenderjaar kunt u geld overschrijven naar een andere gereglementeerde spaarrekening bij dezelfde bank zonder de al opgebouwde periode van de getrouwheidspremie te verliezen.
De periode van 12 opeenvolgende maanden moet in totaal wel gerespecteerd blijven.
Er geldt een minimum bedrag van 500 euro bij een overschrijving naar een andere gereglementeerde spaarrekening. Daarnaast moet minstens 1 van de titularissen van beide gereglementeerde spaarrekeningen dezelfde zijn.
Ik kan dat schema dan ook nog herhalen voor de eerste drie maanden van volgend jaar.
Tot 3 keer per gereglementeerde spaarrekening en per kalenderjaar kunt u geld overschrijven naar een andere gereglementeerde spaarrekening bij dezelfde bank zonder de al opgebouwde periode van de getrouwheidspremie te verliezen.
De periode van 12 opeenvolgende maanden moet in totaal wel gerespecteerd blijven.
Er geldt een minimum bedrag van 500 euro bij een overschrijving naar een andere gereglementeerde spaarrekening. Daarnaast moet minstens 1 van de titularissen van beide gereglementeerde spaarrekeningen dezelfde zijn.
Van de Fidelity rekening ben ik zeker dat het een gereglementeerde spaarrekening is, maar is de Maandsparen Max ook gereglementeerd?edward schreef: ↑14 oktober 2020, 12:06 ...