Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
AMD is een enorm volatiel aandeel. Daar kun je je voordeel mee doen als je dit aandeel wil kopen, via een optie. De slotkoers van AMD is vandaag 84,00 USD. Als je een put schrijft (verkoopt) ATM (84,00 dus) 13 November (over minder dan een maand dus) dan krijg je daar 5,90 USD per aandeel voor. Als die put dan uitgeoefend wordt heb je het aandeel aan 84,00 - 5,90 = 78,10 USD gekocht. Dat is 7% goedkoper. Als de put niet uitgeoefend wordt omdat het aandeel tegen de vervaldag gestegen is, dan steek je die 5,90 USD gewoon op zak en kun je een nieuwe put schrijven. Nadeel van deze strategie is dat een optie-contract steeds 100 aandelen beslaat. Je bent dus verplicht cash klaar te houden voor 100 aandelen of veelvouden daarvan. (Abstractie makend van dat men de geschreven put ook kan afdekken door een gekochte put aan een lagere strike.)
Alle Deense aandelen
De Deense OMX20 index is al enkele jaren de ster index van heel Europa, dan de Zweden (Vlaanderen bezit letterlijk ook aandelen van Powercell, een waterstof bedrijf...) en dan pas de Zwitsers....
Alvast zeker de windaandelen Orsted en Vestas
Ook Vlaanderen begint er volop , ons belastinggeld in te investeren, want in Vlaanderen investeren brengt blijkbaar niet op…
Vlaanderen koopt voor 22,5 miljoen (jaarlijks) euro Deense overschotten aan hernieuwbare energie…dit zal de EU boete wat moeten verminderen….
https://www.knack.be/nieuws/belgie/vlaa ... 53431.html
Kunnen de Denen lekker investeren in Denemarken, goed voor hun tewerkstelling en hun belasting verlagen…
Vlaanderen wil nog altijd niet haar deel van het klimaatakkoord uitvoeren
De Deense OMX20 index is al enkele jaren de ster index van heel Europa, dan de Zweden (Vlaanderen bezit letterlijk ook aandelen van Powercell, een waterstof bedrijf...) en dan pas de Zwitsers....
Alvast zeker de windaandelen Orsted en Vestas
Ook Vlaanderen begint er volop , ons belastinggeld in te investeren, want in Vlaanderen investeren brengt blijkbaar niet op…
Vlaanderen koopt voor 22,5 miljoen (jaarlijks) euro Deense overschotten aan hernieuwbare energie…dit zal de EU boete wat moeten verminderen….
https://www.knack.be/nieuws/belgie/vlaa ... 53431.html
Kunnen de Denen lekker investeren in Denemarken, goed voor hun tewerkstelling en hun belasting verlagen…
Vlaanderen wil nog altijd niet haar deel van het klimaatakkoord uitvoeren
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Ik had echt geen idee dat coca-cola in Europa door een ander bedrijf wordt verdeeld. Altijd vanuit gegaan dat alles onder 1 bedrijf zit.Poldermol schreef: ↑10 oktober 2020, 18:09 Een nieuwe zaterdag, een nieuw ideetje. Bekend maar onbemind, Coca-Cola European Partners op Euronext Amsterdam. Natuurlijk wordt 2020 een zwak jaar, maar afgaande op de FY2019 prestatie kan het aandeel opgepikt worden aan 7X FCF. Er is een redelijk gezonde balans met low-cost debt, een acceptabel dividend (1.24 EUR pre-Covid voor bijna 4%), en CCEP is een grote fan van aandelen inkopen als waarde-creator.
En oja, ondanks dat het in Amsterdam genoteerd staat heeft het bedrijf een Britse ISIN-code. Dus geen bronbelasting op het dividend, enkel de 30% Belgische belasting. En er zijn opties beschikbaar voor put-schrijvertjes (ik heb vrijdag zelf een P35 December kunnen schrijven voor een optie-premie van 2.50).
Lezen mag, liken en een commentje deponeren is beter
https://seekingalpha.com/article/437820 ... flow-yield
Ik zet het zeker op mijn lijst maar koop het ten vroegste aan in 2021. Past misschien in een dividendenportefeuille, al dacht ik wel eerst dat het 3,7% netto was
Alleen deze reactie (van awnl) op je artikel is wel slecht nieuws als het waar is:
"European Union (EU) regulations prohibit products that are listed on an EU/EEA trading venue from being traded on a non-European (“third-country”) trading venue. Unless the European
Commission grants the London Stock Exchange (LSE) with equivalence status, the United Kingdom (UK) will be considered a third-country in the event that the UK withdraws from the EU
without a deal, also known as a Hard Brexit.
Excluding the UK, any product that has an EU ISIN or is trading on an EU trading venue will no longer be tradable on the LSE in the event of a Hard Brexit. Additionally, a number of products with
an ISIN beginning with GB will also be affected by this decision."
There seems to be a list from the ESMA, but have not yet found it. At first impression, I would think that the GB isin is affected by this rule if traded on Euronext Adam?"
Inderdaad. Maar dan kan je nog altijd verkopen in Londen of in New York. Het voordeel aan drie noteringen op degelijke beurzen!
En door de UK ISIN-code is er alvast geen bronheffing, dus dat is alvast meegenomen. Voorlopig toch nog
Buiten de USA zijn er idd verschillende Coca-Cola bottelaars, elk met een eigen geografische dekking. En de ene is al wat duurder/goedkoper dan de andere.
En door de UK ISIN-code is er alvast geen bronheffing, dus dat is alvast meegenomen. Voorlopig toch nog
Buiten de USA zijn er idd verschillende Coca-Cola bottelaars, elk met een eigen geografische dekking. En de ene is al wat duurder/goedkoper dan de andere.
Qorvo heeft sinds je advies een negatief rendement
Xilinx is wel gestegen
Zo ook Qualcomm
Maar Intel is ook gedaald
En Dell is ook gedaald
Dat is slechts 2 van de 5 aandelen die sinds je advies een positief rendement hebben. En die rendementen zijn dan nog alles behalve spectaculair te noemen.
Daar is bovendien dan nog de grote stijging voor alle tech-aandelen van gisteren inbegrepen. Maar dat had niks te maken met de activiteiten van die bedrijven zelf te maken. Die stijging kwam er door het verloop van de US Elections. Anders was het voor alle 5 helemaal armoe troef.
Sowieso is het onmogelijk op zo'n korte termijn gelijk wat op de beurs te 'voorspellen'. Dat is zuiver gokken.
een betere analyse (als je dan toch één doet) zou zijnMoreOrLess schreef: ↑5 november 2020, 07:27
Qorvo heeft sinds je advies een negatief rendement
Xilinx is wel gestegen
Zo ook Qualcomm
Maar Intel is ook gedaald
En Dell is ook gedaald
Dat is slechts 2 van de 5 aandelen die sinds je advies een positief rendement hebben. En die rendementen zijn dan nog alles behalve spectaculair te noemen.
Daar is bovendien dan nog de grote stijging voor alle tech-aandelen van gisteren inbegrepen. Maar dat had niks te maken met de activiteiten van die bedrijven zelf te maken. Die stijging kwam er door het verloop van de US Elections. Anders was het voor alle 5 helemaal armoe troef.
Sowieso is het onmogelijk op zo'n korte termijn gelijk wat op de beurs te 'voorspellen'. Dat is zuiver gokken.
Qorvo : schitterende resultaten bekend gemaakt gisterenavond : reactie te verwachten straks
Xillinx : veel gestegen : overgenomen door AMD met premie : als AMD stijgt, stijgt Xilinx verder
Qualcomm : schitterende resultaten bekend gemaakt : after hours gestegen met 13% gisterenavond
Intel : licht gestegen tot status quo : bodem bereikt volgens veel analisten
Dell : status quo : gezien het vele homework, koopwaardig volgens veel analisten
maar bon ieder zijn mening : mijn aandelenportefeuille stijgt, dat is het belangrijkste ;-)
'Een betere analyse' zou ik het niet noemen. Als je schrijft: "Iemand mijn adviezen gevolgd? :-) hahaha, money money money", dan verwacht men dat er nu concrete winst op tafel ligt. Niet een mogelijke winst in de toekomst.
Maar goed, laten we het 'een andere analyse' noemen.
En zoals je schrijft: ieder zijn mening. Voorspellen wat de koers van aandelen gaat doen op minder dan een maand tijd, blijft voor mij blindelings gokken.
gelieve straks eens te kijken naar die aandelen als de markten opengaan in USAMoreOrLess schreef: ↑5 november 2020, 09:10'Een betere analyse' zou ik het niet noemen. Als je schrijft: "Iemand mijn adviezen gevolgd? :-) hahaha, money money money", dan verwacht men dat er nu concrete winst op tafel ligt. Niet een mogelijke winst in de toekomst.
Maar goed, laten we het 'een andere analyse' noemen.
En zoals je schrijft: ieder zijn mening. Voorspellen wat de koers van aandelen gaat doen op minder dan een maand tijd, blijft voor mij blindelings gokken.
money money money