Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik durf gerust toe te geven dat ik het schijt krijg van mensen die de meest elementaire woorden niet normaal kunnen schrijven ... alles wat voor en na dat foutief woord komt vervaagt tot blablabla, blablabla ... hoe kan je zo iemand serieus nemen ? Als ik HLN-praat wil lezen met in iedere zin drie fouten dan ga ik wel daar de bagger lezen.
Wat dat met verzuring te maken heeft zou ik niet zo goed weten ?
Wat ik heb gelezen in je bericht is het volgende : blablabla, bestreiden, blablabla ... al de rest was mist ...
Ik ben ook bij dat te horen.
Laatst gewijzigd door geebee op 15 oktober 2020, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Tut tut, ik heb mijn gelijk al bewezen, je moet het niet nog meer doen
Maar goed: wat ik wil zeggen is, ik wil gerust een debat voeren, maar dan wel met argumenten.
Elke keer er een argument passeert dat niet in jullie stal past, komen jullie af met "forumviroloog" of ontkenner, of whatever. Of jullie beginnen over iets anders of het totaal te ridiculiseren.
Alle bovenstaande posten zijn hier het bewijs van, ontegensprekelijk.
Ik denk dat 99% van de aangevoerde argumenten vanuit het "rationele" kamp onbeantwoord is gebleven.
Ik neem voorlopig aan dat dit is omdat er geen tegenargument kan gevonden worden (ik vermoed dat dit niet klopt, maar voorlopig...)
Een paar pagina's geleden heb ik een oplijsting gemaakt met de vragen die voer zijn tot discussie, laat ons ervan beginnen?
Dat is alleszins productiever dan mensen te ridiculiseren.
Maar goed: wat ik wil zeggen is, ik wil gerust een debat voeren, maar dan wel met argumenten.
Elke keer er een argument passeert dat niet in jullie stal past, komen jullie af met "forumviroloog" of ontkenner, of whatever. Of jullie beginnen over iets anders of het totaal te ridiculiseren.
Alle bovenstaande posten zijn hier het bewijs van, ontegensprekelijk.
Ik denk dat 99% van de aangevoerde argumenten vanuit het "rationele" kamp onbeantwoord is gebleven.
Ik neem voorlopig aan dat dit is omdat er geen tegenargument kan gevonden worden (ik vermoed dat dit niet klopt, maar voorlopig...)
Een paar pagina's geleden heb ik een oplijsting gemaakt met de vragen die voer zijn tot discussie, laat ons ervan beginnen?
Dat is alleszins productiever dan mensen te ridiculiseren.
Carpe, ook vanwege mij de beste wensen voor een voorspoedig en volledig herstel.
We kunnen je, samen met Green Dean en anderen (alles OK, Green Dean ?), niet missen.
We kunnen je, samen met Green Dean en anderen (alles OK, Green Dean ?), niet missen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
CarpeNoctem, welkom terug.
Wel opmerking dat Trump wel meer gehad heeft dan remdesevir, hij heeft ook zink, Vit D, en -volgens mij het effectiefste- antilichamen gekregen.
Remdesevir wordt niet aan lichte gevallen gegeven. Het geeft gemiddeld wat snellere genezing maar is zeker geen wondermiddel. Het zegt mij dat jij toch matig ernstig ziek bent geweest. Je familie heeft volgens mij kruisimmuniteit door andere coronavirussen (wordt door sommigen op 20% van de populatie geschat). Ik ken een gezin waar moeder en twee zoons enkele dagen koortsig en ziek waren, en vader volkomen asymptomatisch. Vader heeft ook negatief getest.
Wat moet er volgens mij gebeuren:
-scholen moeten openblijven. Dit heeft niet zoveel effect op de pandemie is tijdens de eerste golf gebleken in landen die dit gedaan hebben en blijkt ook nu bij ons. Met scholen bedoel ik lager en middelbaar. Nog een half jaar of een jaar matig onderwijs zal ons land op lange termijn veel schade berokkenen. Dus scholen MOETEN openblijven. OK, soms een paar klassen sluiten hier en daar of zelfs wat meer, maar globaal moeten de scholen openblijven.
- buitenlandse reizen moet verboden worden. Duidelijke bron van uitbraken.
- Cafés moeten dicht, da’s een no-brainer. Het is indoor, maskers af om te drinken, en na een paar pintjes gaan alle remmen los.
-Restaurants moeten maximaal inzetten op afhaal.
-Sportcompetities moeten verboden worden, tenzij voor profs. Het gaat niet alleen om het sporten zelf, maar ook er samen naartoe rijden in de auto, etc.
Wel opmerking dat Trump wel meer gehad heeft dan remdesevir, hij heeft ook zink, Vit D, en -volgens mij het effectiefste- antilichamen gekregen.
Remdesevir wordt niet aan lichte gevallen gegeven. Het geeft gemiddeld wat snellere genezing maar is zeker geen wondermiddel. Het zegt mij dat jij toch matig ernstig ziek bent geweest. Je familie heeft volgens mij kruisimmuniteit door andere coronavirussen (wordt door sommigen op 20% van de populatie geschat). Ik ken een gezin waar moeder en twee zoons enkele dagen koortsig en ziek waren, en vader volkomen asymptomatisch. Vader heeft ook negatief getest.
Wat moet er volgens mij gebeuren:
-scholen moeten openblijven. Dit heeft niet zoveel effect op de pandemie is tijdens de eerste golf gebleken in landen die dit gedaan hebben en blijkt ook nu bij ons. Met scholen bedoel ik lager en middelbaar. Nog een half jaar of een jaar matig onderwijs zal ons land op lange termijn veel schade berokkenen. Dus scholen MOETEN openblijven. OK, soms een paar klassen sluiten hier en daar of zelfs wat meer, maar globaal moeten de scholen openblijven.
- buitenlandse reizen moet verboden worden. Duidelijke bron van uitbraken.
- Cafés moeten dicht, da’s een no-brainer. Het is indoor, maskers af om te drinken, en na een paar pintjes gaan alle remmen los.
-Restaurants moeten maximaal inzetten op afhaal.
-Sportcompetities moeten verboden worden, tenzij voor profs. Het gaat niet alleen om het sporten zelf, maar ook er samen naartoe rijden in de auto, etc.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Aerolla schreef: ↑15 oktober 2020, 15:15 Mag ik een voorstel doen?
Zou het niet beter zijn voor jullie nachtrust als jullie stoppen met lezen en tv kijken daarover? ^^
Serieus, dat weegt toch op jullie gemoed als je er altijd zo mee bezig bent?
Lees eens een boek over iets anders of kijk naar wat ontspannende tv of speel wat met je vrouw ofzo
Dat is beter voor iedereen lijkt me
Het zijn sadomasochisten, plezier in hun eigen pijn én die van anderen
Het is dat soort mensen dat zelfs nu nog de moeite doet om coronapeilingen in te vullen
De rest van de mensheid is bezig met andere dingen...
Ah, gelukkig Welkom terug! Hopelijk herstel je ook snel van de nog resterende symptomen. En heb je niemand anders besmet...
Dan vind je dus ook dat de maatregelen nu wél verstrengd moeten worden?CarpeNoctem schreef: ↑15 oktober 2020, 11:41Mijn mening is nog steeds dezelfde: de regering moet niets verbieden zolang de ziekenhuizen het aankunnen.
De toekomst: we zullen popconcerten moeten bijwonen in opblaasbare bubbels.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201015_96984340
En elke vijf minuten komt er iemand langs met een pompje om wat lucht bij te blazen!Yaris schreef: ↑16 oktober 2020, 00:53 De toekomst: we zullen popconcerten moeten bijwonen in opblaasbare bubbels.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sciensano berekent het reproductiecijfer op basis van ziekenhuisopnames, omdat er niet structureel genoeg getest wordt. Wanneer je op basis van ziekenhuisopnames telt, zegt diezelfde Sciensano, dan moet je een reproductiecijfer dat structureel hoger ligt dan 1 als zorgwekkend beschouwen.
Er zijn grote lokale verschillen in het reproductiecijfer, waardoor het landelijke gemiddelde niet alles zegt. Hier vind je al iets meer details: https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
Maar goed, je hebt wel een punt natuurlijk. Ik kan de bron van dat cijfer 2 ook niet meteen terugvinden.
Ik hoor van meerdere mensen dat de Coronalert app op dit moment een lege doos is. De mensen die de testen afnemen hebben op dit moment zoveel werk dat ze geen zin of tijd hebben om een 17-cijferige code in te geven. Het moet vooruitgaan.
Met als gevolg dat niemand de app installeert, met al gevolg dat het geen zin heeft de code in te geven.
En best niet teveel op geruchten voortgaan.
Ik zeg niet dat de app niet zinvol is maar dat het systeem op dit moment onvoldoende werkt. Sommigen die de test afnemen hebben niet (of nog niet) de technische kennis om het staal aan de app te koppelen, dat is het eerste en een gekend probleem. Het tweede probleem is dat de werkdruk zo hoog ligt op de triagecentra dat men het ingeven van de code skipt omdat de verpleegkundigen per uur tientallen tests moeten afnemen.