Corona-virus.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Geen veralgemening aub. 99% van de horeca zaken hebben niet de mogelijkheden zoals meneer drie sterren..... voor veel mensen in de horeca is dit echt een drama hoor...
Alle sectoren waar veel cash in omgaat, "foefelen". De banken op kop
Alle sectoren waar veel cash in omgaat, "foefelen". De banken op kop
Net terug van restaurant. Tafels staan op 2 meter. Sociale controle. Geen gevaar.
Maar niet getreurd. We hebben al afspraken gemaakt voor over 2 weken een feestje bij iemand thuis dan maar.
Het is toch de fout van de allochtonen die de oorzaak van de 2e golf zijn.
Dit is dus wat de totaal fout gelopen integratie te bakken maakt.
Proficiat regering!
Maar niet getreurd. We hebben al afspraken gemaakt voor over 2 weken een feestje bij iemand thuis dan maar.
Proficiat regering!
10 % voor een bruine kroeg zijn pindanoten. Voor de grotere zaken met een dagomzet van 10.000 euro en meer zijn het dikke cadeaus. De vorige regeling was een miskleun maar deze is niet veel beter. Al had de horeca in mijn ogen niet gesloten hoeven te worden en dan had de regering ook geen Sinterklaas moeten spelen.
In Luik zitten de ziekenhuizen aan hun limieten maar vooral omdat er elke shift 20% van het personeel zijn kat stuurt. Solidariteit aan de oevers van de Maas ...
In Luik zitten de ziekenhuizen aan hun limieten maar vooral omdat er elke shift 20% van het personeel zijn kat stuurt. Solidariteit aan de oevers van de Maas ...
-
- VIP member
- Contacteer:
@gebee ik speelde gewoon advocaat van de duivel. De maatregelen komen eigenlijk al weken te laat... natuurlijk is afstand bewaren en een mondmasker dragen belangrijk.
Maar ik ben single en ik ga absoluut meer dan 1 iemand zien!!! Voor de rest doe ik al telewerk en kom ik amper buiten door de week. Maakt dat mij dan een slecht mens en onverantwoordelijk?
Maar ik ben single en ik ga absoluut meer dan 1 iemand zien!!! Voor de rest doe ik al telewerk en kom ik amper buiten door de week. Maakt dat mij dan een slecht mens en onverantwoordelijk?
Waar de Croo en VDB het voetbal pas eind volgende week zouden restylen, heeft Jambon nu al laten weken dat het met een gehalveerd publiek zal worden. Cavalier seul is nog steeds populair in regeringskringen.
Sebastiaan1985 schreef: ↑17 oktober 2020, 00:22 @gebee ik speelde gewoon advocaat van de duivel. De maatregelen komen eigenlijk al weken te laat... natuurlijk is afstand bewaren en een mondmasker dragen belangrijk.
voodoo schreef: ↑17 oktober 2020, 00:14 Net terug van restaurant. Tafels staan op 2 meter. Sociale controle. Geen gevaar.
Proficiat regering!
Sommigen zou je een Covid-19 besmetting toe wensen.
Maar dat ga ik niet doen.
Wijsheid komt met de jaren, hopelijk.
Misschien bij de 4de of 5de golf.
-
- VIP member
- Contacteer:
Haha. Het gezin zien waartoe ik vijf jaar geleden nog behoorde, zou erg zijn? Sommigen vinden van wel, sommigen niet. Maar ik weet niet of ge beseft wat het is om een hele week niemand bekend (privé en professioneel) te zien
Antwerpen, deze avond iets na 23u, net na sluiting van de cafes.
Als onze mentaliteit het probleem is, hoe komt het dan dat dezelfde situatie zich simultaan voordoet in Nederland, Frankrijk, UK, Luxemburg en vele andere landen? Hebben die dan allemaal de “Belgische” mentaliteit?
Zou het niet kunnen dat de recent versnelde verspreiding van het virus het gevolg is van de jaarlijks terugkerende herneming van allerhande activiteiten (bedrijfsleven, onderwijs, sport & cultuur) na de zomerperiode? En dat het herfstweer ervoor zorgt dat we wat meer indoor vertoeven, waar er meer risico is op fysieke nabijheid en eventuele verspreiding via de lucht?
Zou het misschien kunnen dat de sluiting van alle cafés en restaurants en het invoeren van een nationale avondklok tussen 12 en 5 symbolische stoerdoenerij zijn van politici die machteloos staan tegenover dit fenomeen, maar dat vooral niet willen toegeven?
Ik weet niet of "ge beseft wat het is om iemand binnen een week te verliezen aan Covid-19 "Sebastiaan1985 schreef: ↑17 oktober 2020, 01:12 Haha. Het gezin zien waartoe ik vijf jaar geleden nog behoorde, zou erg zijn? Sommigen vinden van wel, sommigen niet. Maar ik weet niet of ge beseft wat het is om een hele week niemand bekend (privé en professioneel) te zien
Indien gewenst zal ik u in contact brengen met mijn overbuurvrouw die afgelopen woensdag haar man op 1 week tijd verloren is aan Covid-19. Vrachtwagenchauffeur, leeftijd 55 jaar, een beer van een vent met een goeie pens, nooit ziek (volgens haar). Zij kan u wellicht beter vertellen of het nuttig is om strikte maatregelen te volgen of niet.
-
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn meer mensen die aan longkanker overleden zijn. Maar worden sigaretten verboden? Zolang het veel geld opbrengt, wordt het getolereerd.
Maar oh wee als je thuis mensen uitnodigt, dan ben je een egoïst
Maar oh wee als je thuis mensen uitnodigt, dan ben je een egoïst
Wat een zinnige reactie!!!!
Ik ken mensen die gestorven zijn aan kanker, verkeersongevallen, dementie en zelfmoord. Dat maakt me geen expert in deze doodsoorzaken, dat laat me niet aan politiekers vragen om deze zaken aan te pakken of iets te verbieden.
De geschiedenis is gevuld met virussen die miljoenen doden eisen, allemaal mentaliteitsproblemen in die tijdsperiodes?
Mensheid overleefde zonder veel tussenkomst van wetenschappers toen.
We staan er ondertussen veel beter voor dan in het verleden.
Ook dit zal voorbijgaan, geduld en kalmte is nodig.
Illusie dat politiek dit gaat oplossen heb ik zeker niet!
Iedereen weet wat te doen, vermijd nauw menselijk contact , gewoon doen!
Maar mondmaskers dragen zal zeker probleem niet oplossen, dat is zeker, in china draagt men dit allemaal dag (en soms ook nacht), wegens zware luchtvervuiling, we weten waar het begon?
De geschiedenis is gevuld met virussen die miljoenen doden eisen, allemaal mentaliteitsproblemen in die tijdsperiodes?
Mensheid overleefde zonder veel tussenkomst van wetenschappers toen.
We staan er ondertussen veel beter voor dan in het verleden.
Ook dit zal voorbijgaan, geduld en kalmte is nodig.
Illusie dat politiek dit gaat oplossen heb ik zeker niet!
Iedereen weet wat te doen, vermijd nauw menselijk contact , gewoon doen!
Maar mondmaskers dragen zal zeker probleem niet oplossen, dat is zeker, in china draagt men dit allemaal dag (en soms ook nacht), wegens zware luchtvervuiling, we weten waar het begon?
De "maatregel" is bedoeld om de Ca uit HoReCa te sjotten, groot aantal kleintjes weg zodat klein aantal grote overblijft, dat is gemakkelijker te controleren. Dat is waar overheid al decennia / eeuw lang mee bezig is. De prijs/locatie keuze van klanten inperken via het bewerkstelligen van monopolies, met overheid zelf als grootste voorbeeld. Allee, daar met het woord "harmonisatie", want "prijsafspraak" klinkt ietwat minder tof.
Voor de rest, heel dit Corona verhaal...
Maanlandingen die indertijd het equivalent van 600000 VS huizen kostten.
1973 en 1980 olieproductie moedwillig verlagen.
1990 oorlog Irak
2000 "war on terror"
2010 financiele / overheidsschulden crisis
2020 "war on corona"
.... niks nieuws, niks speciaals, gewoon volgende item in het rijtje excuses voor "zoveel euro spaargeld "verdampt" (allez wij hebben ermee je productie gekocht en we willen niet dat je het "nog eens" / terug kan kopen.
Voor de rest, heel dit Corona verhaal...
Maanlandingen die indertijd het equivalent van 600000 VS huizen kostten.
1973 en 1980 olieproductie moedwillig verlagen.
1990 oorlog Irak
2000 "war on terror"
2010 financiele / overheidsschulden crisis
2020 "war on corona"
.... niks nieuws, niks speciaals, gewoon volgende item in het rijtje excuses voor "zoveel euro spaargeld "verdampt" (allez wij hebben ermee je productie gekocht en we willen niet dat je het "nog eens" / terug kan kopen.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Waarom gaat het dan wel zo goed in China, Japan en andere Aziatische landen ? Ook daar draait het bedrijfsleven, scholen, cultuur, ... maar de discipline is er vele keren groter.Nipo schreef: ↑17 oktober 2020, 01:34Als onze mentaliteit het probleem is, hoe komt het dan dat dezelfde situatie zich simultaan voordoet in Nederland, Frankrijk, UK, Luxemburg en vele andere landen? Hebben die dan allemaal de “Belgische” mentaliteit?
Zou het niet kunnen dat de recent versnelde verspreiding van het virus het gevolg is van de jaarlijks terugkerende herneming van allerhande activiteiten (bedrijfsleven, onderwijs, sport & cultuur) na de zomerperiode? En dat het herfstweer ervoor zorgt dat we wat meer indoor vertoeven, waar er meer risico is op fysieke nabijheid en eventuele verspreiding via de lucht?
Zou het misschien kunnen dat de sluiting van alle cafés en restaurants en het invoeren van een nationale avondklok tussen 12 en 5 symbolische stoerdoenerij zijn van politici die machteloos staan tegenover dit fenomeen, maar dat vooral niet willen toegeven?
Die mentaliteit is typisch voor de Westerse mens, het zit in onze genen maar of je nu al of niet wil geloven of toegeven wij, de dappersten der Galliërs zijn er de top in ... wat bewezen wordt door de cijfers.
Dat het symbolische stoerdoenerij is daar ga ik trouwens mee akkoord, de grote cijfers gaan hier niet mee zakken.